CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Strøm problemer i vogna

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Knausenvår




Antall Innlegg : 2
Registration date : 20.04.2019

Strøm problemer i vogna Empty
PosteTema: Strøm problemer i vogna   Strøm problemer i vogna Icon_minitimeLør 20 Apr 2019 - 20:07

Hei. Vi har en Knaus Royal som står på vintercamping. Det som er problemet er kort fortalt at inntaksikringen går selv om vi ikke på langt nær har et strømforbruk som skal være over hva en 16ah kurs tåler. Det som er rart er at når jeg skrur av 230v tilførsel så er det ingen lys i vogna, virker som det ikke er 12v strøm?? Kan problemet være så enkelt som defekt batteri?. Kan dette vær årsaken til at sikringen går?
Til Toppen Go down
Fjell_fant
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Fjell_fant


Antall Innlegg : 591
Registration date : 18.06.2012

Strøm problemer i vogna Empty
PosteTema: Re: Strøm problemer i vogna   Strøm problemer i vogna Icon_minitimeLør 20 Apr 2019 - 20:38

Du sier lite om vogna, om du alde eller truma fyring, men slå av strømforbrukerne og sett dem inn igjen en etter en og se hva som tar sikringen. Når du har funnet en som tar sikringen setter du den inn alene og ser ha som skjer, går sikringa da har du en feil i den forbrukeren.
Til Toppen Go down
Knausenvår




Antall Innlegg : 2
Registration date : 20.04.2019

Strøm problemer i vogna Empty
PosteTema: Re: Strøm problemer i vogna   Strøm problemer i vogna Icon_minitimeSøn 21 Apr 2019 - 9:19

Fjell_fant skrev:
Du sier lite om vogna, om du alde eller truma fyring, men slå av strømforbrukerne og sett dem inn igjen en etter en og se hva som tar sikringen. Når du har funnet en som tar sikringen setter du den inn alene og ser ha som skjer, går sikringa da har du en feil i den forbrukeren.

Jeg har forsøkt å fjerne forbrukere uten å finne noen feil. Det er ikke ofte at den går, men som jeg sier er det da slik at det ikke er forbrukere nok til at det skal bli overbelastning på vanlig måte.
Det jeg syntes er rart er at lyset som går på 12v også kutter ut. Derfor lurer jeg at det kan være noe med batteriet eller laderen som gjør at det blir en peak i systemet slik at sikringen slår ut??
Til Toppen Go down
Fjell_fant
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Fjell_fant


Antall Innlegg : 591
Registration date : 18.06.2012

Strøm problemer i vogna Empty
PosteTema: Re: Strøm problemer i vogna   Strøm problemer i vogna Icon_minitimeSøn 21 Apr 2019 - 12:22

Mener å huske at på min 2003 Knaus var det en bryter som jeg kunne velge om den skulle gå på 230V. 12V. eller Av. På 230V. Det lyste ikke lamper etc. når den var tilkoblet bilen, tok ikke strøm fra batteriet i vogna eller bilen, så bryteren måtte slås over på 12V.

Kan hende du skal regne litt på hvor mye strøm som faktisk brukes. Kan hende du ligger tett opptil og når noe starter feks. varmtvannsbereder blir det litt for mye i start øyeblikket.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Strøm problemer i vogna Empty
PosteTema: Re: Strøm problemer i vogna   Strøm problemer i vogna Icon_minitimeSøn 21 Apr 2019 - 19:28

Kan det være at du har kombisikringer? Altså kombinert jordfeilbryter og sikring i ett? Og at du har en jordfeil ett sted?
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Sponsored content





Strøm problemer i vogna Empty
PosteTema: Re: Strøm problemer i vogna   Strøm problemer i vogna Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Strøm problemer i vogna
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Strøm 220volt og 12 volt i vogna
» Strøm problemer hobby 650 2007
» Lys og strøm i vogna
» Problemer med lysene på vogna!
» problemer med strömmen i vogna.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Elektrisk (ladere,vinterkobling,12 volt/230 volt)-
Gå Til: