CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Audi A6

Go down 
+7
André
OyvindSP
joka
Thomas
Cecotto
Jan
Lars Egil
11 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
audi a6
CARAVANER
CARAVANER
audi a6


Male
Antall Innlegg : 72
Age : 54
Localisation : Vennesla/Kristiansand
Registration date : 12.09.2010

Audi A6 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Audi A6   Audi A6 - Page 2 Icon_minitimeTor 11 Nov 2010 - 22:05

JanP skrev:
Hadde en 100 CS Quattro, en virkelig god langtursbil. Og 4WD som tok seg frem.

Kan gjerne ha kjøpt en tilsvarende den dag i dag, men å få tak i en med lav km er umulig. Men jeg har ikke våget å prøve meg på en 2,5 TDI. Har sett at det har vært en god del motorproblemer med den.

Men 2,7 er visst en helt annen motor. Sies det!

2,5 tdi fra 2000 til 2003 hadde en dårlig legering i kammene men dette er bare og bytte .
Kan man gjøre det selv koster det 18000kr ,ikke billig men maskinen får 200000km til.
på Min maskin har jeg byttet kammer,løftere og ventiler.Byttet alt fra luft filteret til manifoild ,inkludert turbo.Skiftet vann puma og diesel pumpe og byttet reg reim pluss servo,vann og dynamo reimer .
Kassa fikk olje skift også.

Longlife service motorene fikk oftere feil med kammene en de som skiftet olje hyppigere.
Automat kassene SKAL skiftes olje på ...!!!

Det er en deilig bil jeg har og jeg er ikke redd for maskinen .
Skal du kjøpe en slik må det foreligge kvitering på kamaksel bytte !!!
Vil tippe at alt dette koster ca 60000kr ?
Til Toppen Go down
audi a6
CARAVANER
CARAVANER
audi a6


Male
Antall Innlegg : 72
Age : 54
Localisation : Vennesla/Kristiansand
Registration date : 12.09.2010

Audi A6 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Audi A6   Audi A6 - Page 2 Icon_minitimeTor 11 Nov 2010 - 22:14

JanP skrev:
Hadde en 100 CS Quattro, en virkelig god langtursbil. Og 4WD som tok seg frem.

Kan gjerne ha kjøpt en tilsvarende den dag i dag, men å få tak i en med lav km er umulig. Men jeg har ikke våget å prøve meg på en 2,5 TDI. Har sett at det har vært en god del motorproblemer med den.

Men 2,7 er visst en helt annen motor. Sies det!


Sist endret av audi a6 den Tor 11 Nov 2010 - 22:16, endret 1 gang
Til Toppen Go down
audi a6
CARAVANER
CARAVANER
audi a6


Male
Antall Innlegg : 72
Age : 54
Localisation : Vennesla/Kristiansand
Registration date : 12.09.2010

Audi A6 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Audi A6   Audi A6 - Page 2 Icon_minitimeTor 11 Nov 2010 - 22:15

jkl skrev:
audi a6 skrev:
Madamen har gitt opp alt som heter mas ang. penge forbruk på bilen nå Audi A6 - Page 2 928394

Da er grunnlaget for et langt og lykkelig ekteskap på plass Laughing

Audi A6 - Page 2 95882 hun er bare herlig Audi A6 - Page 2 95882
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Audi A6 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Audi A6   Audi A6 - Page 2 Icon_minitimeFre 12 Nov 2010 - 12:22

audi a6 skrev:
André skrev:
Her er min erfaring med Audi. Jeg har en 2,5TDI 2000mod, 150HK Quattro, automat. For det første, så var det til og med 2002 mod som hadde trøbbel med kamakslingene, spesielt 150HK. Ja det har jeg erfart, og det var ikke den morsomste regninga, for å si det sånn. Turboen ble også byttet, dette ble gjort da bilen var gått 165000km. Den har nå gått 200000km. Har ikke hatt noe trøbbel siden 165000km- Bilen er meget god å kjøre, og spesielt på langkjøring. Skal hente vogn medio mai, og er litt spent på det. Kan dra 1900kg, min vogn har 1700kg som tot.vekt. Dro en litt lettere vogn med den i fjor, forbruket lå på rundt 1,3. De andre i følget, har en Allroad 180HK med aut, han dro en Hobby 720, tot vekt 2000kg. Hans forbruk lå på ca 1,4/1,45. Apropos girkasse, jeg har spurt Audi forhandler om dette med oljekjøler, og det er ikke nødvendig med ekstra oljekjøler på denne. Jeg har hatt en Chrysler Voyager 3,3 Aut før, og den fikk jeg montert ekstra oljekjøler på.
MEN; når det gjelder automatkassa på Audien, så anbefaler jeg at man skifter olje på kassa etter ca 50000 km. Det som tar knekken på disse triptronic-kassene, er at det ikke skiftes olje, og mange kan få problemer med kassa etter 200000km, for at olja ikke er blitt byttet. Det er i revers man merker at det begynner å tulle.Det er ikke noe faste intervaller for dette, men det anbefales, og spesielt når man drar vogn. Men til tross for mine problemer med motor, så, bank i bordet, har jeg ikke hatt trøbbel med girkassa. Jeg tar ikke sjansen på å chippe bilen, pga girkassa.


Hei ,
Jeg har kjøp en Audi A6 2,5 tdi V6 180HK Quattro ,og lurte på forbruket på 150hk maskinen uten vogn .
Jeg bruker lett 0,9L på mila ..Er ikke veldig lett på gassen ,men syntes at det er litt høyt forbruk ?
Har byttet kammer +++ ,turbo,diesel og vann pumpe ,har gått over det mest av bilen..
Egenvekt: 1735
Totalvekt: 2315

Tja, det spørs jo, som det sies, hvordan kjørestil man har. Alle prater om langkjøring og forbruk. Det er jo det de fleste kjører minst av i løpet av et år. Men jeg har hatt min bil nede i 0,6 på langkjøring, og da kjørte jeg normalt. Med vogn er det fort 1,25/1,3.
Ved daglig kjøring til og fra jobb, div småkjøring osv ligger den på 0,9/1,0.
Til Toppen Go down
audi a6
CARAVANER
CARAVANER
audi a6


Male
Antall Innlegg : 72
Age : 54
Localisation : Vennesla/Kristiansand
Registration date : 12.09.2010

Audi A6 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Audi A6   Audi A6 - Page 2 Icon_minitimeFre 12 Nov 2010 - 15:16

André skrev:
audi a6 skrev:
André skrev:
Her er min erfaring med Audi. Jeg har en 2,5TDI 2000mod, 150HK Quattro, automat. For det første, så var det til og med 2002 mod som hadde trøbbel med kamakslingene, spesielt 150HK. Ja det har jeg erfart, og det var ikke den morsomste regninga, for å si det sånn. Turboen ble også byttet, dette ble gjort da bilen var gått 165000km. Den har nå gått 200000km. Har ikke hatt noe trøbbel siden 165000km- Bilen er meget god å kjøre, og spesielt på langkjøring. Skal hente vogn medio mai, og er litt spent på det. Kan dra 1900kg, min vogn har 1700kg som tot.vekt. Dro en litt lettere vogn med den i fjor, forbruket lå på rundt 1,3. De andre i følget, har en Allroad 180HK med aut, han dro en Hobby 720, tot vekt 2000kg. Hans forbruk lå på ca 1,4/1,45. Apropos girkasse, jeg har spurt Audi forhandler om dette med oljekjøler, og det er ikke nødvendig med ekstra oljekjøler på denne. Jeg har hatt en Chrysler Voyager 3,3 Aut før, og den fikk jeg montert ekstra oljekjøler på.
MEN; når det gjelder automatkassa på Audien, så anbefaler jeg at man skifter olje på kassa etter ca 50000 km. Det som tar knekken på disse triptronic-kassene, er at det ikke skiftes olje, og mange kan få problemer med kassa etter 200000km, for at olja ikke er blitt byttet. Det er i revers man merker at det begynner å tulle.Det er ikke noe faste intervaller for dette, men det anbefales, og spesielt når man drar vogn. Men til tross for mine problemer med motor, så, bank i bordet, har jeg ikke hatt trøbbel med girkassa. Jeg tar ikke sjansen på å chippe bilen, pga girkassa.


Hei ,
Jeg har kjøp en Audi A6 2,5 tdi V6 180HK Quattro ,og lurte på forbruket på 150hk maskinen uten vogn .
Jeg bruker lett 0,9L på mila ..Er ikke veldig lett på gassen ,men syntes at det er litt høyt forbruk ?
Har byttet kammer +++ ,turbo,diesel og vann pumpe ,har gått over det mest av bilen..
Egenvekt: 1735
Totalvekt: 2315

Tja, det spørs jo, som det sies, hvordan kjørestil man har. Alle prater om langkjøring og forbruk. Det er jo det de fleste kjører minst av i løpet av et år. Men jeg har hatt min bil nede i 0,6 på langkjøring, og da kjørte jeg normalt. Med vogn er det fort 1,25/1,3.
Ved daglig kjøring til og fra jobb, div småkjøring osv ligger den på 0,9/1,0.

Er i grunn fornøyd når man tenker at bilen veier 1740kg .Det er en fantastisk bil å kjøre så litt får vi lide affraid
Til Toppen Go down
audi a6
CARAVANER
CARAVANER
audi a6


Male
Antall Innlegg : 72
Age : 54
Localisation : Vennesla/Kristiansand
Registration date : 12.09.2010

Audi A6 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Audi A6   Audi A6 - Page 2 Icon_minitimeTir 12 Jul 2011 - 16:35

Oppdatering på min herlige Audi A6 2,5TDI 180HK Avant Ambition .
Har målt bilen over de siste 1000km og snitt forbruket i følge kjørecomputeren er 0.87L pr. mil. Basketball
Det er ikke galt forbruk på en slik bil
Har etter hvert også skiftet diesel pumpe og dynamo samt strammehjulet til reimene,
bilen har i løpet av det siste året fått ny : Turbo,luftmengde måler ,kammer/løftere/ventiler,dynamo,dieselpumpe + diverse "små" ting i forstillingen.
Og ja dette er en dyr bil å vedlikeholde og jeg var klar over det når bilen ble kjøpt , men du og du for en bil king rabbit
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Audi A6 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Audi A6   Audi A6 - Page 2 Icon_minitimeMan 16 Jun 2014 - 1:25

Byttet fra 4 Allroad 2.0 tdi Quattro til A 6 Avant 3.0 tdi Quattro i fjor. Sier som Carrol Shelby - there is no substitute for cubic inches - altså, volum teller. Og det er jammen riktig.

A 6 3.0 Avant tdi Quattro er en super trekkbil, merker knapt vogna på 1700 kg. Og drakraften er super, bilen er rett og slett rask også med vogn. Og kjørekomforten er veldig veldig bra, rett og slett en langturbil av dimensjoner. Og så Drive Select da, velge selv om man ønsker sportslig eller komfortabelt oppsett eller en mellomting. Snadder! Kan kun anbefale!

Kjenner til problemene med 2,5 tdi tidligere, men 3.0 ser ut til å være bra saker.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Audi A6 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Audi A6   Audi A6 - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Audi A6
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» OPPI speil til Audi A4 allroad
» Oppi speilarmer til Audi A4 allroad t.o.m. 2015

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: