CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Er det noe galt med fortelt eller vogn eller skinne?

Go down 
4 posters
AvInnlegg
morrun
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 87
Registration date : 07.06.2010

Er det noe galt med fortelt eller vogn eller skinne? Empty
PosteTema: Er det noe galt med fortelt eller vogn eller skinne?   Er det noe galt med fortelt eller vogn eller skinne? Icon_minitimeTir 16 Jun 2015 - 15:29

Hei. Har en 2013 Knaus 580QS. Denne har hvitlakkert teltskinne. Kjøpte nylig et 2011/12 Isabella Ambassadør Moonlight reisetelt til vogna, som har sittet på en 2010 Knaus 580 UK. A-mål er korrekt. Prøvde teltet i helgen og er foreløpig litt usikker på om dette har blitt suksess;
Teltet var veldig trått å få på, men det ville det uansett vært, ettersom jeg glemte å kjøpe silikonspray. det som gjorde meg usikker, er at teltet dro seg ut av skinna i "svingen",overgang vegg-tak. Skal dette gå ann? Har ikke sett noe OBS-varsel på Isabella sin hjemmeside om ulike sorter takskinne og ulik tykkelse på "pølsa" som skal i sporet. Enda til er dette to vogner fra samme produsent?! Ser på bilder at 2010 sudwind exclusive har ei alu-farget skinne av litt annet design enn min vogn, men telt-sporet er vel standard? Jeg har hittil brukt et ZIP-markisetelt helt uproblematisk å få til å sitte fast, men det tredde jeg på om våren og av om høsten.

Teltskinnen på vogna er tilsynelatende helt uskadet. Går det ann å "justere" den litt trangermed hammer og en plankebit?

Mvh Morten
Til Toppen Go down
amatoren
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 54
Registration date : 10.04.2013

Er det noe galt med fortelt eller vogn eller skinne? Empty
PosteTema: Re: Er det noe galt med fortelt eller vogn eller skinne?   Er det noe galt med fortelt eller vogn eller skinne? Icon_minitimeOns 17 Jun 2015 - 10:56

Jeg tror jeg ville ha kontaktet en Knaus-forhandler. Er ikke 2013-modellen i garantiperioden ennå? Tror ikke jeg ville ha startet med hammer og plankebit hvis du fortsatt har garanti igjen.
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Er det noe galt med fortelt eller vogn eller skinne? Empty
PosteTema: Re: Er det noe galt med fortelt eller vogn eller skinne?   Er det noe galt med fortelt eller vogn eller skinne? Icon_minitimeOns 17 Jun 2015 - 17:28

Det er to typer skinner som brukes på bobil Omnistor har en type og Fiama en, og to typer "pølse"som trekkes inn,kanskje det er samme på CV også,men noe "fin" justering med hammer og plank vil jeg ikke anbefale.
Til Toppen Go down
morrun
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 87
Registration date : 07.06.2010

Er det noe galt med fortelt eller vogn eller skinne? Empty
PosteTema: Re: Er det noe galt med fortelt eller vogn eller skinne?   Er det noe galt med fortelt eller vogn eller skinne? Icon_minitimeTor 18 Jun 2015 - 1:34

Takk for innspill. Dette med "justering med hammer og planke" er lite aktuelt på nåværende tidspungt ja. Jeg tar en telefon til forhandler i morgen. Juridisk sett gikk vel teknisk garanti ut i april, ettersom Mysen Caravan gir 2 år. Likevell har jeg foreløpig kun godord å si om forhandler, så jeg blir særs overrasket om jeg ikke får hjelp.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Er det noe galt med fortelt eller vogn eller skinne? Empty
PosteTema: Re: Er det noe galt med fortelt eller vogn eller skinne?   Er det noe galt med fortelt eller vogn eller skinne? Icon_minitimeTor 18 Jun 2015 - 7:36

Bilder er fint. Jeg hadde en vogn der skinnen var ganske åpen i konstruksjonen, sånn de gjerne var for noen få år siden. Der måtte skinnen justeres litt inn siden teltet hadde en tendens til å glippe ut. Dette gikk helt fint, men må allikevel gjøres med forsiktighet og i garanti tiden kan jeg ikke se noen grunn til å gjøre det selv.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sponsored content





Er det noe galt med fortelt eller vogn eller skinne? Empty
PosteTema: Re: Er det noe galt med fortelt eller vogn eller skinne?   Er det noe galt med fortelt eller vogn eller skinne? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Er det noe galt med fortelt eller vogn eller skinne?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Ekstra skinne på vegg for Caravanstore (under fortelt) HVOR?
» Noen som har Knaus 530 vogn? eller tilsvarende vogn
» Opp eller ned på A-mål til fortelt?
» Fortelt eller markise?
» trenger tips: kan man ha 2 små fortelt? eller kun 1 stort?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: FORTELT-
Gå Til: