CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hyundai Santa Fe 2,2CRDi GLs

Go down 
+6
Lars Egil
Jan
hpk
Harald
Legacy
Admin
10 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Hyundai Santa Fe 2,2CRDi GLs - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hyundai Santa Fe 2,2CRDi GLs   Hyundai Santa Fe 2,2CRDi GLs - Page 2 Icon_minitimeMan 4 Aug 2008 - 22:13

Vegard skrev:
Lars Egil skrev:
Hvordan er langturkomforten i disse bilene? Her er jo et eksemplar, http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11120772

Er det samme sittekomfort i disse som i europeiske konkurrenter?


Å, du steike i han tykjen og han knall-harde gammel-erik.........

DEN BILEN KAN JEG HA!!!!!!!!!!!!!
he he amatør
hadde det vært noe til tak i deg så hadde du allerede vært eier av den lol!
mye som kan ordnes på telefon vettu lol! lol!
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Hyundai Santa Fe 2,2CRDi GLs - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hyundai Santa Fe 2,2CRDi GLs   Hyundai Santa Fe 2,2CRDi GLs - Page 2 Icon_minitimeMan 4 Aug 2008 - 22:42

Jan skrev:
Lars Egil skrev:
Hvordan er langturkomforten i disse bilene? Her er jo et eksemplar, http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11120772

Er det samme sittekomfort i disse som i europeiske konkurrenter?
har kjørt den, og føler at jeg sitter bedre der enn i mange av de europeiske.
tuareg har ikke like komfortable seter til min bak i alle fall.
ble sliten i ræva etter 30 min
Ikke meningen å gjøre dette til en Touareg tråd, men er det fakta at den bilen har dårlige seter? Har hørt andre som også har sagt det....
Forøvrig er den bilen helt "out of my league" så den kan ha akkurat de setene den vil for meg... Very Happy
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Hyundai Santa Fe 2,2CRDi GLs - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hyundai Santa Fe 2,2CRDi GLs   Hyundai Santa Fe 2,2CRDi GLs - Page 2 Icon_minitimeTir 5 Aug 2008 - 0:07

Lars Egil skrev:
Jan skrev:
Lars Egil skrev:
Hvordan er langturkomforten i disse bilene? Her er jo et eksemplar, http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11120772

Er det samme sittekomfort i disse som i europeiske konkurrenter?
har kjørt den, og føler at jeg sitter bedre der enn i mange av de europeiske.
tuareg har ikke like komfortable seter til min bak i alle fall.
ble sliten i ræva etter 30 min
Ikke meningen å gjøre dette til en Touareg tråd, men er det fakta at den bilen har dårlige seter? Har hørt andre som også har sagt det....
Forøvrig er den bilen helt "out of my league" så den kan ha akkurat de setene den vil for meg... Very Happy
til banekjøring for en atlet er de sikkert suverene, men for campere på langtur er de alt for harde og smale for meg, i likhet med stadig flere tyske fabrikanter.
har ikke ville hatt en om jeg så hadde fått den kastet etter meg
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Hyundai Santa Fe 2,2CRDi GLs - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hyundai Santa Fe 2,2CRDi GLs   Hyundai Santa Fe 2,2CRDi GLs - Page 2 Icon_minitimeFre 8 Aug 2008 - 19:01

Vegard,måtte du skifte girkasse på riskokeren eller kjører du fortsatt med den gamle??
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hyundai Santa Fe 2,2CRDi GLs - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hyundai Santa Fe 2,2CRDi GLs   Hyundai Santa Fe 2,2CRDi GLs - Page 2 Icon_minitimeFre 8 Aug 2008 - 19:36

Harald skrev:
Vegard,måtte du skifte girkasse på riskokeren eller kjører du fortsatt med den gamle??
Harald

det de har gjort, er foreløpig å tappe av girolja, så spylte de med noe sånn oljespyling inni der, via tappehullet eller noe, for å gjøre reint, og så ble det hatt på ny girolje.....

den gamle olja, er kull-svart, og den lukter helt merkelig, og jeg har den med meg hjemover, da forhandleren ville det.... Tirsdag den 19.8 settes det inn ny kasse, dersom den gamle holder helt hjem.... holder den ikke, sendes den kassa som er bestillt til meg, til nærmeste forhandler til der kassa evt kvelder.....

En løsning jeg syntes er helt toppers..... innbiler meg nok at kassa ihvertfall ikke er blitt verre etter de spylte og skifta olje, eller om det kan være litt endret kjøremønster, som gjør at jeg føler den hopper mindre ut nå..... prøver jo å unngå 2300 omdr på fjerde gir.

Olja på denne kassa, skal egentlig skiftes på 105.000 km, og den bruker da å være litt mørkere enn ny olje, klar, og brun, og ingen annen enn vanlig giroljelukt. den er visst lys brun når den slåes på..... her var den altså kull svart, og illeluktende..... den minna om motorolja på en dieselmotor, som det er kjørt på, mere enn lenge, og litt til, på småkjøring....

Min girolje hadde gått 73.000 km, da de tappa den....
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Hyundai Santa Fe 2,2CRDi GLs - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hyundai Santa Fe 2,2CRDi GLs   Hyundai Santa Fe 2,2CRDi GLs - Page 2 Icon_minitimeFre 8 Aug 2008 - 19:39

Håper den holder hjem da...men kikket du på pluggen og magneten om det var unormalt mye spon der da,det gir jo ofte en god indikasjon på hva du har i vente....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hyundai Santa Fe 2,2CRDi GLs - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hyundai Santa Fe 2,2CRDi GLs   Hyundai Santa Fe 2,2CRDi GLs - Page 2 Icon_minitimeFre 8 Aug 2008 - 19:48

Harald skrev:
Håper den holder hjem da...men kikket du på pluggen og magneten om det var unormalt mye spon der da,det gir jo ofte en god indikasjon på hva du har i vente....

Harald

jeg var ikke med inn i verkstedet jeg.... holdt meg i kundesofa'n, med kaffekoppen..... lot fagfolket, og de som betaler morroa komferere i fred, og fikk bare bilen, med ei kanne med brukt gir-olje, og ble fortalt det jeg skreiv.....

uansett er det jo ny kasse i bilen, innen to uker fra nå...... like greit, fremfor at noen prøver å skifte noe lagre eller noe i den..... den bedritne olja har jo vært smøringen over ukjent tid på dette..... og en feil har det jo væert i den kassa, siden jeg fikk bilen ny...... ny kasse er bærre lækkert.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hyundai Santa Fe 2,2CRDi GLs - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hyundai Santa Fe 2,2CRDi GLs   Hyundai Santa Fe 2,2CRDi GLs - Page 2 Icon_minitimeMan 11 Aug 2008 - 22:39

Dukka jo opp en Hyundai på verkstedet der kaillen min jobber i dag med gåen girkasse ........den hoppa bare utav andregiret......

Så de går nok girkassene på de bilene og .......som på andre biler......... utrolig nok.......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hyundai Santa Fe 2,2CRDi GLs - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hyundai Santa Fe 2,2CRDi GLs   Hyundai Santa Fe 2,2CRDi GLs - Page 2 Icon_minitimeMan 11 Aug 2008 - 22:47

Du, jeg sa ikke det ikke kan ha skjedd, jeg sa det ikke er noe vanlig sak, siden forhandlernettverket ikke har levert kasse før til en manuell SM, men hva som er tatt inn brukt, vet jo ikke importøren....

men denne tråden handler ikke om SM, men om CM....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hyundai Santa Fe 2,2CRDi GLs - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hyundai Santa Fe 2,2CRDi GLs   Hyundai Santa Fe 2,2CRDi GLs - Page 2 Icon_minitimeMan 11 Aug 2008 - 22:56

men egentlig, så finner jeg det påfallende da, at du kjente til dette problemet, når merkeforhandlere i Kristiansand, Sortland, Harstad og Tromsø ikke hadde vært borte i dette før.... og jeg tror faktisk ikke alle lyver, har alltid fått vite hva som kan være svakheter...... men girkasser, da blir de mistroiske, for de har de ikke hørt om at det har vært noe med....

At det da så samtidig skulle dukke opp et tilfelle på et bussverksted, ute på ei bitte lita øy, syntes jeg nok er mere enn merkelig..... men skal ikke avvise det jeg, men velger å forholde med til hva merkeverkstesdene sier, og hva de nordpå sier, vektlegger jeg mye, da det går mye av disse bilene der


Sist endret av Vegard den Tir 12 Aug 2008 - 7:54, endret 2 ganger
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Hyundai Santa Fe 2,2CRDi GLs - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hyundai Santa Fe 2,2CRDi GLs   Hyundai Santa Fe 2,2CRDi GLs - Page 2 Icon_minitimeMan 11 Aug 2008 - 23:12


_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hyundai Santa Fe 2,2CRDi GLs - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hyundai Santa Fe 2,2CRDi GLs   Hyundai Santa Fe 2,2CRDi GLs - Page 2 Icon_minitimeMan 11 Aug 2008 - 23:19

J.O

dette er da ikke det samme, så vidt jeg kan se, dette har vel ikke noe med girkassa å gjøre, så vidt jeg skjønner.... men jeg visste at det kunne oppstå vibrasjoner i forbindelse med dette, men det er sjekket, og utarter seg på en annen måte....

det er kun girstanga det på kun 2300 omdr, er vibrasjon i.... ikke i bilen ellers, og det er svært periodisk...... i dag, skjedde vel denne ristingen i girstanga et par ganger, og slipper en gassen, og så trår på igjen, er det vekk...... det var og på samme måte når den hoppet ut..... svært periodisk, og kun på 2300 omdr, pluss at jeg kjenner to-tre dunk i rattet i det en drar på, akkurat som om noe flytter seg litt inni der, når krefter kommer

men føler det er blitt bedre etter de skifta olja på kassa..... nå skjer det jo nesten ikke, men girolja, er ikke pen da, og lukter visst merkelig, iflg verkstedet på Sortland.... så den har jeg med hjem

men kjenner ingen vibrasjoner i noe annet.....
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Hyundai Santa Fe 2,2CRDi GLs - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hyundai Santa Fe 2,2CRDi GLs   Hyundai Santa Fe 2,2CRDi GLs - Page 2 Icon_minitimeTir 12 Aug 2008 - 9:29

Vegard,

da konkluderer jeg med at også Huyndai er underlagt Gimpersons lov:

'Sannsynligheten for at en bestemt hendelse skal inntreffe, er omvendt proposjonal med ønskeligheten av den'

lol! lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hyundai Santa Fe 2,2CRDi GLs - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hyundai Santa Fe 2,2CRDi GLs   Hyundai Santa Fe 2,2CRDi GLs - Page 2 Icon_minitimeTir 12 Aug 2008 - 10:45

OyvindSP skrev:
Vegard,

da konkluderer jeg med at også Huyndai er underlagt Gimpersons lov:

'Sannsynligheten for at en bestemt hendelse skal inntreffe, er omvendt proposjonal med ønskeligheten av den'

lol! lol!

Øyvind SP

neida, på ingen måte, disse bilene har sine svakheter som alle andre, men de manuelle girkassene har vist seg å være bra på Santa-fe..... Automatkassene vet jeg ikke mye om, men har ikke hørt om at de heller har problemer...

På Santa-fe fram til godt ute i 04 var det clutsjen på biler med manuell, som kunne være problem på noen biler... alle disse ble tilbakekalt, og fikk nytt svinghjul, clutsj, og ny programvare i elektronikken, som ga mere dreiemoment på lave turtall....

etter to stk av Santa-Fe SM, så begynner jeg å få et bilde av hva som kan være problemer, men motor og driv-verk har det vært lite med....

en av bilens store minus, er kansje kostnaden ved skifte av register-reima, siden maskinen i utgangspungtet må ut.....
men SM (den nye) har kjede....
Til Toppen Go down
Sponsored content





Hyundai Santa Fe 2,2CRDi GLs - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hyundai Santa Fe 2,2CRDi GLs   Hyundai Santa Fe 2,2CRDi GLs - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Hyundai Santa Fe 2,2CRDi GLs
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Hyundai santa fe 2005
» hyundai i40?
» Hyundai IX35.
» Min trekkbil, Santa Fe 2006.
» "ny" trekkbil.. Santa Fe eller Grand Cherokee

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: