CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Forsterke veggplater for veggfeste for TV?

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Trond71




Antall Innlegg : 7
Registration date : 12.04.2021

Forsterke veggplater for veggfeste for TV? Empty
PosteTema: Forsterke veggplater for veggfeste for TV?   Forsterke veggplater for veggfeste for TV? Icon_minitimeMan 12 Apr 2021 - 12:48

Hei,

Vi har nylig kjøpt vår første vogn, en Hobby 540 LE 2014-modell.

Som dere kan se på bildet, er det en hjørneløsning over Truma-enheten. På veggen under kontrollpanelet (venstre side) har jeg planer om å sette opp et veggfeste for en 22" Finlux 12V Smart-TV.

Jeg lurer på om platen er sterk nok til at jeg kan skru veggfestet i den uten forsterkning? Hvis den ikke er sterk nok, er det vanskelig å komme til for å forsterke den på baksiden? Er det vanskelig å demontere (liming, eller annet)? Jeg spør før jeg begynner å skru ned ting...

På forhånd takk for hjelpen!

Forsterke veggplater for veggfeste for TV? 530_1712
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Forsterke veggplater for veggfeste for TV? Empty
PosteTema: Re: Forsterke veggplater for veggfeste for TV?   Forsterke veggplater for veggfeste for TV? Icon_minitimeMan 12 Apr 2021 - 15:51

Anbefaler at du monterer en forsterkning bak den hjørneplata. Kan fort bli litt belastning og det er ikke så mye hold i disse platene som brukes i innredning på vognene.

Trond71 likes this post

Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Trond71




Antall Innlegg : 7
Registration date : 12.04.2021

Forsterke veggplater for veggfeste for TV? Empty
PosteTema: Re: Forsterke veggplater for veggfeste for TV?   Forsterke veggplater for veggfeste for TV? Icon_minitimeMan 12 Apr 2021 - 18:10

Johnny skrev:
Anbefaler at du monterer en forsterkning bak den hjørneplata. Kan fort bli litt belastning og det er ikke så mye hold i disse platene som brukes i innredning på vognene.

Takk for råd!

Jeg tenkte den tanken først. Utfordringen er at låsbare fester må slås helt sammen, og det får jeg ikke til på den skråveggen.

Jeg lurte på om det er en "umulig" oppgave å demontere veggplaten mot yttervegg og sette på en forsterkning (tynn metallplate eller lignende) bak den?
Til Toppen Go down
joka
DIREKTØR!
DIREKTØR!
joka


Male
Antall Innlegg : 777
Age : 58
Localisation : Ibestad / Troms
Registration date : 17.06.2007

Forsterke veggplater for veggfeste for TV? Empty
PosteTema: Re: Forsterke veggplater for veggfeste for TV?   Forsterke veggplater for veggfeste for TV? Icon_minitimeMan 12 Apr 2021 - 19:10

kan bordfeste være et alternativ?

Forsterke veggplater for veggfeste for TV? Screen12

Trond71 likes this post

Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Forsterke veggplater for veggfeste for TV? Empty
PosteTema: Re: Forsterke veggplater for veggfeste for TV?   Forsterke veggplater for veggfeste for TV? Icon_minitimeMan 12 Apr 2021 - 20:22

Platen mot yttervegg er limt på stenderverket. Du vil sansynligvis ødelegge veggplata om du prøver å demontere den. Hva med å montere den på vegg mot kjøleskap?

Trond71 likes this post

Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Trond71




Antall Innlegg : 7
Registration date : 12.04.2021

Forsterke veggplater for veggfeste for TV? Empty
PosteTema: Re: Forsterke veggplater for veggfeste for TV?   Forsterke veggplater for veggfeste for TV? Icon_minitimeMan 12 Apr 2021 - 20:32

Johnny skrev:
Platen mot yttervegg er limt på stenderverket. Du vil sansynligvis ødelegge veggplata om du prøver å demontere den. Hva med å montere den på vegg mot kjøleskap?

Aha! Ja, da skal jeg ikke prøve meg på den. Jeg kan forsøke å få ut kjøleskapet, kanskje. Takk!
Til Toppen Go down
Trond71




Antall Innlegg : 7
Registration date : 12.04.2021

Forsterke veggplater for veggfeste for TV? Empty
PosteTema: Re: Forsterke veggplater for veggfeste for TV?   Forsterke veggplater for veggfeste for TV? Icon_minitimeMan 12 Apr 2021 - 20:34

joka skrev:
kan bordfeste være et alternativ?

Forsterke veggplater for veggfeste for TV? Screen12

Ja, selvsagt! Jeg tenkte ikke en gang tanken på at det fantes sånt. Takk!

Hvor fant du det du la ved bilde av?
Til Toppen Go down
joka
DIREKTØR!
DIREKTØR!
joka


Male
Antall Innlegg : 777
Age : 58
Localisation : Ibestad / Troms
Registration date : 17.06.2007

Forsterke veggplater for veggfeste for TV? Empty
PosteTema: Re: Forsterke veggplater for veggfeste for TV?   Forsterke veggplater for veggfeste for TV? Icon_minitimeMan 12 Apr 2021 - 20:52

Trond71 likes this post

Til Toppen Go down
Trond71




Antall Innlegg : 7
Registration date : 12.04.2021

Forsterke veggplater for veggfeste for TV? Empty
PosteTema: Re: Forsterke veggplater for veggfeste for TV?   Forsterke veggplater for veggfeste for TV? Icon_minitimeMan 12 Apr 2021 - 21:47

Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Forsterke veggplater for veggfeste for TV? Empty
PosteTema: Re: Forsterke veggplater for veggfeste for TV?   Forsterke veggplater for veggfeste for TV? Icon_minitimeMan 12 Apr 2021 - 23:32

Dette festet er vel ikke noe som kan brukes i ei vogn, om TV'n skal være der underveis? Antar at du ikke står på fastplass, men gjør du det så blir det noe annet. Da går det nok. Cool

Jeg monterte et Vogels-feste i en Dethleffs på en vegg mot kjøleskapet. Det var 4 skruehull, jeg kjøpte fete skruer (husker ikke dimensjon), forboret hullene og kappet av skruene slik at de ikke kom i konflikt med kjøleskapet. Fyllte skuehullene med et kraftig lim, samt på baksiden av selve festet. 24" Tv hang på der i mange år, hvert år kjører vi stort sett mellom 500-800 mil.
Så du trenger ikke tenke på å demontere kjøleskapet om du skal bruke vogna på veien. Men husk å montere et eller annet som holder TV'n på plass om du skal ut på veien.

Trond71 likes this post

Til Toppen Go down
Trond71




Antall Innlegg : 7
Registration date : 12.04.2021

Forsterke veggplater for veggfeste for TV? Empty
PosteTema: Re: Forsterke veggplater for veggfeste for TV?   Forsterke veggplater for veggfeste for TV? Icon_minitimeTir 13 Apr 2021 - 5:42

janp skrev:
Dette festet er vel ikke noe som kan brukes i ei vogn, om TV'n skal være der underveis? Antar at du ikke står på fastplass, men gjør du det så blir det noe annet. Da går det nok. Cool

Jeg monterte et Vogels-feste i en Dethleffs på en vegg mot kjøleskapet. Det var 4 skruehull, jeg kjøpte fete skruer (husker ikke dimensjon), forboret hullene og kappet av skruene slik at de ikke kom i konflikt med kjøleskapet. Fyllte skuehullene med et kraftig lim, samt på baksiden av selve festet. 24" Tv hang på der i mange år, hvert år kjører vi stort sett mellom 500-800 mil.
Så du trenger ikke tenke på å demontere kjøleskapet om du skal bruke vogna på veien. Men husk å montere et eller annet som holder TV'n på plass om du skal ut på veien.

Takk for gode råd!

Til Toppen Go down
Trond71




Antall Innlegg : 7
Registration date : 12.04.2021

Forsterke veggplater for veggfeste for TV? Empty
PosteTema: Løsning!   Forsterke veggplater for veggfeste for TV? Icon_minitimeTir 13 Apr 2021 - 9:36

Først og fremst takk til alle for gode råd og innspill.

Jeg fikk besøk av en erfaren caravanist i dag tidlig, og det viste seg at platen til venstre (veggplaten med kontrollpanelet på) enkelt lot seg demontere med noen skruer, etter å ha demontert hyllene og skråveggen.

Den platen ligger til alt overmål på to 10mm sponlister (en vertikal list bakpå i ytterkant på hver side) så det er rom for å lime inntil 10mm kryssfinerplate bakpå for å få godt skrufeste. En slik plate er nå bestilt Smile
Til Toppen Go down
Sponsored content





Forsterke veggplater for veggfeste for TV? Empty
PosteTema: Re: Forsterke veggplater for veggfeste for TV?   Forsterke veggplater for veggfeste for TV? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Forsterke veggplater for veggfeste for TV?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Utvendig falseskjøt av veggplater. Hobby 650 KFU 2000
» Monetere veggfeste for TV?
» Veggfeste for TV i campingvogn
» Veggfeste tv 560 kmfe 2007

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: