CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hvordan koble til kabel tv når det er utleie på campingplass

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Cath




Antall Innlegg : 1
Registration date : 01.06.2015

Hvordan koble til kabel tv når det er utleie på campingplass Empty
PosteTema: Hvordan koble til kabel tv når det er utleie på campingplass   Hvordan koble til kabel tv når det er utleie på campingplass Icon_minitimeMan 1 Jun 2015 - 23:45

Det er mange campingplassen som har døgn utleie av kabel tv. Trenger man antenne el boks da? Eller kobler man direkte til antenne inntak på campingvogner ute??? Sikker et dumt spørsmål... Men likevel, jeg finner ikke svar på dette noe sted. Hjemme har jeg parabol og null kjennskap til kabel tv :S. Cath
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Hvordan koble til kabel tv når det er utleie på campingplass Empty
PosteTema: Re: Hvordan koble til kabel tv når det er utleie på campingplass   Hvordan koble til kabel tv når det er utleie på campingplass Icon_minitimeTir 2 Jun 2015 - 6:24

Det kommer an på vogna, hvilken løsning som det er tilrettelagt for. Jeg har en nyere Solifer, og der plugger man inn kabel-TV fra campingplassen i kabel-TV-inntaket som er plassert under et deksel på vognsida. Samme sted der man kobler til strømmen.

Bak dekslet i boksen er det også antenneuttak for TV til forteltet, 12 V sigarettenneruttak og et separat 230 V uttak.

I tillegg må man innvendig i vogna dra ut koakspluggen fra takantenne i mi vogn, og plugge inn en løs kabel-TV plugg til antennesystemet innvendig. I min Solifer er dette plassert i et skap like bak der den utvendige tilkoplingen er.

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
hanjan




Antall Innlegg : 3
Registration date : 21.07.2017

Hvordan koble til kabel tv når det er utleie på campingplass Empty
PosteTema: Re: Hvordan koble til kabel tv når det er utleie på campingplass   Hvordan koble til kabel tv når det er utleie på campingplass Icon_minitimeFre 21 Jul 2017 - 19:39

Hei!
Jeg har nettopp kjøpt en Hobby 720UKFE som har antenne tilkobling på siden av vogna, men jeg finner ikke uttaket inne i vogna. Er det noen som kan gi ett lite tips om hvor jeg kan finne dette?

Mvh
Jan-Ivar
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Hvordan koble til kabel tv når det er utleie på campingplass Empty
PosteTema: Re: Hvordan koble til kabel tv når det er utleie på campingplass   Hvordan koble til kabel tv når det er utleie på campingplass Icon_minitimeFre 21 Jul 2017 - 20:04

På min Solifer er dette inntaket/uttaket på samme fellesantennesystem som resten av vogna.
Og slik må det jo være.

Har du ikke noen uttak innvendig?

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
hanjan




Antall Innlegg : 3
Registration date : 21.07.2017

Hvordan koble til kabel tv når det er utleie på campingplass Empty
PosteTema: Re: Hvordan koble til kabel tv når det er utleie på campingplass   Hvordan koble til kabel tv når det er utleie på campingplass Icon_minitimeLør 22 Jul 2017 - 10:21

Finner ikke noe uttak inne i vogna nei. Kabel fra antenna på taket har en kabel med med plugg på, ville jo trodd at det skulle være mulig å koble sammen ute og inne på ett vis. Har kjøpt en parabol fra Canal Digital nå som jeg tenkte å koble til på siden av vogna og ha en tv i forteltet og en inne i vogna...
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Hvordan koble til kabel tv når det er utleie på campingplass Empty
PosteTema: Re: Hvordan koble til kabel tv når det er utleie på campingplass   Hvordan koble til kabel tv når det er utleie på campingplass Icon_minitimeLør 22 Jul 2017 - 11:57

Signalet til uttaket ute på veggen må vel komme et steds fra.  Er det fra antenne på taket?  I så fall merkelig at det ikke er uttak innvendig også.

På min Solifer er det tre uttak innvendig, pluss et uttak utvendig i strømboksen og et inntak for å koble seg til campingplassens antenneanlegg/kabel-TV.

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Hvordan koble til kabel tv når det er utleie på campingplass Empty
PosteTema: Re: Hvordan koble til kabel tv når det er utleie på campingplass   Hvordan koble til kabel tv når det er utleie på campingplass Icon_minitimeLør 22 Jul 2017 - 12:52

På Hobby'en vi hadde (2008 650 KFU) så var antenneuttaket inne i et skap under mediaovalen (snurreskapet med plass til TV'en)
Fra antenna gikk kabelen til et T-stykke (splitter) som fordelte signalet mellom antenneuttaket inne i vogna og antenneuttaket i boksen ute. T-stykket satt i klesskapet like ved antennemasta

Du kan ikke koble TV signalet inn på kontakta ute uten å koble om splitteren da den er retningsbestemt.
Med parabol må du ha et hode med flere uttak og en kabel til hver TV. Da må du fjerne splitteren for å få signalet til å gå gjennom
Til Toppen Go down
hanjan




Antall Innlegg : 3
Registration date : 21.07.2017

Hvordan koble til kabel tv når det er utleie på campingplass Empty
PosteTema: Re: Hvordan koble til kabel tv når det er utleie på campingplass   Hvordan koble til kabel tv når det er utleie på campingplass Icon_minitimeLør 22 Jul 2017 - 19:23

Ok, da ser det ut som at det mangler noe inne i vogna vår. Det er ingen splitter i skapet og ser ingen uttak, men det er jo litt rart i og med boksen på siden av vogna. Det er forøvrig en 2003 modell 720UKFE vi hr uten noen "medieoval". Takantennen kommer ned i ett klesskapet over Truma og har bare en vanlig antrnneplugg på. På siden av vogna er det en F kontakt og en vanlig antenneplugg, men ingen mulighet for å koble dette sammen...
Til Toppen Go down
awt
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
awt


Male
Antall Innlegg : 205
Localisation : Karmøy
Registration date : 13.08.2015

Hvordan koble til kabel tv når det er utleie på campingplass Empty
PosteTema: Re: Hvordan koble til kabel tv når det er utleie på campingplass   Hvordan koble til kabel tv når det er utleie på campingplass Icon_minitimeLør 22 Jul 2017 - 21:41

Hos meg lå det en antenneforsterker under "gulvet" i klesskapet (har lagt den i selve skapet nå), der takantennen er tilkoblet, samt ledningen som går til TV-skapet. Om jeg skal bruke den utvendige TV-kontakten må jeg koble fra kontakten fra takantennen, og sette inn den fra den utvendige kontakten som også ligger under dette skapet.

Hvorvidt antenneforsterkeren er levert med vognen aner jeg ikke, men alt av nødvendige ledninger ligger nok under der ihvertfall.
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Hvordan koble til kabel tv når det er utleie på campingplass Empty
PosteTema: Re: Hvordan koble til kabel tv når det er utleie på campingplass   Hvordan koble til kabel tv når det er utleie på campingplass Icon_minitimeLør 22 Jul 2017 - 22:25

Det stemmer nok at man (kanskje) må "plugge om" hvis man skal ha tv-signaler utenfra, fra eksempelvis campingplassens kabel-TV.  Uten slik løsnin må man ha en sammenkoblingsboks.  Hos meg er den også inne i et skap like under antenna på taket.  Antenna på taket er festet på en stang som man kan skyve opp og rotere mot senderen.

Jeg sier (kanskje), for det finnes to løsninger.  En med plugger, som nevnt, den andte med skjøteboks med to innganger og minst en utgang.  Radioforretninger (nettbutikker) har som regel disse.

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Hvordan koble til kabel tv når det er utleie på campingplass Empty
PosteTema: Re: Hvordan koble til kabel tv når det er utleie på campingplass   Hvordan koble til kabel tv når det er utleie på campingplass Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Hvordan koble til kabel tv når det er utleie på campingplass
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hvordan koble vinterkobling hobby 2012
» Strømproblem
» Kabel/parabol.
» 12V til kjøleskap-kabel og belastning.
» Koble ut bremser

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: