CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hvilken bruktbil som trekkvogn?

Go down 
+4
Sten Rune
Johnny
Lars Egil
Tasle
8 posters
AvInnlegg
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Hvilken bruktbil som trekkvogn? Empty
PosteTema: Hvilken bruktbil som trekkvogn?   Hvilken bruktbil som trekkvogn? Icon_minitimeSøn 22 Jun 2008 - 0:18

Sitter og tenker på hvilken bil man bør bruke som trekkvogn, en brukt bil som for det aller meste skal være ren trekkvogn.

Diesel, så klart, på grunn av dreiemoment og virkningsgrad på motor. Men hvor mange hester minimum passer for ca. 16-18 hundre kilo vogn (minimum)? Kjørekomfort som trekkvogn, etc?

Hva med en Nissan X-trail eller noe i den duren? Vil gjerne ha automatgir og cruisekontroll..

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvilken bruktbil som trekkvogn? Empty
PosteTema: Re: Hvilken bruktbil som trekkvogn?   Hvilken bruktbil som trekkvogn? Icon_minitimeSøn 22 Jun 2008 - 0:39

Tasle skrev:
Sitter og tenker på hvilken bil man bør bruke som trekkvogn, en brukt bil som for det aller meste skal være ren trekkvogn.

Diesel, så klart, på grunn av dreiemoment og virkningsgrad på motor. Men hvor mange hester minimum passer for ca. 16-18 hundre kilo vogn (minimum)? Kjørekomfort som trekkvogn, etc?

Hva med en Nissan X-trail eller noe i den duren? Vil gjerne ha automatgir og cruisekontroll..

Mondeo er en veldig grei trekkbil, mange caravanister som går for denne. Mondeo har oppigjennom danka ut andre biler som det er naturlig å sammenligne med. Prisnivået er akseptabelt.
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Hvilken bruktbil som trekkvogn? Empty
PosteTema: Re: Hvilken bruktbil som trekkvogn?   Hvilken bruktbil som trekkvogn? Icon_minitimeSøn 22 Jun 2008 - 0:57

Eller Passat...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvilken bruktbil som trekkvogn? Empty
PosteTema: Re: Hvilken bruktbil som trekkvogn?   Hvilken bruktbil som trekkvogn? Icon_minitimeSøn 22 Jun 2008 - 0:59

Lars Egil skrev:
Eller Passat...

Ja - men da må vi se til nyeste type. Den gamle kan vel kun trekke 1600Kg
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Hvilken bruktbil som trekkvogn? Empty
PosteTema: Re: Hvilken bruktbil som trekkvogn?   Hvilken bruktbil som trekkvogn? Icon_minitimeSøn 22 Jun 2008 - 1:06

Tom RS skrev:
Lars Egil skrev:
Eller Passat...

Ja - men da må vi se til nyeste type. Den gamle kan vel kun trekke 1600Kg
Det kommer vel an på hvilken utgave vi snakker om....
1.9 TDI 4-Motion, 2,5 TDI 4-motion... 1700 - 2000kg.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvilken bruktbil som trekkvogn? Empty
PosteTema: Re: Hvilken bruktbil som trekkvogn?   Hvilken bruktbil som trekkvogn? Icon_minitimeSøn 22 Jun 2008 - 2:25

her ville jeg faktisk gått for den nye Mondeoen før jeg ville valgt en passat!
og før jeg hadde valgt en ford ville jeg faktisk heller valgt en to tre or gammel V70!!!
hvis du virkelig ville hatt en god tur bil som kan dra to tonn ville jeg ventet en stund til den nye v70`n har blitt et år eller to! de to andre kan ikke sammenlignes med den nye volvoen men de har desverre priset den ut! i hvertfall en nye en!
man må velge 185hk og automat for å få 2t, på henger feste, og da havner man glatt opp i 600 ooo,- i hvertfall gjorde jeg det! desverre, hadde ikke stusset med å velge den fremfor Hondaen men prisen var rett og slett for drøy.

ellers kan jeg så langt anbefale Crv`n, med forbehold har ikke hatt vogna bak enda hehe!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvilken bruktbil som trekkvogn? Empty
PosteTema: Re: Hvilken bruktbil som trekkvogn?   Hvilken bruktbil som trekkvogn? Icon_minitimeSøn 22 Jun 2008 - 8:43

Vedr den Mondeo'n så husk at de jo har den fuel-cut greia, som gjør at den må slures litt igang, med turtall..... det er jo erfaringer vedr den bilen, det har vært skrevet om før.....

den nye Mondeo'n syntes nå jeg er stygg som arvesynden og da....den bilen ser jo ut som om den er laget på kødd, i fylla av noen som skulle slutte hos ford.....
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Hvilken bruktbil som trekkvogn? Empty
PosteTema: Re: Hvilken bruktbil som trekkvogn?   Hvilken bruktbil som trekkvogn? Icon_minitimeSøn 22 Jun 2008 - 9:56

Vegard skrev:
Vedr den Mondeo'n så husk at de jo har den fuel-cut greia, som gjør at den må slures litt igang, med turtall..... det er jo erfaringer vedr den bilen, det har vært skrevet om før.....

den nye Mondeo'n syntes nå jeg er stygg som arvesynden og da....den bilen ser jo ut som om den er laget på kødd, i fylla av noen som skulle slutte hos ford.....

Må være noe galt med øya dine vegard. Den mondeoen er blitt meget pen. Ja nesten kjekk. Ta deg en tur til glassmagasinet og be dem om nye glass til brilla.
Hvilken bruktbil som trekkvogn? 928394
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Hvilken bruktbil som trekkvogn? Empty
PosteTema: Re: Hvilken bruktbil som trekkvogn?   Hvilken bruktbil som trekkvogn? Icon_minitimeSøn 22 Jun 2008 - 10:02

Johnny skrev:
Vegard skrev:
Vedr den Mondeo'n så husk at de jo har den fuel-cut greia, som gjør at den må slures litt igang, med turtall..... det er jo erfaringer vedr den bilen, det har vært skrevet om før.....

den nye Mondeo'n syntes nå jeg er stygg som arvesynden og da....den bilen ser jo ut som om den er laget på kødd, i fylla av noen som skulle slutte hos ford.....

Må være noe galt med øya dine vegard. Den mondeoen er blitt meget pen. Ja nesten kjekk. Ta deg en tur til glassmagasinet og be dem om nye glass til brilla.
Hvilken bruktbil som trekkvogn? 928394

Johnny

prøvde det...... men den ble bare enda MYYYYYYYYYYE støggere da!!!!!! visste jo ikke om jeg så rett, men det viste seg at jeg ikke hadde sett alt.........Hvilken bruktbil som trekkvogn? 36874 Hvilken bruktbil som trekkvogn? 36874 Hvilken bruktbil som trekkvogn? 36874
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Hvilken bruktbil som trekkvogn? Empty
PosteTema: Re: Hvilken bruktbil som trekkvogn?   Hvilken bruktbil som trekkvogn? Icon_minitimeSøn 22 Jun 2008 - 10:51

Syns den nye Mondeo'n er ganske fin jeg, i forhold til tidligere modeller som tydelig viser at disegneren har vært en litt over middels skapdranker....

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Hvilken bruktbil som trekkvogn? Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvilken bruktbil som trekkvogn? Empty
PosteTema: Re: Hvilken bruktbil som trekkvogn?   Hvilken bruktbil som trekkvogn? Icon_minitimeSøn 22 Jun 2008 - 10:53

Igjen så var det dette med økonomi da. Noen ganger føler jeg at jeg er alene om å tenke/skrive om pris/hva får jeg. Trådstarter tar ikke pris med som begrensning på bruktbilen, så slik sett er alt åpent.

Et lite søk på Finn.no etter VW Passat, Ford Mondeo og Volvo V70 Stasjonsvogn, Diesel, Manuell giring, 2000 til 2008 modell gir ca 380 treff.

Om mann stopper opp på ca 170 000 Kr og ser hva mann får: Mondeo og Passater som har gått 70 til 100 (litt avhengig av utstyr) eller en V70 som har runda 200.

Mondeo og Passat følger hverandre rimelig greit når det gjelder pris/km, så da blir det smak og behag. Men mann må velge en passat i det øvre sjikte for å få 1800 kg på kula.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvilken bruktbil som trekkvogn? Empty
PosteTema: Re: Hvilken bruktbil som trekkvogn?   Hvilken bruktbil som trekkvogn? Icon_minitimeSøn 22 Jun 2008 - 10:55

Sten Rune skrev:
Syns den nye Mondeo'n er ganske fin jeg, i forhold til tidligere modeller som tydelig viser at disegneren har vært en litt over middels skapdranker....

Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Hvilken bruktbil som trekkvogn? 742796 you talking to me Hvilken bruktbil som trekkvogn? 849802 Hvilken bruktbil som trekkvogn? 388844
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvilken bruktbil som trekkvogn? Empty
PosteTema: Re: Hvilken bruktbil som trekkvogn?   Hvilken bruktbil som trekkvogn? Icon_minitimeSøn 22 Jun 2008 - 10:55

Sten Rune skrev:
Syns den nye Mondeo'n er ganske fin jeg, i forhold til tidligere modeller som tydelig viser at disegneren har vært en litt over middels skapdranker....

Sten Rune

har du tatt de tre siste pilsa du hadde på lur nå?????

den siste Scorpio sedan, hadde jo vunnet en sjønnhetskonkurranse i om den konkurrerte med den der mondeo'n...... og den sedanen fra scorpio, så vel og ut som om den var rein og skjær hærverk.......
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Hvilken bruktbil som trekkvogn? Empty
PosteTema: Re: Hvilken bruktbil som trekkvogn?   Hvilken bruktbil som trekkvogn? Icon_minitimeSøn 22 Jun 2008 - 10:59

Vegard skrev:
Sten Rune skrev:
Syns den nye Mondeo'n er ganske fin jeg, i forhold til tidligere modeller som tydelig viser at disegneren har vært en litt over middels skapdranker....

Sten Rune

har du tatt de tre siste pilsa du hadde på lur nå?????

den siste Scorpio sedan, hadde jo vunnet en sjønnhetskonkurranse i om den konkurrerte med den der mondeo'n...... og den sedanen fra scorpio, så vel og ut som om den var rein og skjær hærverk.......

Vegard

He he... de pilsa ligger fortsatt kaldt...

Den Scorpio'n skulle jo ikke vært lagd i sedan, på linje med en rekke andre biler, bl.a. Opel Omega B, da skulle de vært anmeldt for hærverk.
Den nye Mondeo'n syns jeg er pen i stv

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Hvilken bruktbil som trekkvogn? Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvilken bruktbil som trekkvogn? Empty
PosteTema: Re: Hvilken bruktbil som trekkvogn?   Hvilken bruktbil som trekkvogn? Icon_minitimeSøn 22 Jun 2008 - 11:04

Sten Rune skrev:
Vegard skrev:
Sten Rune skrev:
Syns den nye Mondeo'n er ganske fin jeg, i forhold til tidligere modeller som tydelig viser at disegneren har vært en litt over middels skapdranker....

Sten Rune

har du tatt de tre siste pilsa du hadde på lur nå?????

den siste Scorpio sedan, hadde jo vunnet en sjønnhetskonkurranse i om den konkurrerte med den der mondeo'n...... og den sedanen fra scorpio, så vel og ut som om den var rein og skjær hærverk.......

Vegard

He he... de pilsa ligger fortsatt kaldt...

Den Scorpio'n skulle jo ikke vært lagd i sedan, på linje med en rekke andre biler, bl.a. Opel Omega B, da skulle de vært anmeldt for hærverk.
Den nye Mondeo'n syns jeg er pen i stv

Omega B, er da en blomst, ei vakker lilje, fremfor den scorpio'n da.....

nei, de mondeo'ne syntes jeg er støgge....... det var jo sierra'n og..... selv om jeg hadde en stv av de...... den mest velykka scorpio'n er vel den ex-en din har.... de var ikke så gale å se på....

men ellers så syntes jeg nok de hos ford burde se å få til noe greie AFP-ordninger blandt designerene......
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

Hvilken bruktbil som trekkvogn? Empty
PosteTema: Re: Hvilken bruktbil som trekkvogn?   Hvilken bruktbil som trekkvogn? Icon_minitimeSøn 22 Jun 2008 - 13:00

Vegard skrev:
Sten Rune skrev:
Vegard skrev:
Sten Rune skrev:
Syns den nye Mondeo'n er ganske fin jeg, i forhold til tidligere modeller som tydelig viser at disegneren har vært en litt over middels skapdranker....

Sten Rune

har du tatt de tre siste pilsa du hadde på lur nå?????

den siste Scorpio sedan, hadde jo vunnet en sjønnhetskonkurranse i om den konkurrerte med den der mondeo'n...... og den sedanen fra scorpio, så vel og ut som om den var rein og skjær hærverk.......

Vegard


He he... de pilsa ligger fortsatt kaldt...

Den Scorpio'n skulle jo ikke vært lagd i sedan, på linje med en rekke andre biler, bl.a. Opel Omega B, da skulle de vært anmeldt for hærverk.
Den nye Mondeo'n syns jeg er pen i stv

Omega B, er da en blomst, ei vakker lilje, fremfor den scorpio'n da.....

nei, de mondeo'ne syntes jeg er støgge....... det var jo sierra'n og..... selv om jeg hadde en stv av de...... den mest velykka scorpio'n er vel den ex-en din har.... de var ikke så gale å se på....

men ellers så syntes jeg nok de hos ford burde se å få til noe greie AFP-ordninger blandt designerene......
Hmmfp...... Mondeoen er da en vakker lilje flower Vegard , i forhold til Santa Fe... Hvilken bruktbil som trekkvogn? 928394 Hvilken bruktbil som trekkvogn? 928394 Hvilken bruktbil som trekkvogn? 928394









Min kjære får seg snart en Mondeo firmabil, så det så....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvilken bruktbil som trekkvogn? Empty
PosteTema: Re: Hvilken bruktbil som trekkvogn?   Hvilken bruktbil som trekkvogn? Icon_minitimeSøn 22 Jun 2008 - 13:04

Betty Boop skrev:
Vegard skrev:
Sten Rune skrev:
Vegard skrev:
Sten Rune skrev:
Syns den nye Mondeo'n er ganske fin jeg, i forhold til tidligere modeller som tydelig viser at disegneren har vært en litt over middels skapdranker....

Sten Rune

har du tatt de tre siste pilsa du hadde på lur nå?????

den siste Scorpio sedan, hadde jo vunnet en sjønnhetskonkurranse i om den konkurrerte med den der mondeo'n...... og den sedanen fra scorpio, så vel og ut som om den var rein og skjær hærverk.......

Vegard


He he... de pilsa ligger fortsatt kaldt...

Den Scorpio'n skulle jo ikke vært lagd i sedan, på linje med en rekke andre biler, bl.a. Opel Omega B, da skulle de vært anmeldt for hærverk.
Den nye Mondeo'n syns jeg er pen i stv

Omega B, er da en blomst, ei vakker lilje, fremfor den scorpio'n da.....

nei, de mondeo'ne syntes jeg er støgge....... det var jo sierra'n og..... selv om jeg hadde en stv av de...... den mest velykka scorpio'n er vel den ex-en din har.... de var ikke så gale å se på....

men ellers så syntes jeg nok de hos ford burde se å få til noe greie AFP-ordninger blandt designerene......
Hmmfp...... Mondeoen er da en vakker lilje flower Vegard , i forhold til Santa Fe... Hvilken bruktbil som trekkvogn? 928394 Hvilken bruktbil som trekkvogn? 928394 Hvilken bruktbil som trekkvogn? 928394









Min kjære får seg snart en Mondeo firmabil, så det så....


NEI FYSJ, SOM DE SER UT!!!!!!!

men driver jo selv å handler ny firmabil fra ford, men ikke Mondeo.... men det er og pga skattemessige forhold...... gidder ikke å bli plussa på inntekten for den firmabilen....
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

Hvilken bruktbil som trekkvogn? Empty
PosteTema: Re: Hvilken bruktbil som trekkvogn?   Hvilken bruktbil som trekkvogn? Icon_minitimeSøn 22 Jun 2008 - 13:08

Nææhei! Mondeoen er FIN! Dermed basta!!!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvilken bruktbil som trekkvogn? Empty
PosteTema: Re: Hvilken bruktbil som trekkvogn?   Hvilken bruktbil som trekkvogn? Icon_minitimeSøn 22 Jun 2008 - 13:16

HERVERK!!!!!!
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Hvilken bruktbil som trekkvogn? Empty
PosteTema: Re: Hvilken bruktbil som trekkvogn?   Hvilken bruktbil som trekkvogn? Icon_minitimeSøn 22 Jun 2008 - 13:24

Mondeoen er flott flott flott flott flott flott flott.
Dermed basta. Leser du dette Vegard?
Nå må du snart forstå. Mondeo er flott flott flott.
Ja faktisk er mondeoen usedvanlig flott.
Hvilken bruktbil som trekkvogn? 897742
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Hvilken bruktbil som trekkvogn? Empty
PosteTema: Re: Hvilken bruktbil som trekkvogn?   Hvilken bruktbil som trekkvogn? Icon_minitimeSøn 22 Jun 2008 - 13:27

Vegard skrev:


NEI FYSJ, SOM DE SER UT!!!!!!!

men driver jo selv å handler ny firmabil fra ford, men ikke Mondeo.... men det er og pga skattemessige forhold...... gidder ikke å bli plussa på inntekten for den firmabilen....

Vegard

Syns jeg ser deg i en KA..... ha ha

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Hvilken bruktbil som trekkvogn? Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvilken bruktbil som trekkvogn? Empty
PosteTema: Re: Hvilken bruktbil som trekkvogn?   Hvilken bruktbil som trekkvogn? Icon_minitimeSøn 22 Jun 2008 - 13:28

Johnny skrev:
Mondeoen er flott flott flott flott flott flott flott.
Dermed basta. Leser du dette Vegard?
Nå må du snart forstå. Mondeo er flott flott flott.
Ja faktisk er mondeoen usedvanlig flott.
Hvilken bruktbil som trekkvogn? 897742

Johnny

har du trent så du har fått hallusinasjoner nå???????...... for den er ikke flott en gang inni hanskerommet!!!!!!


Sist endret av Vegard den Søn 22 Jun 2008 - 13:59, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvilken bruktbil som trekkvogn? Empty
PosteTema: Re: Hvilken bruktbil som trekkvogn?   Hvilken bruktbil som trekkvogn? Icon_minitimeSøn 22 Jun 2008 - 13:31

Sten Rune skrev:
Vegard skrev:


NEI FYSJ, SOM DE SER UT!!!!!!!

men driver jo selv å handler ny firmabil fra ford, men ikke Mondeo.... men det er og pga skattemessige forhold...... gidder ikke å bli plussa på inntekten for den firmabilen....

Vegard

Syns jeg ser deg i en KA..... ha ha

KA...... vel...... den skjønner en jo godt hvorfor ikke ble noen suksess...... de har spydd yt mye stygt fra den Ford-fabrikken..... i et desperat paddehopp om å øke salgstallene igjen......

mondeo er en helt knall bil, helt sikkert, men så støgg da......
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Hvilken bruktbil som trekkvogn? Empty
PosteTema: Re: Hvilken bruktbil som trekkvogn?   Hvilken bruktbil som trekkvogn? Icon_minitimeSøn 22 Jun 2008 - 17:17

Smaken er som baken....tydeligvis.... Very Happy

Jeg synes at den nye Mondeoen er finere utenpå enn nye Passat, men jeg føler meg mer vel i Passat. Synes Ford er litt mye bling, bling, pling i interiøret. Eller sagt med andre ord, de virker billigere enn VW.

Samme inntrykket har jeg av forrige generasjon av de to bilene. Synes Ford hele tiden er et hakk bak VW i opplevd kvalitet, selv om jeg ikke tror den reelle kvalieteten er noe bedre på noen av de.

Og når det gjelder 1800kg så er det vel korrekt det at en må på mer påkostede varianter av Passat for å få 1800kg mens en slipper billigere fra det på Mondeo.

Eller så er jo Saab 9-5 en god kandidat i dette selskapet. Romslig og dokumentert meget trygg bil. Jeg ville valgt 9-5 før V70 for å si det slik....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvilken bruktbil som trekkvogn? Empty
PosteTema: Re: Hvilken bruktbil som trekkvogn?   Hvilken bruktbil som trekkvogn? Icon_minitimeSøn 22 Jun 2008 - 18:03

Hei

den mondeo'n som gikk ut nå, den var vel ikke så gal...... syntes den var noe av det penere ford har laget, siden de kutta Granada'n.......
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Hvilken bruktbil som trekkvogn? Empty
PosteTema: Re: Hvilken bruktbil som trekkvogn?   Hvilken bruktbil som trekkvogn? Icon_minitimeSøn 22 Jun 2008 - 20:44

Lars Egil skrev:
Smaken er som baken....tydeligvis.... Very Happy

Jeg synes at den nye Mondeoen er finere utenpå enn nye Passat, men jeg føler meg mer vel i Passat. Synes Ford er litt mye bling, bling, pling i interiøret. Eller sagt med andre ord, de virker billigere enn VW.

Samme inntrykket har jeg av forrige generasjon av de to bilene. Synes Ford hele tiden er et hakk bak VW i opplevd kvalitet, selv om jeg ikke tror den reelle kvalieteten er noe bedre på noen av de.

Og når det gjelder 1800kg så er det vel korrekt det at en må på mer påkostede varianter av Passat for å få 1800kg mens en slipper billigere fra det på Mondeo.

Eller så er jo Saab 9-5 en god kandidat i dette selskapet. Romslig og dokumentert meget trygg bil. Jeg ville valgt 9-5 før V70 for å si det slik....

Har en kollega som gikk fra en ny V70 -05 til en brukt A6 som vel var ett år eldre, han ble veldig positivt overrasket. Volvoen hadde vel 163 hp og Audien 130 hp, Volvoen automat og Audien multitronic.
Han trekker ikke campingvogn altså.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Hvilken bruktbil som trekkvogn? Empty
PosteTema: Re: Hvilken bruktbil som trekkvogn?   Hvilken bruktbil som trekkvogn? Icon_minitimeSøn 22 Jun 2008 - 20:49

Min mening om nye Mondeo.

STRØKEN BIL !
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvilken bruktbil som trekkvogn? Empty
PosteTema: Re: Hvilken bruktbil som trekkvogn?   Hvilken bruktbil som trekkvogn? Icon_minitimeSøn 22 Jun 2008 - 21:20

Tasle skrev:
Sitter og tenker på hvilken bil man bør bruke som trekkvogn, en brukt bil som for det aller meste skal være ren trekkvogn.

Diesel, så klart, på grunn av dreiemoment og virkningsgrad på motor. Men hvor mange hester minimum passer for ca. 16-18 hundre kilo vogn (minimum)? Kjørekomfort som trekkvogn, etc?

Hva med en Nissan X-trail eller noe i den duren? Vil gjerne ha automatgir og cruisekontroll..

Selv sverger jeg til Mitsubishi Pajero som trekkvogn:
F.eks. grønne skilter fra 2002 modell til 200.000.-

Om du absolutt må ha med unger eller svigermor:
Sett inn seter og ta avgiften. Ikke avskrekkende for en 7 seter.

Ca. tall : 4 syl rekkemotor 3,2 liter diesel 165 HK 385 Nm
Selvfølgelig automat kasse som drar 3.400 kg på kroken.

Total vogntogvekt 6495 kg (ca. tror jeg )

Anbefales !
Til Toppen Go down
bjørn
CARAVANER
CARAVANER
bjørn


Male
Antall Innlegg : 51
Age : 53
Localisation : verdal
Registration date : 20.11.2007

Hvilken bruktbil som trekkvogn? Empty
PosteTema: Re: Hvilken bruktbil som trekkvogn?   Hvilken bruktbil som trekkvogn? Icon_minitimeTir 8 Jul 2008 - 15:19

Tasle skrev:
Sitter og tenker på hvilken bil man bør bruke som trekkvogn, en brukt bil som for det aller meste skal være ren trekkvogn.

Diesel, så klart, på grunn av dreiemoment og virkningsgrad på motor. Men hvor mange hester minimum passer for ca. 16-18 hundre kilo vogn (minimum)? Kjørekomfort som trekkvogn, etc?

Hva med en Nissan X-trail eller noe i den duren? Vil gjerne ha automatgir og cruisekontroll..

har selv akkurat bytta ut volvo mot nissan x-trail og den er en drøm å dra vogn med, 2000 kg på kroken og sterk dieselgjerrig motor. tror du kan finne en bra x-trail til fornuftig pris( selvom norske avgifter er påplussa)
Til Toppen Go down
Sponsored content





Hvilken bruktbil som trekkvogn? Empty
PosteTema: Re: Hvilken bruktbil som trekkvogn?   Hvilken bruktbil som trekkvogn? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Hvilken bruktbil som trekkvogn?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Forslag trekkvogn
» hvilken trekkbil?
» Hvilken Isocamp?
» Hvilken vei til Kroatia
» Ny bil - usikker på hvilken

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: