CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 "Farlige" kjøleskap

Go down 
+4
hpk
Igor
ulla
Tasle
8 posters
Gå til side : 1, 2, 3  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap Empty
PosteTema: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap Icon_minitimeFre 29 Feb 2008 - 21:50

KOPIERT FRA NCC:

Sitat start:
(16.12.07) Dometic oppfordrer alle campingvogn- og bobileiere til å kontrollere sine kjøleskap av 7-serien med 2 dører produsert etter 2004. Det er fortsatt vanskelig å få noen anvisninger om hvordan norske kunder skal forholde seg.
Dette gjelder følgende kjøleskap: RM 7601, RM 7605, RM 7651, RM 7655, RM 7801, RM 7805, RM 7851, RM 7855, RMT 7651, RMT 7655, RMT 7851 og RMT 7855.
Før kjøleskapet er kontrollert og eventuelt reparert skal det ikke brukes på gassdrift. Eierne oppfordres til å stenge gasskranen til kjøleskapet. Drift på 12 volt og 220 volt kan brukes uten problem. Sitat slutt.

Fikk et hyggelig brev fra Dometic i Tyskland i forrige uke, med fremgangs måte for å dette ut av verden.
Var i dag hos autorisert DOMETIC verksted og fikk montert inn to klammer som forsterkning.

Så nå er saken ut av verden for min del, men vær klar over at hvis det ikke kontrolleres / utbedres, så kan det ved ei hendelse medføre avkorting i forsikring.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap Icon_minitimeFre 29 Feb 2008 - 22:13

Rashid

Nå har ikke jeg sjekket kjøleskapet i vogna vår, men vår utmerkede forhandler ga meg beskjed når denne saken ble kjent, at han hadde sjekket ut vogna/kjøleskapet vårt.

Er det sånn at alle med de aktuelle kjøleskapene får brev fra produsent, eller må alle ta en "egenkontroll" av type kjøleskap?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap Icon_minitimeFre 29 Feb 2008 - 22:16

Sten skrev:
Rashid

Nå har ikke jeg sjekket kjøleskapet i vogna vår, men vår utmerkede forhandler ga meg beskjed når denne saken ble kjent, at han hadde sjekket ut vogna/kjøleskapet vårt.

Er det sånn at alle med de aktuelle kjøleskapene får brev fra produsent, eller må alle ta en "egenkontroll" av type kjøleskap?

Sten

jeg så at jeg har et av de skapene, og nevnte dette hos forhandleren, noe de sa de var fullstendig klar over, men at de ventet på beskjed fra Dometic om saken....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap Icon_minitimeFre 29 Feb 2008 - 22:25

Ok Vegard.
Jeg stoler også på vår forhandler, men det hadde vært greit å vite om det er automatikk i at de som har de skapene det gjelder, får det brevet Rashid nevner.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap Icon_minitimeFre 29 Feb 2008 - 22:33

Det er desverre ikke alle forhandlere som er like seriøse i hverken å rapportere til Dometic at de har levert produkter som dette, samt ganske enkelt gir F...

Har nettopp fått to PM`er på et annet forum, hvor dette har kommet frem. Så jeg vil anbefale folk å ta dette seriøst, det hjelper lite å skylde på forhandler hvis ulykken er ute.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap Icon_minitimeLør 1 Mar 2008 - 8:20

Sten skrev:
Rashid

Nå har ikke jeg sjekket kjøleskapet i vogna vår, men vår utmerkede forhandler ga meg beskjed når denne saken ble kjent, at han hadde sjekket ut vogna/kjøleskapet vårt.

Er det sånn at alle med de aktuelle kjøleskapene får brev fra produsent, eller må alle ta en "egenkontroll" av type kjøleskap?

Da har du sikkert fått et stemplet dokument fra autorisert Domitic verksted også?
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

"Farlige" kjøleskap Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap Icon_minitimeLør 1 Mar 2008 - 13:42

Har noen peiling på om årets modeller (i mitt tilfelle Solifer med kjøl/frys Dometic 144/31L) har denne feilen, eller er den fikset? Er det produsenten eller forhandler som evn. sjekker dette?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap Icon_minitimeLør 1 Mar 2008 - 13:45

Tasle

du må gå inn på lista og se om ditt skap er nevnt..... den lista over hvilke skap og modeller det dreier seg om, finnes der.... har du et av de som er nevnt, må det settes på et par festeklamre i tillegg
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap Icon_minitimeLør 1 Mar 2008 - 13:46

Tasle skrev:
Har noen peiling på om årets modeller (i mitt tilfelle Solifer med kjøl/frys Dometic 144/31L) har denne feilen, eller er den fikset? Er det produsenten eller forhandler som evn. sjekker dette?

Det gjelder kun disse serie / prod.nr. som er omtalt i første innlegg i denne tråden. (Inntil noe nytt er oppdaget Smile )
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

"Farlige" kjøleskap Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap Icon_minitimeLør 1 Mar 2008 - 13:49

Rashid:

Da betyr det vel at Dometic leverer "friske" kjøleskap til årets produksjon, forhåpentligvis!
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

"Farlige" kjøleskap Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap Icon_minitimeLør 1 Mar 2008 - 13:50

Vegard skrev:
Tasle

du må gå inn på lista og se om ditt skap er nevnt..... den lista over hvilke skap og modeller det dreier seg om, finnes der.... har du et av de som er nevnt, må det settes på et par festeklamre i tillegg

Skal sjekke det der, du! Og for sikkerhets skyld spørre forhandleren!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap Icon_minitimeLør 1 Mar 2008 - 13:57

Tasle skrev:
Rashid:

Da betyr det vel at Dometic leverer "friske" kjøleskap til årets produksjon, forhåpentligvis!

Det må du regne med, for de kom jo ut med dette i høst, og det er billigere å feste dette før de selges, enn etterpå..........
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap Icon_minitimeLør 1 Mar 2008 - 14:18

Tasle skrev:
Rashid:

Da betyr det vel at Dometic leverer "friske" kjøleskap til årets produksjon, forhåpentligvis!

Tasle

Jeg hadde ikke lagt 2 øre på disken før jeg hadde fått det stemplet som Rashild nevner ovenfor her........
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap Icon_minitimeLør 1 Mar 2008 - 14:38

Rashid skrev:
Sten skrev:
Rashid

Nå har ikke jeg sjekket kjøleskapet i vogna vår, men vår utmerkede forhandler ga meg beskjed når denne saken ble kjent, at han hadde sjekket ut vogna/kjøleskapet vårt.

Er det sånn at alle med de aktuelle kjøleskapene får brev fra produsent, eller må alle ta en "egenkontroll" av type kjøleskap?

Da har du sikkert fått et stemplet dokument fra autorisert Domitic verksted også?

Mener du at jeg skal ha et stemplet dokument selv om mitt skap ikke har et av de nummerene som er oppgitt?

Jeg skal selvølgelig ta en sjekk selv neste gang jeg er i vogna, men det som er glassklart er at kjøleskapet ikke blir kjørt på gass før jeg er sikker på at alt er ok.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap Icon_minitimeLør 1 Mar 2008 - 15:44

Nei, selvfølgelig ikke. Kun kjøleskap med omtalt serie / produksjonsnummer som får sånt "bevis" på at de er "friskmeldt". I alle fall fikk nå jeg det etter at mitt kjøleskap ble utbedret.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap Icon_minitimeLør 1 Mar 2008 - 15:49

Rashid skrev:
Nei, selvfølgelig ikke. Kun kjøleskap med omtalt serie / produksjonsnummer som får sånt "bevis" på at de er "friskmeldt". I alle fall fikk nå jeg det etter at mitt kjøleskap ble utbedret.

Sten

det er jo et valg du selv velger..... når jeg nå vet hva som er problemet, og jeg vet mitt rør sitter fast, så er ikke jeg betenkt med å bruke skapet på gass, men var jo skeptisk til bruk FØR jeg visste hva problemet var, og hva det besto i.

Har du et skap som IKKE er blandt de oppgitte modellene, kan du trygt bruke skapet.... da er det betegnet som friskt, og kan derfor benyttes som normalt
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap Icon_minitimeLør 1 Mar 2008 - 15:54

Tove skrev:
Tasle skrev:
Rashid:

Da betyr det vel at Dometic leverer "friske" kjøleskap til årets produksjon, forhåpentligvis!

Tasle

Jeg hadde ikke lagt 2 øre på disken før jeg hadde fått det stemplet som Rashild nevner ovenfor her........

Tove

du kan ikke forvente å får et friskmeldelses-sertifikat, på et kjøleskap som ikke er eller har hatt dette problemet. det finnes jo en ferdigstillelses dokumentasjon på nye skap, dette gjelder, inntil annet er oppgitt.... og de modellene annet er oppgitt for, kjenner vi jo.

Altså, har du en av disse modellene som er oppgitt, kan du få dokumentasjon, og stempel, har du det ikke, så er det en gyldig ny-dokumentasjon på ditt skap.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap Icon_minitimeLør 1 Mar 2008 - 16:55

Vegard

Hvis Tasle`s kjøleskap i hans nyinnkjøpte vogn har en av disse serinumrene.....ja så absolutt vill jeg ha det....burde ikke kåste forhandler noen ting å stemple da.....Og selvfølgelig må jo dette sjekkes og godkjennes........

Dette gjelder følgende kjøleskap: RM 7601, RM 7605, RM 7651, RM 7655, RM 7801, RM 7805, RM 7851, RM 7855, RMT 7651, RMT 7655, RMT 7851 og RMT 7855


Sist endret av Tove den Lør 1 Mar 2008 - 17:14, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap Icon_minitimeLør 1 Mar 2008 - 17:00

Tove skrev:
Vegard

Hvis Tasle`s kjøleskap i hans nyinnkjøpte vogn har en av disse serinumrene.....ja så absolutt vill jeg ha det....burde ikke kåste forhandler noen ting å stemple da.....

Dette gjelder følgende kjøleskap: RM 7601, RM 7605, RM 7651, RM 7655, RM 7801, RM 7805, RM 7851, RM 7855, RMT 7651, RMT 7655, RMT 7851 og RMT 7855

Tove

jeg fant noen modellserier og på dette, altså årsmodeller..... et stempel fra forhandler, er verdiløs om det også ikke gjøres noe i vogna..... og jeg håper ingen stempler annet enn på kun de som skal ha stempel, alt utover dette gjør jo en estempling verdiløs.

dette gjaldt skap som var produsert i en viss tidsperiode, så jeg vel et sted.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap Icon_minitimeLør 1 Mar 2008 - 17:15

Forandra litt på sitatet mitt jeg Vegard...........Blei det bra eller lettere forståelig nå???????
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

"Farlige" kjøleskap Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap Icon_minitimeLør 1 Mar 2008 - 17:16

Tove:

Fint med den lista - den er tatt vare på for sikkerhets skyld!
Takker ! "Farlige" kjøleskap 653975
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap Icon_minitimeLør 1 Mar 2008 - 17:17

Tasle skrev:
Tove:

Fint med den lista - den er tatt vare på for sikkerhets skyld!
Takker ! "Farlige" kjøleskap 653975

Tasle
Du forstod faktisk hva jeg mente du da...... Laughing Laughing
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap Icon_minitimeLør 1 Mar 2008 - 17:25

Tove skrev:
Forandra litt på sitatet mitt jeg Vegard...........Blei det bra eller lettere forståelig nå???????

Tove

er enig at om en har et av de aktuelle skapene, så må og dokumentasjonen på plass..... helt klart.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap Icon_minitimeFre 14 Mar 2008 - 14:10

Brev fra Dometic til Norsk bobilforening:

11.03.08. Dometic oppfordrer alle campingvogn- og bobileiere til å kontrollere sine kjøleskap
av 7-serien med 2 dører produsert etter 2004. Har du et slikt kjøleskap kan du ringe et callsenter
i Tyskland (de snakker norsk) på telefon: 00 800 3663 8420, eventuelt kan du ta direkte
kontakt med din forhandler.
Dette gjelder følgende kjøleskap: RM 7601, RM 7605, RM 7651, RM 7655, RM 7801, RM
7805, RM 7851, RM 7855, RMT 7651, RMT 7655, RMT 7851 og RMT 7855.
Før kjøleskapet er kontrollert og eventuelt reparert skal det ikke brukes på gassdrift. Eierne
oppfordres til å stenge gasskranen til kjøleskapet. Drift på 12 volt og 220 volt kan brukes uten
problem.
Det er en plateskrue som brukes for feste av kjøleaggregatet til bakveggplaten som kan løsne.
Denne plateskruen er et viktig feste for kjøleaggregatet. Dersom denne skruen mangler kan
vibrasjoner under kjøring føre til utetthet i tilkoblingen til gassventilen og dermed forårsake
utslipp av gass.
Dometic representeres i Norge av WAECO Norge AS som har utstyrt over 100 verksteder
over hele landet med nødvendig utstyr og informasjon for denne kontrollen/reparasjonen.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap Icon_minitimeFre 14 Mar 2008 - 14:20

Rashid

Takk for infoen!!!

Vi har et sånt kjøleskap i vogna vår og må få det sjekka før sommerferien. Det blir ikke brukt på gass før den tiden.

Satser på at merkeforhandler i Trondheim har greie på hvor nærmeste godkjente verksted er........

Er det noe jeg er livredd så er det gasslekkasje...........

Kjente nesten jeg fikk hetta da han som kjøpte vogna vår snakket om å stappe luftehullene i benkene full med glava for at det skulle bli varmere.......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap Icon_minitimeFre 14 Mar 2008 - 14:25

May-Britt:
Du må ringe dette nummeret: De snakker norsk på telefon: 00 800 3663 8420, de setter dere i kontakt med nærmeste Dometicverksted. Det gjorde jeg, og det stemte akkurat.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap Icon_minitimeFre 14 Mar 2008 - 14:39

Rashid

Da gjør jeg det.......... takk igjen........ sunny
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap Icon_minitimeFre 14 Mar 2008 - 15:16

May-Britt skrev:
Rashid


Er det noe jeg er livredd så er det gasslekkasje...........

Kjente nesten jeg fikk hetta da han som kjøpte vogna vår snakket om å stappe luftehullene i benkene full med glava for at det skulle bli varmere.......

Ja, det er ikke så rart likevel da, at vi får forskrifter om 6kg brannslukkningsapparat i cv og bobil - når sånne folk finnes. (Litt "off topic", men dog.)
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap Icon_minitimeTir 15 Apr 2008 - 21:23

Hei

Da vi tenker å snart ta hjem vogna fra vintercamping så ringte jeg forhandler i Trondheim i dag for å forhøre meg litt om det kjøleskapet og sjekk av det. Vi har jo et sånt Dometic skap som er på lista over de som skal sjekkes.

Forhandler mente dette var hauset kraftig opp. At det kun var funnet feil på EN bobil. At det var fort gjort å sjekke skapet vårt og at de ikke hadde funnet noe feil på de vogner/bobiler de hadde sjekket.

Da jeg nevnte at det skulle utgies et bevis som legges i vogna for at denne feilen var rettet opp for å forhindre avkorting av forsikring ( jeg hadde jo forstått det slik Shocked ) så lo han av meg og mente dette var et omtrent ikke eksisterende problem og at hele greia var kraftig overdrevet Shocked og at de ikke ga ut noe sånt bevis.

Jeg skal jo så klart sørge for at kjøleskapet sjekkes.....men jeg ble veldig i tvil om hva dette egentlig er. Forhandler blåser jo omtrent av saken og mente det var overdrevet hele greia....... så jeg vet nesten ikke hva jeg skal tro om dette.

Han sa vi bare kunne bruke kjøleskapet på gass og at det ikke var noe fare ved dette.....

Må si jeg kjenner meg bra forvirret...... What a Face What a Face Suspect Suspect clown clown
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap Icon_minitimeTir 15 Apr 2008 - 21:44

Når kom dometic kjøleskapa i Kaben da Maya, vet du det..... Question Question
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap Icon_minitimeTir 15 Apr 2008 - 22:04

May-Britt skrev:
Hei

Da vi tenker å snart ta hjem vogna fra vintercamping så ringte jeg forhandler i Trondheim i dag for å forhøre meg litt om det kjøleskapet og sjekk av det. Vi har jo et sånt Dometic skap som er på lista over de som skal sjekkes.

Forhandler mente dette var hauset kraftig opp. At det kun var funnet feil på EN bobil. At det var fort gjort å sjekke skapet vårt og at de ikke hadde funnet noe feil på de vogner/bobiler de hadde sjekket.

Da jeg nevnte at det skulle utgies et bevis som legges i vogna for at denne feilen var rettet opp for å forhindre avkorting av forsikring ( jeg hadde jo forstått det slik Shocked ) så lo han av meg og mente dette var et omtrent ikke eksisterende problem og at hele greia var kraftig overdrevet Shocked og at de ikke ga ut noe sånt bevis.

Jeg skal jo så klart sørge for at kjøleskapet sjekkes.....men jeg ble veldig i tvil om hva dette egentlig er. Forhandler blåser jo omtrent av saken og mente det var overdrevet hele greia....... så jeg vet nesten ikke hva jeg skal tro om dette.

Han sa vi bare kunne bruke kjøleskapet på gass og at det ikke var noe fare ved dette.....

Må si jeg kjenner meg bra forvirret...... What a Face What a Face Suspect Suspect clown clown


Har ikke jeg sagt litt om dette før, ut i fra hva jeg selv har fått opplyst????? det blejo et helsikes leven, og masse kjeft å få...... men det du sier, stemmer helt med det jeg har fått opplyst om dette..... og jeg kommer til å kjøre med gassen tent til dette blir fikset i vogna mi i vår......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap Icon_minitimeTir 15 Apr 2008 - 22:04

Tove skrev:
Når kom dometic kjøleskapa i Kaben da Maya, vet du det..... Question Question

Jeg vet ikke Tove........men jeg tror de det her gjelder er produsert etter 2004.......
Til Toppen Go down
ulla
BARON!
BARON!
ulla


Female
Antall Innlegg : 2170
Localisation : Ski
Registration date : 30.09.2007

"Farlige" kjøleskap Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap Icon_minitimeTir 15 Apr 2008 - 22:05

May-Britt skrev:
Tove skrev:
Når kom dometic kjøleskapa i Kaben da Maya, vet du det..... Question Question

Jeg vet ikke Tove........men jeg tror de det her gjelder er produsert etter 2004.......

Jeg må jammen se imorgen,men mitt er ok så langt men man lure jo..
Ser C.S.I og her samtidig må ha alt med før jeg drar imorgen..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap Icon_minitimeTir 15 Apr 2008 - 22:07

Vegard skrev:
May-Britt skrev:
Hei

Da vi tenker å snart ta hjem vogna fra vintercamping så ringte jeg forhandler i Trondheim i dag for å forhøre meg litt om det kjøleskapet og sjekk av det. Vi har jo et sånt Dometic skap som er på lista over de som skal sjekkes.

Forhandler mente dette var hauset kraftig opp. At det kun var funnet feil på EN bobil. At det var fort gjort å sjekke skapet vårt og at de ikke hadde funnet noe feil på de vogner/bobiler de hadde sjekket.

Da jeg nevnte at det skulle utgies et bevis som legges i vogna for at denne feilen var rettet opp for å forhindre avkorting av forsikring ( jeg hadde jo forstått det slik Shocked ) så lo han av meg og mente dette var et omtrent ikke eksisterende problem og at hele greia var kraftig overdrevet Shocked og at de ikke ga ut noe sånt bevis.

Jeg skal jo så klart sørge for at kjøleskapet sjekkes.....men jeg ble veldig i tvil om hva dette egentlig er. Forhandler blåser jo omtrent av saken og mente det var overdrevet hele greia....... så jeg vet nesten ikke hva jeg skal tro om dette.

Han sa vi bare kunne bruke kjøleskapet på gass og at det ikke var noe fare ved dette.....

Må si jeg kjenner meg bra forvirret...... What a Face What a Face Suspect Suspect clown clown


Har ikke jeg sagt litt om dette før, ut i fra hva jeg selv har fått opplyst????? det blejo et helsikes leven, og masse kjeft å få...... men det du sier, stemmer helt med det jeg har fått opplyst om dette..... og jeg kommer til å kjøre med gassen tent til dette blir fikset i vogna mi i vår......

Vegard

Jeg vet du har sagt det.........og jeg vet det ble bråk da....... Men må si jeg ble overraska da jeg fikk det svaret likevel.......

trodde sånt var farlig jeg........ Shocked Shocked Shocked ønsker jo ikke å gå i lufta heller..Shocked Shocked

Har vel for mye respekt for gass antagelig.......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap Icon_minitimeTir 15 Apr 2008 - 22:07

ulla skrev:
May-Britt skrev:
Tove skrev:
Når kom dometic kjøleskapa i Kaben da Maya, vet du det..... Question Question

Jeg vet ikke Tove........men jeg tror de det her gjelder er produsert etter 2004.......

Jeg må jammen se imorgen,men mitt er ok så langt men man lure jo..
Ser C.S.I og her samtidig må ha alt med før jeg drar imorgen..

Du har vel ikke stort skap med separat fryser vel????
Til Toppen Go down
Sponsored content





"Farlige" kjøleskap Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
"Farlige" kjøleskap
Til Toppen 
Side 1 av 3Gå til side : 1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» Glemmer "alltid" lokket til vanntanken
» Hjelp ønske til å finne "MALJER"
» Noen med "Extra Bra Bilstereo" i vogna?
» "Norsk" hjemmeside Dethleffs bobiler
» "Førstereis"- trenger litt anbefalinger

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: VEDLIKEHOLD-
Gå Til: