CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Dethleffs 740 TK

Go down 
+3
Jan Ole
Jan
Cecotto
7 posters
AvInnlegg
Cecotto
CARAVANER
CARAVANER
Cecotto


Male
Antall Innlegg : 126
Registration date : 06.03.2008

Dethleffs 740 TK Empty
PosteTema: Dethleffs 740 TK   Dethleffs 740 TK Icon_minitimeTir 18 Mar 2008 - 11:48

Hei, har kjøpt en Dethleffs 740 TK, lurer på om det er noen som kjenner til vogna, evt. har en slik vogn selv? (erfaringer, råd, tips)
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Dethleffs 740 TK Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 740 TK   Dethleffs 740 TK Icon_minitimeTir 18 Mar 2008 - 12:03

Cecotto
har studert den vogna litt, og liker den godt.
virker meget bra men jeg synes den har litt liten kjøkkenbenk
soverommet bak til ungene er jo helt konge på den vogna, og noe av det beste jeg har sett av familieløsninger.
dethleffs er jo kjent for å være en av de beste tyske vognene når det gjelder kvalitet
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Dethleffs 740 TK Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 740 TK   Dethleffs 740 TK Icon_minitimeTir 18 Mar 2008 - 18:26

Dessverre ikke noen erfaring med den, men kjenner på meg at det blir veldig bra. Hvor har du handla?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Cecotto
CARAVANER
CARAVANER
Cecotto


Male
Antall Innlegg : 126
Registration date : 06.03.2008

Dethleffs 740 TK Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 740 TK   Dethleffs 740 TK Icon_minitimeTor 3 Apr 2008 - 17:51

Jeg handla vogna i Ålesund
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Dethleffs 740 TK Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 740 TK   Dethleffs 740 TK Icon_minitimeFre 25 Apr 2008 - 7:59

Cecotto skrev:
Jeg handla vogna i Ålesund

Tipper du hadde LMC før da? Dethleffs 740 TK 95882

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
ulla
BARON!
BARON!
ulla


Female
Antall Innlegg : 2170
Localisation : Ski
Registration date : 30.09.2007

Dethleffs 740 TK Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 740 TK   Dethleffs 740 TK Icon_minitimeFre 25 Apr 2008 - 8:30

Jeg må si de vogne var bare for mig et stort "WOW"INNI SKINNSETER OG SÅ FIN DA..
GRATULERE SÅ MYE sunny cheers cheers cheers
Til Toppen Go down
Cecotto
CARAVANER
CARAVANER
Cecotto


Male
Antall Innlegg : 126
Registration date : 06.03.2008

Dethleffs 740 TK Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 740 TK   Dethleffs 740 TK Icon_minitimeFre 25 Apr 2008 - 23:43

J.O. skrev:
Cecotto skrev:
Jeg handla vogna i Ålesund

Tipper du hadde LMC før da? Dethleffs 740 TK 95882
Ja, det stemmer. Har nå tatt tilbake LMC vogna, da jeg fant ut at forhandleren hadde lurt meg trill rundt. Jeg ble informert at vogna hadde hatt en skade på ene siden foran. Dette stolte jeg på i utgangspunktet, men etter at vogna ble tatt hjem igjen etter endt sesong for vintercamping, undersøkte jeg vognen nærmere. Det viste seg da at både gasskassen hadde blitt byttet ut, og at ene hjørnet foran var blitt bygd opp igjen. Inne i gasskassen hadde de også skjult en skade på veggen inn mot sittegruppen ved å skru på en aluplate. Under sittegruppen inne i vogna var også veggplaten knekt på to plasser. Vogna hadde også fått utbyttet diverse deler utvendig bak.

Ved konfrontasjon med innehaver av forhandleren (Caravanservice AS), var han ikke kjent med alle skadene jeg nevnte. På et senere tidspunkt, mente han at det jeg fant av skader (på en ny vogn) var skader folk flest ikke ville henge seg opp i...

På bakgrunn av dette, hevet jeg handelen og vil ikke ha noe som helst med denne forhandleren å gjøre. Meget synd siden Dethleffs har så flotte vogner.
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Dethleffs 740 TK Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 740 TK   Dethleffs 740 TK Icon_minitimeLør 26 Apr 2008 - 0:07

Huff, det hørtes jo ikke noe særlig kjekt ut. Det var nå bra at du kom deg ut av uføret da. Det er vel flere Dethleffsforhandlere du kan henvende deg til vel?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Dethleffs 740 TK Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 740 TK   Dethleffs 740 TK Icon_minitimeLør 26 Apr 2008 - 9:51

Cecotto

du.... på en ny vogn?????? der skal jo alt være 100% strøkent..... det er jo derfor en kjøper nytt..... Kan en tillate små skader og skavanker, kan en jo like godt kjøpe brukt, og betale mye mindre for dette.....

Nei, nytt er nytt, og da skal det være totalt 100% strøkent, alle steder.....

det er jo rein svindel det du har opplevd der..... noe kansje forhandleren og har innsett, i og med kjøpet er hevet..... Godt de ikke hadde solgt den gamle vogna di da.....
Til Toppen Go down
Cecotto
CARAVANER
CARAVANER
Cecotto


Male
Antall Innlegg : 126
Registration date : 06.03.2008

Dethleffs 740 TK Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 740 TK   Dethleffs 740 TK Icon_minitimeLør 26 Apr 2008 - 13:53

Det finnes en forhandler i Kristiansund, men det blir litt langt å reise med tanke på service og evt. reklamasjoner. Jeg er i allefall glad for at gamlevogna er på plass igjen. Den ser tross alt mye bedre ut enn den "nye" jeg kjøpte. Synd at det finnes så useriøse forhandlere... Men når sant skal sies, så fikk jeg et avslag på vogna da jeg kjøpte den siden det hadde VÆRT en liten skade på den som nå var reparert. Men denne skaden som fremdeles er på vognen anser jeg som en meget vesentlig og kostbar skade å rette opp i. Uansett hadde jeg aldri kjøpt en ny vogn med så stor skade. Han ville heller ikke slå av mer på prisen da han mente på at denne skaden bare var en bagatell... Forstå det den som vil![/img]
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Dethleffs 740 TK Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 740 TK   Dethleffs 740 TK Icon_minitimeLør 26 Apr 2008 - 14:11

Cecotto

Ikke sikkert det hadde vært en bagatell den dagen vogna skulle byttes inn...... kan liksom ikke skjønne hvorfor ikke de har fiksa dette skikkelig, på ei ny vogn.....
Til Toppen Go down
Cecotto
CARAVANER
CARAVANER
Cecotto


Male
Antall Innlegg : 126
Registration date : 06.03.2008

Dethleffs 740 TK Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 740 TK   Dethleffs 740 TK Icon_minitimeLør 26 Apr 2008 - 14:15

Vegard

Det er helt klart at verdien på vogna er betydlig redusert, men det værste er at forhandleren ikke fortalte meg hvilken skade vogna hadde hatt og fremdeles i dag har. Som du skrev tidligere er jo dette ren svindel å holde tilbake/skjule slik vesentlig informasjon.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Dethleffs 740 TK Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 740 TK   Dethleffs 740 TK Icon_minitimeLør 26 Apr 2008 - 14:23

Cecotto

at vogna hadde hatt en skade, er jo greit nok, siden dette ble opplyst og pris ble redusert..... men reduksjonen bør jo stå i forhold til skaden, og skaden burde dokumenteres gundig med bilder, slik at en får et ærlig bilde av hva en kjøper.....

her er jo en omfattende skade forsøkt og bagattellisert, det er svindel i mine øyne.........

de har helt sikkert tatt ut max på forsikringen, og så gjort en rimligst mulig utbedring, for å kunne innkassere mest mulig rett i kassa..... forsikringen har garantert betalt for fullverdig utbedring av skaden på vogna
Til Toppen Go down
Cecotto
CARAVANER
CARAVANER
Cecotto


Male
Antall Innlegg : 126
Registration date : 06.03.2008

Dethleffs 740 TK Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 740 TK   Dethleffs 740 TK Icon_minitimeLør 26 Apr 2008 - 14:29

Vegard

Kan virke sånn ja. Det blir sikkert ikke noe ny vogn før 2009 modellene viser seg på markedet. Jeg orker ikke å begynne på igjen med vognjakt nå. Blir nok til at jeg holder meg til LMC forhandleren hvor jeg kjøpte LMC vogna mi, da vet jeg hva jeg får. De yter topp service og spiller med åpne kort, er meget fornøyd med de.

Skal bli spennende å se på caravan messa i Lillestrøm i september hvilke nyheter/endringer som kommer...
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Dethleffs 740 TK Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 740 TK   Dethleffs 740 TK Icon_minitimeLør 26 Apr 2008 - 21:39

Cecotto skrev:

(klippet)
Ja, det stemmer. Har nå tatt tilbake LMC vogna, da jeg fant ut at forhandleren hadde lurt meg trill rundt. Jeg ble informert at vogna hadde hatt en skade på ene siden foran. Dette stolte jeg på i utgangspunktet, men etter at vogna ble tatt hjem igjen etter endt sesong for vintercamping, undersøkte jeg vognen nærmere. Det viste seg da at både gasskassen hadde blitt byttet ut, og at ene hjørnet foran var blitt bygd opp igjen. Inne i gasskassen hadde de også skjult en skade på veggen inn mot sittegruppen ved å skru på en aluplate. Under sittegruppen inne i vogna var også veggplaten knekt på to plasser. Vogna hadde også fått utbyttet diverse deler utvendig bak.

(Klippet)

Gratulerer med ny vogn!

Jeg har hørt en lignende historie om regulær svindel. Kontordama vår med familie fikk sleng på sin vogn et sted i Sverige, med det til følge at vogna veltet. Den ble brakt til Tromsø for reparasjon. Der viste det seg at chassiramma var vridd av skaden. Den sto på verkstedet i 13 måneder, uten at noe særlig ble gjort. Verkstedet skyldte alltid på deler som ikke kom.

Eieren ble til slutt forbannet, og ny takstmann kondemnerte vogna.
Ved et senere tilfelle oppdager imidlertid at den "forvridde" vogna står til salgs for ca. 80 tusen.

Stakkars familie som kjøper det kosmetisk fiksa vraket!

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Dethleffs 740 TK Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 740 TK   Dethleffs 740 TK Icon_minitimeTir 2 Jun 2009 - 12:21

Huff, dette var jo ikke hyggelig lesing. Vi skal til denne forhandleren og kikke på et par Dethleffs men blir selvsagt skeptisk når jeg leser dette. Hvordan kan vi best avdekke feil og mangler når man ser på vogn? Brukt?

Ellers - hvordan likte du løsningen på denne vogna? Vi vurderer denne og 720 SK Smile
Til Toppen Go down
Sponsored content





Dethleffs 740 TK Empty
PosteTema: Re: Dethleffs 740 TK   Dethleffs 740 TK Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Dethleffs 740 TK
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Dethleffs TK 745
» Dethleffs -11
» A-mål Dethleffs 720
» Dethleffs 570 DB
» Dethleffs 510 TK

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: DETHLEFFS-
Gå Til: