CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Trekkbil med plass til 3 barneseter

Go down 
+3
Veggis
joka
AndersW
7 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Trekkbil med plass til 3 barneseter Empty
PosteTema: Trekkbil med plass til 3 barneseter   Trekkbil med plass til 3 barneseter Icon_minitimeMan 21 Nov 2016 - 20:15

Nå som nr tre er på vei så tror jeg vi må bytte bil nok en gang. Jeg hadde en eventuel tredjemann i tankene da jeg kjøpte V70'en i fjor høst, men jeg ser nå at selv om man kan skvise inn tre barneseter så blir det trangt. Jeg kikker nå på biler som Peugeot 5008, Ford S-max og Galaxy og Opel Zafira. Sistnevnte virker litt smal. Bilen må også kunne trekke minst 1500kg, men helst mer slik at vi kan bytte vogn uten å måtte bytte bil igjen. Store SUV'er er også et alternativ, hvis bredden bak er god. Kasse vurderes også, men her blir ofte bilene gamle og mye kjørt for den summen jeg kan bruke. Budsjettet er på max 220000kr. Nyest mulig bil med lavest mulig km. Noen tips?
Til Toppen Go down
joka
DIREKTØR!
DIREKTØR!
joka


Male
Antall Innlegg : 777
Age : 58
Localisation : Ibestad / Troms
Registration date : 17.06.2007

Trekkbil med plass til 3 barneseter Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til 3 barneseter   Trekkbil med plass til 3 barneseter Icon_minitimeMan 21 Nov 2016 - 22:46

Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Trekkbil med plass til 3 barneseter Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til 3 barneseter   Trekkbil med plass til 3 barneseter Icon_minitimeMan 21 Nov 2016 - 23:19

Jeg har brukt den lista der, og det mest interessante er bredden i bilene V70 kommer godt ut, men jeg klarer likevel ikke å få plass til våre tre seter ved å bruke isofix. S-max og Galaxy ser ut til å være størst.
Til Toppen Go down
Veggis
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 354
Age : 48
Localisation : Vestland
Registration date : 22.06.2009

Trekkbil med plass til 3 barneseter Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til 3 barneseter   Trekkbil med plass til 3 barneseter Icon_minitimeOns 23 Nov 2016 - 10:33

Vi har hatt en S-max i to og et halvt år nå. Jeg kan anbefale den på det varmeste. Vi kjøpte den også på grunn av tredje barn var på vei. I vår gamle bil, Mondeo 06/07, fikk vi ikke plass til tre barneseter.
Bilen er god å kjøre både med tanke på komfort og kjøreegenskaper, og er også en stødig trekkbil til vår Burstner 580. Problemer har vært helt fraværende, bilen er kjørt 70000 nå. Pass på dersom bilen er bruktimportert, ikke alle har nordiske spesifikasjoner med større batteri, varmeseter etc.
Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Trekkbil med plass til 3 barneseter Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til 3 barneseter   Trekkbil med plass til 3 barneseter Icon_minitimeOns 23 Nov 2016 - 10:50

140 hesteren du har? Jeg tipper at 120 hesteren blir for svak?
Til Toppen Go down
Veggis
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 354
Age : 48
Localisation : Vestland
Registration date : 22.06.2009

Trekkbil med plass til 3 barneseter Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til 3 barneseter   Trekkbil med plass til 3 barneseter Icon_minitimeOns 23 Nov 2016 - 13:24

Har 140 hk. Det er OK i forhold til trekking av campingvogn. Tidligere fantes 2,0 liter med 115 hk, det funker sikkert også. Nyere 115-hesters utgaver har 1,6 liters volum, og den tror jeg man bare skal glemme i denne sammenhengen. Fra faceliften i 2010 kunne 2-literen trekke 1800 kg, før det 1750, om jeg ikke tar feil.
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Trekkbil med plass til 3 barneseter Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til 3 barneseter   Trekkbil med plass til 3 barneseter Icon_minitimeFre 25 Nov 2016 - 0:39

Skal ikke blande meg for mye her, da det er folk her som har og kjenner S-Max 140 hk, en bil jeg tror vil fungere utmerket. Kona hadde en 1,6 tdi, og den vil jeg ikke anbefale til å trekke vogn. Volum er viktig, merket det stort når jeg skiftet fra 2,0 til 3,0 og to sylindre ekstra. Supert!
Ford er flinke med chassis og gode kjøreegenskaper, og 140-hesteren gjør jobben. Bra bil.
Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Trekkbil med plass til 3 barneseter Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til 3 barneseter   Trekkbil med plass til 3 barneseter Icon_minitimeFre 25 Nov 2016 - 19:46

Det er kun 2 literen som er aktuell. Imidlertid forstår jeg ikke hvorfor 2 literen i smax med 140 hk kan trekke 1750kg, mens Peugeot 5008 med 2 liters hdi motor med 163 hk kun kan trekke 1600kg og 150 hk kun stusselige 1500kg?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Trekkbil med plass til 3 barneseter Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til 3 barneseter   Trekkbil med plass til 3 barneseter Icon_minitimeFre 25 Nov 2016 - 21:43

Forskjell i teknisk tillatt tilhengervekt handler vanligvis om konstruksjon av koblingen (clutchen).

Bilene testes på en standardisert måte med et antall bakkestarter i en gitt stigning i løpet av x sekunder (husker ikke tallene).

Ole
Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Trekkbil med plass til 3 barneseter Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til 3 barneseter   Trekkbil med plass til 3 barneseter Icon_minitimeLør 26 Nov 2016 - 0:02

Ole3 skrev:
Forskjell i teknisk tillatt tilhengervekt handler vanligvis om konstruksjon av koblingen (clutchen).

Bilene testes på en standardisert måte med et antall bakkestarter i en gitt stigning i løpet av x sekunder (husker ikke tallene).

Ole

Selgeren hos min lokale Peugeot forhandler påstår at det er pga utslippskrav.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Trekkbil med plass til 3 barneseter Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til 3 barneseter   Trekkbil med plass til 3 barneseter Icon_minitimeLør 26 Nov 2016 - 9:04

Utslipp er da i mg CO/HC/HOx/Partikler pr km.
Enhver bil detter rett i dass når du hiver en henger bak fordi forbruk pr km øker.

Tror ikke den selgeren har rett Rolling Eyes

Ole
Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Trekkbil med plass til 3 barneseter Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til 3 barneseter   Trekkbil med plass til 3 barneseter Icon_minitimeLør 26 Nov 2016 - 11:34

Ole3 skrev:
Utslipp er da i mg CO/HC/HOx/Partikler pr km.
Enhver bil detter rett i dass når du hiver en henger bak fordi forbruk pr km øker.

Tror ikke den selgeren har rett Rolling Eyes

Ole

Jeg kan ikke forstå det helt selv heller. Det er imidlertid ingen grunn til at en 5008 med 150 hk hdi med 340 nm kun skal klare 1500kg, mens Ford Smax med 2 liter og 115 hk og 320 nm skal klare 1750.

Vi bestilte babysete i går så jeg skal se hvordan det passer inn i Volvoen før jeg bestemmer meg for ny bil. Jeg er veldig fornøyd med V70'en, og det er en ypperlig trekkbil.
Til Toppen Go down
Veggis
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 354
Age : 48
Localisation : Vestland
Registration date : 22.06.2009

Trekkbil med plass til 3 barneseter Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til 3 barneseter   Trekkbil med plass til 3 barneseter Icon_minitimeTir 29 Nov 2016 - 11:08

Det beste er jo hvis du kan beholde den bilen du har, da slipper du å ta et antagelig "voksent" verditap i og med at du ikke har hatt bilen så lenge.
For ordens skyld: S-max etter 2010 kan trekke 1800 kg, ikke 1750. En slik er tilgjengelig innefor ditt budsjett.
Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Trekkbil med plass til 3 barneseter Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til 3 barneseter   Trekkbil med plass til 3 barneseter Icon_minitimeTor 1 Des 2016 - 8:43

Veggis skrev:
Det beste er jo hvis du kan beholde den bilen du har, da slipper du å ta et antagelig "voksent" verditap i og med at du ikke har hatt bilen så lenge.
For ordens skyld: S-max etter 2010 kan trekke 1800 kg, ikke 1750. En slik er tilgjengelig innefor ditt budsjett.

Absolutt, men verditapet blir nok ikke så voksent på en 2008 modell. Nå har jeg prøvd med det nye setet, og det er overhodet ikke plass...Mulig de store setene vi har er unormalt brede, men jeg tror uansett det hadde blitt for trangt. Da blir det nok Smax med 7 seter på oss.
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Trekkbil med plass til 3 barneseter Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til 3 barneseter   Trekkbil med plass til 3 barneseter Icon_minitimeOns 21 Des 2016 - 0:51

S max med 140 hk er trolig et godt valg. God å kjøre, og nok drakraft. Har ikke prøvd den med vogn, men den er stabil og fin normalt, og vil trolig bli bra. Du kan evt. sjekke på nettet.
Til Toppen Go down
Rudeboy
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 116
Localisation : På landeveien
Registration date : 05.02.2011

Trekkbil med plass til 3 barneseter Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til 3 barneseter   Trekkbil med plass til 3 barneseter Icon_minitimeOns 21 Des 2016 - 10:34

VW Caravelle, evt Multivan fra før 2004 ? Flust av seter, god å kjøre med henger og du ser alt rundt deg.

Med syncro drar du 2.5 tonn. Da får du ikke mer enn 102bhp under panseret men dropper du syncro og går for 2.5TDi 151bhp så tas vel det igjen i økt antall gamp, og samme hengervekt.

Kort eller lang, skal du kjøre mye eller når du kjører så blir det lange turer er lang utgave bedre enn kort (tror det er 40 - 45 cm forskjell i lengda) og ikke er de to meter høye. Mange av disse er senka på s.k sportsunderstell, Multivan fra fabrikk og da er du 40mm lavere enn standardhøyden på Caravelle er.
Er vel fort samma motorblokka som i V70'ern, mener jeg.
Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Trekkbil med plass til 3 barneseter Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til 3 barneseter   Trekkbil med plass til 3 barneseter Icon_minitimeOns 21 Des 2016 - 10:48

Multivan er jo en genial bil, men de blir veldig gamle på samme budsjett og mange er kjørt langt.
Til Toppen Go down
Rudeboy
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 116
Localisation : På landeveien
Registration date : 05.02.2011

Trekkbil med plass til 3 barneseter Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til 3 barneseter   Trekkbil med plass til 3 barneseter Icon_minitimeOns 21 Des 2016 - 11:04

Jeg veit av en Caravelle som ble solgt i Tyskland i 2009'ish, da hadde den kjørt 1.750.000 km.

Knappast innkjørt.

Det er et spørsmål hva eierskapet gidder gjøre med bilene sine, ofte går biler for lut og kaldt vann her til lands men finner du en som har bytta olja hver ca 10.000km, bytta reimer på 90k osv så er det meste du trenger en poleringsmaskin for å kose med utsia av bilen til våren.

Men alder kan fort være et tema, det medgir jeg. (Skulle likt å vite om den tyske 'vella er i bruk fremdeles)
Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Trekkbil med plass til 3 barneseter Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til 3 barneseter   Trekkbil med plass til 3 barneseter Icon_minitimeOns 21 Des 2016 - 12:11

Alder er en ting, km en annen, men du har selvsagt helt rett i at det viktigste uansett km eller alder er vedlikehold av bilen. Imidlertid ruster vw fra denne perioden mye, særlig nyttekjøretøyene og i så måte er nyere bil et bedre utgangspunkt med mindre eieren har understellsbehandlet bilen jevnlig og vært påpasselig med å spyle bort salt og skit regelmessig.
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Trekkbil med plass til 3 barneseter Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til 3 barneseter   Trekkbil med plass til 3 barneseter Icon_minitimeMan 2 Jan 2017 - 18:36

Hallo Anders
Vil gjerne bumpe denne tråden, i en Sharan får du fint plass til tre store seter, og fortsatt ha et stoort bagasjerom med den bakerste raden slått ned.

Omtale VW Sharan 2.0 TDI

Hvert av setene i midten kan skyves individuelt i lengderetning, slik at de tre englene ikke får så lett tak i hverandre! Prisene på finn.no begynner under 200'
Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Trekkbil med plass til 3 barneseter Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til 3 barneseter   Trekkbil med plass til 3 barneseter Icon_minitimeOns 4 Jan 2017 - 12:48

Takk fortipset. Jeg har kikket litt på Sharan på finn, men utvalget er begrenset. Jeg har aldri vært noen stor fan av VW heller, men det er absolut en bil som vurderes.
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Trekkbil med plass til 3 barneseter Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til 3 barneseter   Trekkbil med plass til 3 barneseter Icon_minitimeSøn 8 Jan 2017 - 19:33

Vet at Sharan for noen år siden var elendig, samarbeidsprosjekter mellom ulike produsenter går sjelden bra.
Men, VW er stort sett bra saker, og de har gode maskiner. Pass bare på oljeskift årlig, og med riktig olje. Ikke bruk billigolje, kjør Castrol! Det er viktig med frisk og riktig olje.
Ellers, 2,0 tdi med 140 hk drar bra, og både Sharan og S-max er gode alternativer.
Til Toppen Go down
amatoren
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 54
Registration date : 10.04.2013

Trekkbil med plass til 3 barneseter Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til 3 barneseter   Trekkbil med plass til 3 barneseter Icon_minitimeMan 9 Jan 2017 - 14:00

Har kjørt S-max på 140hk med Solifer 600, og kan trygt anbefale den til trekkbil. Det fine er at du har 3 separate seter i den. I tillegg har do et meget bra bagsjerom.
Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Trekkbil med plass til 3 barneseter Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til 3 barneseter   Trekkbil med plass til 3 barneseter Icon_minitimeOns 18 Jan 2017 - 14:36

Går nok for S-max, men det dukker opp svært få her i området med 140 hk og i titanium utgave. Jeg er lite sugen på dn langtur for å kjøpe en bil usett. Det må i så fall være fra forhandler og med naftest. Sybd at de aller fleste biler i norge selges med småmotorer.
Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Trekkbil med plass til 3 barneseter Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til 3 barneseter   Trekkbil med plass til 3 barneseter Icon_minitimeTor 19 Jan 2017 - 20:29

Hvilke SUV'er har plass til tre barneseter? Er det plass i Pathfinder og Pajero? Eller eventuelt Ford Expedition? Sistnevnte har jeg vurdert, men jeg har hørt at det kan være en dyr bil med tanke på vedlikehold og reparasjoner. Hadde jeg kunne velge selv så hadde jeg kjøpt en Tahoe, men der setter kona foten ned.
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Trekkbil med plass til 3 barneseter Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til 3 barneseter   Trekkbil med plass til 3 barneseter Icon_minitimeTor 19 Jan 2017 - 23:50

Skal du ha stødig kjørekomfort med den plassen du trenger er Smax bra. Har aldri vært begeistret for amerikanske saker (fornærmer nok noen nå). De kan ikke diesel, og bilene er nokså primitivt bygget opp, mer lastebil enn personbil. Du kan evt. sjekke Skoda Superb med samme motor (140 hk pluss). Også Audi A6 er romslig og kjører godt, men unngå i så fall modeller før 2004. Aldri vurder 2,5 tdi, den har det vært mye trøbbel med. Når man kommer over på 3.0 er det bra saker. Bare pass på at oljeskift med riktig olje (Castrol) er gjennomført årlig. Finner du en A 6 Avant (helst allroad) med 3.0 og passe kjørelengde er dette en super trekker og generelt en bra bil etter min erfaring. Har kjørt Audi med 3.0 i en årrekke med null problemer, supre kjøreegenskaper og overlegen trekkevne i flere år. Har derfor nylig byttet til ny A6 allroad 3.0. Supre saker, rett og slett en topp feriebil.
Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Trekkbil med plass til 3 barneseter Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til 3 barneseter   Trekkbil med plass til 3 barneseter Icon_minitimeFre 20 Jan 2017 - 7:51

Både A6 og Superb er smalere enn bilen jeg har så en vanlig stasjonsvogn er uaktuell.
Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Trekkbil med plass til 3 barneseter Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til 3 barneseter   Trekkbil med plass til 3 barneseter Icon_minitimeFre 20 Jan 2017 - 8:51

joka skrev:
en liten test av NAF...
https://www.naf.no/forbrukertester/test-av-utstyr/plass-til-tre-barnestoler/

https://www.naf.no/globalassets/forbrukertester/utstyr/2013/tre_barnestoler_bak/test-tre-barnester-baksete-a-m.pdf

https://www.naf.no/globalassets/forbrukertester/utstyr/2013/tre_barnestoler_bak/test-tre-barnester-baksete-n-v.pdf

Denne testen er ubrukelig. Nå har jeg testet med de smaleste bilstolene fra barnas hus og det blir altfor trangt. Det er helt umulig å bruke isofix, men jeg hadde nok klart å kneppe setene inn, men da hadde Ikke ungene klart å få setebeltene på. I naftesten er V70 137 cm bred, 3 cm bredere enn Zafira og like bred som Citroen Picasso og skal klare tre seter med isofix. Til og med i XC 60 med en bredde på 132 cm har de klart å klemme inn tre seter.
Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Trekkbil med plass til 3 barneseter Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til 3 barneseter   Trekkbil med plass til 3 barneseter Icon_minitimeLør 21 Jan 2017 - 9:44

Er det noen som har erfaring med S max med 2-liter og 131 hk? Vogna har en totalvekt på 1450kg.
Til Toppen Go down
Veggis
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 354
Age : 48
Localisation : Vestland
Registration date : 22.06.2009

Trekkbil med plass til 3 barneseter Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til 3 barneseter   Trekkbil med plass til 3 barneseter Icon_minitimeTir 31 Jan 2017 - 21:49

131 hk skulle vel ikke være så veldig annerledes enn 140 hk, som vi har. Så vidt jeg vet er det samme motor i utgangspunktet. Vognen vår har tillatt totalvekt på 1600 kg, og veier nok det også i ferien. Dette fungerer godt.
Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Trekkbil med plass til 3 barneseter Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til 3 barneseter   Trekkbil med plass til 3 barneseter Icon_minitimeTor 2 Feb 2017 - 17:54

Jeg skal ned å se på denne i morgen:
https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=90076505 2008 modell med lav km, kun 76000. Jeg får den for 185000 med ett års garanti. Men så dukket denne opp: https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=89956904 Nyere bil etter facelift, men med mindre utstyr men jeg får to års garanti for 215000km. Mangler bla parkeringssensorer, el seter, tona ruter og panorma tak som 2008 modellen har. Jeg har sistnevnte på hold ut dagen, men jeg klarer ikke å bestemme meg.
Til Toppen Go down
Veggis
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 354
Age : 48
Localisation : Vestland
Registration date : 22.06.2009

Trekkbil med plass til 3 barneseter Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til 3 barneseter   Trekkbil med plass til 3 barneseter Icon_minitimeFre 3 Feb 2017 - 12:17

Magefølelsen min er mest begeistret for den nyeste. Da får du en bil som både er og føles nyere. Den nyeste har antagelig PowerShift-kassen (dobbelclutch ala DSG), mens den eldste har tradisjonell automat. Hva som er best skal ikke jeg uttale meg om, men forbruket er nok noe lavere på den med PowerShift. Lav km på en diesel er ikke nødvendigvis positivt, da kan det ha vært mye småkjøring som ikke er så bra. Men parkeringssensorer hadde vært et savn, bilen er ganske omfangsrik, og en god del større enn biler i Mondeo/V70-klassen.
Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Trekkbil med plass til 3 barneseter Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til 3 barneseter   Trekkbil med plass til 3 barneseter Icon_minitimeFre 3 Feb 2017 - 17:16

Jeg gikk for den eldste. Jeg var mye frem og tilbake, men den så meget bra ut og virket tight og fin. Får ny service og nytt batteri i tillegg til 1 års garanti som normalt koster en del ekstra. Klarte bare å prute 5000, men jeg tror ikke dealen var så ille. Bakdelen med den andre er at den står i oslo. Men jeg må få tatt hengerlappen nå, for bilen er for tung. Det viser faktisk Volvoen seg å være også selv om jeg er skråsikker på at jeg skjekket på tilhengerkalkulatoren da jeg kjøpe bilen Embarassed Jeg kan kjøre med den gamle V70'en da, men jeg har med andre ord hatt en Danmarkstur der jeg ikke hadde lov til å dra vogna.
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Trekkbil med plass til 3 barneseter Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til 3 barneseter   Trekkbil med plass til 3 barneseter Icon_minitimeFre 3 Feb 2017 - 19:21

OK, gratulerer med ny bil! Dette blir nok bra saker. Bilen kjører godt, og er romslig. Har alltid hatt sansen for Ford kjøremessig, dette kan de. Bare pass på oljeskift, det er viktig.
Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Trekkbil med plass til 3 barneseter Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til 3 barneseter   Trekkbil med plass til 3 barneseter Icon_minitimeFre 3 Feb 2017 - 23:52

Jeg reagerte på at det sto serviceintervall på 20000km og to år, men med en valgfri årlig service i mellom. Mulig jeg blinkset, men om det er riktig så er det litt skremmende. Selgeren påsto også at s-max en periode hadde serviceintervall på to år, men nyere S max har årlig og 15 eller 20000km. Bilen har fått ny olje pr 10-15000 ca, men den har gått over tiden noen ganger. Jeg vet at flere merker, bla BMW og VAG har hatt long life intervaller på to år og 30000km, men jeg finner ingenting på nett ang Ford.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Trekkbil med plass til 3 barneseter Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til 3 barneseter   Trekkbil med plass til 3 barneseter Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Trekkbil med plass til 3 barneseter
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet???
» Forhåndsbestilling av plass på campingplasser
» Fast plass
» Trekkbil
» Plass for et par dager ved Venezia

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: