CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Tette sprekk i vogna - avverge mer fukt

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Nybegynner1406




Antall Innlegg : 5
Localisation : Ualand
Registration date : 02.10.2020

Tette sprekk i vogna - avverge mer fukt Empty
PosteTema: Tette sprekk i vogna - avverge mer fukt   Tette sprekk i vogna - avverge mer fukt Icon_minitimeLør 31 Okt 2020 - 17:17

Hei! Jeg har oppdaget en tynn sprekk rett over gasskassen på min Hobby 720 (2007-modell), og det ser ut som dette er "synderen" for fukt i vogna (men selvfølgelig kan det være andre ting også, men det passer svært godt i forhold til plassering osv).. Har noen av dere erfaring med å bruke "Captain Tolley" for å utrette slike tynne sprekker?? https://captaintolleyshop.com/
Jeg vil i tillegg tette/erstatte alle fugene ved første anledning - da brukes Butyl??
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Tette sprekk i vogna - avverge mer fukt Empty
PosteTema: Re: Tette sprekk i vogna - avverge mer fukt   Tette sprekk i vogna - avverge mer fukt Icon_minitimeLør 31 Okt 2020 - 19:54

Ingen erfaring med captein tolley produktet. Er det sprekk i plast så ville jeg vurdere å få det sveiset av en plastsveiser.
Og til tettningsmasse under lister og i skruehull bruk butyl av god kvalitet. Biltema sin butyl vil jeg ikke betegne som butyl av god kvalitet. Har prøvd den.
Hør med en caravanforhandler om dette. de har bra butyl i tubeform eller i tapeform.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Nybegynner1406




Antall Innlegg : 5
Localisation : Ualand
Registration date : 02.10.2020

Tette sprekk i vogna - avverge mer fukt Empty
PosteTema: Re: Tette sprekk i vogna - avverge mer fukt   Tette sprekk i vogna - avverge mer fukt Icon_minitimeSøn 1 Nov 2020 - 11:27

Takk for innspill :-) Er i den store tenkeboksen.. Et kjapt ekstraspørsmål: hvis jeg får tettet vogna fra utsiden nå, vil det da hjelpe med avfukter på innsiden for å tørke ut fukt som sannsynligvis ligger i veggen nå, eller må jeg uansett åpne vegg ved vinduet inne??

Jeg skal også sjekke i gasskassen om jeg kan se lekkasje fra håndtak eller hengsler, og utbedre det så godt jeg klarer hvis det er der problemet ligger....

Bør jeg vente til våren før jeg gjør noe? Vogna står ute hele året...
Til Toppen Go down
vesto
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
vesto


Antall Innlegg : 336
Localisation : Trondheim, Hommelvik
Registration date : 19.01.2013

Tette sprekk i vogna - avverge mer fukt Empty
PosteTema: Re: Tette sprekk i vogna - avverge mer fukt   Tette sprekk i vogna - avverge mer fukt Icon_minitimeSøn 1 Nov 2020 - 18:39

Bare å sette på avfukter/varme for å tørke ut med det samme.
Begynn arbeidet med å tette så snart som mulig er mitt tips ihvertfall!
Til Toppen Go down
Nybegynner1406




Antall Innlegg : 5
Localisation : Ualand
Registration date : 02.10.2020

Tette sprekk i vogna - avverge mer fukt Empty
PosteTema: Re: Tette sprekk i vogna - avverge mer fukt   Tette sprekk i vogna - avverge mer fukt Icon_minitimeMan 2 Nov 2020 - 15:12

Takk. Skal til vogna i helga. Tror kanskje jeg skal ta utgangspunkt i både sprekken og gasskassen og være "detektiv". Hvis jeg husker det kan jeg jo gjerne ta noen bilder underveis :-)
Til Toppen Go down
Sponsored content





Tette sprekk i vogna - avverge mer fukt Empty
PosteTema: Re: Tette sprekk i vogna - avverge mer fukt   Tette sprekk i vogna - avverge mer fukt Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Tette sprekk i vogna - avverge mer fukt
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Tette sprekker ved gummilister utvendig
» 2011 HOBBY 720 KFU Sprekker i vegg
» Sprekk i veggen 650 KFU
» Sprekk i tak og takluke 650 KFU
» Hvordan tette hull i tak på telt på en fin måte?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: VEDLIKEHOLD-
Gå Til: