CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Utett dør Hobby 560 KMFe De Luxe - Mulig å justere?

Go down 
2 posters
AvInnlegg
larseer
CAMPER
CAMPER



Antall Innlegg : 36
Registration date : 04.09.2015

Utett dør Hobby 560 KMFe De Luxe - Mulig å justere? Empty
PosteTema: Utett dør Hobby 560 KMFe De Luxe - Mulig å justere?   Utett dør Hobby 560 KMFe De Luxe - Mulig å justere? Icon_minitimeSøn 22 Nov 2015 - 20:02

Hallo!

Satt å drakk kaffe i vogna ista og oppdaga til min store forundring at lyset fra utsida glapp inn på gulvet ned på høyre side sett innenfra (se vedlagt bilde)

Utett dør Hobby 560 KMFe De Luxe - Mulig å justere? Hv1c92

Etter nærmere inspeksjon ser jeg jo at døra ikke klemmer skikkelig inntil pakninga og at kald luft naturlig nok kommer langs gulvet.

Ser også fra utsida at det er høydeforskjell på døra (se vedlagt bilde)

Utett dør Hobby 560 KMFe De Luxe - Mulig å justere? 2j35d7o

Er det noen mulighet for å få justert døra på en enkel måte? Isåfall hvordan går jeg frem?

Kjedelig med kaldtrekk nå som gradstokken har bikka 11 blå her i nord...

Vogna det er snakk om er ei 2015 560 KMFe De Luxe (importert, så jeg kan ikke bare stikke innom forhandleren)  jocolor
Til Toppen Go down
Arnt1
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 52
Registration date : 08.03.2015

Utett dør Hobby 560 KMFe De Luxe - Mulig å justere? Empty
PosteTema: Re: Utett dør Hobby 560 KMFe De Luxe - Mulig å justere?   Utett dør Hobby 560 KMFe De Luxe - Mulig å justere? Icon_minitimeMan 23 Nov 2015 - 11:21

Dette er ei 2 delt dør?,
Til Toppen Go down
larseer
CAMPER
CAMPER



Antall Innlegg : 36
Registration date : 04.09.2015

Utett dør Hobby 560 KMFe De Luxe - Mulig å justere? Empty
PosteTema: Re: Utett dør Hobby 560 KMFe De Luxe - Mulig å justere?   Utett dør Hobby 560 KMFe De Luxe - Mulig å justere? Icon_minitimeMan 23 Nov 2015 - 11:29

Ja, dette er en 2 delt dør....

Burde kanskje opplyst det først Wink
Til Toppen Go down
Arnt1
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 52
Registration date : 08.03.2015

Utett dør Hobby 560 KMFe De Luxe - Mulig å justere? Empty
PosteTema: Re: Utett dør Hobby 560 KMFe De Luxe - Mulig å justere?   Utett dør Hobby 560 KMFe De Luxe - Mulig å justere? Icon_minitimeMan 23 Nov 2015 - 12:06

hvordan ser det ut i skjøten mellom dørdelene, er det skjevt der og?  En måte å få døra til å tette er vel å legge noe i mellom på øvre del og presse på den nedre. Høres brutalt ut.😀 En 2 delt dør blir aldri så tett som en hel. Har adria selv med hel dør og den er litt "banan" , treffer først oppe og nede og med lås på midten blir det tett.
Til Toppen Go down
larseer
CAMPER
CAMPER



Antall Innlegg : 36
Registration date : 04.09.2015

Utett dør Hobby 560 KMFe De Luxe - Mulig å justere? Empty
PosteTema: Re: Utett dør Hobby 560 KMFe De Luxe - Mulig å justere?   Utett dør Hobby 560 KMFe De Luxe - Mulig å justere? Icon_minitimeMan 23 Nov 2015 - 13:36

Døra som helhet ser rett ut, i skjøten også.

Er det ingen mulighet for å justere dette uten å bryte og slå?
Til Toppen Go down
Arnt1
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 52
Registration date : 08.03.2015

Utett dør Hobby 560 KMFe De Luxe - Mulig å justere? Empty
PosteTema: Re: Utett dør Hobby 560 KMFe De Luxe - Mulig å justere?   Utett dør Hobby 560 KMFe De Luxe - Mulig å justere? Icon_minitimeMan 23 Nov 2015 - 13:47

Nei, tror ikke det. Bør vel ikke slå, men må bryte og skakke døra så den treffer nede først.
Til Toppen Go down
larseer
CAMPER
CAMPER



Antall Innlegg : 36
Registration date : 04.09.2015

Utett dør Hobby 560 KMFe De Luxe - Mulig å justere? Empty
PosteTema: Re: Utett dør Hobby 560 KMFe De Luxe - Mulig å justere?   Utett dør Hobby 560 KMFe De Luxe - Mulig å justere? Icon_minitimeMan 23 Nov 2015 - 13:56

Hmm... vil det hjelpe hvis jeg åpner døra og "løfter den opp" ved å holde ytterst - nederst på døra mon tro?

Er 10 mil unna vogna nå så der er ikke bare å stikke ut å prøve...

Når jeg tenker meg om kan døra ha fått seg en real trøkk når min 4 år gamle sønn skulle åpne den og det blåste no forferdelig ute nå i høst.... (har vogna atme kysten) Da glapp døra ut av fingrene hans og gikk helt opp med et voldsomt trykk...
Til Toppen Go down
Arnt1
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 52
Registration date : 08.03.2015

Utett dør Hobby 560 KMFe De Luxe - Mulig å justere? Empty
PosteTema: Re: Utett dør Hobby 560 KMFe De Luxe - Mulig å justere?   Utett dør Hobby 560 KMFe De Luxe - Mulig å justere? Icon_minitimeMan 23 Nov 2015 - 14:10

Ja, hvis du vrir den.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Utett dør Hobby 560 KMFe De Luxe - Mulig å justere? Empty
PosteTema: Re: Utett dør Hobby 560 KMFe De Luxe - Mulig å justere?   Utett dør Hobby 560 KMFe De Luxe - Mulig å justere? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Utett dør Hobby 560 KMFe De Luxe - Mulig å justere?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hobby 545 De luxe (kmfe) 3 barnekøyer
» Utelys over døra - Hobby 560 kmfe de luxe (2005)!
» 86' Hobby de luxe
» Hobby 540 UK de luxe selges
» Varmtvannbereder Hobby de luxe 2007

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: