CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Kaffetrakter til vogna

Go down 
+3
Johnny
Lars Egil
Tasle
7 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Kaffetrakter til vogna Empty
PosteTema: Kaffetrakter til vogna   Kaffetrakter til vogna Icon_minitimeMan 10 Mar 2008 - 19:25

Er det noen her som har et bra forslag til kaffetrakter til bruk i CV? Fortrinnsvis en mindre / liten sak som trakter opptil 3-6 kopper som maksimum, og bruker filter nr. 2, eksempelvis. Kanskje en presskanne også vil gjøre jobben, i hvert fall i en overgangsperiode.

Kjøpte en trakter m/termoskanne i forrige uke, men den er litt høy. Ca 35-40 cm. Max 30 cm høyde hadde vært alle tiders - jo lavere desto bedre. Men det fine med den jeg kjøpte er at kolben er en termos, og ikke glasskolbe.

Jeg har søkt litt rundt om, men begynner å gi opp.... Sad

Apropos filter: I disse dager feirer Melitta-filteret 100-års jubileum. Hun som oppfant kaffefilter het Melitta Bentz (fransk/tysk)
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kaffetrakter til vogna Empty
PosteTema: Re: Kaffetrakter til vogna   Kaffetrakter til vogna Icon_minitimeMan 10 Mar 2008 - 20:04

Tasle

vi ga og opp det der.... og kaffe går det masse av i vogna, så det ble en standard vanlig trakter på oss....

men har og med ei god gammel "Vørtekake" fra høyang, tilfelle jeg får lyst på kokekaffe....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kaffetrakter til vogna Empty
PosteTema: Re: Kaffetrakter til vogna   Kaffetrakter til vogna Icon_minitimeMan 10 Mar 2008 - 20:13

Tasle

Vi bruker presskanne i vogna....... fungerer fint det.......
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Kaffetrakter til vogna Empty
PosteTema: Re: Kaffetrakter til vogna   Kaffetrakter til vogna Icon_minitimeMan 10 Mar 2008 - 20:16

Hei Vegard!

Jeg har sjekka Biltema, Clas, Elkjøp og en god del andre butikker, men finner ikke noe som egner seg. Det nærmeste jeg kom var en 12 V trakter for bil, hos BilXtra. Skal dra innom der og sjekke den en av dagene nå.

Husker heller ikke hva jeg brukte sist, for 20 år siden..

Man får jo rykninger i kroppen uten kaffe! Kaffetrakter til vogna 928394
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Kaffetrakter til vogna Empty
PosteTema: Re: Kaffetrakter til vogna   Kaffetrakter til vogna Icon_minitimeMan 10 Mar 2008 - 20:19

May-Britt skrev:
Tasle

Vi bruker presskanne i vogna....... fungerer fint det.......

Ja, det ender kanskje opp med ei presskanne her også. Den har sine fordeler kontra elektriske greier (230 V), litt propan har man alltids "til overs", og kan lage seg en kaffeskvett når man blir trøtt av å kjøre og trenger en pause.
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Kaffetrakter til vogna Empty
PosteTema: Re: Kaffetrakter til vogna   Kaffetrakter til vogna Icon_minitimeMan 10 Mar 2008 - 20:21

Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kaffetrakter til vogna Empty
PosteTema: Re: Kaffetrakter til vogna   Kaffetrakter til vogna Icon_minitimeMan 10 Mar 2008 - 20:26

Tasle skrev:
May-Britt skrev:
Tasle

Vi bruker presskanne i vogna....... fungerer fint det.......

Ja, det ender kanskje opp med ei presskanne her også. Den har sine fordeler kontra elektriske greier (230 V), litt propan har man alltids "til overs", og kan lage seg en kaffeskvett når man blir trøtt av å kjøre og trenger en pause.

Vi står jo stort sett tilkoblet strøm vi da........så vi bruker vannkoker.......
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Kaffetrakter til vogna Empty
PosteTema: Re: Kaffetrakter til vogna   Kaffetrakter til vogna Icon_minitimeMan 10 Mar 2008 - 20:27

Takker, Lars Egil !

Den siste (Braun) ser jo ut som at den muligens kan brukes! OBS hadde visstnok noe i den duren!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kaffetrakter til vogna Empty
PosteTema: Re: Kaffetrakter til vogna   Kaffetrakter til vogna Icon_minitimeMan 10 Mar 2008 - 20:28

Tasle skrev:
Hei Vegard!

Jeg har sjekka Biltema, Clas, Elkjøp og en god del andre butikker, men finner ikke noe som egner seg. Det nærmeste jeg kom var en 12 V trakter for bil, hos BilXtra. Skal dra innom der og sjekke den en av dagene nå.

Husker heller ikke hva jeg brukte sist, for 20 år siden..

Man får jo rykninger i kroppen uten kaffe! Kaffetrakter til vogna 928394

de 12V trakterene er jeg litt skeptisk til..... mener, et kaffekok er ikke bare å få noe vann igjenom kaffe'n.... det handler jo og om tempratur og farten vannet renner igjenom på.... Presskannene syntes jeg er et dårlig surrogat, som gårgreit når en får kaffe av de hos andre..... for da tar jeg hva jeg får, men ikke noe jeg vil ha selv..... den beste kaffen lages på andre måter.....
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Kaffetrakter til vogna Empty
PosteTema: Re: Kaffetrakter til vogna   Kaffetrakter til vogna Icon_minitimeMan 10 Mar 2008 - 20:32

May-Britt:

Når man ligger fast i noen dager går det jo greit med elektrisk trakter. Og jeg har jo den der nyanskaffede vekselretteren på 1 kW som kan brukes i et nødsfall. Om jeg finner en kjekk, liten trakter, da.

Kanskje enden på visa blir "både og". Både elektrisk for campingplassen, og presskanne for reisen. Presskanner koster ikke all verden.
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Kaffetrakter til vogna Empty
PosteTema: Re: Kaffetrakter til vogna   Kaffetrakter til vogna Icon_minitimeMan 10 Mar 2008 - 20:34

Her var jo en litt morsom en (2 kopper) http://www.elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=31407&cid=5621

Tror den er ca. 22cm... Very Happy
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Kaffetrakter til vogna Empty
PosteTema: Re: Kaffetrakter til vogna   Kaffetrakter til vogna Icon_minitimeMan 10 Mar 2008 - 20:35

Vegard:

Ja, det er det som er problemet med svake traktere. Jeg er også litt skeptisk til en slik. Tror BilXtra nevnte noe om ca. 15 minutter for å trakte noen få kopper!
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Kaffetrakter til vogna Empty
PosteTema: Re: Kaffetrakter til vogna   Kaffetrakter til vogna Icon_minitimeMan 10 Mar 2008 - 20:39

Lars Egil skrev:
Her var jo en litt morsom en (2 kopper) http://www.elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=31407&cid=5621

Tror den er ca. 22cm... Very Happy

Den ser grei ut, men det er et svineri å kvitte seg med kaffegrugget etterpå. Jeg tror den er en slags espresso og ikke bruker filterposer. Og så er det jo det at mengden blir i minste laget. Hadde vært kjekt å trakte noen kopper, og fylt på en ståltermos etterpå. Så slipper man jobben med å trakte så ofte.

Men størrelsen ellers ser OK ut!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kaffetrakter til vogna Empty
PosteTema: Re: Kaffetrakter til vogna   Kaffetrakter til vogna Icon_minitimeMan 10 Mar 2008 - 20:42

Tasle skrev:
Lars Egil skrev:
Her var jo en litt morsom en (2 kopper) http://www.elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=31407&cid=5621

Tror den er ca. 22cm... Very Happy

Den ser grei ut, men det er et svineri å kvitte seg med kaffegrugget etterpå. Jeg tror den er en slags espresso og ikke bruker filterposer. Og så er det jo det at mengden blir i minste laget. Hadde vært kjekt å trakte noen kopper, og fylt på en ståltermos etterpå. Så slipper man jobben med å trakte så ofte.

Men størrelsen ellers ser OK ut!

Samme problem er det jo med presskannene.....
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Kaffetrakter til vogna Empty
PosteTema: Re: Kaffetrakter til vogna   Kaffetrakter til vogna Icon_minitimeMan 10 Mar 2008 - 20:52

Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Kaffetrakter til vogna Empty
PosteTema: Re: Kaffetrakter til vogna   Kaffetrakter til vogna Icon_minitimeMan 10 Mar 2008 - 20:53

Kaffelars er tingen.
I vogna da vil jeg ha kokekaffe.
Kaffetrakter til vogna 1
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Kaffetrakter til vogna Empty
PosteTema: Re: Kaffetrakter til vogna   Kaffetrakter til vogna Icon_minitimeMan 10 Mar 2008 - 20:53

Vegard skrev:


Samme problem er det jo med presskannene.....

Stemmer jo det... Derfor kanskje en kombinasjon av presskanne og trakter, så kan man bruke presskanna når nøden er størst og caravanisten er tørst. Smile
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Kaffetrakter til vogna Empty
PosteTema: Re: Kaffetrakter til vogna   Kaffetrakter til vogna Icon_minitimeMan 10 Mar 2008 - 20:54

Lars Egil skrev:
Her er en som er mindre enn 30 cm
[url=http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=77914
http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=77914[/quote[/url]]

Den ligner svært mye på den vi har i vogna, når vi har vogn. Det er i alle fall en god trakter.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Kaffetrakter til vogna Empty
PosteTema: Re: Kaffetrakter til vogna   Kaffetrakter til vogna Icon_minitimeMan 10 Mar 2008 - 20:57

Lars Egil skrev:
Her var jo en litt morsom en (2 kopper) http://www.elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=31407&cid=5621

Tror den er ca. 22cm... Very Happy

Hei

Den der skaffer mere frustrasjon enn kaffe......tro meg... jeg har nemlig prøvd. Filtret er problem nr 1, varm kaffe er problem nr 2... den er nemlig ikke veldig varm. Evil or Very Mad

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Kaffetrakter til vogna Caravan
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Kaffetrakter til vogna Empty
PosteTema: Re: Kaffetrakter til vogna   Kaffetrakter til vogna Icon_minitimeMan 10 Mar 2008 - 20:59

Johnny skrev:
Kaffelars er tingen.
I vogna da vil jeg ha kokekaffe.
Kaffetrakter til vogna 1

Kaffelars er OK, spesielt i skauen over et bål! En skikkelig "kaffedoktor", karsk! Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kaffetrakter til vogna Empty
PosteTema: Re: Kaffetrakter til vogna   Kaffetrakter til vogna Icon_minitimeMan 10 Mar 2008 - 20:59

Tasle skrev:
Vegard skrev:


Samme problem er det jo med presskannene.....

Stemmer jo det... Derfor kanskje en kombinasjon av presskanne og trakter, så kan man bruke presskanna når nøden er størst og caravanisten er tørst. Smile

Da er løningen min: Texaco........ men de er det jo ingen av nord for fauske....
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Kaffetrakter til vogna Empty
PosteTema: Re: Kaffetrakter til vogna   Kaffetrakter til vogna Icon_minitimeMan 10 Mar 2008 - 21:01

Sten Rune skrev:
Lars Egil skrev:
Her var jo en litt morsom en (2 kopper) http://www.elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=31407&cid=5621

Tror den er ca. 22cm... Very Happy

Hei

Den der skaffer mere frustrasjon enn kaffe......tro meg... jeg har nemlig prøvd. Filtret er problem nr 1, varm kaffe er problem nr 2... den er nemlig ikke veldig varm. Evil or Very Mad

Men den er jo en veldig søt, liten sak! Man kan jo varme opp koppen på forhånd?
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Kaffetrakter til vogna Empty
PosteTema: Re: Kaffetrakter til vogna   Kaffetrakter til vogna Icon_minitimeMan 10 Mar 2008 - 21:02

Tasle skrev:
Johnny skrev:
Kaffelars er tingen.
I vogna da vil jeg ha kokekaffe.
Kaffetrakter til vogna 1

Kaffelars er OK, spesielt i skauen over et bål! En skikkelig "kaffedoktor", karsk! Very Happy

Kan jeg få kaffen kokt over et bål i skauen, ja da trengs ikke doktoren lengre.
Super kaffe det når kokt over åpen flamme.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Kaffetrakter til vogna Empty
PosteTema: Re: Kaffetrakter til vogna   Kaffetrakter til vogna Icon_minitimeMan 10 Mar 2008 - 21:04

Tasle

Klart du kan varme koppen på forhånd... frustrasjonen blir sikkert mindre da...he he

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Kaffetrakter til vogna Caravan
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Kaffetrakter til vogna Empty
PosteTema: Re: Kaffetrakter til vogna   Kaffetrakter til vogna Icon_minitimeMan 10 Mar 2008 - 21:08

Johnny:

Ingenting kan måle seg mot et stille ørretvann, varmrøkt ørret på einerbål, og kaffen som dessert! Gjerne med en "Kosken-skvett" oppi. Kaffetrakter til vogna 95882
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Kaffetrakter til vogna Empty
PosteTema: Re: Kaffetrakter til vogna   Kaffetrakter til vogna Icon_minitimeMan 10 Mar 2008 - 21:11

Tasle skrev:
Johnny:

Ingenting kan måle seg mot et stille ørretvann, varmrøkt ørret på einerbål, og kaffen som dessert! Gjerne med en "Kosken-skvett" oppi. Kaffetrakter til vogna 95882

Nå ble jeg kjesken nå. Får nok legge inn et par slike kvelder i løpet av sommersesongen.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Kaffetrakter til vogna Empty
PosteTema: Re: Kaffetrakter til vogna   Kaffetrakter til vogna Icon_minitimeMan 10 Mar 2008 - 21:19

Johnny skrev:

Nå ble jeg kjesken nå. Får nok legge inn et par slike kvelder i løpet av sommersesongen.

Det er sånne kvelder som er snadder for en farende fant. Noen kaller det å være "Lykkelig", og det er jeg helt enig i. Med stor L!! Very Happy
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Kaffetrakter til vogna Empty
PosteTema: Re: Kaffetrakter til vogna   Kaffetrakter til vogna Icon_minitimeMan 10 Mar 2008 - 22:17

Bruker bare vannkoker og pulverkaffe jeg, synes det blir så fullt i vogna og vann koker syns jeg vi må ha.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kaffetrakter til vogna Empty
PosteTema: Re: Kaffetrakter til vogna   Kaffetrakter til vogna Icon_minitimeOns 12 Mar 2008 - 14:40

vi har vanlig kaffetrakter i vogna, den kan brukes både på strøm og hehe gass!

når vi står tilkoblet strøm funker den som vanlig, og vi er noen heftige kaffdrikkere så det går med noen liter på en tur! når vi stopper på veien, og ikke har strøm går kaffetrakteren på gass! hehe.
sånn virker den: sett i filter, fyll riktig mengde med kaffe i filteret!
sett på gassblusset, ta frem en kjele, fyl den med vann, la det få et oppkok!
hel vannet over kaffen i filteret i kaffetrakteren!! voila herlig trakte kaffe!

og vi er klar for nye mil langs veien med skikkelig kaffe i termosen!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kaffetrakter til vogna Empty
PosteTema: Re: Kaffetrakter til vogna   Kaffetrakter til vogna Icon_minitimeOns 12 Mar 2008 - 20:20

Johnny skrev:
Kaffelars er tingen.
I vogna da vil jeg ha kokekaffe.
Kaffetrakter til vogna 1

enig med johnsey her!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kaffetrakter til vogna Empty
PosteTema: Re: Kaffetrakter til vogna   Kaffetrakter til vogna Icon_minitimeOns 12 Mar 2008 - 20:43

Nump.

Er det noe å trakte etter 'a ?????
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kaffetrakter til vogna Empty
PosteTema: Re: Kaffetrakter til vogna   Kaffetrakter til vogna Icon_minitimeOns 12 Mar 2008 - 20:49

kok hue ditt så skjønneru duå arve
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kaffetrakter til vogna Empty
PosteTema: Re: Kaffetrakter til vogna   Kaffetrakter til vogna Icon_minitimeOns 12 Mar 2008 - 20:54

Nump.

Huet mitt er nykokt etter dagens angrep på NCC.Hehe,kjøler det ned med et to liters spann med Hennig Olsen is nå.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Kaffetrakter til vogna Empty
PosteTema: Re: Kaffetrakter til vogna   Kaffetrakter til vogna Icon_minitimeOns 12 Mar 2008 - 20:59

ARVE skrev:
Nump.

Huet mitt er nykokt etter dagens angrep på NCC.Hehe,kjøler det ned med et to liters spann med Hennig Olsen is nå.

Godt å høre at du har funnet frem til verdens beste IS.
Kaffetrakter til vogna 95882
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Kaffetrakter til vogna Empty
PosteTema: Re: Kaffetrakter til vogna   Kaffetrakter til vogna Icon_minitimeOns 12 Mar 2008 - 21:01

Johnny.

Jepp,en klar favoritt ja.Umiskjennelig fløtesmak.Er vel derfor jeg ofte fremstår som en fløtepus her inne på forumet.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Kaffetrakter til vogna Empty
PosteTema: Re: Kaffetrakter til vogna   Kaffetrakter til vogna Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Kaffetrakter til vogna
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» lys bak på vogna
» lys ((på vogna i fortelt))
» Lys og strøm i vogna
» 12V i vogna fra bilen
» Carport til vogna

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Elektrisk (ladere,vinterkobling,12 volt/230 volt)-
Gå Til: