CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 "Farlige" kjøleskap

Go down 
+4
hpk
Igor
ulla
Tasle
8 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next
AvInnlegg
ulla
BARON!
BARON!
ulla


Female
Antall Innlegg : 2170
Localisation : Ski
Registration date : 30.09.2007

"Farlige" kjøleskap - Page 2 Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap - Page 2 Icon_minitimeTir 15 Apr 2008 - 22:09

Vegard skrev:
ulla skrev:
May-Britt skrev:
Tove skrev:
Når kom dometic kjøleskapa i Kaben da Maya, vet du det..... Question Question

Jeg vet ikke Tove........men jeg tror de det her gjelder er produsert etter 2004.......

Jeg må jammen se imorgen,men mitt er ok så langt men man lure jo..
Ser C.S.I og her samtidig må ha alt med før jeg drar imorgen..

Du har vel ikke stort skap med separat fryser vel????

Jo jeg har , men er vel ikke mig du spør..bra fryseskap stort kjøleskap
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap - Page 2 Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap - Page 2 Icon_minitimeTir 15 Apr 2008 - 22:10

May-Britt skrev:
Vegard skrev:
May-Britt skrev:
Hei

Da vi tenker å snart ta hjem vogna fra vintercamping så ringte jeg forhandler i Trondheim i dag for å forhøre meg litt om det kjøleskapet og sjekk av det. Vi har jo et sånt Dometic skap som er på lista over de som skal sjekkes.

Forhandler mente dette var hauset kraftig opp. At det kun var funnet feil på EN bobil. At det var fort gjort å sjekke skapet vårt og at de ikke hadde funnet noe feil på de vogner/bobiler de hadde sjekket.

Da jeg nevnte at det skulle utgies et bevis som legges i vogna for at denne feilen var rettet opp for å forhindre avkorting av forsikring ( jeg hadde jo forstått det slik Shocked ) så lo han av meg og mente dette var et omtrent ikke eksisterende problem og at hele greia var kraftig overdrevet Shocked og at de ikke ga ut noe sånt bevis.

Jeg skal jo så klart sørge for at kjøleskapet sjekkes.....men jeg ble veldig i tvil om hva dette egentlig er. Forhandler blåser jo omtrent av saken og mente det var overdrevet hele greia....... så jeg vet nesten ikke hva jeg skal tro om dette.

Han sa vi bare kunne bruke kjøleskapet på gass og at det ikke var noe fare ved dette.....

Må si jeg kjenner meg bra forvirret...... What a Face What a Face Suspect Suspect clown clown


Har ikke jeg sagt litt om dette før, ut i fra hva jeg selv har fått opplyst????? det blejo et helsikes leven, og masse kjeft å få...... men det du sier, stemmer helt med det jeg har fått opplyst om dette..... og jeg kommer til å kjøre med gassen tent til dette blir fikset i vogna mi i vår......

Vegard

Jeg vet du har sagt det.........og jeg vet det ble bråk da....... Men må si jeg ble overraska da jeg fikk det svaret likevel.......

trodde sånt var farlig jeg........ Shocked Shocked Shocked ønsker jo ikke å gå i lufta heller..Shocked Shocked

Har vel for mye respekt for gass antagelig.......

Bløffa ikke skjønner du...... hadde en viss bakgrunn for det jeg skrev...... det er storm i et vannglass, men alikevel en ting en skal ta alvorlig, og få fiksa....

Gass er som alt annet, det er ikke farlig om en bruker det rett.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap - Page 2 Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap - Page 2 Icon_minitimeTir 15 Apr 2008 - 22:11

ulla skrev:
Vegard skrev:
ulla skrev:
May-Britt skrev:
Tove skrev:
Når kom dometic kjøleskapa i Kaben da Maya, vet du det..... Question Question

Jeg vet ikke Tove........men jeg tror de det her gjelder er produsert etter 2004.......

Jeg må jammen se imorgen,men mitt er ok så langt men man lure jo..
Ser C.S.I og her samtidig må ha alt med før jeg drar imorgen..

Du har vel ikke stort skap med separat fryser vel????

Jo jeg har , men er vel ikke mig du spør..bra fryseskap stort kjøleskap

oki.... da må du sjekke det..... hvilke modeller det er, står på forsiden til NCC
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap - Page 2 Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap - Page 2 Icon_minitimeTir 15 Apr 2008 - 22:13

Vegard skrev:
May-Britt skrev:
Vegard skrev:
May-Britt skrev:
Hei

Da vi tenker å snart ta hjem vogna fra vintercamping så ringte jeg forhandler i Trondheim i dag for å forhøre meg litt om det kjøleskapet og sjekk av det. Vi har jo et sånt Dometic skap som er på lista over de som skal sjekkes.

Forhandler mente dette var hauset kraftig opp. At det kun var funnet feil på EN bobil. At det var fort gjort å sjekke skapet vårt og at de ikke hadde funnet noe feil på de vogner/bobiler de hadde sjekket.

Da jeg nevnte at det skulle utgies et bevis som legges i vogna for at denne feilen var rettet opp for å forhindre avkorting av forsikring ( jeg hadde jo forstått det slik Shocked ) så lo han av meg og mente dette var et omtrent ikke eksisterende problem og at hele greia var kraftig overdrevet Shocked og at de ikke ga ut noe sånt bevis.

Jeg skal jo så klart sørge for at kjøleskapet sjekkes.....men jeg ble veldig i tvil om hva dette egentlig er. Forhandler blåser jo omtrent av saken og mente det var overdrevet hele greia....... så jeg vet nesten ikke hva jeg skal tro om dette.

Han sa vi bare kunne bruke kjøleskapet på gass og at det ikke var noe fare ved dette.....

Må si jeg kjenner meg bra forvirret...... What a Face What a Face Suspect Suspect clown clown


Har ikke jeg sagt litt om dette før, ut i fra hva jeg selv har fått opplyst????? det blejo et helsikes leven, og masse kjeft å få...... men det du sier, stemmer helt med det jeg har fått opplyst om dette..... og jeg kommer til å kjøre med gassen tent til dette blir fikset i vogna mi i vår......

Vegard

Jeg vet du har sagt det.........og jeg vet det ble bråk da....... Men må si jeg ble overraska da jeg fikk det svaret likevel.......

trodde sånt var farlig jeg........ Shocked Shocked Shocked ønsker jo ikke å gå i lufta heller..Shocked Shocked

Har vel for mye respekt for gass antagelig.......

Bløffa ikke skjønner du...... hadde en viss bakgrunn for det jeg skrev...... det er storm i et vannglass, men alikevel en ting en skal ta alvorlig, og få fiksa....

Gass er som alt annet, det er ikke farlig om en bruker det rett.....

jammen.......jammen.........det KAN jo være noe galt der......affraid affraid

Vi bruker jo bare det skapet på gass når vi kjører vi da......så vi dauer jo ikke av det........om ikke vogna går i lufta.......lol!

Han hørtes jo så kuul ut han typen der at jeg lurte på om jeg skulle vente til høsten med den sjekken og ta det sammen med fukt testen.......skal du kjøre med ditt i sommer?? eller har du sjekka det kanskje??
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap - Page 2 Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap - Page 2 Icon_minitimeTir 15 Apr 2008 - 22:19

May-Britt skrev:
Vegard skrev:
May-Britt skrev:
Vegard skrev:
May-Britt skrev:
Hei

Da vi tenker å snart ta hjem vogna fra vintercamping så ringte jeg forhandler i Trondheim i dag for å forhøre meg litt om det kjøleskapet og sjekk av det. Vi har jo et sånt Dometic skap som er på lista over de som skal sjekkes.

Forhandler mente dette var hauset kraftig opp. At det kun var funnet feil på EN bobil. At det var fort gjort å sjekke skapet vårt og at de ikke hadde funnet noe feil på de vogner/bobiler de hadde sjekket.

Da jeg nevnte at det skulle utgies et bevis som legges i vogna for at denne feilen var rettet opp for å forhindre avkorting av forsikring ( jeg hadde jo forstått det slik Shocked ) så lo han av meg og mente dette var et omtrent ikke eksisterende problem og at hele greia var kraftig overdrevet Shocked og at de ikke ga ut noe sånt bevis.

Jeg skal jo så klart sørge for at kjøleskapet sjekkes.....men jeg ble veldig i tvil om hva dette egentlig er. Forhandler blåser jo omtrent av saken og mente det var overdrevet hele greia....... så jeg vet nesten ikke hva jeg skal tro om dette.

Han sa vi bare kunne bruke kjøleskapet på gass og at det ikke var noe fare ved dette.....

Må si jeg kjenner meg bra forvirret...... What a Face What a Face Suspect Suspect clown clown


Har ikke jeg sagt litt om dette før, ut i fra hva jeg selv har fått opplyst????? det blejo et helsikes leven, og masse kjeft å få...... men det du sier, stemmer helt med det jeg har fått opplyst om dette..... og jeg kommer til å kjøre med gassen tent til dette blir fikset i vogna mi i vår......

Vegard

Jeg vet du har sagt det.........og jeg vet det ble bråk da....... Men må si jeg ble overraska da jeg fikk det svaret likevel.......

trodde sånt var farlig jeg........ Shocked Shocked Shocked ønsker jo ikke å gå i lufta heller..Shocked Shocked

Har vel for mye respekt for gass antagelig.......

Bløffa ikke skjønner du...... hadde en viss bakgrunn for det jeg skrev...... det er storm i et vannglass, men alikevel en ting en skal ta alvorlig, og få fiksa....

Gass er som alt annet, det er ikke farlig om en bruker det rett.....

jammen.......jammen.........det KAN jo være noe galt der......affraid affraid

Vi bruker jo bare det skapet på gass når vi kjører vi da......så vi dauer jo ikke av det........om ikke vogna går i lufta.......lol!

Han hørtes jo så kuul ut han typen der at jeg lurte på om jeg skulle vente til høsten med den sjekken og ta det sammen med fukt testen.......skal du kjøre med ditt i sommer?? eller har du sjekka det kanskje??

fikser mitt når jeg får ned vogna.....

og du, alt det er noe galt med kan være farlig.... huset itt kan og brenne ned, om du ikke skrur av strømmen...... for det kan være ei dårlig kobling.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap - Page 2 Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap - Page 2 Icon_minitimeTir 15 Apr 2008 - 22:26

Vegard skrev:


fikser mitt når jeg får ned vogna.....

og du, alt det er noe galt med kan være farlig.... huset itt kan og brenne ned, om du ikke skrur av strømmen...... for det kan være ei dårlig kobling.....

Sånn kan en ikke tenke hele tiden......da blir en tussete etter kort tid...What a Face What a Face .. ... det gidder jeg ikke å bli....Laughing Laughing

Men du legger deg ikke til å sove med strøm på ei kobling du vet er dårlig......så en sjekker skapet når en vet det KAN være noe feil.......
Til Toppen Go down
ulla
BARON!
BARON!
ulla


Female
Antall Innlegg : 2170
Localisation : Ski
Registration date : 30.09.2007

"Farlige" kjøleskap - Page 2 Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap - Page 2 Icon_minitimeTir 15 Apr 2008 - 22:29

May-Britt skrev:
Vegard skrev:


fikser mitt når jeg får ned vogna.....

og du, alt det er noe galt med kan være farlig.... huset itt kan og brenne ned, om du ikke skrur av strømmen...... for det kan være ei dårlig kobling.....

Sånn kan en ikke tenke hele tiden......da blir en tussete etter kort tid...What a Face What a Face .. ... det gidder jeg ikke å bli....Laughing Laughing

Men du legger deg ikke til å sove med strøm på ei kobling du vet er dårlig......så en sjekker skapet når en vet det KAN være noe feil.......

Jeg printer ut nå,ser på mitt når jeg kommer ned i morgen,klart man tenker,lita vogn ikke lett det der,men nå går den på strøm fra imorgen ...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap - Page 2 Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap - Page 2 Icon_minitimeTir 15 Apr 2008 - 22:30

Ulla

Du bruker ikke kjøleskapet på gass når vogna står stille???
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap - Page 2 Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap - Page 2 Icon_minitimeTir 15 Apr 2008 - 22:31

Uansett, er en gassvarsler en billig livsforsikring, men husk bare at den skal monteres ved gulvet, for gass er tyngre enn luft...... derfor vil den oppføre seg som om det var vann......
Til Toppen Go down
ulla
BARON!
BARON!
ulla


Female
Antall Innlegg : 2170
Localisation : Ski
Registration date : 30.09.2007

"Farlige" kjøleskap - Page 2 Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap - Page 2 Icon_minitimeTir 15 Apr 2008 - 22:32

May-Britt skrev:
Ulla

Du bruker ikke kjøleskapet på gass når vogna står stille???

Nei kun strøm...er redd gass for å være helt ærlig..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap - Page 2 Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap - Page 2 Icon_minitimeTir 15 Apr 2008 - 22:34

Vegard skrev:
Uansett, er en gassvarsler en billig livsforsikring, men husk bare at den skal monteres ved gulvet, for gass er tyngre enn luft...... derfor vil den oppføre seg som om det var vann......

Det er en av de ting jeg vurderer å få fatt i ja........ noen å anbefale??
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap - Page 2 Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap - Page 2 Icon_minitimeTir 15 Apr 2008 - 22:35

ulla skrev:
May-Britt skrev:
Ulla

Du bruker ikke kjøleskapet på gass når vogna står stille???

Nei kun strøm...er redd gass for å være helt ærlig..

Jeg er og redd gass.......kjøleskapet kan brukes på strøm uten fare......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap - Page 2 Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap - Page 2 Icon_minitimeTir 15 Apr 2008 - 22:40

May-Britt skrev:
Tove skrev:
Når kom dometic kjøleskapa i Kaben da Maya, vet du det..... Question Question

Jeg vet ikke Tove........men jeg tror de det her gjelder er produsert etter 2004.......

Maya

Ok, takk.Laughing Laughing
Til Toppen Go down
Igor
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 46
Registration date : 16.04.2008

"Farlige" kjøleskap - Page 2 Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap - Page 2 Icon_minitimeOns 16 Apr 2008 - 5:45

Ville nok stole mere på en leverandør sin anbefaling om dette enn noen andre. Husk at en leverandør må stå ansvarlig, mens en telefonsamtale kan benektes hvis det ikke finnes lydopptak.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap - Page 2 Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap - Page 2 Icon_minitimeOns 16 Apr 2008 - 6:00

Igor

selvfølgelig skal du følge opp dette, og de utsagnene som her er kommet, er kommet med bakgrunn i det de opplyser de som skal utbedre feilen.

Det er og helt klart at ordformuleringen er nøye valgt, for å gå fri om noe galt skjer....

derfor er det viktig at en vet hva som er problemet, før en tar en avgjørelse om å gjøre noe annet, enn hva prousenten sier.
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

"Farlige" kjøleskap - Page 2 Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap - Page 2 Icon_minitimeOns 16 Apr 2008 - 7:41

Når Dometic går ut med en tilbakekalling av disse kjøleskapene er det all grunn til å ta det alvorlig. Dette må gjelde flere tusen kjøleskap worldwide og koster Dometic store summer. De gjør det ikke for moro skyld. At enkelte forhandlere blåser i nesen av advarselen er useriøst.

Dometic har gjennom sitt kvalitetskontrollsystem full kontroll på hvilke produksjonsserier dette gjelder, men de har ikke kontroll på akkurat hvilke vogner/biler disse er montert i og hvem som har kjøpt disse. Det er det vognprodusenten, importøren og forhandleren som evt. må ha. Vogner skifter eiere, står uregistrert osv.
Det sier seg selv at selv om Dometic skulle ville varsle alle pr. brev er det vanskelig å få med alle. Det beste er at hver og en sjekker sitt kjøleskap og at verkstedet sjekker vogner som er inne til service.
Det er lite trolig at Dometic har levert kjøleskap med feil etter at problemet ble oppdaget.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap - Page 2 Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap - Page 2 Icon_minitimeOns 16 Apr 2008 - 10:02

Hei

Da har jeg avtalt tid for å få sjekket vårt Dometic kjøleskap.....så er det gjort.
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

"Farlige" kjøleskap - Page 2 Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap - Page 2 Icon_minitimeOns 16 Apr 2008 - 10:14

Vi fikk brev fra Dometic for 2 dager siden om dette, med beskjed om omgående å ringe deres gratis telefonnummer, og holde vognkort og produkt- og serienummer klart. Så vil de da henvise til nærmeste autoriserte verksted for gratis kontroll.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap - Page 2 Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap - Page 2 Icon_minitimeTor 24 Apr 2008 - 18:46

I dag har vi fått brev fra Dometic. Jeg tenkte å gjengi hva som står i brevet her slik at det er helt klart hva som er problemet med de kjøleskapene.

Brev fra Dometic lyder som følger:

"Preventivt sikkerhetstiltak til forebyggende kontroll av 2-dørs kjøle-/fryse-kombinasjonsenheter fra Dometic

Kjære campingvogn og bobileier!

Etter overensstemmelse med kjøretøyprodusentene og deres forhandler må vi for sikkerhets skyld gjøre oppmerksom på en mulig risiko for at det ved noen av våre 2-dørs kjøle-/frysekombinasjonsenheter kan forekomme utslipp av gass.

Hva er det som har skjedd?
Kontroller har vist at skruen som fester kjøleaggregatet nederst på huset muligens oppviser kvalitetsmangler. Det må antas at det i tillegg til høyverdige skruer også er blitt fremstilt mindre mengder skruer av dårligere kvalitet. Det kan ikke utelukkes at kjøleaggregatets nedre festeskrue – hvis den er av slik mindreverdig kvalitet – kan løsne under kjøring på grunn av vibrasjoner. Dermed oppstår det vibrasjonskrefter på gassens ventilforskruing ved gassventilens utgang, som eventuelt kan føre til lekkasjer med utslipp av gass.

Vi ber deg kun om kontroll dersom det i ditt kjøretøy er bygget inn et av de Dometic-apparatene med elektronisk styring (MES eller AES) som er listet opp nedenfor:

RM7601 – RM 7605 – RM 7651 – RM 7655
RM 7801 – RM 7805 – RM 7851 – RM 7855
RMT 7651 – RMT 7655 – RMT 7851 – RMT 7855
Med Dometic serienummeret 401xxxxx til 734xxxxx

Den nøyaktige produktbetegnelsen samt Dometic produkt – og serienummer finner du på typeskiltet som er plassert nederst til venstre på bakveggen inne i kjøleskapet.

Disse apparatene må ikke lenger drives med gass frem til terminen hos fagforhandleren. Det anbefales å stenge den tilhørende gassventilen i kjøretøyet. Med 12V og 230V kan kjøleskapene brukes uten risiko.

Hvor mye arbeid betyr dette for deg?
For de fleste kjøretøy kan det hele teknisk sett skaffes ut av verden med noen få håndgrep fra utsiden gjennom ventilasjonsgitteret. I de fleste tilfeller er det ikke nødvendig å bygge kjøleskapet ut av møbelet. Arbeidet må imidlertid utføres av en autorisert fagperson.

Må jeg betale dette?
Denne ytelsen i et fagverksted er gratis for deg.



Hva er det viktig at jeg gjør nå?

Dometic ber innstendig om at alle campingvogn – og bobileiere, i egen interesse og for å utelukke enhver risiko, melder seg hos Dometic Service

Vennligst kontakt omgående vårt gratis telefonnummer

00800 – 366 38 420. Samtalen blir kortere, dersom du holder følgende informasjon parat:

  • Vognkort
  • Kjøleskapets produkt – og serienummer (se nevnte typeskilt)




Dersom det gratis telefonnummeret som er oppført over ikke støttes av din tilbyder, kan du ringe det gebyrpliktige nummeret

0049 1805 606 466



I løpet av samtalen vil vi fortelle deg hvilket autorisert fagverksted som er nærmest deg.



Vennligst kontakt oss også dersom du i mellomtiden har solgt kjøretøyet og fortell oss hvem som er den nåværende kjøretøyeieren.



Vi beklager alt bryet denne preventive kontrollen innebærer for deg, men er sikre på at du har forståelse for vår ansvarsbevissthet. Hjertelig takk for hjelpen.



Med vennlig hilsen

DOMETIC GMBH”
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap - Page 2 Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap - Page 2 Icon_minitimeLør 26 Apr 2008 - 20:32

Hei

Nå står vogna vår hos forhandler for bl.a. sjekk av det kjøleskapet.

Da vi kom dit så ble det litt prat med han som jobba der om det kjøleskapet og det endte med at han skrudde av det utvendige dekselet på kjøleskapet for å vise oss hva som kunne være galt....

Og så viste det seg at den skruen det var snakk om var helt løs på skapet vårt.... affraid affraid affraid og der ville det blitt lekkasje mente han........ Fikk seg jo en enorm ristetur i vinter vogna, så mulig det kan ha hatt noe å si.......

Så jeg er glad vi ikke utsatte den sjekken der.......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap - Page 2 Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap - Page 2 Icon_minitimeFre 2 Mai 2008 - 22:01

Da er gassgreia på kjøleskapet ordnet. Skruen er byttet ut med en popnagle......og så er det satt på to ekstra klammere med popnagler.....så nå sitter den godt fast

Forhandler sa han aldri hadde sett det der var løst på noen av vognene han hadde sjekka og heller ingen bobiler, så han var rimelig overraska over at den der var løs på vogna vår... han sa han trodd det der var sterkt overdrevet, men at han nå hadde skiftet mening ........

Vi har fått en blå lapp i vogna som dokumenterer at dette er ordnet og beskjed blir og sendt Dometic.......

Kjøleskapet er testet på gass,så nå er den saken i orden.....
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

"Farlige" kjøleskap - Page 2 Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap - Page 2 Icon_minitimeFre 2 Mai 2008 - 22:12

May-Britt

Jeg har jo nytt kjøleskap/fryseboks, men jeg skal sjekke modell og serienummer i morgen. Håper at dette problemet ikke eksisterer på årets vognmodeller.. Rolling Eyes

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap - Page 2 Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap - Page 2 Icon_minitimeFre 2 Mai 2008 - 22:15

Tasle

Det var veldig greit å ordne det. De tok bare av det utvendige dekselet så lå det aktuelle røret rett innenfor der. Det var helt løst hos oss, skruen hadde løsnet.....

Gikk raskt å få ordna det. Vi fikk brev fra Dometic om dette vi......har du fått det??
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

"Farlige" kjøleskap - Page 2 Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap - Page 2 Icon_minitimeFre 2 Mai 2008 - 22:25

May-Britt

Nei, har ikke hørt noe verken fra Dometic eller forhandleren*. Jeg har en følelse av at nye skap er OK. Men som sagt, det skal sjekkes fordi det kan være et kjøleskap som har stått "lenge på lager". Tar ingen sjanser med sånt.

* Glemte jo selvfølgelig å spørre selgeren av vogna om akkurat dette

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap - Page 2 Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap - Page 2 Icon_minitimeFre 2 Mai 2008 - 22:43

Tasle

Vi kjøpte vogna i mars........må si jeg var overraska da vi fikk det brevet, at de hadde funnet oss så raskt........ Vet ikke hvordan de gjør det der når de skal finne noen, men effektivt var det....
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

"Farlige" kjøleskap - Page 2 Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap - Page 2 Icon_minitimeFre 2 Mai 2008 - 23:05

May-Britt

Da betyr det jo at også årets modeller kan ha denne feilen? Er deres vogn 07 eller 08-modell?

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap - Page 2 Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap - Page 2 Icon_minitimeFre 2 Mai 2008 - 23:16

Tasle

Vogna vår er 06 modell den....... tror det gjaldt de fra 04 .... men husker ikke noe om hvor nye de kunne være med denne "feilen"

De ramser opp serienummerne.......så en må vel sjekke de ......om en har en av de nummerne inni sitt kjøleskap.......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap - Page 2 Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap - Page 2 Icon_minitimeFre 2 Mai 2008 - 23:16

Tasle skrev:
May-Britt

Da betyr det jo at også årets modeller kan ha denne feilen? Er deres vogn 07 eller 08-modell?


Tasle

Vi har 2008 modell og kjøleskapet har en L etter modellbetegnelsen, noe som forhandleren sier at vi ikke har dette problemet, men jeg skal ved anledning sjekke om det er en skrue eller pop-naggel på den aktuelle plassen.

Har bare brukt kjøleskapet på 220V til nå, men det er nummeret før helgeturer på fricamp.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap - Page 2 Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap - Page 2 Icon_minitimeLør 3 Mai 2008 - 7:28

Sten skrev:
Tasle skrev:
May-Britt

Da betyr det jo at også årets modeller kan ha denne feilen? Er deres vogn 07 eller 08-modell?


Tasle

Vi har 2008 modell og kjøleskapet har en L etter modellbetegnelsen, noe som forhandleren sier at vi ikke har dette problemet, men jeg skal ved anledning sjekke om det er en skrue eller pop-naggel på den aktuelle plassen.

Har bare brukt kjøleskapet på 220V til nå, men det er nummeret før helgeturer på fricamp.

Sten

om det har pop-nagle eller ikke, mener jeg du ikke kan bruke for å se etter dette...... det er jo en bestemt skrue, som er problemet..... så vidt jeg har fostått, så er det i reprasjons-manualen fra dometic beskrevet en annen type skrue som skal settes inn...

Akkurat en pop-nagle der, er jeg ikke sikker på er så lurt...... skal den ut igjen ved den seinere anleding, så må jo den borres ut..... og bak der er det ikke det enkleste å komme til med en drill for å borre....

men en pop-nagle funker jo greit så lenge en ikke skal ha det opp igjen.....
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

"Farlige" kjøleskap - Page 2 Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap - Page 2 Icon_minitimeLør 3 Mai 2008 - 11:16

Sten

Dette med L indikerer at kjøleskapet har innebygd lys, i hht. min manual. Mitt skap er et RM-7851L, og 7851 står på lista ovenfor, så jeg kommer til å sjekke serienummeret i løpet av dagen.

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.


Sist endret av Tasle den Lør 3 Mai 2008 - 11:30, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap - Page 2 Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap - Page 2 Icon_minitimeLør 3 Mai 2008 - 11:18

Har du plass å sette en popnagle inn har du og plass å bore den ut igjen.......

..... mener gubben her........


Sist endret av May-Britt den Lør 3 Mai 2008 - 13:06, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap - Page 2 Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap - Page 2 Icon_minitimeLør 3 Mai 2008 - 11:43

"Farlige" kjøleskap - Page 2 DSC00372

Det nederste isolerte røret her er det som var løst. Popnaglen kan sees lengst til høyre som feste for klammen der og til venstre for feste av klammen der og så er det en på midten den er i nerkant og ikke synlig på bildet. I utgangspunktete så var det kun den klammen på midten der som var festet med en skru i nerkant.
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

"Farlige" kjøleskap - Page 2 Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap - Page 2 Icon_minitimeLør 3 Mai 2008 - 12:00

Serienr. på mitt skap begynner på 808xxx og er produsert den 19.02.08, så da er den saken ute av verden. Også med bakgrunn i at selger heller ikke nevnte noe om potensielle feil med kjøleskapet for mitt vedkommende.

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap - Page 2 Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap - Page 2 Icon_minitimeLør 3 Mai 2008 - 14:45

May-Britt skrev:
Har du plass å sette en popnagle inn har du og plass å bore den ut igjen.......

..... mener gubben her........

min poppnagletang bygger 12-15 cm, jeg har ivet drill med borr som bygger så lite...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Farlige" kjøleskap - Page 2 Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap - Page 2 Icon_minitimeLør 3 Mai 2008 - 15:19

Vegard skrev:
May-Britt skrev:
Har du plass å sette en popnagle inn har du og plass å bore den ut igjen.......

..... mener gubben her........

min poppnagletang bygger 12-15 cm, jeg har ivet drill med borr som bygger så lite...

Du må jo bore et hull først som du så setter popnaglen i.......
Til Toppen Go down
Sponsored content





"Farlige" kjøleskap - Page 2 Empty
PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   "Farlige" kjøleskap - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
"Farlige" kjøleskap
Til Toppen 
Side 2 av 3Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» Glemmer "alltid" lokket til vanntanken
» Hjelp ønske til å finne "MALJER"
» Noen med "Extra Bra Bilstereo" i vogna?
» "Norsk" hjemmeside Dethleffs bobiler
» "Førstereis"- trenger litt anbefalinger

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: VEDLIKEHOLD-
Gå Til: