CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Ettermontere wlan modul i ny hobby

Go down 
5 posters
AvInnlegg
larseer
CAMPER
CAMPER



Antall Innlegg : 36
Registration date : 04.09.2015

Ettermontere wlan modul i ny hobby Empty
PosteTema: Ettermontere wlan modul i ny hobby   Ettermontere wlan modul i ny hobby Icon_minitimeTor 17 Sep 2015 - 21:30

Noen her som vet om det er mulig å ettermontere wlan modul i en 2015 hobby for trådløs styring av lys og varme?

Er snakk om ny type kontrollpanel med lcd skjerm
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Ettermontere wlan modul i ny hobby Empty
PosteTema: Re: Ettermontere wlan modul i ny hobby   Ettermontere wlan modul i ny hobby Icon_minitimeFre 18 Sep 2015 - 9:38

Så denne demonstrert på Elmia sist lørdag. Men siden Hobby ikke var gfunnen til besøket så ble det bare en observasjon:
http://www.elmia.se/husvagn/For-press/Massnyheter-rss/Med-Hobby-kan-du-styra-din-husvagn-pa-hall/
Til Toppen Go down
larseer
CAMPER
CAMPER



Antall Innlegg : 36
Registration date : 04.09.2015

Ettermontere wlan modul i ny hobby Empty
PosteTema: Re: Ettermontere wlan modul i ny hobby   Ettermontere wlan modul i ny hobby Icon_minitimeFre 18 Sep 2015 - 16:28

Ingen som vet?
Til Toppen Go down
Svinestien




Antall Innlegg : 4
Registration date : 13.09.2015

Ettermontere wlan modul i ny hobby Empty
PosteTema: Re: Ettermontere wlan modul i ny hobby   Ettermontere wlan modul i ny hobby Icon_minitimeFre 25 Sep 2015 - 13:57

Vår vogn fjernstyres med en enkel GSM switch på strøm inntaket. (Av/ på).
Sunwind, kostet 1 laken.
Men de integrerte er kjekkere med app, og toveiskommunikasjon.
Kjenner ikke disse.

Jarle
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Ettermontere wlan modul i ny hobby Empty
PosteTema: Re: Ettermontere wlan modul i ny hobby   Ettermontere wlan modul i ny hobby Icon_minitimeFre 25 Sep 2015 - 21:17

Svinestien: om du ikke vet hvordan TS skal løse dette, hvorfor svare da? Skal alle som er på forumet svare på noe de ikke har peiing på så kan det jo bli morsomt, men ikke for den (stakkaren?) som kanskje trenger hjelp på et kinkig problem.
En vennlig oppfordring: bidra om du kan, eller la være.

Jeg kan også svare at jeg bruker en løsning fra Sicom i min Dethleffs, men totalt uinteressant for tådstarter. Han har Hobby, og trenger en ev. modul for WLAN.

Jeg så App'en i bruk som jeg skrev over, men jeg var vel bare litt ute av kurs på TS sitt spm. Nå kan jo TS ringe en forhandler eller to for å få et svar, værre enn det burde det ikke være. Og kanskje har han eller hun allerede gjort det.
Til Toppen Go down
Harald-
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Harald-


Male
Antall Innlegg : 328
Localisation : Måløy
Registration date : 21.07.2010

Ettermontere wlan modul i ny hobby Empty
PosteTema: Re: Ettermontere wlan modul i ny hobby   Ettermontere wlan modul i ny hobby Icon_minitimeLør 26 Sep 2015 - 2:25

Ser på printplata for lys styrinene at den har merket felt/plugg for WLAN.
Vill da tro at det er en egen modul.
Jeg kjøpte den ikke da det kun var for wifi, og ikke GSM.
Det ble heller en gsm sak på ebay til 280 kroner, samt en kabel til ca 110 som ble montert på Alden.

På 2015 modellene er der ny type Alde der man monterer denne kabelen på selve alde pannens kontrollkort som sitter i Alden, og ikke i panelet som på tidligere modeller.

http://caravan.no/Produkt/782/3010219/Kabel-for-ekstern-start-0-2m--for3010-213%2B413%2B613

http://www.ebay.com/itm/EU-Phone-Calls-SMS-GSM-SIM-Wireless-Remote-Control-Smart-Switch-Controller-Relay-/400953358153?hash=item5d5aaeb749
Til Toppen Go down
larseer
CAMPER
CAMPER



Antall Innlegg : 36
Registration date : 04.09.2015

Ettermontere wlan modul i ny hobby Empty
PosteTema: Re: Ettermontere wlan modul i ny hobby   Ettermontere wlan modul i ny hobby Icon_minitimeMan 28 Sep 2015 - 22:30

Har faktisk forsøkt å få forhandler til å sjekke dette ut, først sendte jeg mail til 3 ulike forhandlere... ringt opp 2 forhandlere (begge måtte sjekke dette ut) Ikke fått noe tilbakemelding enda. Meget pussig og faktisk nesten på grensen til elendig service...
Til Toppen Go down
Loksa




Male
Antall Innlegg : 4
Registration date : 26.04.2016

Ettermontere wlan modul i ny hobby Empty
PosteTema: Re: Ettermontere wlan modul i ny hobby   Ettermontere wlan modul i ny hobby Icon_minitimeTir 26 Apr 2016 - 22:42

Vi har en 2016 modell, og de sa nylig på Hobby at det kommer en modul som kan tilkoples wlan kontakten. Da skal man kunne styre det meste fra en mob app.
Denne har de ikke fått enda pr i dag.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Ettermontere wlan modul i ny hobby Empty
PosteTema: Re: Ettermontere wlan modul i ny hobby   Ettermontere wlan modul i ny hobby Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Ettermontere wlan modul i ny hobby
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Wlan modul 2016 Hobby 650kfu
» Wlan modul
» Ettermontere kjøkken vifte Hobby
» Ettermontere 12v batteri i hobby 2012
» Ettermontere batteri i Hobby 2010-modell

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Elektrisk (ladere,vinterkobling,12 volt/230 volt)-
Gå Til: