CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 E & P hydraulisk vatringssystem

Go down 
3 posters
AvInnlegg
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

E & P hydraulisk vatringssystem Empty
PosteTema: E & P hydraulisk vatringssystem   E & P hydraulisk vatringssystem Icon_minitimeTir 6 Nov 2018 - 22:40

Vurderer å montere dette i nyvogna. Denne er nå snart klar til levering, regner med en vintertur til Østfold innen få dager. Vogna må imidlertid godkjennes hos BT pga av den er oppgradert til 2800 kg og ikke er typegodkjent her på berget.
E&P brukes mye på bobiler, svært sjelden på vogn. Har kikket på videoer (Youtube), og er litt fascinert av enkelheten. Men den koster en god del, da.
Finnes i 2 utgaver, den enkleste med 2 støtter på en av akslingene. Den andre med 4 støtter i tillegg som erstatter vognens 4 labber.

Men kjenner noen her til bobilbruk og stabilitet over tid? Trykket kan muligens minke pga temp og annet, eller er det dønn stabilt over tid? Kjedelig om hele systemet siger ned etter hvert som månedene går.

En Polarforhandler i Trøndelag skal montere dette på ei gedigen Polarvogn i nær fremtid. Vognas totalpris ville visst komme på nær 1,3 mill!!

Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

E & P hydraulisk vatringssystem Empty
PosteTema: Re: E & P hydraulisk vatringssystem   E & P hydraulisk vatringssystem Icon_minitimeLør 10 Nov 2018 - 16:41

JanP. Tror ikke jeg ville ha satset at dette systemet klarer seg alene når vogna skal stå på fjellet vinterstid. Så noen støttebukker på flere punkter vil nok gjøre seg.
Og gratulerer med nyvoga.

Ps. Madammen er en raser med drill og vater så oppvatringen går som en lek når vi parkerer. Very Happy
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

E & P hydraulisk vatringssystem Empty
PosteTema: Re: E & P hydraulisk vatringssystem   E & P hydraulisk vatringssystem Icon_minitimeLør 10 Nov 2018 - 17:39

Johnny: tror jeg heller litt mot det du skriver. Hydraulikk er ikke 100% til alle tider, og støttebukker samt en del klosser bruker jeg i dag. Men det tar en del tid å få det i riktig høyde, da terrenget heller litt oppover (vogna henger mere i bakenden). Men å investere i noe som en ikke vet så mye om i forkant er risikabelt. Selgere er jo selgere, og der får man sjelden den hele og fulle sannhet.

Skal se på bobilforum om det er noe info å hente der, det finnes sikkert noen står parkert over flere måneder som har noe erfaring å komme med. Men fornuften tilsier at det ikke er verdt investeringen.

Men nyvogna er ikke på plass enda. Håpte at det skulle skje i denne uka. Får ikke noe svar fra speditøren i Tyskland, fabrikken har overdratt den til speditøren. Og de er ikke enkle å få svar fra, eller knapt mulig å kontakte. Får avvente noen dager. Forhandler skal montere mye; mover, solceller, AC, div sensorer til Alde, flere stømuttak og TV-antenne osv. Og jeg skal få montert mye jeg også, så får vi se om det blir noe i løpet av kort tid.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

E & P hydraulisk vatringssystem Empty
PosteTema: Re: E & P hydraulisk vatringssystem   E & P hydraulisk vatringssystem Icon_minitimeLør 10 Nov 2018 - 20:50

Ekspeditøren har nok hengt den bak noe gelender greier og dradd på tur, ligger nå å drar seg i senga med noe brautwurst og rieslinger. E & P hydraulisk vatringssystem 928394
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
awt
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
awt


Male
Antall Innlegg : 205
Localisation : Karmøy
Registration date : 13.08.2015

E & P hydraulisk vatringssystem Empty
PosteTema: Re: E & P hydraulisk vatringssystem   E & P hydraulisk vatringssystem Icon_minitimeOns 28 Nov 2018 - 21:37

Har selv «drømt» litt om dette, og har funnet ut at England nok er landet å undersøke i. Der er prisene en del lavere, men også kunnskapen mye høyere. Enkelte vogner der borte leveres også med dette fra fabrikk.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

E & P hydraulisk vatringssystem Empty
PosteTema: Re: E & P hydraulisk vatringssystem   E & P hydraulisk vatringssystem Icon_minitimeOns 28 Nov 2018 - 21:53

Kostbar sak om en velger "full pupp". Bare støttene på en aksel er rimeligere, men om det tjener til noe er jeg usikker på. Tror jeg lander på å finne en enklere måte å gjøre tilkobling/frakobling slik det er i dag. Problemet er bakenden og en del jalla for å få støtett under. Ligger en 2" x 6" på øverst på tvers mellom vangene under vogna. 2 Lecablokker og noen klosser i tillegg, samt at jeg bruker en liten hydraulisk jekk for å få opp bakenden for tilstrekkelig høyde. Er svært mye vind/sterke kast, og er ikke vogna stabil nok vibrerer den kraftig ved stormkast.

Å kjøpe dette i england er kanskje litt risiko. Kostbart å kjøpe her i Norge, og vanskelig med garanti om en kjøper det i utlandet. Ivertfall om man kjøper det i England. Finnes noen få forhandlere her til lands, og det garanti/service er noe som er lurt å ha i bakhodet. Legges på is foreløpig.
Til Toppen Go down
Sponsored content





E & P hydraulisk vatringssystem Empty
PosteTema: Re: E & P hydraulisk vatringssystem   E & P hydraulisk vatringssystem Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
E & P hydraulisk vatringssystem
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Chassi (stab.koblinger,bremser,atc osv)-
Gå Til: