CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Erfaringer med Adria 542TK?

Go down 
+2
Johnny
ulven
6 posters
AvInnlegg
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 48
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

Erfaringer med Adria 542TK? Empty
PosteTema: Erfaringer med Adria 542TK?   Erfaringer med Adria 542TK? Icon_minitimeLør 14 Jul 2018 - 22:59

Hei, da vi har lyst til å utvide camping sessongen, OG kunne dra litt mer på måfå og kunne fricampe mer. Samtidig ønsker vi også å ikke måtte være så avhengi av flate plassere med mulighet for å slå ned plugger.
Det og med flere grunner så har jeg sniktittet litt på vogner igjen.. begynte med smugtitting, men så har det utviklet seg såpass at jeg ble litt forelsket i ei Adria 542TK som hadde 2 køyer bak med mulighet til å laste under nederste køya.
I tillegg er det dobbelseng i front og sittegruppe på midten. det er bad og kjøkken som vanlig.
Vogna har vist god lasteevne og det er med et flott isabella fortelt (jeg vil nok ha ei markise til den)
den kan varmes både på gass og strøm, og eneste ulempen som jeg har sett til nå er at den ikke har stekeovn og stort kjøleskap.

Hvordan er ellers disse vognene, Adria pleier vel å være god kvalitet. er det noen som har erfaring med denne typen og kjenner svakhetene til de?

Vurderer å selge vår camp-let fra 2012 og oppgradere til vogn igjen ;-)
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Erfaringer med Adria 542TK? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Adria 542TK?   Erfaringer med Adria 542TK? Icon_minitimeTir 17 Jul 2018 - 15:02

Freddy. Lite problemer med Adria generelt. Skal du oppgradere til markise, undersøk om du kan få sveivemarkise. Vi oppgraderte til sveivemarkise i fjor og er godt fornøyd. I tillegg så er teltskinna ledig til annet bruk.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 48
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

Erfaringer med Adria 542TK? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Adria 542TK?   Erfaringer med Adria 542TK? Icon_minitimeTir 17 Jul 2018 - 21:01

supert, skal avgårde å se på ei på torsdag :-)

pose vs sveive markise, er det ikke en del mer vekt i sveive markiser enn posemarkiser? og hvordan er prisforskjellen på disse?
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Erfaringer med Adria 542TK? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Adria 542TK?   Erfaringer med Adria 542TK? Icon_minitimeTir 17 Jul 2018 - 21:44

Sveivemarkisa er litt tyngre og koster noe mer men er mye greiere å jobbe med. Med posemarkisen må dere være 2 for å rulle den ut/inn, med sveivemarkisen greier du jobben alene. Og posemarkisen er noe dritt å rulle inn når den er våt.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Erfaringer med Adria 542TK? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Adria 542TK?   Erfaringer med Adria 542TK? Icon_minitimeTir 17 Jul 2018 - 21:55

Fiamma F45 4 meter sveivemarkise veier 27 kg. Enkel posemarkise 4,10 meter veier ca 15 kg.
Vi kjøpte F45 L på 5,5 meter og kompenserte for vekta med å demonterer Ac-en som sto på taket. Den var bare unødvendig ballast for oss.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Erfaringer med Adria 542TK? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Adria 542TK?   Erfaringer med Adria 542TK? Icon_minitimeTir 17 Jul 2018 - 22:17

Johnny skrev:
Vi kjøpte F45 L på 5,5 meter og kompenserte for vekta med å demonterer Ac-en som sto på taket. Den var bare unødvendig ballast for oss.

Ikke brukt AC? Sammen med Mover er det vel det beste jeg har investert i på nyvogna. AC'n har vært en god del brukt nå i det siste, og når vi kommer til Tyskland i sommer så vet jeg at det blir varmt inne i vogna om en ikke har skygge. Men du stopper vel en del der det ikke er strøm tilgjengelig, og da blir jo AC'en ubrukt. Men bruken er vel forskjellig, og noen ting finner man ut at man ikke trenger.

Den største Dometic, 3200, bruker jeg også litt til oppvarming. Vet ikke faktoren på den, men kanskje 1:2 eller 1:2,5. Og selv om det er litt støy så kommer det varme så og si umiddelbart. Og så støyer de en del, nesten som en Truma. Så da er det litt Déjà Vu fra vår første vogn med Truma-støy.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Erfaringer med Adria 542TK? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Adria 542TK?   Erfaringer med Adria 542TK? Icon_minitimeTir 17 Jul 2018 - 22:22

Freddy: en annen ulempe med posemarkise er at den henger og slenger, og ødelegger vogna etter mye bruk. I tillegg kan den havne oppå taket, det gjorde posen med ZIP-markisen vi hadde.

Men det er ikke riktig at man bør være to for å rulle inn den, men det er enklere. Og det er (var for oss), forbasket vanskelig å få igjen glidelåsen noen ganger. Posen er ikke akkurat for stor, så det er også en annen ulempe.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Erfaringer med Adria 542TK? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Adria 542TK?   Erfaringer med Adria 542TK? Icon_minitimeOns 18 Jul 2018 - 8:31

Janp. I de åra vi har hatt vogna så har vel ac-en hatt driftstid på ett par timer så den var lett å ofre. Men markisa den blir mye brukt spesielt nå i sommer.
Og nå med sveivemarkisa så kan madammen også hantere den. Det gikk ikke med posemarkisa. Very Happy
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 48
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

Erfaringer med Adria 542TK? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Adria 542TK?   Erfaringer med Adria 542TK? Icon_minitimeOns 18 Jul 2018 - 9:11

de sveivemarkisene, monteres de på taket slik at den ikke er i veien for telt og sånn?, eller hvordan er det å montere slike markiser?
ser jo at en kan forsvare enkeltheten med sveiv om man har lasteevne nok :-)
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Erfaringer med Adria 542TK? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Adria 542TK?   Erfaringer med Adria 542TK? Icon_minitimeOns 18 Jul 2018 - 9:34

Johnny skrev:

Og nå med sveivemarkisa så kan madammen også håndtere den. Det gikk ikke med posemarkisa. Very Happy
Ser den, ja, Johnny. Er litt trøvlete, og kroppslengde er vesentlig også. Og litt krefter.

Vurderer en takmarkise når nyvogna leveres, men da montert med Fiammas skinnesett slik at solcellene monteres (skrues) fast på de samme skinnene. Skinnene fåes i sett på 2 eller tre, slik at de blir fleksibele for ev. montasje av solceller eller annet. Men AC blir en ny, de flytter ikke over fra gamlevogna.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Erfaringer med Adria 542TK? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Adria 542TK?   Erfaringer med Adria 542TK? Icon_minitimeOns 18 Jul 2018 - 9:39

Freddy: Her er en link til bilder av takmarkisen. Deter forskjellig løsning for bil(er) og ogn, også for bybobiler.
På bobiler er de modelltilpasset, men på vogner er det vel neppe noen forskjell da løsningen på vogner er ganske så like på alle, utenom Polar, Kabe og Solifer som har en ev. knekk i taket. Da blir det vanskelig å få til tror jeg, på korte vogner.
se her
Til Toppen Go down
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 48
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

Erfaringer med Adria 542TK? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Adria 542TK?   Erfaringer med Adria 542TK? Icon_minitimeOns 18 Jul 2018 - 9:59

aha, så jo veldig greit ut da. Kan det stemme at en 4m f45 markise kan koste rundt 8000,- hva med montering, er det noe en kan trygt gjøre selv eller bor et verksted ta seg av det? blir vel gjennomgående bolter igjennom taket?

jeg er interessert i ei Adria 542 vogn, den har ikke knekk på taket som jeg kan se på bildene.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Erfaringer med Adria 542TK? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Adria 542TK?   Erfaringer med Adria 542TK? Icon_minitimeOns 18 Jul 2018 - 10:22

Du bør overlate montering til verksted. F45 markise er veggmontert markise. Og den kan komme litt i konflikt med døra. Ikke noe stort problem men det hender jeg må løfte opp litt i den ene armen for å få døra helt opp. Tar i litt når markisa er senka langt ned. Hadde jeg forskjøvet markisa 10-15 cm lengre frem så hadde jeg unngått dette.
Årsak til at det ble f45 markise på oss var for det første at jeg kjøpte den på konkursauksjon for ca 5000, og at den kan stå på hele tiden. Går greit å komme nærme nok isocampen og trekke tetteduken i teltskinna når vogna parkeres på Bortelid.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 48
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

Erfaringer med Adria 542TK? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Adria 542TK?   Erfaringer med Adria 542TK? Icon_minitimeOns 18 Jul 2018 - 10:33

ok, ser den. om det blir aktuelt så er det kanskje billigst å dra til tyskland å kjøpe der og få det montert på stedet, er kanskje litt å spare der ifm en sommerferie :-)
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Erfaringer med Adria 542TK? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Adria 542TK?   Erfaringer med Adria 542TK? Icon_minitimeOns 18 Jul 2018 - 10:58

En god ide det Freddy. Da gjenstår det bare å handle litt vogn og gjøre nødvendige modifiseringer med camera, lading osv. For modifiseringer er moro. Very Happy
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 48
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

Erfaringer med Adria 542TK? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Adria 542TK?   Erfaringer med Adria 542TK? Icon_minitimeOns 18 Jul 2018 - 11:13

for en gadget-o´man som meg så blir det nok noe slikt ja.
ser at lasteevnen på den vi skal se på er 425 kilo, lurer på hvor mye det faktisk er på den :-)
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Erfaringer med Adria 542TK? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Adria 542TK?   Erfaringer med Adria 542TK? Icon_minitimeOns 18 Jul 2018 - 15:02

Kan godt stemme den lasteevna dersom det ikke er lasta på med ekstra tungt utstyr. Vogner med Trumatic varme har lavere egenvekt enn tilsvarende med alde.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
joka
DIREKTØR!
DIREKTØR!
joka


Male
Antall Innlegg : 777
Age : 58
Localisation : Ibestad / Troms
Registration date : 17.06.2007

Erfaringer med Adria 542TK? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Adria 542TK?   Erfaringer med Adria 542TK? Icon_minitimeOns 18 Jul 2018 - 15:33

Til Toppen Go down
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 48
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

Erfaringer med Adria 542TK? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Adria 542TK?   Erfaringer med Adria 542TK? Icon_minitimeOns 18 Jul 2018 - 16:44

det hadde jo vært genialt, da vil ikke markisa henge i veien for fortelt :-)
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Erfaringer med Adria 542TK? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Adria 542TK?   Erfaringer med Adria 542TK? Icon_minitimeOns 18 Jul 2018 - 17:12

Den markisa som jeg vet er ypperlig for vogn er Thule Omnistore, takmontert. Og til den passer de skinnene jeg skrev om. Kanskje en bedre løsning enn den som er linket til over. Kit'et skal limes til taket. Og da bør det være store flater. Men sjekk ut litt før du kjøper noe
Til Toppen Go down
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 48
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

Erfaringer med Adria 542TK? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Adria 542TK?   Erfaringer med Adria 542TK? Icon_minitimeOns 18 Jul 2018 - 17:46

takk, ja jeg må nok sjekke litt og innhente noen priser.

først og fremst må jeg sjekke vognen om alt er i orden samt få rett pris på den. ;-)
Til Toppen Go down
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 48
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

Erfaringer med Adria 542TK? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Adria 542TK?   Erfaringer med Adria 542TK? Icon_minitimeTor 19 Jul 2018 - 22:18

Heia, da ble det ei Adria på oss gitt, men jeg må nok oppgradere litt ja, som 12v batteri, markise, ladebooster solcellepanel kanskje, og en mover må til.
Hvor er det en får best pris på dette tro?

Erfaringer med Adria 542TK? 2018-07-19-18-59-25

vogna veide 1180 med isabella opus fortelt og stenger liggende inni, og totalvekta er 1500kg så det er jo litt å gå på :-)
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Erfaringer med Adria 542TK? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Adria 542TK?   Erfaringer med Adria 542TK? Icon_minitimeTor 19 Jul 2018 - 22:44

Gratulerer.
Sitter på et elendig mobilnett, full 4g+ dekning men nesten ingen action. Får komme med noen ubrukelige meninger senere på bedre nett.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 48
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

Erfaringer med Adria 542TK? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Adria 542TK?   Erfaringer med Adria 542TK? Icon_minitimeTor 19 Jul 2018 - 22:56

Johnny skrev:
Gratulerer.
Sitter på et elendig mobilnett, full 4g+ dekning men nesten ingen action. Får komme med noen ubrukelige meninger senere på bedre nett.

Takk. blir knall dette.

Må ha telenor dekning vettu, eneste som funker i indre bygder Razz
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Erfaringer med Adria 542TK? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Adria 542TK?   Erfaringer med Adria 542TK? Icon_minitimeFre 20 Jul 2018 - 16:07

Gratulerer, Ulven - og velkommen tilbake til campinglivet!  Very Happy

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 48
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

Erfaringer med Adria 542TK? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Adria 542TK?   Erfaringer med Adria 542TK? Icon_minitimeFre 20 Jul 2018 - 22:04

Tasle skrev:
Gratulerer, Ulven - og velkommen tilbake til campinglivet!  Very Happy

Takk for det, det hjalp på kulekløen bare det å få vogna hjem i gården og kan syssle litt med den ;-)

sjekket pris på markise hos Kristiansand Caravan, der endte vi på 15.807,- ferdig montert for ei Fiamma F65.
Bare markisa kostet 8555,- skinne 2700,- og montering 4552,- (Steike priser..)
ser jeg kan få markisa til 8493,- i Sverige.
Danmark er valutaen høy så der er det vel ikke mye å spare heller?

andre steder en kan få dette til rimeligere?
Tyskland koster det fort en del i reisen som må legges til i prisen Wink
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Erfaringer med Adria 542TK? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Adria 542TK?   Erfaringer med Adria 542TK? Icon_minitimeFre 20 Jul 2018 - 22:15

Alle forhandlere tar jo dette fra noen få grossister, som Casu.no, Kamafritid osv. Og de holder seg til veiledende priser.

Google litt, her er 350 cm til lavere pris:
https://www.campingtilbehor4u.no/no/artiklar/fiamma-f-45-s-vit-royal-grey-royal-blue.html

Men er risiko å kjøpe selv, og ta med ti lforhandler for å få det montret. Men stiv pris på montasje, da.
Hos Williams betalte jeg kr 0 for montasje av Truma Freshjet, kroner 0 for montasje av Truma XT Mover og kr 0 for montasje av 2 stk 160W solceller. Men vi betalte en bra sum for ny vogn, da.
Til Toppen Go down
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 48
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

Erfaringer med Adria 542TK? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Adria 542TK?   Erfaringer med Adria 542TK? Icon_minitimeSøn 22 Jul 2018 - 12:34

fikk et tilbud på markise og mover fra tyskland, var ca 10.000,- billigere å ta det der nede, og da ferdig montert :-) men fortsatt mye penger.
Men disse tingene er noe som øker vognas verdi ved evt salg en gang i tiden (evt reduserer tapet litt) Wink
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Erfaringer med Adria 542TK? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Adria 542TK?   Erfaringer med Adria 542TK? Icon_minitimeSøn 22 Jul 2018 - 15:49

Og ikke minst bruksverdi for dere.. og har du takmontert markise så er også muligheten for å bruke fortelt tilstede.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 48
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

Erfaringer med Adria 542TK? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Adria 542TK?   Erfaringer med Adria 542TK? Icon_minitimeMan 30 Jul 2018 - 18:34

det viser seg at for å få takmontert markise så må vi lage et nytt hull til pipa for trumaen og tette igjen det gamle, og med reise osv så blir dette dyrt, inntil videre bruker vi en posemarkise å ser an om muligheten byr seg senere.
Til Toppen Go down
andraudi

andraudi


Male
Antall Innlegg : 2
Age : 46
Localisation : Hamar
Registration date : 20.07.2019

Erfaringer med Adria 542TK? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Adria 542TK?   Erfaringer med Adria 542TK? Icon_minitimeLør 20 Jul 2019 - 21:45

Hei, og takk for nyttige betraktninger rundt både Adria, fortelt, markise og mye mer for en vordende campingvogneier. Har ikke kjøpt enda, men har siktet ut en av Adrias lyse modeller, med to køyer og midtsittegruppe.

Et par ting jeg lurte på, bare.

1. Hvordan er erfaringene dine, ulven, ett år etter anskaffelse av vogna? Noen gode råd? Fornøyd?
2. Markise. Forstår jeg det slik at en posemarkise er festet slik at sporet til fortelt er opptatt? Er det et enten eller, om man ikke vil gå for takmontert modell?

Hjelp! Her er jeg VIRKELIG på tynn is! Takk for all god hjelp!

/Audun
Til Toppen Go down
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 48
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

Erfaringer med Adria 542TK? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Adria 542TK?   Erfaringer med Adria 542TK? Icon_minitimeLør 20 Jul 2019 - 22:03

Hei,

Vi er veldig fornøyde med vogna. det er en fin kjørevogn som ligger godt bak bilen.
Den er litt trang, kan ikke stå 2 stk å gå frem og tilbake i vogna samtidig. men med den store takluka og stort stuevindu så føles den større enn den er Wink
Med posemarkisa så får vi en grei uteplass under tak når det blir trangt inni vogna.
det er fort gjort å tre av markisa om man vil ha på fortelt.

For oss så fungerer det bra med barnekøyene bak og vår seng i front.
Vi ligger veldig godt i senga (gode madrasser)

Er det noe jeg savner, så er det et sted å sitte avslappende, tilbakelendt.. greit å ligge i senga å se på tv eller sløve f.eks.. men sittegruppa fungerer til å spise og spille kort osv.
Jeg foretrekker å sitte ute i en god stol å legge bena høyt Wink

I lasterommet under senga har jeg fått plass til 4 campingstoler, et bord, 2 krakker og et par småbord til..
Også er det veldig greit å kunne vippe opp nederste køyesenga for å lagre ting under der også :-)
Til Toppen Go down
andraudi

andraudi


Male
Antall Innlegg : 2
Age : 46
Localisation : Hamar
Registration date : 20.07.2019

Erfaringer med Adria 542TK? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Adria 542TK?   Erfaringer med Adria 542TK? Icon_minitimeLør 20 Jul 2019 - 22:15

Takk, Freddy! Det var kjapt på labben en lørdag kveld. Wink

Det med plass er det eneste som bekymrer meg bittelitt. Samtidig håper jeg at fortelt, eventuelt markise, er det som skal gjøre campinglivet virkelig bra, nemlig utenfor selve vogna. Har tittet litt på noen av modellene med noen ekstra centimeter, men er usikker på om de gir noe mer plass når alt kommer til alt.

Ellers registrerer jeg at du er fornøyd med plassen ellers, altså lagringsplassen. Den er selvfølgelig viktig med to barn i førskolealder, og alt dill som derav må være med på tur.

Takk så langt. Se ikke helt bortfra at det kommer flere spørsmål.

/Audun
Til Toppen Go down
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 48
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

Erfaringer med Adria 542TK? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Adria 542TK?   Erfaringer med Adria 542TK? Icon_minitimeLør 20 Jul 2019 - 22:36

det er dette som skiller ei "kjørevogn" med ei "campingvogn" Wink
vil du ha ei vogn med god plass innvendig så kan det fort lønne seg med ei 250 vogn og da litt lengre, da får man gulvplass og kan boltre seg litt.
Er tanken å kjøre langt, så kan ei kortere 230 vogn være lettere å dra med seg, og heller bruke uteplassen som oppholdsplass.
Vi har fortelt som fulgte med vogna, men vi velger heller å bruke markisa for den tar oss 5 minutter å slå opp, og 10 minutter å rulle sammen, og opptar ikke plass inni vogna.
Vår har også greit med lastekapasitet siden den har truma, med trumatic, alde gjør vogna tyngre.
med 425kg lastekapasitet, har vi mulighet til å ha halv tank på vannet og full dotank, markisa på, satt inn batteri, og div elektronikk, med feriebaggasje og mat, fortsatt er vi innafor de 1500kg totalvekt.


bare å fyre løs med spørsmål :-)
Til Toppen Go down
Sponsored content





Erfaringer med Adria 542TK? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Adria 542TK?   Erfaringer med Adria 542TK? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Erfaringer med Adria 542TK?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Adria adora 613 pk 2018 model erfaringer
» Erfaringer fra 720 TK?
» Erfaringer Zip Markise
» Batteriladere - Erfaringer
» Erfaringer med Norgesteltet

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: ADRIA-
Gå Til: