CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Renault Espace

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Renault Espace Empty
PosteTema: Renault Espace   Renault Espace Icon_minitimeMan 3 Mar 2008 - 17:47

Stor og praktisk familiebil som i de rette kombinasjoner vel har lov til å trekke 2000kg.
http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Espace
Hva er konklusjonen når det gjelder bilen forøvrig?
1. God og komfortabel å kjøre?
2. Kvalitet og driftssikker bil?
3. Servicepriser og verditap?

Kanskje vi skulle prøvd å sette opp en slags felles mal for å vurdere de ulike bilene?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Renault Espace Empty
PosteTema: Re: Renault Espace   Renault Espace Icon_minitimeMan 3 Mar 2008 - 19:34

Lars Egil skrev:
Stor og praktisk familiebil som i de rette kombinasjoner vel har lov til å trekke 2000kg.
http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Espace
Hva er konklusjonen når det gjelder bilen forøvrig?
1. God og komfortabel å kjøre?
2. Kvalitet og driftssikker bil?
3. Servicepriser og verditap?

Kanskje vi skulle prøvd å sette opp en slags felles mal for å vurdere de ulike bilene?


Denne har med diesel motor fra ca 2001 mod tror jeg det var lov til å trekke 2000 kg. Min 2.0 16v bensin har 1580 kg på kroken.

God og komfy....... Jepp, sitter som en konge. Litt myk i fjærene vil mange mene........ Nja.. jeg liker ikke å sitte å humpe rundt på veien og kjenne alle småsteinene i asfalten og derfor et den myk og fin for meg.

Masse plass, spesielt hvis du velger Grand utgaven som er 30 cm. lengre en den korte utgaven.

Kvalitet.... grei nok, men ting går i stykker på disse bilene også som alle andre biler.

Delepriser....... både og, byttet den ene Lambdasonden i sommer og det kom på 15.000,- inkl. EU-etterkontroll.
Baklykteglasset koster 450 kroner og det var faktisk ikke all verden......

Vær ops på elektriske feil........
Vær også ops. på at hjullagrene bak ryker for et godt ord.... 4500,- inkl arb. for begge sider.
Til Toppen Go down
Bjornz
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER
Bjornz


Male
Antall Innlegg : 20
Age : 52
Localisation : Bjugn
Registration date : 24.07.2008

Renault Espace Empty
PosteTema: Re: Renault Espace   Renault Espace Icon_minitimeLør 26 Jul 2008 - 23:57

Hei...

Jeg kjører Grand Espace 2,2dT-99.

Dette er den eneste ekte MPV og det eneste alternativet mtp plass, om du da ikke er villig til å gå opp til Caravelle, V-klasse, ol

Jeg er foreløpig newbie mtp vogn.. Så der kan jeg ikke tilføye så mange egne erfaringer. Men har en kollaga som kjører 2,2 dci, han trekker en 720 og er såre fornøyd..

Ulemper..? Nja.. Det er en Renault. På godt og vondt. Renault er vel ikke det best utbygde bilmerket i Norge... Men mye av ryktet som går er kun det..rykter! Jeg har kjørt 100.000 km med min og har ikke hatt noen problemer som jeg ikke også ville fått med andre bilmerker.
(har hatt flere Toyota, FORD, BMW og Chevy)

For mere info kan du titte innom oss på www.renaultbiler.no og på www.renaultbiler.no/forum Idea

Hjullageret som ble nevnt koster riktig nok noen kroner, men er så enkelt å skifte at det kan mor gjøre mens du leser avisen......eller vasker..? Gulv? Laughing
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

Renault Espace Empty
PosteTema: Re: Renault Espace   Renault Espace Icon_minitimeSøn 27 Jul 2008 - 1:23

Svogeren min har en 2002 GE 2,2 DT 128 hk (mener jeg det er)

Gedigen romfølelse, Stor og luksuriøs, Meget god motor, som er myk, sterk, fleksibel og ikke minst ekstremt stillegående sammenlignet med det tyske knakkelverket jeg har. Prisen å betale for det er at den skal ha en del mer suppe.

Bilen kan dra 2000 kg. Hvordan den håndterer en vogn kan jeg ikke svare på.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Renault Espace Empty
PosteTema: Re: Renault Espace   Renault Espace Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Renault Espace
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: