CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Feil på mover

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Miksol




Antall Innlegg : 1
Registration date : 24.05.2023

Feil på mover Empty
PosteTema: Feil på mover   Feil på mover Icon_minitimeOns 24 Mai 2023 - 20:12

Heisan!
Etter vinteren har jeg fått feil på moveren. Styringsenheten er helt svart på 12v. Når jeg har hovedbryteren på 220v, så reagerer styringsenheten forskjellig. Avogtil kan den lage klikkelyd og avogtil er den helt stille. Men alle 3 lysene blinker. Fjernkontrollen virker, og nytt batteri har den fått. Vogna fikk nytt batteri i fjor og lader opp til 14v. Sjekket alt av sikringer og de er hele.
Virker som at den ikke får strøm fra batteriet, men har sjekket alle kontakter og de virker å være itakt. Noen som har vært borti lihnende eller vet ka årsaken kan være? Jeg er så frustrert.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Feil på mover Empty
PosteTema: Re: Feil på mover   Feil på mover Icon_minitimeLør 27 Mai 2023 - 14:53

HEI.
umulig å hjelpe når du ikke forteller noe om hvilken Mover du har. Men om du har en Truma så les brukanvisning, der står det nøye forklart hva de blinkende lampene indikerer som er feil hos deg.
Og så skal kabel ( i hvert fall på Truma Movere) settes inn i et eget stikk på draget. Den kan, på Truma Movere, ha en feil som gjør at det ikke indikeres at den 13-polte kabel står i denne "kontakten".

Og for å ta det kort: 230V har ingen ting med drift av Mover å gjøre, de bruker kun 12V fra batteri. Om du kan bruke den på 230V så fortell oss hva du har før noen ev. kan tipse deg om hva du kan gjøre.
Om du har TRuma så kan autoriserte forhandlere ta en diagnose for å finne ut hva som er feil. Og sikkert andre merker også, men det får du sjekke etterhvert.
Og på TRuma så er det regelen om at om det er feil å en motor så MÅ en bytte begge på samme aksel. Jeg fikk en gang feilkoder på TRuma XT4 på 3 motorer, da måtte alle 4 motorer byttes (garanti). Og det var en ganske omfattende jobb.
Prisen på Movere er ikke lav, så om du ikke finner ut av det så må du nok på et verksted.

Til Toppen Go down
 
Feil på mover
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Feil på kjøleskap?
» Feil med AL-KO bremsetromler
» Feil med lader?
» Feil under oppdatering
» Feil med kjøleskap

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Elektrisk (ladere,vinterkobling,12 volt/230 volt)-
Gå Til: