CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Gass stekeovn

Go down 
+5
Tor H
Johnny
Elisabeth
numpsey
Kånå te Maen
9 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Kånå te Maen
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Kånå te Maen


Female
Antall Innlegg : 283
Age : 56
Localisation : Rogaland
Registration date : 06.04.2008

Gass stekeovn Empty
PosteTema: Gass stekeovn   Gass stekeovn Icon_minitimeTir 20 Mai 2008 - 11:07

I helga skulle jeg tenne opp den nye gass stekeovnen min i vogna. Den skulle stå og brenne i min.30min før du kunne begynne å steke mat i den, så jeg tenkte det var greit å få gjort det.

Men den vil ikke brenne!
Den tenner greit, og står og brenner, men slukker etter ca. 10min.
Noen som har vært borti det? Tips og Råd??? No No
Til Toppen Go down
http://www.kosmodesign.net
numpsey
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 302
Registration date : 11.05.2008

Gass stekeovn Empty
PosteTema: Re: Gass stekeovn   Gass stekeovn Icon_minitimeTir 20 Mai 2008 - 11:10

hm har ikke peil jeg, men har du gass på flaska?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Gass stekeovn Empty
PosteTema: Re: Gass stekeovn   Gass stekeovn Icon_minitimeTir 20 Mai 2008 - 11:15

Kånå te Maen skrev:
I helga skulle jeg tenne opp den nye gass stekeovnen min i vogna. Den skulle stå og brenne i min.30min før du kunne begynne å steke mat i den, så jeg tenkte det var greit å få gjort det.

Men den vil ikke brenne!
Den tenner greit, og står og brenner, men slukker etter ca. 10min.
Noen som har vært borti det? Tips og Råd??? No No

Var ut for noe lignende i går.....

Har en slik aldefyr

Gass stekeovn 93_737337908
Oppå den boksen sitter det en skyve knapp og den har jeg hvert borti når jeg har vaska....den stenger all tilførsel av gass.....men i så fall hadde du vel aldri fått fyr på komfyren.....Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed
Til Toppen Go down
Kånå te Maen
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Kånå te Maen


Female
Antall Innlegg : 283
Age : 56
Localisation : Rogaland
Registration date : 06.04.2008

Gass stekeovn Empty
PosteTema: Re: Gass stekeovn   Gass stekeovn Icon_minitimeTir 20 Mai 2008 - 12:09

NEi, jeg har ikke klusset med noe enda. SmileSmile
Til Toppen Go down
http://www.kosmodesign.net
Gjest
Gjest




Gass stekeovn Empty
PosteTema: Re: Gass stekeovn   Gass stekeovn Icon_minitimeTir 20 Mai 2008 - 15:59

Høres ut som uten at jeg har noe mer en under middels greie på det som om det er noe med flammevakt(hvis det heter det på campingspråket også) og gjøre. Kansje det har noe med numpelumps sitt tips å gjøre også , en kombinasjon av flammevakt og lite gass?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Gass stekeovn Empty
PosteTema: Re: Gass stekeovn   Gass stekeovn Icon_minitimeTir 20 Mai 2008 - 16:19

Kånå

Tente den flere ganger og slukket etter 10 min eller skjedde det bare en gang??
Til Toppen Go down
Elisabeth
BARON!
BARON!
Elisabeth


Female
Antall Innlegg : 2482
Age : 55
Localisation : Bergen
Registration date : 12.03.2007

Gass stekeovn Empty
PosteTema: Re: Gass stekeovn   Gass stekeovn Icon_minitimeTir 20 Mai 2008 - 16:55

Vi har jo Hobby også, og vi hadde ikke slike problemer når ovnen skulle brennes inn. Uten at det nødvendigvis var noen trøst!
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Gass stekeovn Empty
PosteTema: Re: Gass stekeovn   Gass stekeovn Icon_minitimeTir 20 Mai 2008 - 17:01

Kånå te Maen skrev:
I helga skulle jeg tenne opp den nye gass stekeovnen min i vogna. Den skulle stå og brenne i min.30min før du kunne begynne å steke mat i den, så jeg tenkte det var greit å få gjort det.

Men den vil ikke brenne!
Den tenner greit, og står og brenner, men slukker etter ca. 10min.
Noen som har vært borti det? Tips og Råd??? No No


Beregnet for hurtigmat den komfyren Gass stekeovn 928394
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Tor H
CARAVANER
CARAVANER
Tor H


Antall Innlegg : 62
Registration date : 26.03.2007

Gass stekeovn Empty
PosteTema: Re: Gass stekeovn   Gass stekeovn Icon_minitimeTir 20 Mai 2008 - 19:21

Johnny skrev:
Kånå te Maen skrev:
I helga skulle jeg tenne opp den nye gass stekeovnen min i vogna. Den skulle stå og brenne i min.30min før du kunne begynne å steke mat i den, så jeg tenkte det var greit å få gjort det.

Men den vil ikke brenne!
Den tenner greit, og står og brenner, men slukker etter ca. 10min.
Noen som har vært borti det? Tips og Råd??? No No


Beregnet for hurtigmat den komfyren Gass stekeovn 928394

Ja, kansje det? Eller en måte og bekjempe co2 utslippet på? Nå skal det hvis bli forbudt og selge terrassevarmere som bruker propan, slik at dette er en måte å trappe ned på?

Har et tips også og det er at tempraturen (termostaten) ikke er skrudd opp nok slik at den slukker for tidlig?


Tove skrev:

Oppå den boksen sitter det en skyve knapp og den har jeg hvert borti når jeg har vaska....den stenger all tilførsel av gass.....men i så fall hadde du vel aldri fått fyr på komfyren.....Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed

På vår Alde er den bryteren oppå termostaten for bruk om sommeren til varmtvannet slik at ikke tempen reguleres over romtermostaten og sirkulasjonspumpen går.
Til Toppen Go down
http://torsbobilsider.viviti.com/
sveine
CARAVANER
CARAVANER
sveine


Male
Antall Innlegg : 134
Age : 50
Localisation : Ølen, Rogaland
Registration date : 08.02.2008

Gass stekeovn Empty
PosteTema: Re: Gass stekeovn   Gass stekeovn Icon_minitimeTir 20 Mai 2008 - 21:04

Hmm. Dette minner meg sterkt om min hendelse med Hobbyen min. Vi hadde rundstykker som skulle varmes. Jeg tente ovnen, den brant fint. Så slukket den. Fyrte igjen ovs.... den slukket. Ble forbannet og sa at den skiten skal de få tilbake. Men kom i snakk med en campingnabo. Han kunne fortelle at han hadde også vert ute for samme opplegg. Han fikk beskjed om å holde på å fyre om og om igjen. Til slutt var alt i skjønneste orden og ovnen virket fint etterpå.
Javel... tenkte jeg. Skal nå prøve igjen. Og det tok ikke så veldig lang tid så var den ok. Etter det virker den hver gang. Ikke vet jeg helt hva som er problemet, men siden du har 2008 hobby er det jo samme komfyr. Gi gass og prøv Very Happy
Til Toppen Go down
http://www.pixelfun.no
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Gass stekeovn Empty
PosteTema: Re: Gass stekeovn   Gass stekeovn Icon_minitimeTir 20 Mai 2008 - 21:42

sikkert teit....men stekeovnsdøren står lenge nok oppe eller??
Til Toppen Go down
Kånå te Maen
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Kånå te Maen


Female
Antall Innlegg : 283
Age : 56
Localisation : Rogaland
Registration date : 06.04.2008

Gass stekeovn Empty
PosteTema: Re: Gass stekeovn   Gass stekeovn Icon_minitimeTir 20 Mai 2008 - 22:48

Er det termostat på den og? Syns bare jeg så stor og liten flamme på bryteren.

Prøvde 4-5 ganger å få den til å brenne, men den bare sluknet. Men syns den brant litt lenger den siste gangen. Får kanskje fortsette å prøve til helgen.

Og ja..........det er mer enn nok gass på flaska, det var det første jeg sjekket. drunken


Harald skrev:
sikkert teit....men stekeovnsdøren står lenge nok oppe eller??

Eeeh... skal den stå oppe??? Question
Til Toppen Go down
http://www.kosmodesign.net
Kånå te Maen
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Kånå te Maen


Female
Antall Innlegg : 283
Age : 56
Localisation : Rogaland
Registration date : 06.04.2008

Gass stekeovn Empty
PosteTema: Re: Gass stekeovn   Gass stekeovn Icon_minitimeTir 20 Mai 2008 - 22:50

Johnny skrev:
Kånå te Maen skrev:
I helga skulle jeg tenne opp den nye gass stekeovnen min i vogna. Den skulle stå og brenne i min.30min før du kunne begynne å steke mat i den, så jeg tenkte det var greit å få gjort det.

Men den vil ikke brenne!
Den tenner greit, og står og brenner, men slukker etter ca. 10min.
Noen som har vært borti det? Tips og Råd??? No No


Beregnet for hurtigmat den komfyren Gass stekeovn 928394

lol! lol! Og hurtigmat er alt som skal inni den!
Til Toppen Go down
http://www.kosmodesign.net
Kånå te Maen
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Kånå te Maen


Female
Antall Innlegg : 283
Age : 56
Localisation : Rogaland
Registration date : 06.04.2008

Gass stekeovn Empty
PosteTema: Re: Gass stekeovn   Gass stekeovn Icon_minitimeTir 20 Mai 2008 - 22:52

sveine skrev:
Hmm. Dette minner meg sterkt om min hendelse med Hobbyen min. Vi hadde rundstykker som skulle varmes. Jeg tente ovnen, den brant fint. Så slukket den. Fyrte igjen ovs.... den slukket. Ble forbannet og sa at den skiten skal de få tilbake. Men kom i snakk med en campingnabo. Han kunne fortelle at han hadde også vert ute for samme opplegg. Han fikk beskjed om å holde på å fyre om og om igjen. Til slutt var alt i skjønneste orden og ovnen virket fint etterpå.
Javel... tenkte jeg. Skal nå prøve igjen. Og det tok ikke så veldig lang tid så var den ok. Etter det virker den hver gang. Ikke vet jeg helt hva som er problemet, men siden du har 2008 hobby er det jo samme komfyr. Gi gass og prøv Very Happy

Jeg skal ta en test i helga. Jeg har jo egentlig skytt på meg noe pizzabaking, men med en ovn som ikke virker så slipper jeg kanskje unna??? tongue tongue
Til Toppen Go down
http://www.kosmodesign.net
Kånå te Maen
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Kånå te Maen


Female
Antall Innlegg : 283
Age : 56
Localisation : Rogaland
Registration date : 06.04.2008

Gass stekeovn Empty
PosteTema: Re: Gass stekeovn   Gass stekeovn Icon_minitimeTir 20 Mai 2008 - 22:54

Rune skrev:
Høres ut som uten at jeg har noe mer en under middels greie på det som om det er noe med flammevakt(hvis det heter det på campingspråket også) og gjøre. Kansje det har noe med numpelumps sitt tips å gjøre også , en kombinasjon av flammevakt og lite gass?


Flammevakt???
Nei Maen var ute på terrassen og sullet, tror ikke han hadde noe med det å gjøre Twisted Evil
Til Toppen Go down
http://www.kosmodesign.net
Gjest
Gjest




Gass stekeovn Empty
PosteTema: Re: Gass stekeovn   Gass stekeovn Icon_minitimeTir 20 Mai 2008 - 22:57

Harald skrev:
sikkert teit....men stekeovnsdøren står lenge nok oppe eller??

Harald

den kan lukkes staks du har sluppet gassknotten i opptenningen, den trenger ikke stå åpen utover det..... men den lille, altså grillen,eller pizzaovnen over steikovnen, må alltid stå åpen under bruk, og da MÅ og glassplata over blussene stå åpen og.....

Ved bruk av steikovnen, må en bare passe på at spalten inn mot veggen, altså i bakkant av glassplata, ikke er tildekket av noe...... og glassplata, kan da være åpen eller lukket......
Til Toppen Go down
Kånå te Maen
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Kånå te Maen


Female
Antall Innlegg : 283
Age : 56
Localisation : Rogaland
Registration date : 06.04.2008

Gass stekeovn Empty
PosteTema: Re: Gass stekeovn   Gass stekeovn Icon_minitimeTir 20 Mai 2008 - 23:06

Vegard skrev:
Harald skrev:
sikkert teit....men stekeovnsdøren står lenge nok oppe eller??

Harald

den kan lukkes staks du har sluppet gassknotten i opptenningen, den trenger ikke stå åpen utover det..... men den lille, altså grillen,eller pizzaovnen over steikovnen, må alltid stå åpen under bruk, og da MÅ og glassplata over blussene stå åpen og.....

Ved bruk av steikovnen, må en bare passe på at spalten inn mot veggen, altså i bakkant av glassplata, ikke er tildekket av noe...... og glassplata, kan da være åpen eller lukket......

Glassplata....da mener du det dekselet som kan legges ned over blussene?

Jeg forstår mindre og mindre... er det en liten ovn over den andre som er grillen? Har jeg det?? Vet det står i instruksjonsboka om grillen, men jeg trodde det var i samme "rommet" Question
Til Toppen Go down
http://www.kosmodesign.net
Gjest
Gjest




Gass stekeovn Empty
PosteTema: Re: Gass stekeovn   Gass stekeovn Icon_minitimeTir 20 Mai 2008 - 23:08

Kånå te Maen skrev:
Vegard skrev:
Harald skrev:
sikkert teit....men stekeovnsdøren står lenge nok oppe eller??

Harald

den kan lukkes staks du har sluppet gassknotten i opptenningen, den trenger ikke stå åpen utover det..... men den lille, altså grillen,eller pizzaovnen over steikovnen, må alltid stå åpen under bruk, og da MÅ og glassplata over blussene stå åpen og.....

Ved bruk av steikovnen, må en bare passe på at spalten inn mot veggen, altså i bakkant av glassplata, ikke er tildekket av noe...... og glassplata, kan da være åpen eller lukket......

Glassplata....da mener du det dekselet som kan legges ned over blussene?

Jeg forstår mindre og mindre... er det en liten ovn over den andre som er grillen? Har jeg det?? Vet det står i instruksjonsboka om grillen, men jeg trodde det var i samme "rommet" Question

Kånå

jeg prater om den gass-steikeovnen som står i både Bjølle 790 og Kabe 780.... er den av merket SMW da tro????
Til Toppen Go down
Kånå te Maen
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Kånå te Maen


Female
Antall Innlegg : 283
Age : 56
Localisation : Rogaland
Registration date : 06.04.2008

Gass stekeovn Empty
PosteTema: Re: Gass stekeovn   Gass stekeovn Icon_minitimeTir 20 Mai 2008 - 23:10

Vegard skrev:
Kånå te Maen skrev:
Vegard skrev:
Harald skrev:
sikkert teit....men stekeovnsdøren står lenge nok oppe eller??

Harald

den kan lukkes staks du har sluppet gassknotten i opptenningen, den trenger ikke stå åpen utover det..... men den lille, altså grillen,eller pizzaovnen over steikovnen, må alltid stå åpen under bruk, og da MÅ og glassplata over blussene stå åpen og.....

Ved bruk av steikovnen, må en bare passe på at spalten inn mot veggen, altså i bakkant av glassplata, ikke er tildekket av noe...... og glassplata, kan da være åpen eller lukket......

Glassplata....da mener du det dekselet som kan legges ned over blussene?

Jeg forstår mindre og mindre... er det en liten ovn over den andre som er grillen? Har jeg det?? Vet det står i instruksjonsboka om grillen, men jeg trodde det var i samme "rommet" Question

Kånå

jeg prater om den gass-steikeovnen som står i både Bjølle 790 og Kabe 780.... er den av merket SMW da tro????

Ok kanskje ikke den samme... min heter SMEW
Til Toppen Go down
http://www.kosmodesign.net
Gjest
Gjest




Gass stekeovn Empty
PosteTema: Re: Gass stekeovn   Gass stekeovn Icon_minitimeTir 20 Mai 2008 - 23:12

Kånå te Maen skrev:
Vegard skrev:
Kånå te Maen skrev:
Vegard skrev:
Harald skrev:
sikkert teit....men stekeovnsdøren står lenge nok oppe eller??

Harald

den kan lukkes staks du har sluppet gassknotten i opptenningen, den trenger ikke stå åpen utover det..... men den lille, altså grillen,eller pizzaovnen over steikovnen, må alltid stå åpen under bruk, og da MÅ og glassplata over blussene stå åpen og.....

Ved bruk av steikovnen, må en bare passe på at spalten inn mot veggen, altså i bakkant av glassplata, ikke er tildekket av noe...... og glassplata, kan da være åpen eller lukket......

Glassplata....da mener du det dekselet som kan legges ned over blussene?

Jeg forstår mindre og mindre... er det en liten ovn over den andre som er grillen? Har jeg det?? Vet det står i instruksjonsboka om grillen, men jeg trodde det var i samme "rommet" Question

Kånå

jeg prater om den gass-steikeovnen som står i både Bjølle 790 og Kabe 780.... er den av merket SMW da tro????

Ok kanskje ikke den samme... min heter SMEW

Øyyyy.... må titte i vogna i morra...... fullt mulig det er det du sier......
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Gass stekeovn Empty
PosteTema: Re: Gass stekeovn   Gass stekeovn Icon_minitimeTir 20 Mai 2008 - 23:17

Det står faktisk i bruksanvisningen at døra skal stå åpen litt etter at den er tent.
Det er en stekeplate i metall med hull rundt kanten på 3 sider. Pass på at det er hull i bakkant når den settes inn. Kanten uten hull skal være fram.

Jeg har ikke bruksanvisningen foran meg, men mener å huske at det også er en surstoff-vakt inne i bildet. Hadde ingen problemer med min ovn.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Gass stekeovn Empty
PosteTema: Re: Gass stekeovn   Gass stekeovn Icon_minitimeTir 20 Mai 2008 - 23:20

hpk skrev:
Det står faktisk i bruksanvisningen at døra skal stå åpen litt etter at den er tent.
Det er en stekeplate i metall med hull rundt kanten på 3 sider. Pass på at det er hull i bakkant når den settes inn. Kanten uten hull skal være fram.

Jeg har ikke bruksanvisningen foran meg, men mener å huske at det også er en surstoff-vakt inne i bildet. Hadde ingen problemer med min ovn.

HPK

er du sikker på dette, enten står det forskjellig i bøkene, eller så har vi forskjellig ovn...... på min står det at hullene skal være ut.....
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Gass stekeovn Empty
PosteTema: Re: Gass stekeovn   Gass stekeovn Icon_minitimeTir 20 Mai 2008 - 23:26

Det er nok forskjellige ovner.

Jeg er rimelig sikker på at hullene skal være bak.
På SMEW ovnen i Hobby er flammene i bakkant. Om stekeplata er tett bak blir det dårlig varmefordeling opp i ovnen.

Glemte også å nevne at utluftinga er i fronten rett over ovnen. Må ikke tildekkes.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Gass stekeovn Empty
PosteTema: Re: Gass stekeovn   Gass stekeovn Icon_minitimeTir 20 Mai 2008 - 23:54

Hjelp, nå blir jeg forvirret.... Skal grilldøra stå åpen??? Hvorfor? Har brukt den igjen jeg, fungerte godt...farlig, kanskje?

Jeg bruker alltid hullene på plata i bakkant, syns det er helt logisk... confused

Burde kanskje bruke litt mer tid på å lese instruksjonsboka.... Gass stekeovn 820616
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Gass stekeovn Empty
PosteTema: Re: Gass stekeovn   Gass stekeovn Icon_minitimeOns 21 Mai 2008 - 5:57

hpk skrev:
Det er nok forskjellige ovner.

Jeg er rimelig sikker på at hullene skal være bak.
På SMEW ovnen i Hobby er flammene i bakkant. Om stekeplata er tett bak blir det dårlig varmefordeling opp i ovnen.

Glemte også å nevne at utluftinga er i fronten rett over ovnen. Må ikke tildekkes.

her er det mulig forskjellige ovner eller modeller ute å går...... pokker jeg ikke husker eksagt det navnet på komfyren....

vår ovn har utluftingen i bak-kant, altså inn mpt veggen, og bakenfor blussene, mens grillen, har utluftingen midt i mellom kokeblussene.....

er det noe jeg har vært nøye med, så er det å lese den bruksmanualen som omhandler kun komfyren, men jeg skal se i etter,iddag hva den komfyren heter, jeg trodde det var tre bokstaver, men godt mulig jeg bommer på dette

vedr hullene, så er det på min plate, ikke den innoverfalsen på siden uten huller........ men får finne inn den manualen i ettermiddag..... viktig å følge den..... på min står det kun at steikovnen tennes med døra oppe.... ikke at den skal stå åpen noe..... men grillen skal være åpen hele tiden.......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Gass stekeovn Empty
PosteTema: Re: Gass stekeovn   Gass stekeovn Icon_minitimeOns 21 Mai 2008 - 7:53

Kånå te Maen skrev:
sveine skrev:
Hmm. Dette minner meg sterkt om min hendelse med Hobbyen min. Vi hadde rundstykker som skulle varmes. Jeg tente ovnen, den brant fint. Så slukket den. Fyrte igjen ovs.... den slukket. Ble forbannet og sa at den skiten skal de få tilbake. Men kom i snakk med en campingnabo. Han kunne fortelle at han hadde også vert ute for samme opplegg. Han fikk beskjed om å holde på å fyre om og om igjen. Til slutt var alt i skjønneste orden og ovnen virket fint etterpå.
Javel... tenkte jeg. Skal nå prøve igjen. Og det tok ikke så veldig lang tid så var den ok. Etter det virker den hver gang. Ikke vet jeg helt hva som er problemet, men siden du har 2008 hobby er det jo samme komfyr. Gi gass og prøv Very Happy

Jeg skal ta en test i helga. Jeg har jo egentlig skytt på meg noe pizzabaking, men med en ovn som ikke virker så slipper jeg kanskje unna??? tongue tongue


Pizza på bål..... Twisted Evil Twisted Evil funker knallbra..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Gass stekeovn Empty
PosteTema: Re: Gass stekeovn   Gass stekeovn Icon_minitimeOns 21 Mai 2008 - 8:14

Nå vil jeg bare si en ting her og det er at jeg håper å få et svar på hva som er rett.......for jeg er IKKE den heldige eier av ei bruksanvisning på den ovnen i vogna vår.........og nå er jeg TOTALFORVIRRA...... scratch scratch What a Face What a Face Suspect Suspect

Har brukt ovnen noen mnd nå og har stekt med hullene ut på den plata, men har ikke skyvd plata helt inn. Gassflammen er innerst, nederst i ovnene vår ....... scratch scratch Shocked Shocked What a Face Suspect
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Gass stekeovn Empty
PosteTema: Re: Gass stekeovn   Gass stekeovn Icon_minitimeOns 21 Mai 2008 - 10:14

Ovenen i vogna vår heter SMEV ........
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Gass stekeovn Empty
PosteTema: Re: Gass stekeovn   Gass stekeovn Icon_minitimeOns 21 Mai 2008 - 10:22

Er flere modeller av disse ovnene. Så finn frem modellnummer og se om dere har riktig brukermanual.

http://www.maxfritid.com/site/fritid/produkt_liste.php?page_id=636
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Gass stekeovn Empty
PosteTema: Re: Gass stekeovn   Gass stekeovn Icon_minitimeOns 21 Mai 2008 - 10:33

ovnen vår ser ut som denne (men dette bildet er ikke fra vår vogn - selv om vår vogn ser slik ut inni)

Gass stekeovn 29_-1249573977
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Gass stekeovn Empty
PosteTema: Re: Gass stekeovn   Gass stekeovn Icon_minitimeOns 21 Mai 2008 - 11:23

Det er ikke rart det blir litt forvirring her for det er snakk om flere typer ovner.
Siden det var Kånå te Maen som startet tråden, og hun har Hobby, så snakker vi om en separat stekeovn montert i benken - ikke en komfyr slik som bildet til May-Britt viser.

Pkt. 46 på denne lista viser bilde av aktuell ovn.: http://www.lara.no/hobby/Detaljer/Detaljer.htm
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Gass stekeovn Empty
PosteTema: Re: Gass stekeovn   Gass stekeovn Icon_minitimeOns 21 Mai 2008 - 11:28

Altså denne ??

Gass stekeovn Punkt-46

da forstår jeg at det er forskjeller ja......phu.......
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Gass stekeovn Empty
PosteTema: Re: Gass stekeovn   Gass stekeovn Icon_minitimeOns 21 Mai 2008 - 11:36

Jepp, nå vet vi hvilken ovn det gjelder.

Da gjenstår det bare å finne ut hvorfor den slukker.

Hvis man ikke setter inn stekeplata og lar døra stå åpen kan man være rimelig sikker på at det ikke er surstoffmangel iallefall.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Gass stekeovn Empty
PosteTema: Re: Gass stekeovn   Gass stekeovn Icon_minitimeOns 21 Mai 2008 - 11:41

Hjemmesiden til Disse ovnene.
http://www.smev.com/products.html.

Manualer om enn noe dårlige kan lastes ned herfra.
http://www.kamafritid.se/montering.asp
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Kånå te Maen
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Kånå te Maen


Female
Antall Innlegg : 283
Age : 56
Localisation : Rogaland
Registration date : 06.04.2008

Gass stekeovn Empty
PosteTema: Re: Gass stekeovn   Gass stekeovn Icon_minitimeOns 21 Mai 2008 - 13:51

Ja da gjenstår det bare å ta en sjekk til i helga. Får bare fortsette å tenne den opp gjentatte ganger og se om det bedrer seg. Har jo oppdratt noen unger nå, så jeg må vel klare å oppdra en ovn også.... Smile

Skal prøve å ha døren oppe en stund også og se om det hjelper, men tror at noe av poenget med å kjøre den i 30min før bruk, er å få brent vekk ting og tang som sitter i fra produksjonen. Det lukta ihvertfall litt svidd da jeg prøvde.

Det med grillen og hvordan den virker får jeg også prøve å finne ut av da.
Til Toppen Go down
http://www.kosmodesign.net
Sponsored content





Gass stekeovn Empty
PosteTema: Re: Gass stekeovn   Gass stekeovn Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Gass stekeovn
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Montere stekeovn i knaus royale 580 2005 mod
» Ettermontering av stekeovn.
» Spinflo stekeovn i Adria
» Montere stekeovn i knaus
» Bytte lyspære i spinflo stekeovn.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TIPS & TRIKS-
Gå Til: