CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano)

Go down 
+2
quattro1
jafo
6 posters
AvInnlegg
jafo
CARAVANER
CARAVANER
jafo


Male
Antall Innlegg : 67
Age : 53
Localisation : Langhus
Registration date : 01.07.2013

Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano) Empty
PosteTema: Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano)   Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano) Icon_minitimeTir 1 Sep 2015 - 11:23

Hei

Dagens bil er egentlig over kanten uegnet til å trekke vogn lovmessig sett.
Praktisk sett så ligger riktignok vogna mer stødig bak denne bilen enn de to bilene vi har lånt de to siste årene.
Det er vogntogvekta som blir for moderat, så "ny" bil vurderes.

De eldre Volvo XC90'ene begynner å komme ned i en akseptabel pris (for oss). Bruksmønsteret gjør at bilen 200 dager i året bare vil gå korte turer og sjelden bli varm, så jeg vurderer å droppe diesel og gå for bensin.

Litt overraskende ser jeg da at de 2,9 T6'en jeg har sett på finn bare har 1800 kg hengervekt, mens 2,5 Turbo'en har 2250 kg som er det samme som dieselutgaven.
Noen som vet om dette gjelder alle årganger av T6?
Fungerer 2,5T'en i praksis til å trekke vogn?
Ser på finnannonsene at autmatkassene trenger mye "vedlikehold", tåler automatkassene vogn?


Sist endret av jafo den Man 25 Jul 2016 - 14:25, endret 1 gang
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano) Empty
PosteTema: Re: Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano)   Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano) Icon_minitimeTor 3 Sep 2015 - 18:23

Sjekk ut VW Touareg, de begynner å komme ned på akseptable priser. Mener de har hengervekt på 3 tonn eller over, og supre biler å kjøre, bedre enn Volvo etter min vurdering.
Til Toppen Go down
jafo
CARAVANER
CARAVANER
jafo


Male
Antall Innlegg : 67
Age : 53
Localisation : Langhus
Registration date : 01.07.2013

Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano) Empty
PosteTema: Re: Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano)   Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano) Icon_minitimeMan 21 Sep 2015 - 14:27

Touareg har to, tre drawbacks for meg, det ene er at den ikke kommer som 7 seter.
Det andre er at en slik bil som er 10+ år gammel trenger vedlikehold, og etter en del år som '02 Sharan eier er jeg ganske så bra vaksinert mot VW Verksteder. Helt hinsides mye rart når en har bilen på verksted, og får igjen bilen med nye feil gang på gang.
Siste er at Touareg'en har et uttrykk jeg ikke helt liker, sender litt andre signaler til omverdenen enn f.eks Volvo'en.

men takk for tips, var en bil som ikke hadde dukket opp i mine søk overhodet siden jeg gjerne vil ha 7-seter.

For XC90 T6 ser det ut til at det kun er enkelte av bilene (muligens de aller første) som har 1,8 tonn, mens resten har 2250.

Automatene er forøvrig mye nevnt i finnannonsene (som byttet/flushet/passet på) som tyder på at det ofte er issues med disse...
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano) Empty
PosteTema: Re: Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano)   Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano) Icon_minitimeMan 21 Sep 2015 - 15:53

OK, alle biler trenger vedlikehold, særlig etter 10 pluss. Forstår du har vært uheldig med Sharan 02, du er ikke alene om det.
Men har du sett på Ford S Max? Du får en vesentlig nyere S Max enn Volvo XC 90, og eldre XC 90 er ikke akkurat feilfrie har jeg hørt. Forden er god å kjøre, fås som 7-seter, og med 140 hk drar den bra.
Til Toppen Go down
Veggis
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 354
Age : 48
Localisation : Vestland
Registration date : 22.06.2009

Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano) Empty
PosteTema: Re: Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano)   Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano) Icon_minitimeFre 25 Sep 2015 - 13:41

quattro1 skrev:

Men har du sett på Ford S Max?  Du får en vesentlig nyere S Max enn Volvo XC 90, og eldre XC 90 er ikke akkurat feilfrie har jeg hørt.  Forden er god å kjøre, fås som 7-seter, og med 140 hk drar den bra.
Som eier av S-Max kan jeg bkrefte dette cheers
Til Toppen Go down
Rebell
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Rebell


Male
Antall Innlegg : 237
Registration date : 22.01.2012

Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano) Empty
PosteTema: Re: Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano)   Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano) Icon_minitimeTir 8 Des 2015 - 21:55

Hvis du er lei av vedlikehold så er det ikke sikkert at en eldre XC90 er rette bilen for deg....
Til Toppen Go down
jafo
CARAVANER
CARAVANER
jafo


Male
Antall Innlegg : 67
Age : 53
Localisation : Langhus
Registration date : 01.07.2013

Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano) Empty
PosteTema: Re: Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano)   Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano) Icon_minitimeTir 8 Des 2015 - 22:25

Nå ser det ut til at behovet har meldt seg for en enda større bil, så har startet å vurdere Viano 2003 eller nyere.

Da er det diesel som gjelder, og MBs 220 CDI i litt forskjellige effekter hvor 150 hesteren vel er mest aktuell.

Disse blir en del nyere enn XC90'en, men er det solgt noen sånne som ikke har gått som taxi? (les høy kmstand).
Vi får se hva vi ender med Smile
Til Toppen Go down
Rebell
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Rebell


Male
Antall Innlegg : 237
Registration date : 22.01.2012

Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano) Empty
PosteTema: Re: Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano)   Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano) Icon_minitimeTir 8 Des 2015 - 22:44

Viano tar vel med seg vogna på tur ja. Vær obs på rust på disse. Ville også gått for en 4-matic.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano) Empty
PosteTema: Re: Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano)   Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano) Icon_minitimeOns 9 Des 2015 - 18:37

Til alle dere som sverger til dieselbiler som trekkdyr: det er en kost som ikke mange er kjent med i dag. Og det er overhaling/rensing av innsug og Injectorer m/dieselrør.

Dagens Common Rail operer med svært høye trykk i systemet, og over tid så slites Injectorer (spissen) og gir et ujevnt sprøytebilde. Siden tenning foregår under trykk så vil med tiden dette skje ujevnt, og  etter hvert ødelegges stempel pga dette. Temperaturen i forbrenningsrommet blir ujevn siden sprøytebildet også er ujevnt. Resultat er havari, enkelt og greitt. Og på min motor havner gjerne dette på 140' - 150 000 kr. Short-block noe rimeligere.

Typisk signal på at dette begynner å skje er "cold crank" (hard lyd ved pådrag og kald motor). Injectorer har typisk en levetid på 200-250' km, men havari skjer også på langt lavere km.

Mange bileiere, og ikke bare Toyotaeiere, har fått havari. Og flere vil komme. Jeg satte inn bilen i 2 dager for å skifte Injectorer, dieselrør og Suction-valve (SCV) på dieselpumpa, samt rensing av EGR og innsuget. Det siste tok alene 7-8 timer å gjøre. Ny motrolje pluss filter hører med, samt dieselfilter. Totalregningen ble ca 45 000 for alt dette. 3 personer jeg kjenner har fått havarert motor det siste året, 1 har vært heldig med forsikring som dekket det meste.

For min del er det aldri mere diesel, uansett fordeler med større trekkraft osv. Problemene med diesel er mange, blant annet aprtikkelfilter og AddBlue som det siste krampaktige trekk fra miljøaktivister. Feskslo som tilsetning i diesel, og dette skal økes til 20% innen få år, vil skape enda større utfordringer for dieseleiere. Og utfordringene er enkelt og greit: utgifter til mere vedlikehold.

Jeg har heldigvis tilbudet omkyndig bistand til å få bygget om og få godkjent min LC120 med en Lexus V8 bensinmotor istedet for 3,o diesel, om uhellet er ute og et havari skjer i fremtiden, men forhåpentligvis har det jeg gjorde trygget motoren i nye 200 - 250000 km.

Mange av dere som skriver her på forumet skryter av det lave forbruket med og uten vogn. Ja ja, sier jeg. Greitt at dere klarer dere med så og så lite. Men totalkostnaden pga lavt turtall og "hattkaillkjøring" kommer, og er du ikke obs på dette så ender det i et mulig havari.

Og for den som tror jeg har smakt på akevitten tidlig i år så er det enkelt å lese seg frem til. Jeg kan linke til seriøse firma som har fotografert dieselrør i mikroskop, som viser slitasjen over tid. Og dette firmaet , Baileys Diesel Group i Australia, bygger om Injectorer som øker levetiden. Og jeg har lastet ned flere artikler som beskriver problemene med Injectorer og dieselrør. Nye Injectorer krever nye dieselrør, Injectorer og dieslrør er på min bil en veiledende pris på ca 15-16000. Pluss arbeid.
Men den som tror at lavt forbruk for trekkbilen er bedre for lommeboka får jo lov å leve i den trua. Men sluttregnskapet er noe annet, men dette er en kost som ikke kommer på de første 100-150' km. Så kos deg med trekkbilen, og skryt gjerne av det som har vært en gjenganger tidligere: "jeg bruker under en liter på mila med vogna bak".

Og for den som ikke har greie på EGR og innsug så kan jeg legge ved et bilde av slik min bil så ut, før rens. Arealet hav omtrent halvert, og motorytelsen har gått merkbart ned over tid. Nå kjennes det atter ut som som jeg har nesten 500 Nm igjen. Very Happy

Innsug/EGR:

Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano) Kal1rc

Ny Injectorer på plass:

Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano) Nl2zw9

Gamle tatt ut for innbytte:

Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano) Vg4zf6
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano) Empty
PosteTema: Re: Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano)   Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano) Icon_minitimeOns 9 Des 2015 - 18:54

Kan legge til at en løsning som hindrer oljeslam fra veivhuset, som etter hvert havner i innsuget og motor igjen (Og tetter til EGR og innsug),e r en Catch-Tank. Det er en løsning som mange har god erfaring med. Men dette løser ikke levetid på Injectorer og dieselrør, men holde innsuget og EGR reint slik at motorytelsen ikke drepes pga trangt innsug (og med høyere forbruk som en direkte konsekvens).

Bilde av en slik, som jeg skal montere innen kort tid. Ikke den rimeligste, men topp kvalitet:

Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano) 25jdu9l

Slik ser den ut før montasje:

Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano) 2qmkxva
Til Toppen Go down
Rebell
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Rebell


Male
Antall Innlegg : 237
Registration date : 22.01.2012

Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano) Empty
PosteTema: Re: Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano)   Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano) Icon_minitimeOns 9 Des 2015 - 18:59

janp

At du har et poeng her er vel over en hver tvil. Men det er ikke så svart hvit. Jeg bryr meg fint lite om hva bilen bruker MED vogn. Det er forbruket UTEN vogn som spiller en rolle.
I dag har de fleste bilmerker så effektive bensinmotorer at de har ca samme forbruk som en diesel.
For min del er ikke slike bensinmotorer aktuelle.

Jeg kjører mellom 40-50.000km hvert år. En bensinmotor som lett drar med seg to tonn, vil være vesentlig dyrere i daglig drift enn en dieselmotor. Skulle jeg hatt en bensinbil i dag måtte jeg hatt en
I tillegg bruker jeg bilen slik at dieselmotoren får kjørt seg ordentlig varm og blir mye brukt på langturer. At jeg da med tiden må bytte et partikkelfilter er ikke noe jeg bekymrer meg for, ei heller tilsetningene i diesel. De fleste bilfabrikater vil være med på utviklingen.

Så kan man selv vurdere om "risikoen" eller ekstra kostnader er verdt det. Jeg kan godt bruke ekstra kroner på vedlikehold i stedet for bensin...
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano) Empty
PosteTema: Re: Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano)   Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano) Icon_minitimeOns 9 Des 2015 - 19:18

Neida, ikke så svart-hvitt. Men om man bruker for en liten tier mindre i diesel pr mil de mila en kjører med vogn så er ikke det den endelige besparelsen. Lavt turtall og høyt gir er ikke det en dieselbil er best i.

Men Injectorer og dieselrør er noe helt annet, og er ikke betinget av kjøremønster. Og denne kosten kommer til stadig flere, som har bilen  i flere år eller kjøper "ny" bruktbil. Og jeg er ganske sikker på at dette med Injectorer og levetid er noe som svært få eiere av dieselbiler er klar over. Utenom de som har opplevd havari da. Men da er det for sent å lese seg opp.  Shocked

Injectorer og bytte av rør bør komme inn som like naturlig som bytte av registerreim.

Og om du klarer en utgift så utsetter du, som alle andre en slik ting. For, som jeg skrev over, hvem på forumet her eller i din arbeids/familie/vennekrets har kunnskap om levetid på Injectorer, og har fortalt deg at du kanskje må regne med 30-40 000 kr når bilen runder 200-250' km? Har du regnet med en slik kost den dagen du kjøpte bilen? Det tror jeg ikke mange har, det hadde ikke jeg og sikkert ikke du heller. (Går ut fra at du ikke arbeider på verksted, da!). Når uhellet skjer så går det en stempel, og kanskje sprekker sylinderveggen pga varmen grunnet feil i sprøytbildet som har utviklet seg over tid.

Har ikke lest og googlet mye om dette, men jeg kan nærmest garantere at ikke en eneste av de som importerer biler her i landet noen gang har sagt at Injectorer har en begrenset levetid, og at man må regne med en kost på flere titalls tusen kroner innen xxx000 kilometer. Eller at du kan risikere et havari om dette ikke utføres som et forebyggende serviceprogram i bilens levetid.

Jeg ser bort i fra at du ev. har hauger av kjente som jobber på bilverksted.


Sist endret av janp den Ons 9 Des 2015 - 21:48, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Rebell
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Rebell


Male
Antall Innlegg : 237
Registration date : 22.01.2012

Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano) Empty
PosteTema: Re: Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano)   Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano) Icon_minitimeOns 9 Des 2015 - 20:21

Nå er det sånn at jeg jobber med bil, så det du forteller er ikke noe nytt.
Det er bare i "nå om dagen" at det er satt mer fokus på det, blant annet på grunn av diesel/bensin/el/hybrid/hydrogen diskusjonen.

Mye kan forebygges ved at det ikke spares på servicer, da de fleste merkeverksteder vet når og hvordan dette skal sjekkes.

Alt i alt er ikke dette noe jeg tenker over når jeg bytter bil.

Så lenge jeg ikke får en bensinbil som er like sterk med samme forbruk så er det ikke aktuelt å bytte drivstoff nå.

Men som jeg indirekte også skrev ovenfor: Det kommer mye an på bruken også. Om jeg kjørte 15-20.000km per år og mye småkjøring hadde utgangspunktet vært annerledes.



Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano) Empty
PosteTema: Re: Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano)   Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano) Icon_minitimeOns 9 Des 2015 - 21:58

Ikke noe av det jeg skrev om (rensing av RGR/innsug og Injectorer/dieselrør) har noe med service og vedlikehold å gjøre. Dette inngår ikke i noen merkers serviceprogram. Det er noe som vi bileiere må sette oss inn, selv om det er forhandlerne som skal fortelle oss hva vi skal passe på når det gjelder våre biler. Om det er noen som har satt dette i system så vil det være interessant å høre, om du vet mere enn meg.

Nye utslippskrav gjør vel at bilfabrikkene tyner motot mer og mer, og da vil slike ting som Injectorer og rør få et tøffere liv pga de ekstreme belastninger de utsettes for.

De aller fleste av oss som ikke er genuint interessert i motor har hørt om SCV. Den har også en levetid, det visste jeg ikke noe om tidligere. Nå er det ikke en stor kost å bytte, men ofte sitter den kinkig til. Og dessuten må det være pinlig rent for å unngå at skitt kommer inn i pumpa.
På min bil er det en kost på 40000...
Til Toppen Go down
Rebell
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Rebell


Male
Antall Innlegg : 237
Registration date : 22.01.2012

Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano) Empty
PosteTema: Re: Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano)   Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano) Icon_minitimeOns 9 Des 2015 - 22:11

Det stemmer at det ikke er et eget servicepunkt, men de fleste merkeverksteder i dag legger inn f.eks dieselrens, dyserens etc som eget servicepunkt.
Selv om selve EGR / innsug etc ikke er et EGET punkt, så er det klart at jevnlig service forebygger skader. Det trenger man ikke å være rakettforsker for å vite.

Bilhold i dag dreier seg langt mer om forebygging enn for bare 10 år siden.

Til Toppen Go down
jafo
CARAVANER
CARAVANER
jafo


Male
Antall Innlegg : 67
Age : 53
Localisation : Langhus
Registration date : 01.07.2013

Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano) Empty
PosteTema: Re: Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano)   Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano) Icon_minitimeOns 1 Jun 2016 - 9:00

Alle biler har en kost, nye med verditap, eldre med vedlikehold, og for de aller, aller fleste av oss er bil et tapsprosjekt Smile

Rebell skrev:
Viano tar vel med seg vogna på tur ja. Vær obs på rust på disse. Ville også gått for en 4-matic.
Det ble en slik, en '07 Viano 4-Matic, 8 seters Ambiente med svart skinn.
Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano) OdDtI

Som veldig mange av disse er dette en forhenværende Taxi med 400' på telleren som ga en spiselig inngangsum.
Bilen hadde ved kjøp ganske mye "støy" fra drivverket.

Etter bytting av et mellomaksellager (lagde en skrapelyd), bakakselen (som hadde noe gnaging) og all olje ellers i drivverket fant jeg ut at det var vinterdekka som var skjevslitt som lagde en forferdelig uling.

Ikke så lenge etter det sa turboen takk for seg, og ny-brukt turbo kjøpt og montert, så nå begynner den å bli ganske så trivelig, fremdeles til en skapelig pris (<150')

Bilen kommer fra Voss og har derfor heldigvis sett lite salt og er i forhold til kmstand veldig bra med tanke på rust.

Har så langt bare kjørt en "liten" henger (tipphenger med hydraulisk tipp som veier 800 kg tom) og det var ikke det helt store problemet å trekke rundt med hverken med et lass med skrot og en kubikk eller to med jord. 4-matic er fiiine greier Smile

Regner med bilen fint skal ta med seg vogn på tur også, ja Smile
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano) Empty
PosteTema: Re: Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano)   Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano) Icon_minitimeOns 1 Jun 2016 - 16:53

Bare å gratulere dere med nytt trekkdyr. Og mulighetene for ekstra kostnader til reparasjon ja det må man bare akseptere og glemme fortest mulig.
Så nå er det bare å komme seg på tur. Very Happy
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
jafo
CARAVANER
CARAVANER
jafo


Male
Antall Innlegg : 67
Age : 53
Localisation : Langhus
Registration date : 01.07.2013

Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano) Empty
PosteTema: Re: Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano)   Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano) Icon_minitimeMan 25 Jul 2016 - 14:40

Det var selvsagt ikke nok med å bytte Turbo, det viste seg at bytteturboen også var litt sliten, men ny "Cartridge" (selve turbin-innmaten) kostet ikke all verden og var overraskende enkel å montere.

Etter dette fikk jeg nye feilmeldinger på EGR. Demontering og rens av av EGR ventilen var også veldig enkelt, men resultatet var O2 sensor feilmeldinger. Sensoren mente bilen gikk magert mens den i virkeligheten spydde ut sort røyk. Noen flere kroner i deler senere (ny lamdasonde) ble det stilt på feilmeldingsfronten i en ukes tid før avreise.

Ved avreise med vogn kom vi til Elverum før motorlampa igjen lyste, men etter litt feilsøking fant jeg ut at det bare var kontakten til EGR ventilen som var litt løs...
(Med 10 år gammel bil og 40 år gammel vogn med en gjennomsnittskjørelengde på sikkert nærmere 300' tar man med seg verktøy på tur Smile )

Utover dette fungerer Viano 4-Matic utmerket som trekkdyr, Ingen fuktig campingplass for sleip og sterk nok for å følge øvrig trafikk i alle slags bakker Smile
Til Toppen Go down
Sponsored content





Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano) Empty
PosteTema: Re: Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano)   Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano) Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Volvo XC90 som trekkbil? (Det ble MB Viano)
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» VOLVO XC 90
» Volvo XC 90
» BMW X3 vs Volvo XC 70
» Volvo V70 AWD
» Volvo V70 2.4

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: