CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Dårlig effekt på gassbluss komfyrtopp

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Saddleback
CARAVANER
CARAVANER
Saddleback


Antall Innlegg : 148
Registration date : 16.06.2020

Dårlig effekt på gassbluss komfyrtopp Empty
PosteTema: Dårlig effekt på gassbluss komfyrtopp   Dårlig effekt på gassbluss komfyrtopp Icon_minitimeMan 18 Apr 2022 - 10:45

Jeg sliter med veldig dårlig effekt på komfyrtoppen, det gjelder alle 3 blussene. De tenner lett og brenner jevnt, men flammen er alt for liten og effekten deretter. Å koke opp en liter vann på de små blussene kan jeg bare glemme, og på det store blusset tar det 17 minutter (har testet og tatt tiden). Har også sjekket at gassregulator er korrekt (30mB), og både kjøleskap og Truma/VVB funker fint.

Noen som har tips/forslag til hva som kan være feil her, eller hvor jeg kan starte feilsøkingen? Bør brennerne renses eller kanskje byttes ut, eller kan det være tett i gasstilførselen et sted? Har fått vite på et svenskt forum at det kan finnes et filter inni gassrøret til komfyren et sted, og at dette kanskje er tett. Noen som kjenner til dette? Er litt skeptisk til å begynne å demontere hele toppen på egen hånd, bør jeg kanskje sette bort jobben til et verksted?

Komfyrtoppen er av typen Cramer EK2000/CE99-DF-I-G
https://www.caravansplus.com.au/spare-parts-diagram-cramer-3-burner-hob-p-15283.html[/url]
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Dårlig effekt på gassbluss komfyrtopp Empty
PosteTema: Re: Dårlig effekt på gassbluss komfyrtopp   Dårlig effekt på gassbluss komfyrtopp Icon_minitimeTir 19 Apr 2022 - 20:04

Rengjøring av brennerene pleier å gjøre susen.
Se denne linken til Youtube om tilsvarende koketopp.
Rengjøring brennere
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Saddleback
CARAVANER
CARAVANER
Saddleback


Antall Innlegg : 148
Registration date : 16.06.2020

Dårlig effekt på gassbluss komfyrtopp Empty
PosteTema: Re: Dårlig effekt på gassbluss komfyrtopp   Dårlig effekt på gassbluss komfyrtopp Icon_minitimeOns 20 Apr 2022 - 17:31

Takk for videolinken, alltid kjekt med en visuell veiledning når man ikke har gjort det selv tidligere. Virker som en kurant og grei operasjon, skal prøve dette først og se om det hjelper.
Til Toppen Go down
Saddleback
CARAVANER
CARAVANER
Saddleback


Antall Innlegg : 148
Registration date : 16.06.2020

Dårlig effekt på gassbluss komfyrtopp Empty
PosteTema: Re: Dårlig effekt på gassbluss komfyrtopp   Dårlig effekt på gassbluss komfyrtopp Icon_minitimeSøn 24 Apr 2022 - 15:09

Det hjalp godt med en rens av brennerne ja! Det var mye dritt nedi der, så jeg tok en runde med en liten stålbørste nedi brennerhuset og på toppen med luftespaltene, og brukte ei nål for å rense dysene. Testet igjen etter rensing, og de 2 små blussene brukte nå hhv 11 og 15 minutter på å koke opp en liter vann, mens det store blusset klarte jobben på 9 minutter. Aner ikke hvor raske blussene optimalt kan være, men dette var uansett en klar forbedring.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Dårlig effekt på gassbluss komfyrtopp Empty
PosteTema: Re: Dårlig effekt på gassbluss komfyrtopp   Dårlig effekt på gassbluss komfyrtopp Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Dårlig effekt på gassbluss komfyrtopp
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Dårlig trykk på gassbluss
» Truma med liten effekt
» Primus 2460 svak effekt
» Dårlig kjøling i kjøleskap
» Demontere gassbluss Cramer type 646

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: VEDLIKEHOLD-
Gå Til: