CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???

Go down 
+12
Hege
Johnny
Janita
mr.T
Ronny
Pondus
Arnfinn
kabero
Markus Vesala
Jan Ole
Jan
frank
16 posters
Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Empty
PosteTema: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Icon_minitimeMan 26 Mar 2007 - 17:41

hei et stort samtale emne på campingene er polering!!!

- hva er best å bruke? jeg bruker autoglym sin, syns den er ok! andre?

- hvilke utstyr er bra og bruke? hva anbefales? og ikke? jeg bruker polermaskin på flatene og klut rundt vinduer osv.

- hvor ofte? jeg polerer i hvertfall to ganger i året vår og høst!

-er det nødvendig å polere nye vogner??

artig å høre hva andre bruker å gjøre? også er det jo noen som er første gangs vogneiere som sikkert lurer på dette!!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Icon_minitimeMan 26 Mar 2007 - 22:09

Morten t


Rød autoglym, og jeg pålèrer to ganger i året.... det er de to eneste dagene jeg ønsker meg mindre vogn..... de langsidene er så inni gampen seige å komme igjennom!! For selvfølgelig polèrer jeg med hånd

Vegard
Til Toppen Go down
frank
CARAVANER
CARAVANER
frank


Male
Antall Innlegg : 67
Age : 59
Localisation : Nordfjord
Registration date : 18.03.2007

Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Icon_minitimeMan 26 Mar 2007 - 22:16

Hei
Polerer dere ny vogn eller venter dere med første polering til lakken har herdet litt? Med bil så bør en vel vente noen måneder første gang en polerer.
Question
Frank
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Icon_minitimeMan 26 Mar 2007 - 22:27

Frank

ei vogn er jo brennlakkert, lenge før platene kom på vogna, mens en bil jo lakkeres mot slutten av produksjonen...

Vognlakken er derfor mere enn nok herdet når platene settes på ei vogn.

Vegard
Til Toppen Go down
frank
CARAVANER
CARAVANER
frank


Male
Antall Innlegg : 67
Age : 59
Localisation : Nordfjord
Registration date : 18.03.2007

Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Icon_minitimeMan 26 Mar 2007 - 22:34

Vegard

Så da har jeg jo ingen unnskyldning for å ikke polere den med det samme da No

frank
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Icon_minitimeMan 26 Mar 2007 - 22:35

Når man bruker ren ufortynnet grønnsåpe,behøver man aldri å polere vogna.!!!!!

Just kiddin' !!

Men fra spøk til Valborg,så snakka jeg med en Cabby-forhandler på messa for en stund siden,og han sa seriøst at han vasket med grønnsåpe,og derfor aldri hadde behøvd å polere vognene sine.De skinte som bare det,og han påstod at butylen tålte dette.
Og dette er IKKE en fleip gutter og jenter.

Husker ikke hvem han representerte,men det var ikke på Kløfta,hvor vår venn Pondus fra NCC-forumet har kjøpt sin.Ca 4 mil fra Oslo.

Så numpsey-CABBYER SKAL KUN VASKES MED GRØNNSÅPE !!!!!!!

Arve.

Arve.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Icon_minitimeMan 26 Mar 2007 - 22:38

Very Happy Vegard
det er den røde autoglymen jeg og bruker, lurte faktiskt på om jeg skulle polere vogna nå i dette fine været vi har for tiden, før forteltet kommer opp, for da blir ikke den siden tatt før jeg tar ned teltet igjen!

må jo si at der jeg tar for hand føler jeg ihvertfall at jeg får polert bedre en med maskinen!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Icon_minitimeMan 26 Mar 2007 - 22:41

Morten t

Ikke minst får en og samtidig gransket lakk og plater for små-skader i lakken etc

Vegard
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Icon_minitimeMan 26 Mar 2007 - 22:45

Very Happy der sa du noe vegard, hadde ikke tenkt på det jeg men når du sier det så legger man merke til mere små ting når det brukes hånd makt, så jobben blir vel gjort litt nøyere da!( og gutter vi snakker om polering) he he

hva gjør du hvis du oppdager små rift i lakken? legger i lakk eller polerer ekstra godt der?
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Icon_minitimeMan 26 Mar 2007 - 22:47

å polere for hånd gir meg en følelse av at det blir skikkelig, da det er lett for at det skal gå så fort når man bruker maskin.
verst for vegard og dere andre med vogner på størrelse med middels eneboliger, da de nødvendigvis krever litt mer polish.
men dere kjøper vel på fat
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Icon_minitimeMan 26 Mar 2007 - 22:47

Morten t

Jeg har da kjøpt lakk, har små søte flasker med pensel i, stående i kjøleskapet.... så kan jeg ha i bitte litt lakk, og få tettet hullet i lakken...

Har lakk til alle fargene på vogna.

Vegard
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Icon_minitimeMan 26 Mar 2007 - 22:49

jrh

Har en kjenning som kjører tankbil.... han tar bare med et lass Rød autoglym når det nermer seg polèring!!!

Vegard
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Icon_minitimeMan 26 Mar 2007 - 22:51

Embarassed Vegard
må innrømme at jeg bare har den hvite fargen, for der hvor de blå stripene er det jo bare klistremerker! men det kan jo bli merker der og, så litt blått skulle man ha!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Icon_minitimeMan 26 Mar 2007 - 22:52

Morten t

en ekte Hard-core camper har da lakk!!!


Vegard
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Icon_minitimeMan 26 Mar 2007 - 23:04

Very Happy jepp Vegard har da hvitt, hele vogna mi er jo hvit untatt denne klistremerke stripa på siden!!!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Icon_minitimeMan 26 Mar 2007 - 23:08

Morten t

ikke nok med at jeg har lakk, men jeg har til alle de tre kombinasjonene som Bjølseth brukte fra 92-05... 06 og 07 lakk har jeg ikke.... He-he...

Vegard
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Icon_minitimeMan 26 Mar 2007 - 23:19

Morten t

Hvorfor blir ikke teltsida tatt fordi om teltet er oppe? Question

Den kan du jo ta i allslags vær! Very Happy Very Happy

Men, er det sant at de blå stripene er klistremerker? Suspect Suspect

Det er de ikke på min, som har den gamle fargen/ fronten. alien alien

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Icon_minitimeMan 26 Mar 2007 - 23:32

J.O
ha! Suspect nei nå ble jeg usikker trodde det var et slags på klister greier! men kan jo selvfølgelig ta feil he he he!!!!

polere når treltet er oppe? det har den enkle grunnen at det blir aldri til at jeg får flyttet alle dippeduppene som står langs vogn siden når teltet er oppe!!!! kjølseskap osv. rein latskap!!
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Icon_minitimeMan 26 Mar 2007 - 23:42

Åja.


kjølseskap osv. rein latskap!!

Har kjøleskapet på innsida jeg Very Happy Laughing drunken

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Icon_minitimeMan 26 Mar 2007 - 23:44

J.O. skrev:
Åja.


kjølseskap osv. rein latskap!!

Har kjøleskapet på innsida jeg Very Happy Laughing drunken
har du ikke skjønt enda at det er enkelte av oss som har 2 lam og en gris liggende klar til grilling da Laughing
trenger litt plass da for ølla skal jo og bli kald lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Icon_minitimeMan 26 Mar 2007 - 23:46

Morten t.

Ingen unnskyldning for å skippe den sida der.Nå ble jeg skuffa her,og forventer skjerpings.

Tenk hva brannmester'n på Bryn brannstasjon hadde syntes om barnebarnet sitt nå !!!

Arve.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Icon_minitimeMan 26 Mar 2007 - 23:47

Spekekjøtt trenger kanskje ikke kjøling hele tiden, da blir det mer plass til øl. Rolling Eyes Laughing Laughing Rolling Eyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Icon_minitimeMan 26 Mar 2007 - 23:49

J.o
jeg har polert den invendige sida en gang men kona kona likte ikke at alt utstyret stod i veien så jeg fikk dårlig tid og ble stresset, liker å jobbe i mitt eget tempo og ikke ha noen som løper rundt beina mine å spør når jeg er ferdig!!!så jeg liker å ta det før teltet settes opp! er jo på camping kan jo ikke streesse da!!!! Very Happy
og joda jeg har kjøleskap inni vogna og jeg, steke ovn og greier både ute og inne nå!!

plass til ekstra mye godis he he!!!!!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Icon_minitimeMan 26 Mar 2007 - 23:51

ARVE skrev:
Morten t.

Ingen unnskyldning for å skippe den sida der.Nå ble jeg skuffa her,og forventer skjerpings.

Tenk hva brannmester'n på Bryn brannstasjon hadde syntes om barnebarnet sitt nå !!!

Arve.

å nei du den sida blir tatt rett etter taket så den er noe av det første som blir tatt!

og brannmesteren i fra bryn har brukt timer på en liten stakkar for å lære barnebarne sitt å vaske og polere rett!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Icon_minitimeMan 26 Mar 2007 - 23:56

Morten t.

Godt å høre.Da kan jeg gå og legge meg med fred i sjela.

Tenkte på deg i dag forresten,da jeg kjørte forbi det gamle huset til besteforeldrene dine.Var og kjøpte nye sommerdekk hos Johs Bjerke,som ligger et steinkast unna.Kikket opp på barndomshjemmet mitt da jeg kjørte ut i Tvetenveien og.Hm,alltid litt rart å tenke på at det bor fremmede folk der.Foreldrene mine flytta derfra i 88 p.g.a.trafikkstøyen.

men,ops,dette er jo ingen pratetråd.Sorry admin.

Arve.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Icon_minitimeTir 27 Mar 2007 - 0:31

ARVE skrev:
Morten t.

Godt å høre.Da kan jeg gå og legge meg med fred i sjela.

Tenkte på deg i dag forresten,da jeg kjørte forbi det gamle huset til besteforeldrene dine.Var og kjøpte nye sommerdekk hos Johs Bjerke,som ligger et steinkast unna.Kikket opp på barndomshjemmet mitt da jeg kjørte ut i Tvetenveien og.Hm,alltid litt rart å tenke på at det bor fremmede folk der.Foreldrene mine flytta derfra i 88 p.g.a.trafikkstøyen.

men,ops,dette er jo ingen pratetråd.Sorry admin.

Arve.

Arve
artig hvis det gamle huset står enda har mange gode minner derifra!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Icon_minitimeTir 27 Mar 2007 - 8:11

ARVE skrev:
Når man bruker ren ufortynnet grønnsåpe,behøver man aldri å polere vogna.!!!!!

Just kiddin' !!

Men fra spøk til Valborg,så snakka jeg med en Cabby-forhandler på messa for en stund siden,og han sa seriøst at han vasket med grønnsåpe,og derfor aldri hadde behøvd å polere vognene sine.De skinte som bare det,og han påstod at butylen tålte dette.
Og dette er IKKE en fleip gutter og jenter.

Husker ikke hvem han representerte,men det var ikke på Kløfta,hvor vår venn Pondus fra NCC-forumet har kjøpt sin.Ca 4 mil fra Oslo.

Så numpsey-CABBYER SKAL KUN VASKES MED GRØNNSÅPE !!!!!!!

Arve.

Arve.

det er mottatt!!

numpsey
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Icon_minitimeTir 27 Mar 2007 - 11:11

arve

ØØØØYYYHHH!!! nå er jeg i villrede- forvirra og greier....

SKAL jeg bruke grønnsåpe, eller IKKE..

ikke fleip nå , skal shine cabbyn i påska

numpsey
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Icon_minitimeTir 27 Mar 2007 - 11:36

numpsey.

Hold deg til Globex og kjente polishprodukter du.

Denne Cabby selgeren som anbefalte grønnsåpe,tar ikke jeg sjansen på å stole på i hvert fall.Mulig det blir blankt og fint med en gang,men jeg vet lite om langtidsvirkningene av grønnsåpa.

Og hvorfor velge det usikre når man har sikre valg ?

Arve.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Icon_minitimeTir 27 Mar 2007 - 13:36

arve

ok. globoidex skal bli.

numpsey
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Icon_minitimeTir 27 Mar 2007 - 13:44

numpsey.

Ikke så gæærn smak på'n heller.

Arve.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Icon_minitimeTir 27 Mar 2007 - 13:45

arve

åja? fin i tonic?

den der går ikke numpseyfar på gitt....

numpsey
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Icon_minitimeTir 27 Mar 2007 - 13:48

numpsey.

Du får jo en innvendig avfetting uten at den tar det slimaktige belegget på tarmene.Meget effektivt og en god følelse etterpå.

Arve.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Icon_minitimeTir 27 Mar 2007 - 13:51

ARVE skrev:
numpsey.

Du får jo en innvendig avfetting uten at den tar det slimaktige belegget på tarmene.Meget effektivt og en god følelse etterpå.

Arve.

altså samme effekt som akkevitt til feit mat altså..

hva tror du jeg velger da?

numpsey
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Icon_minitimeTir 27 Mar 2007 - 14:01

numpsey.

Tror jeg vet hva vi to velger ja.

Vegard velger Globexen fremfor akkevitten.Han har jo fått tilbud fra Tine meierier om å bli "Mister Milk 2007" i den neste melkereklamen deres.

Arve.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???
Til Toppen 
Side 1 av 6Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 Similar topics
-
» Polering av mørke vinduer
» Hvordan ser de ut under?
» Av med klistremerke - hvordan?
» Legå Camping
» Hvordan varme opp

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: VEDLIKEHOLD-
Gå Til: