CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Dethleffs 510tk

Go down 
3 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Legacy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 339
Registration date : 19.07.2007

Dethleffs 510tk Empty
PosteTema: Dethleffs 510tk   Dethleffs 510tk Icon_minitimeSøn 27 Jan 2008 - 21:52

etter at vi solgte godvogna, ser vi jo stadig på noe annet.
Bældiger kongevogn kan hverken bil no 1 ( Subaru Legacy ) eller bil no 2, (Mercedes GD300 ) trekke.

Vi ønsker primært en mindre vogn, egnet for en familie på 4.
Sengene samlet og fast oppredd var et ønske ( krav ) som ikke ble oppfyllt i Goldie`n.

Så; er det noen her som kan si noe fornuftig om denne fine, lille familievogna ? Jeg ønsker meg Aldevarme, men det finnes vel knapt på disse, medmindre jeg kjøper ny, og det gjør jeg neppe...

Legacy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Dethleffs 510tk Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 510tk   Dethleffs 510tk Icon_minitimeSøn 27 Jan 2008 - 21:58

ikke ofte det er alde på de 510 vognene...
flotte vogner..
har du vurdert 500 sk? da har alle egne senger.
spesiell årsmodell du tenker på?
Til Toppen Go down
Legacy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 339
Registration date : 19.07.2007

Dethleffs 510tk Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 510tk   Dethleffs 510tk Icon_minitimeSøn 27 Jan 2008 - 22:02

ja, har sett den, men inngangen rett ved køyene til gutta, og midtsittergrupppe i en så liten vogn, tror jeg ikke blir noe særlig.

Vogner er og blir kompromisser. I små vogner blir kompromissene enda mer tydlige...

Legacy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Dethleffs 510tk Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 510tk   Dethleffs 510tk Icon_minitimeSøn 27 Jan 2008 - 22:33

Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Dethleffs 510tk Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 510tk   Dethleffs 510tk Icon_minitimeSøn 27 Jan 2008 - 22:55

Vi har hatt 510 tk vi... 2003 mod. Hadde den i 2 år og var stort sett fornøyd. Men vi hadde ikke fast dobbelseng (la ned en sittegruppe) og var ikke helt fortrolig med det. Ungene sov veldig godt, mye bedre køyer enn det var i 570db'n vi hadde etterpå (de var altfor smale). Ellers...hm hva husker jeg...brukte den på vinteren vi, ofte i 20-25 kuldegrader - det eneste vi savnet da var gulvvarme.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Dethleffs 510tk Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 510tk   Dethleffs 510tk Icon_minitimeSøn 27 Jan 2008 - 23:02

Berit og Frank skrev:
Vi har hatt 510 tk vi... 2003 mod. Hadde den i 2 år og var stort sett fornøyd. Men vi hadde ikke fast dobbelseng (la ned en sittegruppe) og var ikke helt fortrolig med det. Ungene sov veldig godt, mye bedre køyer enn det var i 570db'n vi hadde etterpå (de var altfor smale). Ellers...hm hva husker jeg...brukte den på vinteren vi, ofte i 20-25 kuldegrader - det eneste vi savnet da var gulvvarme.


brukte dere vannet da?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Dethleffs 510tk Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 510tk   Dethleffs 510tk Icon_minitimeSøn 27 Jan 2008 - 23:02

Berit og Frank skrev:
Vi har hatt 510 tk vi... 2003 mod. Hadde den i 2 år og var stort sett fornøyd. Men vi hadde ikke fast dobbelseng (la ned en sittegruppe) og var ikke helt fortrolig med det. Ungene sov veldig godt, mye bedre køyer enn det var i 570db'n vi hadde etterpå (de var altfor smale). Ellers...hm hva husker jeg...brukte den på vinteren vi, ofte i 20-25 kuldegrader - det eneste vi savnet da var gulvvarme.


brukte dere vannet da?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Dethleffs 510tk Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 510tk   Dethleffs 510tk Icon_minitimeSøn 27 Jan 2008 - 23:05

Selvfølgelig... hvorfor skulle vi ikke bruke det? Av og til frøs det på kjøkkenet, men badet var vis a vis så det var enkelt å hente der mens vi ventet på at det skulle tine opp... Vi sto på en av caravan klubbens plasser på høyfjellet uten sanitæranlegg, og brukte vogna til alt...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Dethleffs 510tk Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 510tk   Dethleffs 510tk Icon_minitimeSøn 27 Jan 2008 - 23:08

Berit og Frank skrev:
Selvfølgelig... hvorfor skulle vi ikke bruke det? Av og til frøs det på kjøkkenet, men badet var vis a vis så det var enkelt å hente der mens vi ventet på at det skulle tine opp... Vi sto på en av caravan klubbens plasser på høyfjellet uten sanitæranlegg, og brukte vogna til alt...
samme som vi opplevde.. frøs på kjøkkenet på vår..
og vi hadde vinterpakke og´
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Dethleffs 510tk Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 510tk   Dethleffs 510tk Icon_minitimeSøn 27 Jan 2008 - 23:10

Berit og Frank skrev:
Selvfølgelig... hvorfor skulle vi ikke bruke det? Av og til frøs det på kjøkkenet, men badet var vis a vis så det var enkelt å hente der mens vi ventet på at det skulle tine opp... Vi sto på en av caravan klubbens plasser på høyfjellet uten sanitæranlegg, og brukte vogna til alt...
merker dere stor forskjell på Dethleffs og Bjølseth på vinterstid?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Dethleffs 510tk Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 510tk   Dethleffs 510tk Icon_minitimeSøn 27 Jan 2008 - 23:20

Jevnere varme... og vinterkobling!!! Mest det... ellers har vi ikke hatt frosset vann i Bjølsethen... Men stor forskjell...vel... ikke så mange tusenlapper...

Vi hadde en 2005 mod Dethleffs 570 før Bjølsethen med gulvvarme og sånt...den var ikke å kimse av den altså. Men presset i vennekretsen for nordisk vogn ble for stort... og så ble det en unge til da, og bytte av vogn kom akkurat da det stod en 690 B3 og ventet på oss...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Dethleffs 510tk Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 510tk   Dethleffs 510tk Icon_minitimeSøn 27 Jan 2008 - 23:23

vi byttet også fra Dethleffs til Bjølseth..den som Arve har nå Wink
vi merket også en jevnere og lunere varme.
på tross av det, har jeg fortsatt lyst på Dethleffs..
men det har vel de fleste her fått med seg hehe
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Dethleffs 510tk Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 510tk   Dethleffs 510tk Icon_minitimeSøn 27 Jan 2008 - 23:27

Morten E skrev:
vi byttet også fra Dethleffs til Bjølseth..den som Arve har nå Wink
vi merket også en jevnere og lunere varme.
på tross av det, har jeg fortsatt lyst på Dethleffs..
men det har vel de fleste her fått med seg hehe

Ja, vi har innført forbud mot å kikke på nye Dethleffser vi. Jeg faller alltid for interiøret og fargene...og det er skummelt...Nå skal vi ikke skifte vogn på minst 5 år.... Hadde 4 vogner på 5 år og må rette opp litt dårlig statistikk.... bom
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Dethleffs 510tk Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 510tk   Dethleffs 510tk Icon_minitimeSøn 27 Jan 2008 - 23:41

Hei. siden denne tråden handler om ny vogn til Legacy så våger jeg meg på et innspill her.... Hva med en 560 Dethleffs da, da får du ei 250 vogn som har god plass i midtsitteren...

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11350311&sid=16ecdmiCkp052270&pos=2&tot=5
Til Toppen Go down
Legacy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 339
Registration date : 19.07.2007

Dethleffs 510tk Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 510tk   Dethleffs 510tk Icon_minitimeMan 28 Jan 2008 - 8:09

Sikkert fin Morten,men inngang ved køyesengene og midtsitter skal vi iallefall ikke ha....
( Mest grunnet vare unger, som våkner når det " smelles " i dører... )

Alternativet til kontinental vogn; er Knaus 580. Disse er dog en god del større, bredere og tyngre...

Legacy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Dethleffs 510tk Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 510tk   Dethleffs 510tk Icon_minitimeMan 28 Jan 2008 - 9:25

510 tk er et godt alternativ det, Legacy. Syns du skal slå til på det. Hvilken årgang tenker du? Har du sett deg ut ei vogn?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Dethleffs 510tk Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 510tk   Dethleffs 510tk Icon_minitimeMan 28 Jan 2008 - 9:37

Legacy

Er du på jakt etter vogn? Eller misforstår jeg innlegga her....eller er det bare noen rosende ord om Goldie vogna du vil ha.......for det kan jeg gi...vi har også en slik som vi bruker som sommervogn.....sommersesongen er akkurat så lang at di fasilitene som finnes i den er absolutt nødvendig Very Happy Very Happy Eller er det sånn at du er på jakt etter vogn med eget soverom???? Vekt...bredde....lengde...har du tenkt på det........????

Til Toppen Go down
Legacy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 339
Registration date : 19.07.2007

Dethleffs 510tk Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 510tk   Dethleffs 510tk Icon_minitimeMan 28 Jan 2008 - 10:08

THO:
vi solgte akkurat vår 1999/2000 Goldie 500.
Vi trenger fler faste sengeplasser, og ønsket innvendig vanntank samt stekeovn.
Det hadde ikke Goldie`n vår.

Solifer ble valgt fordi det var en av de veldig få jeg kunne trekke med mitt B førerkort og den bilen vi har ( det er en ex varebil, med oppskrevet nyttelast.. ). Maks tilhengerlast for B lappen er derfor 1290kg, Goldie 500 var vel 1200 tror jeg..

Nå blir det oppkjøring til BE, og da kan vi ha litt større vekt.
Solifer S7 / S7+ er også aktuelle modeller, har liksom alltid likt Solifer. Men - de er dyre, og vi vinterkamper ikke enda i alle fall...

Legacy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Dethleffs 510tk Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 510tk   Dethleffs 510tk Icon_minitimeMan 28 Jan 2008 - 10:17

Legacy

Okeey det var mål og menig med innlegget da......ser du har di samme synspukter som oss ved valg av kjørevogn......Solifer`n ble valgt nettopp pga. det også har vi hatt Solifer før så det blei lett.........Er du igang allerede med BE-kortet.....du får jo en del større frihet behøver liksom ikke tenke så mye...

Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Dethleffs 510tk Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 510tk   Dethleffs 510tk Icon_minitimeMan 28 Jan 2008 - 11:00

Legacy skrev:
THO:
vi solgte akkurat vår 1999/2000 Goldie 500.
Vi trenger fler faste sengeplasser, og ønsket innvendig vanntank samt stekeovn.
Det hadde ikke Goldie`n vår.

Solifer ble valgt fordi det var en av de veldig få jeg kunne trekke med mitt B førerkort og den bilen vi har ( det er en ex varebil, med oppskrevet nyttelast.. ). Maks tilhengerlast for B lappen er derfor 1290kg, Goldie 500 var vel 1200 tror jeg..

Nå blir det oppkjøring til BE, og da kan vi ha litt større vekt.
Solifer S7 / S7+ er også aktuelle modeller, har liksom alltid likt Solifer. Men - de er dyre, og vi vinterkamper ikke enda i alle fall...

Legacy
trenger ikke vintercampe for å kjøpe nordisk vogn Legacy,Kvaliteten får man glede av uansett årstid cheers cheers cheers
Til Toppen Go down
Legacy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 339
Registration date : 19.07.2007

Dethleffs 510tk Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 510tk   Dethleffs 510tk Icon_minitimeMan 28 Jan 2008 - 11:45

joda Harald, men det er jo snakk om pris også.

Enten 2-3 år gammal kontinental, eller 6-8 år gammel Nordisk.

Legacy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Dethleffs 510tk Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 510tk   Dethleffs 510tk Icon_minitimeMan 28 Jan 2008 - 11:52

Legacy skrev:
joda Harald, men det er jo snakk om pris også.

Enten 2-3 år gammal kontinental, eller 6-8 år gammel Nordisk.

Legacy
enig i det....Men det som også er verdt en tanke er hvor mye vogna koster pr.måned inkl ettermontering av alskens utstyr,føler mange hele tiden ettermonterer utstyr for å optimalisere vognene sine og da er det ikke sikkert forskjellen blir så stor som man tror.......men ekstrautstyret går liksom på en annen konto det......bare en tanke scratch scratch
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Dethleffs 510tk Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 510tk   Dethleffs 510tk Icon_minitimeMan 28 Jan 2008 - 13:37



Legacy
Etter mitt skjønn virker det som du tar bort skap plass til gryter når du velger stekovn i en slik vogn du har sett på.........Du kan foresten få kjøpt bjøllen min Wink Wink inntresert......97 mod 230x6 med eget soverom til 4 pers. uten stekovn..........

Til Toppen Go down
Legacy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 339
Registration date : 19.07.2007

Dethleffs 510tk Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 510tk   Dethleffs 510tk Icon_minitimeMan 28 Jan 2008 - 15:29

Harald skrev:
enig i det....Men det som også er verdt en tanke er hvor mye vogna koster pr.måned inkl ettermontering av alskens utstyr

Nja, jeg leiter til jeg finner ei vogn jeg skal ha. Den skal være sånn og sånn, ferdig med det.

Om jeg finner vogn i våres, til sommeren, til høsten eller neste år ( ! ) spiller mindre rolle...
Vi har tålmodighet til å leite til vi finner det vi skal ha. Vogna må være dønn strøken, det er viktig for oss. Føler det er mindre risiko for å gjøre bomkjøp da.

Forrige vogna tapte vi det svimlende beløp av NULL ( 0,- ) kroner på.*
Hadde den bare et halvår da, men det ble billig ferie i alle fall...

Legacy

* Omregistrering x2 ikke inkludert
Til Toppen Go down
Legacy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 339
Registration date : 19.07.2007

Dethleffs 510tk Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 510tk   Dethleffs 510tk Icon_minitimeMan 28 Jan 2008 - 15:52

For ordens skyld;
vi er 99,2% sikre på at det blir en ny Solifer. S7/S7+ eller S9.
S10 er også aktuell, men den er stor...

Legacy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Dethleffs 510tk Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 510tk   Dethleffs 510tk Icon_minitimeMan 28 Jan 2008 - 15:54

Da var det ikke str. det kom annpå da...... Smile Smile

Til Toppen Go down
Legacy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 339
Registration date : 19.07.2007

Dethleffs 510tk Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 510tk   Dethleffs 510tk Icon_minitimeMan 28 Jan 2008 - 16:10

Jo,just precis...

Og jeg behøver ikke bevise noe, moa kompakt vogn...

Legacy
Til Toppen Go down
ulla
BARON!
BARON!
ulla


Female
Antall Innlegg : 2170
Localisation : Ski
Registration date : 30.09.2007

Dethleffs 510tk Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 510tk   Dethleffs 510tk Icon_minitimeMan 28 Jan 2008 - 18:17

Legacy skrev:
For ordens skyld;
vi er 99,2% sikre på at det blir en ny Solifer. S7/S7+ eller S9.
S10 er også aktuell, men den er stor...

Legacy

Jeg måtte en snart tur på finn.no
for å se de vogner du prater om,
fine de,endel til salgs også ikke dyre..lol! lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Dethleffs 510tk Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 510tk   Dethleffs 510tk Icon_minitimeMan 28 Jan 2008 - 19:56

Legacy skrev:
Harald skrev:
enig i det....Men det som også er verdt en tanke er hvor mye vogna koster pr.måned inkl ettermontering av alskens utstyr

Nja, jeg leiter til jeg finner ei vogn jeg skal ha. Den skal være sånn og sånn, ferdig med det.

Om jeg finner vogn i våres, til sommeren, til høsten eller neste år ( ! ) spiller mindre rolle...
Vi har tålmodighet til å leite til vi finner det vi skal ha. Vogna må være dønn strøken, det er viktig for oss. Føler det er mindre risiko for å gjøre bomkjøp da.

Forrige vogna tapte vi det svimlende beløp av NULL ( 0,- ) kroner på.*
Hadde den bare et halvår da, men det ble billig ferie i alle fall...

Legacy

* Omregistrering x2 ikke inkludert
Ja dette har du helt sikkert bedre kontroll på enn meg Razz Razz Ville bare lufte litt tanker eg, og om du vet hvilken vogn du også ønsker,så er det bare å begynne jakta da,lykke til Legacy!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Dethleffs 510tk Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 510tk   Dethleffs 510tk Icon_minitimeMan 28 Jan 2008 - 19:56

Legacy skrev:
For ordens skyld;
vi er 99,2% sikre på at det blir en ny Solifer. S7/S7+ eller S9.
S10 er også aktuell, men den er stor...

Legacy

Hvorfor skrives dette i Detleffs 510 tk tråden da? Surprised
Til Toppen Go down
Legacy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 339
Registration date : 19.07.2007

Dethleffs 510tk Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 510tk   Dethleffs 510tk Icon_minitimeMan 28 Jan 2008 - 20:03

hehe;
man må jo sjekke alternativene også, ikke sant ?
Dethleffs er et av de ( få ) alternativene vi har LYST på, vi syns særlig gasskassa og designen i fronten er veldig fin å se på.
Den innvendige løsningen er også optimal til vårt behov, tror vi iallefall...

Legacy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Dethleffs 510tk Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 510tk   Dethleffs 510tk Icon_minitimeMan 28 Jan 2008 - 20:25

Legacy

Må smile litt her nå.......... Har jo friskt i minne en diskusjon jeg hadde med en viss person her på forumet ang gasskasse og design........og at vedkommende mente at det var helt uvesentlig når en handlet brukt........da skulle en visst bare se på om en fikk ei god vogn......

Det er godt at det er flere som tenker som meg..........Lykke til med letingen........ cheers
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Dethleffs 510tk Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 510tk   Dethleffs 510tk Icon_minitimeMan 28 Jan 2008 - 21:37

Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Dethleffs 510tk Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 510tk   Dethleffs 510tk Icon_minitimeMan 28 Jan 2008 - 21:38

Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Dethleffs 510tk Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 510tk   Dethleffs 510tk Icon_minitimeMan 28 Jan 2008 - 21:39

Til Toppen Go down
Sponsored content





Dethleffs 510tk Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 510tk   Dethleffs 510tk Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Dethleffs 510tk
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Dethleffs 510 TK
» Dethleffs -11
» Dethleffs TK 745
» A-mål Dethleffs 720
» Dethleffs 570 DB

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: DETHLEFFS-
Gå Til: