CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Reparasjon gulvbelegg på bad

Go down 
3 posters
AvInnlegg
solifersolberg




Antall Innlegg : 1
Registration date : 28.08.2019

Reparasjon gulvbelegg på bad Empty
PosteTema: Reparasjon gulvbelegg på bad   Reparasjon gulvbelegg på bad Icon_minitimeOns 28 Aug 2019 - 12:42

Hei,

Jeg har en solifer 2002 som har fått sprekk i gulvbelegget (plast) på badegulvet etter litt uvøren bruk av krakk for barna der.
Er det noen av dere som vet hva man gjør for å reparere dette? F.eks legge på en duk med glassfiber og støpe oppå?
Se bilder.

Øyvind

Bilder:
https://servimg.com/view/20107270/2
https://servimg.com/view/20107270/3
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Reparasjon gulvbelegg på bad Empty
PosteTema: Re: Reparasjon gulvbelegg på bad   Reparasjon gulvbelegg på bad Icon_minitimeOns 28 Aug 2019 - 14:36

Om dette hadde vært min vogn så ville jeg ha prøvd å fylle noe tyktflytende som størkner på undersiden for å få bærende styrke under. Hva du bør gjøre videre er jeg ikke sikker på. Men å bruke en fiberduk og et epoxystoff for å få en fin overflate er en løsning. Og kanskje legge en bit av et passende gulvbelegg som limes med lim som tåler fukt.
Vogna er 20 år snart, men har sikkert noen år igjen. Så får du heller leve med at overflaten ikke blir som før, men det er bedre at det blir tett slik at vann ikke trenger under og gjør skaden værre.

Hadde et lignende uhell i dusjen på min forrige vogn. Det var i dusjrommet. Gulvet går opp og dekker hjulbuen, samt at det går opp på veggen et stykke. Satte foten på den delen over hjulbuen, og da sprakk overgang hjulbue-vegg. Gjorde ikke noe med det før salg, men passet på at det ikke rant inn vann ved bruk av dusj. Ved full reparasjon måtte hele badet rives, da gulvet består av en hel plastkasse i toalettdelen og dusjdelen. Og det var ikke lønnsomt. Forhandler sa ikke noe om dette ved takst, så for vår del ble det ok. Men vi skulle ikke ha vogna lengre. For dere blir det litt annerledes, siden dere skal bruke den fremover.

Har ikke tips om konkrete midler du kan bruke, men jeg tror at det bør støttes litt under for å tåle vekt. Så får du lide litt for at det visuelle ikke blir like bra som før.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Reparasjon gulvbelegg på bad Empty
PosteTema: Re: Reparasjon gulvbelegg på bad   Reparasjon gulvbelegg på bad Icon_minitimeOns 28 Aug 2019 - 19:22

Brukte Araldite epoxy lim da vi fikk et lite hull i dusj karet i vår vogn og det har holdt men må si at det var kun et lite hull på ett par mm. Ville kanskje ha prøvd med å legge glassfiber over området og dekke det med gelcoat. Og bare for å nevne det, jeg har ikke noen særlig kunnskap om dette men hadde nok forsøkt det
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Sponsored content





Reparasjon gulvbelegg på bad Empty
PosteTema: Re: Reparasjon gulvbelegg på bad   Reparasjon gulvbelegg på bad Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Reparasjon gulvbelegg på bad
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Skifte av gulvbelegg
» Reparasjon av hull i benkeplate

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: VEDLIKEHOLD-
Gå Til: