CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 parabol

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Polarvennlig
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 23
Registration date : 14.11.2017

parabol Empty
PosteTema: parabol   parabol Icon_minitimeTor 28 Des 2017 - 9:16

Hei.

Hva gjør jeg når jeg bor i campingvogn i Sverige og vil se tv, og norsk tv. Hva finnes på markedet?

Jeg har undersøkt mulighet å kjøpe i Sverige, men da trenger jeg jo svensk personnummer osv.

Hvilke tilbud finnes det da?

Jeg har hittil sett via mobilt bredbånd, men det er jo begrenset hvor mye man kan se siden gb går veldig raskt sånn.

Takk for svarene som vil komme.

Smile


Til Toppen Go down
Fjell_fant
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Fjell_fant


Antall Innlegg : 591
Registration date : 18.06.2012

parabol Empty
PosteTema: Re: parabol   parabol Icon_minitimeTor 28 Des 2017 - 19:02

Det er jo avhenge av hvor mye du vil gjøre. Alt fra parabol på bakken, i ett tre eller på en husvegg meg kabel gjennom vindu eller via antenne uttak/inntak, til fastmontert på vogna både manuelle og automatiske antenner. Selv bruker jeg Globsat antenne kombinert parabol og digitalantenne og det fungere stortsett greit hvis jeg tenker meg om før jeg skrur ned støttebeina. Og så må du ha en tuner slik at du får gjort om signalene fra lufta til noe tv-en forstår, både Canal digital og Viasat fil fungere i nabolandet.
Til Toppen Go down
Polarvennlig
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 23
Registration date : 14.11.2017

parabol Empty
PosteTema: Re: parabol   parabol Icon_minitimeFre 29 Des 2017 - 5:22

Fjell_fant skrev:
Det er jo avhenge av hvor mye du vil gjøre. Alt fra parabol på bakken, i ett tre eller på en husvegg meg kabel gjennom vindu eller via antenne uttak/inntak, til fastmontert på vogna både manuelle og automatiske antenner. Selv bruker jeg Globsat antenne kombinert parabol og digitalantenne og det fungere stortsett greit hvis jeg tenker meg om før jeg skrur ned støttebeina. Og så må du ha en tuner slik at du får gjort om signalene fra lufta til noe tv-en forstår, både Canal digital og Viasat fil fungere i nabolandet.

Takk for svar.

Akkurat nå er jeg på et fast sted og er på vest kysten i Sverige. Men ser for meg at jeg kommer til å forflytte meg når sommeren kommer. Noen tipset meg om automatisk parabol vs. manuell. Slik at det går raskere å søke opp kanaler, uten at jeg fått tid til å undersøke det nærmere.

Men jeg husker når jeg sa opp canal digital abonnementet jeg hadde når jeg bodde i leilighet, og nevnte Sverige, så sa dem raskt at det fungerer ikke å bruke det i Sverige. Men jeg tror dem hadde en annen alternativ uten at jeg spurte nøyaktig om det og at jeg skulle bo i campingvogn.

Til Toppen Go down
Fjell_fant
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Fjell_fant


Antall Innlegg : 591
Registration date : 18.06.2012

parabol Empty
PosteTema: Re: parabol   parabol Icon_minitimeFre 29 Des 2017 - 6:16

Mitt abonement fungerer utmerket på tur til nabolandet i øst.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

parabol Empty
PosteTema: Re: parabol   parabol Icon_minitimeFre 29 Des 2017 - 10:47

Parabol/satellitt fungerer utmerket i hele scandinavia. Har brukt parabol i flere år nå på reiser rundt om i Norge, Sverige og Finland. Bruker kun en liten parabol pakket i en koffert. Kan være kjekt med en satellitt-søker for å finne riktig posisjon når man har ikke har utstyr som automatisk søker opp riktig satellitt.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Polarvennlig
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 23
Registration date : 14.11.2017

parabol Empty
PosteTema: Re: parabol   parabol Icon_minitimeFre 29 Des 2017 - 21:32

Johnny skrev:
Parabol/satellitt fungerer utmerket i hele scandinavia. Har brukt parabol i flere år nå på reiser rundt om i Norge, Sverige og Finland. Bruker kun en liten parabol pakket i en koffert. Kan være kjekt med en satellitt-søker for å finne riktig posisjon når man har ikke har utstyr som automatisk søker opp riktig satellitt.

dermed bruker du ditt parabol kort som du benytter i adressen du bor til vanlig i?, og tar med kortet når du reiser på tur?
betyr det at du setter opp en parabol på bakkenivå?

har du type navn på parabol du bruker?


Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

parabol Empty
PosteTema: Re: parabol   parabol Icon_minitimeFre 29 Des 2017 - 22:37

Bruker en slik som i linken under som kan festes på flere måter. Har Canaldigital parabol avtale med en
Canal digital pluss avtale. (flere dekodere og kort på samme avtale)
https://caravan.no/Produkt/129/M35332/PARABOL-35-CM-FOR-SATELITT

https://photos.app.goo.gl/AVz4ezVoiE7ObTNg1
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Sponsored content





parabol Empty
PosteTema: Re: parabol   parabol Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
parabol
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Parabol
» Parabol
» Parabol i Sverige(Canal Digital)
» Kabel/parabol.
» Signalproblemer parabol

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: Utstyr-
Gå Til: