CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Nye vinduer. Er disse prisene OK?

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Veggis
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 354
Age : 48
Localisation : Vestland
Registration date : 22.06.2009

Nye vinduer. Er disse prisene OK? Empty
PosteTema: Nye vinduer. Er disse prisene OK?   Nye vinduer. Er disse prisene OK? Icon_minitimeOns 3 Jan 2018 - 18:23

Hei.
Noen av vinduene i vogna bør byttes. Det gjelder ett av de små, rektangulære vinduene ved barnekøyene, og ett mellomstort helt bakerst på venstre side. Dessuten takluka type Heki 2.
Har fått pristilbud fra merkeforhandler:

Ved køyeseng: 5237,-
Vestre vinfdu bak: 5825
Takluketopp (kun glass) : 4990,-

Synspunkter på disse prisene? Mye penger, men kanskje må jeg forvente såpass? Fordelen med å handle hos forhandler er at de får ansvaret dersom noe ikke passer etc., så det er jo også verdt noen kroner i en hektisk hverdag.

Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Nye vinduer. Er disse prisene OK? Empty
PosteTema: Re: Nye vinduer. Er disse prisene OK?   Nye vinduer. Er disse prisene OK? Icon_minitimeTor 4 Jan 2018 - 17:56

Hos Kama fritid koster glasset til Heiki 2 3.415 kr.
http://www.kamafritid.no/Welcome/Default.aspx?scenarioID=301&StockCode=K02-570E01&ViewProduct=true&pid=193

Det tyder på at forhandleren tar et høyt påslag
Til Toppen Go down
vesto
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
vesto


Antall Innlegg : 336
Localisation : Trondheim, Hommelvik
Registration date : 19.01.2013

Nye vinduer. Er disse prisene OK? Empty
PosteTema: Re: Nye vinduer. Er disse prisene OK?   Nye vinduer. Er disse prisene OK? Icon_minitimeTor 4 Jan 2018 - 20:55

Veggis skrev:
Hei.
Noen av vinduene i vogna bør byttes. Det gjelder ett av de små, rektangulære vinduene ved barnekøyene, og ett mellomstort helt bakerst på venstre side. Dessuten takluka type Heki 2.
Har fått pristilbud fra merkeforhandler:

Ved køyeseng: 5237,-
Vestre vinfdu bak: 5825
Takluketopp (kun glass) : 4990,-

Synspunkter på disse prisene? Mye penger, men kanskje må jeg forvente såpass? Fordelen med å handle hos forhandler er at de får ansvaret dersom noe ikke passer etc., så det er jo også verdt noen kroner i en hektisk hverdag.


Synes det er mye penger å koste på en sopass gammel vogn. (har like gammel vogn selv altså..)
Men hvis du er en som liker å ha alt 100% er det bare å kjøre på!

Har sett noen som selger slike brukt, men da er det vel ikke sikkert de er så mye bedre enn de du har...

Hva er galt med vinduene? Krakilert, eller knust?
Til Toppen Go down
Veggis
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 354
Age : 48
Localisation : Vestland
Registration date : 22.06.2009

Nye vinduer. Er disse prisene OK? Empty
PosteTema: Re: Nye vinduer. Er disse prisene OK?   Nye vinduer. Er disse prisene OK? Icon_minitimeSøn 7 Jan 2018 - 20:34

Jo, det er mye å bruke på en gammel vogn. Men vogna er meget bra på alle måter, passer oss perfekt, og jeg har blitt veldig glad i den.
Vinduet ved barnekøyen fikk mye kondens mellom lagene i fjor vinter. Det viste seg at det hele var begynt å gå opp i limingen. Ble midlertidig limt sammen med ett eller annet, og det har holdt så langt, men jeg stoler ikke helt på kvaliteten. Det blir nok å prioritere dette vinduet om jeg ikke tar alle nå.
Vinduet bak har fått slått av en bit i ene hjørnet, slik at bruddflaten eksponerer limingen mellom de to lagene. Også takluka har diverse sprekker. Her har jeg brukt tyntflytende silikon av den typen man bruker mellom baderomsplater. Vet ikke hvor egnet det er, men det har da holdt seg tett ganske lenge nå. Men jeg føler at reparasjonen er midlertidig. Andre hadde kanskje ikke brydd seg, men jeg liker, som du spør om, at ting er på stell og ser helt og pent ut. Selv om vona er blitt 15 år 😊


Sist endret av Veggis den Søn 7 Jan 2018 - 20:37, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Veggis
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 354
Age : 48
Localisation : Vestland
Registration date : 22.06.2009

Nye vinduer. Er disse prisene OK? Empty
PosteTema: Re: Nye vinduer. Er disse prisene OK?   Nye vinduer. Er disse prisene OK? Icon_minitimeSøn 7 Jan 2018 - 20:35

hpk skrev:
Hos Kama fritid koster glasset til Heiki 2 3.415 kr.
http://www.kamafritid.no/Welcome/Default.aspx?scenarioID=301&StockCode=K02-570E01&ViewProduct=true&pid=193

Det tyder på at forhandleren tar et høyt påslag

Takk! Da blir nok ikke luka bestilt gjennom forhandleren, nei.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Nye vinduer. Er disse prisene OK? Empty
PosteTema: Re: Nye vinduer. Er disse prisene OK?   Nye vinduer. Er disse prisene OK? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Nye vinduer. Er disse prisene OK?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Vinduer hvor lamineringen går opp.
» vedlikehold av vinduer
» tetningsmasse rundt lister og vinduer
» Vinduer til Dethleffs
» Missfargede vinduer

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: VEDLIKEHOLD-
Gå Til: