CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Sedan vs Stasjonsvogn

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Sedan vs Stasjonsvogn Empty
PosteTema: Sedan vs Stasjonsvogn   Sedan vs Stasjonsvogn Icon_minitimeMan 3 Mar 2008 - 21:05

Når en etterhvert har passert barnevognstadiet... er ikke da en sedan plutselig et mer komfortabelt valg sånn rent kjøremessig? Ikke plassmessig selvfølgelig, men dersom en har en vogn med god lastekapasitet og takboks, trenger en egentlig plass som stasjonsvognen kan tilby?
Er det ikke en generell regel at en sedan har hakket bedre kjøreegenskaper og mindre kupéstøy enn stasjonsvogna

Det finnes jo mange pene sedaner... også er de en del rimeligere enn de med stor bakdør....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sedan vs Stasjonsvogn Empty
PosteTema: Re: Sedan vs Stasjonsvogn   Sedan vs Stasjonsvogn Icon_minitimeMan 3 Mar 2008 - 21:12

Lars Egil skrev:
Når en etterhvert har passert barnevognstadiet... er ikke da en sedan plutselig et mer komfortabelt valg sånn rent kjøremessig? Ikke plassmessig selvfølgelig, men dersom en har en vogn med god lastekapasitet og takboks, trenger en egentlig plass som stasjonsvognen kan tilby?
Er det ikke en generell regel at en sedan har hakket bedre kjøreegenskaper og mindre kupéstøy enn stasjonsvogna

Det finnes jo mange pene sedaner... også er de en del rimeligere enn de med stor bakdør....

Lars Egil

det med støy var ikke det helst før?????? i dag er vel alle biler så godt lydisolert....

men vedr kjøre-egenskapene, så trodde jeg faktisk det var omvendt, siden de er stivere bak.... men godt mulig jeg tar feil....
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Sedan vs Stasjonsvogn Empty
PosteTema: Re: Sedan vs Stasjonsvogn   Sedan vs Stasjonsvogn Icon_minitimeMan 3 Mar 2008 - 21:14

jeg kommer nesten garantert aldri til å kjøpe sedan igjen. steike praktisk med plass
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Sedan vs Stasjonsvogn Empty
PosteTema: Re: Sedan vs Stasjonsvogn   Sedan vs Stasjonsvogn Icon_minitimeMan 3 Mar 2008 - 21:31

Jo, de fleste nye biler er vel godt isolert... og når det gjelder at stivheten bak gir bedre kjøreegenskaper.... jo det høres da jo litt logisk ut.

Er nok også litt fan av den ekstra plassen. Etter at vi hadde kjøpt vår første bil, en 3-dørs Civic, så ble vi godt enige om at 5 dører er bedre enn både 3 og 4 Very Happy
Til Toppen Go down
Admin
Admin
Admin
Admin


Male
Antall Innlegg : 431
Registration date : 08.03.2007

Sedan vs Stasjonsvogn Empty
PosteTema: Re: Sedan vs Stasjonsvogn   Sedan vs Stasjonsvogn Icon_minitimeMan 3 Mar 2008 - 21:40

Vegard skrev:
Lars Egil skrev:
Når en etterhvert har passert barnevognstadiet... er ikke da en sedan plutselig et mer komfortabelt valg sånn rent kjøremessig? Ikke plassmessig selvfølgelig, men dersom en har en vogn med god lastekapasitet og takboks, trenger en egentlig plass som stasjonsvognen kan tilby?
Er det ikke en generell regel at en sedan har hakket bedre kjøreegenskaper og mindre kupéstøy enn stasjonsvogna

Det finnes jo mange pene sedaner... også er de en del rimeligere enn de med stor bakdør....

Lars Egil

det med støy var ikke det helst før?????? i dag er vel alle biler så godt lydisolert....

men vedr kjøre-egenskapene, så trodde jeg faktisk det var omvendt, siden de er stivere bak.... men godt mulig jeg tar feil....

Ville vel raskt tippe at sedan modeller har bedre vei-egenskaper. Ser man på tradisjonell motorsport, er det vel få stasjonsvogner å se?
Om det bare har med vekt å Cw verdier å gjøre vet jeg mindre om..

Personlig synes jeg strengt talt stasjonsvogn er for lite. Har en Toyota Picnic nå, og det er den minste bilen jeg har hatt på over 10 år... Heller mot kassebil igjen jeg altså Smile Ja til plass!
Til Toppen Go down
http://www.caravanforum.no
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Sedan vs Stasjonsvogn Empty
PosteTema: Re: Sedan vs Stasjonsvogn   Sedan vs Stasjonsvogn Icon_minitimeMan 3 Mar 2008 - 21:42

Vurderte sedan ved siste bilbytte , fredig med barnevogn osv.Men etter et par helger på camping angrer jeg ikke på at det ble stasjonsvogn. Når det gjelder støy tror jeg du må noen år tilbake i tid.
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Sedan vs Stasjonsvogn Empty
PosteTema: Re: Sedan vs Stasjonsvogn   Sedan vs Stasjonsvogn Icon_minitimeMan 3 Mar 2008 - 21:56

Med Rollo'en på synes jeg det ikke er så mye støy i min gamle stasjons vogn, men uten er det endel resonans spesielt på vinteren. plass messig hadde jeg nok klart meg bra på sommeren, men på vinteren når alt skal med på fjellet hadde det nok blitt for trangt.Så for oss blir nok neste også stasjonsvogn.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sedan vs Stasjonsvogn Empty
PosteTema: Re: Sedan vs Stasjonsvogn   Sedan vs Stasjonsvogn Icon_minitimeMan 3 Mar 2008 - 22:03

Hei

det blir nok stv type på meg og..... høy, med 4x4 diesel ja.... og gjerne "made in Korea"
Til Toppen Go down
Sponsored content





Sedan vs Stasjonsvogn Empty
PosteTema: Re: Sedan vs Stasjonsvogn   Sedan vs Stasjonsvogn Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Sedan vs Stasjonsvogn
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: