CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Vinduslist Adria 66UK

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Kjøretøys




Antall Innlegg : 3
Registration date : 10.04.2019

Vinduslist Adria 66UK Empty
PosteTema: Vinduslist Adria 66UK   Vinduslist Adria 66UK Icon_minitimeOns 10 Apr 2019 - 12:13

Hei,
Jeg lurte på om noen kunne fortelle meg hvilken vinduslist jeg trenger for å bytte tettning på frontvinduet på Adria 663 UK 2009. Evt. gjerne med bilder.
Jeg har ikke vogna hjemme, og skulle gjerne hatt denne på plass på forhånd. Håper det er noen som kan hjepe meg på vei her.

På forhånd takk.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Vinduslist Adria 66UK Empty
PosteTema: Re: Vinduslist Adria 66UK   Vinduslist Adria 66UK Icon_minitimeTor 11 Apr 2019 - 10:48

Du trenger vel ikke noe vinduslist til den jobben. Men et par tuber med god tettningsmasse.
De har dette på caravanbutikker.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Kjøretøys




Antall Innlegg : 3
Registration date : 10.04.2019

Vinduslist Adria 66UK Empty
PosteTema: Re: Vinduslist Adria 66UK   Vinduslist Adria 66UK Icon_minitimeTor 11 Apr 2019 - 11:32

Hei og takk for ditt svar,

Mulig jeg formulerte meg litt klønete. Men jo, jeg trenger vinduslist da denne er nærmest smuldret opp i anleggsflaten mot selve vinduet. Trolig pga varme/sollys. Altså er den ødelagt og må skiftes. I tillegg trenger jeg selvsagt også tettningsmasse som du beskriver.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Vinduslist Adria 66UK Empty
PosteTema: Re: Vinduslist Adria 66UK   Vinduslist Adria 66UK Icon_minitimeTor 11 Apr 2019 - 15:01

Da må du nok høre med en caravan butikk om dette kan skaffes.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Kjøretøys




Antall Innlegg : 3
Registration date : 10.04.2019

Vinduslist Adria 66UK Empty
PosteTema: Re: Vinduslist Adria 66UK   Vinduslist Adria 66UK Icon_minitimeTor 11 Apr 2019 - 18:27

Tja, må og må. Jeg MÅ jo ikke det. Tettningslister av forskjellig merke og profil finnes lett tilgjengelig for bestilling online, også spesiellt for de ulike typer av vinduer og dører i campingvogner. Det gjelder bare å vite hvilken type men skal ha til den aktuelle vognen. Og her er vi til selve kjernen av hvorfor jeg valgte å stille dette spørsmålet på dette forumet. Her hvor jeg sitter for øyeblikket, og enda mange dager fremover, har jeg ikke en caravanbutikk for hånden og valgte da i mitt enkle sinn å stille spørsmålet her, med håp om et konkret svar på akkurat det jeg spør om. Jeg lever fortsatt i håpet en stund til. Dersom dette så ikke skulle gi det ønskede resultat, kan det meget vel hende at jeg tar kontakt med en cravanforetning for å be dem fremskaffe den aktuelle pakningen jeg trenger eller fortelle meg hvilkne profil den skal ha.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Vinduslist Adria 66UK Empty
PosteTema: Re: Vinduslist Adria 66UK   Vinduslist Adria 66UK Icon_minitimeTor 11 Apr 2019 - 20:09

Noen ganger blir det tatt opp ting der TS (trådstarter) håper på at vi her inne kan hjelpe. Noen ganger kan man hjelpe, andre ganger ikke. Og av og til har en TS kanskje litt urealistisk forhåpning om at ting er enkle å svare på.
I dette tilfelle så MÅ TS uansett ha kontakt med en Caravansjappe. Hvilken profil som brukes til TS's vogn er ikke lett å avgjøre, om en ikke har nogenlunde samme vogn selv. Og det kan hende at den som prøver å hjelpe feiler, og det er kanskje ikke det man trenger når man er langt borte.

Hos merkeforhandler bør det være mulig å få hjelp, og det ser ikke ut til at TS har vært i kontakt med forhandler heller. Johnny prøver å råde ham (antar det er en HAM), men det ser ut til at TS ikke er så villig til det. Og kanskje (etterpåklokskap fra meg..) så var det kanskje litt dumt å ikke ta bilde av lista, vindu og annet siden TS var klar over dette problemet, og sikkert var inne på tanken å måtte utbedre det. Men siden det ikke ble gjort så har TS et lite problem. Et problem som helt sikkert merkeforhandler vil kunne hjelpe til med.

O
Til Toppen Go down
Sponsored content





Vinduslist Adria 66UK Empty
PosteTema: Re: Vinduslist Adria 66UK   Vinduslist Adria 66UK Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Vinduslist Adria 66UK
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Adria 2009
» Adria 2010
» Adria 743 ut
» adria 663
» Adria 613 PU... for to...

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Chassi (stab.koblinger,bremser,atc osv)-
Gå Til: