CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Erfaringer med Bjølseth

Go down 
+14
Harald
kbanto
Black Betty
Johnny
Rashid
Sten Rune
Remi
Vennesla
Jan
Tommy B
Fjellcamping
Jan Ole
Camping Kai
Lars Egil
18 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5
AvInnlegg
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Erfaringer med Bjølseth - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Bjølseth   Erfaringer med Bjølseth - Page 5 Icon_minitimeFre 21 Nov 2008 - 23:14

Dethleffs skrev:
Hei Jan

Jeg har lest en god del av det som er skrevet her inne og ser jo at det er en gruppe her som styrer alt.
Jeg får bare ønske Bjølseth gjengen lykke til,for bobiler og dets eiere har ikke noe her å gjøre.
du får vurdere selv, men den gruppen som styrer her inne er en valgt gruppe bestående av meg og rune som moderatorer, og johnny som admin, og alle dere forummedlemmene som skaper forumet
men usaklige diskusjoner ønsker jeg ikke skal få utarte seg enten de kommer fra bjølleeiere, bobileiere eller de som ligger i telt for den del
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Erfaringer med Bjølseth - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Bjølseth   Erfaringer med Bjølseth - Page 5 Icon_minitimeFre 5 Des 2008 - 11:18

For den nysgjerrige, se i denne tråden at Bjølseth har vært produsert i Flekkefjord i 60 og 70 åra!
https://caravan.norwegianforum.net/nostalgi-f27/gammel-vogn-fra-flekkefjord-t1210.htm#160948
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Gjest
Gjest




Erfaringer med Bjølseth - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Bjølseth   Erfaringer med Bjølseth - Page 5 Icon_minitimeFre 5 Des 2008 - 16:43

Campist

dette må i såfall være en paralell-produksjon, for Snekkerverkstedet på jømna til han Edvind Bjølset, lå jo der produksjonslokalene lå fram til slutten, men mulig de har hatt en underavd???? ikke vet jeg, men for meg er dette helt nytt, om det stemmer......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer med Bjølseth - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Bjølseth   Erfaringer med Bjølseth - Page 5 Icon_minitimeFre 5 Des 2008 - 17:51

Vegard.

I følge Rønning,var det en parallell-produksjon ja.Jeg spurte om det var p.g.a. kapasitetsproblemer på Jømna den gang,men han var usikker på dette.Det var forøvrig komplette vogner som ble levert derfra.

En stor takk til vår gode venn "Campist",som dro i gang dette,og som gjorde at vår Bjølle-horisont ble utvidet.Dette var jo gøy,og et bevis på at ingen her inne har fasitsvar på alt,eller kan alt,som noen påstår at vi tror,vi "Bjølle-hjernevaskede" surrebukker.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Erfaringer med Bjølseth - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Bjølseth   Erfaringer med Bjølseth - Page 5 Icon_minitimeFre 9 Aug 2013 - 16:29

pappa lurer på å kjøpe seg vogn igjen, og da dukket det opp et spørsmål som ingen hadde svar på
http://www.finn.no/finn/car/caravan/object?finnkode=43229130
hvor stor del av gulvet er dekket med varmekabler i denne vogna?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Erfaringer med Bjølseth - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Bjølseth   Erfaringer med Bjølseth - Page 5 Icon_minitimeFre 9 Aug 2013 - 19:16

Til langt oppover veggene har jeg inntrykk av, men det stemmer nok ikke, klarte bare ikke å holde meg.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
rui
CARAVANER
CARAVANER
rui


Male
Antall Innlegg : 93
Localisation : Varhaug
Registration date : 15.11.2009

Erfaringer med Bjølseth - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Bjølseth   Erfaringer med Bjølseth - Page 5 Icon_minitimeLør 10 Aug 2013 - 14:39

Jan Ole skrev:
Til langt oppover veggene har jeg inntrykk av, men det stemmer nok ikke, klarte bare ikke å holde meg.


lol! 
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Erfaringer med Bjølseth - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Bjølseth   Erfaringer med Bjølseth - Page 5 Icon_minitimeMan 12 Aug 2013 - 0:06

ikke all verden til respons her inne, men på tross av det ble vogna kjøpt likevel
nå leiter gubben etter et 3 meters fortelt med A-mål 1025
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Erfaringer med Bjølseth - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Bjølseth   Erfaringer med Bjølseth - Page 5 Icon_minitimeTir 13 Aug 2013 - 8:00

Jan. Tenker far din har fått seg vogn med mere gulvvarme enn de fleste av oss har. Og ja responsen for tiden er ikke stor.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Erfaringer med Bjølseth - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Bjølseth   Erfaringer med Bjølseth - Page 5 Icon_minitimeTir 13 Aug 2013 - 12:02

nei de fleste er vel opptatt med andre ting
men gubben er jo bra heldig på en måte, for han fikk vogna svært rimelig hos forhandler, og eneste som han må gjøre med den er en skikkelig utvendig vask med globex og polering med rød autoglym har jeg gitt beskjed om
innvendig ser vogna ny ut, har ikke funnet ett eneste hakk i den
kommer nok til å kjøpe den når han bestemmer seg for å selge
Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Erfaringer med Bjølseth - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Bjølseth   Erfaringer med Bjølseth - Page 5 Icon_minitimeTor 5 Mar 2015 - 10:47

Finnes det ikke nyere Bjølseth vogner i 230 bredde? Den nyeste jeg finner på finn er fra 99.
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Erfaringer med Bjølseth - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Bjølseth   Erfaringer med Bjølseth - Page 5 Icon_minitimeTor 5 Mar 2015 - 22:36

AndersW skrev:
Finnes det ikke nyere Bjølseth vogner i 230 bredde? Den nyeste jeg finner på finn er fra 99.
I følge gamle brosjyrer er det ingen 230 vogner fra og med 2000 modell
Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Erfaringer med Bjølseth - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Bjølseth   Erfaringer med Bjølseth - Page 5 Icon_minitimeTir 11 Aug 2015 - 7:53

Gløtter litt på 640 eller 650 fra 97-98, eventuelt 99 om de finnes med 230 bredde. Disse gir jo mye plass til tross for at de bare er 230 brede. Noen kjente problemer med disse? Interiøret er jo ikke det sprekeste, men det er ikke helt krise heller, og i verste fall kan en vel trekke om putene. Jeg har aldri vært inni en Bjølseth så jeg vil også tippe at interiøret ser bedre ut i virkeligheten enn på bilder.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Erfaringer med Bjølseth - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Bjølseth   Erfaringer med Bjølseth - Page 5 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Erfaringer med Bjølseth
Til Toppen 
Side 5 av 5Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5
 Similar topics
-
» Erfaringer fra 720 TK?
» Erfaringer med Norgesteltet
» Erfaringer med LifeCamp?
» Erfaringer med biltemaaggregat?
» Cabby 620 f2c/f2b erfaringer

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: BJØLSETH-
Gå Til: