CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Fukt i tak - Adria Action 2009

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Saddleback
CARAVANER
CARAVANER
Saddleback


Antall Innlegg : 148
Registration date : 16.06.2020

Fukt i tak - Adria Action 2009 Empty
PosteTema: Fukt i tak - Adria Action 2009   Fukt i tak - Adria Action 2009 Icon_minitimeTor 6 Mai 2021 - 15:27

Fikk tilbake vogna i går etter den årlige service med gass- og fukttest., men nå har de dessverre påvist 50% fukt i taket. Dette skyldtes en sprukket fuge i en utvendig skjøt. De har fuget på nytt slik at det ikke skal utvikle seg, og det er ingen synlige merker innvendig, men jeg har fått beskjed om at dette bør følges med på. Ellers var alt i orden.

Jeg har blitt anbefalt å sette på varme i vogna slik at det tørker fortere, og gjerne lufte litt ekstra når det er finvær. Jeg har også fått tilbud om å stikke innom for ny testmåling på de utsatte punktene i løpet av sommeren, men er det andre ting jeg kan/bør gjøre som videre oppfølging fremover?

Fukttesten i fjor var fin, så dette har skjedd i løpet av det siste året. Jeg antar at skaden kunne vært unngått hvis jeg hadde fulgt med nøyere på utvendige fuger, og gått over med ny fugemasse ved behov. Er det mange som har dette som fast rutine, og hvor ofte går de over vogna på denne måten?
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Fukt i tak - Adria Action 2009 Empty
PosteTema: Re: Fukt i tak - Adria Action 2009   Fukt i tak - Adria Action 2009 Icon_minitimeSøn 9 Mai 2021 - 11:06

Det viktigste er å ta jevnlige fukttester sånn at man oppdager og får stoppet lekkasjer før de får utviklet seg for mye. Da er det bare å få tørket opp og fuge på nytt.
Det er vanskelig å følge med på fuger uten å demontere for tetteflata er der du ikke ser. Da må ting demonteres. Jeg mener det er bedre å la ting være urørt så lenge de er i orden
Til Toppen Go down
Saddleback
CARAVANER
CARAVANER
Saddleback


Antall Innlegg : 148
Registration date : 16.06.2020

Fukt i tak - Adria Action 2009 Empty
PosteTema: Re: Fukt i tak - Adria Action 2009   Fukt i tak - Adria Action 2009 Icon_minitimeSøn 9 Mai 2021 - 15:59

OK, det høres jo ganske fornuftig ut det du skriver, takk for svar!
Til Toppen Go down
Sponsored content





Fukt i tak - Adria Action 2009 Empty
PosteTema: Re: Fukt i tak - Adria Action 2009   Fukt i tak - Adria Action 2009 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Fukt i tak - Adria Action 2009
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Fukt i Adria
» Lurer på å kjøpe adria 663 uk mellom 2009-20011 anb??
» Adria 743 UT 2009 mod
» Adria 2009
» Adria Alpina 2012 /V70 2009 problem

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: ADRIA-
Gå Til: