CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Øvelseskjøring med vogn

Go down 
4 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

Øvelseskjøring med vogn - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Øvelseskjøring med vogn   Øvelseskjøring med vogn - Page 2 Icon_minitimeSøn 29 Jun 2008 - 6:56

Vegard skrev:
Betty Boop skrev:
Sssåå... sssåå...... ikke sett griller i hue på gubben nå..... JEG har jo ikke lyst til å kjøre det dråget!!!
Jeg lager mat!!! Han får kjøre vogn!!!

Betty

du får si som hun her...... "har fri hjemreise på forsikringen og Vegard ikke kan kjøre, så det er ingen grunn for at jeg skal prøve det droget"...... og det mener hun og.....


lol! Fri hjemreise på reiseforsikringa..... den må jeg huske.... Razz
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Øvelseskjøring med vogn - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Øvelseskjøring med vogn   Øvelseskjøring med vogn - Page 2 Icon_minitimeSøn 29 Jun 2008 - 8:02

Johnny skrev:
Vegard skrev:
Betty Boop skrev:
Sssåå... sssåå...... ikke sett griller i hue på gubben nå..... JEG har jo ikke lyst til å kjøre det dråget!!!
Jeg lager mat!!! Han får kjøre vogn!!!

Betty

du får si som hun her...... "har fri hjemreise på forsikringen og Vegard ikke kan kjøre, så det er ingen grunn for at jeg skal prøve det droget"...... og det mener hun og.....

Da her hun en sær mening. Droget??? Har du ikke dressert henne.
Hadde madammen her kalt vogna for droget da hadde hun måtte løpe baketter.

Johnny

det var før i tiden en kunne dressere damer..... dengag de var avhngige av mannen, og hans inntekt...... og venta kjærlig på han når han kom fra jobb, med de lekreste retter og pådekninger Øvelseskjøring med vogn - Page 2 36874 Øvelseskjøring med vogn - Page 2 36874
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Øvelseskjøring med vogn - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Øvelseskjøring med vogn   Øvelseskjøring med vogn - Page 2 Icon_minitimeSøn 29 Jun 2008 - 8:32

Rufus skrev:
May-Britt skrev:
Rufus skrev:
At vi fikk det grønne kortet nesten gratis uten noe vidreverdigheter den gang da kan jo ikke vi noe for. Men jaggu kommer det godt med idag. Øvelseskjøring med vogn - Page 2 897742

I all verden........du er da ikke så gammel.........når slutta de med de grønne kortene da?? Jeg er 42 og har aldri hatt noe grønt kort.... scratch

Joda, grønt kort var det i 76 ( MC) i alle fall , samt 78 (bil).
Har det liggende i skuffen her.

Rufus

jeg fikk lappen 25.01.84, det var på 18-årsdagen min..... henta den på Lensmannskontoret da, for jeg kjørte opp uka før..... det var såmm bå bøgda da.... biltilsynet var det annenhver torsdag og fredag, og da kunne en kjøre opp på den nærmeste gangen de var der, før en fyllte, så henta en lappen på lensmannskontoret, på dagen.....

Men, da var det et rosa svært førerkort, og jeg lurer faktisk på om vi var blandt de første som fikk det rosa svære der.... og med kun kl B.

seinere er jo det blitt utvida, til BE C1E C DE for mitt vedkommende.... B er jo det eneste jeg har betalt selv, resten har vært tatt på overtid, med full betaling og alt inklusive.

men en del her, har jo sneket seg med, for jeg har aldri kjørt opp med noe henger, fordi når en tok C, fikk en automatisk C1E, og E på B'n. Passet en så på å kjøre opp med en lastebil som hadde akselavstand på over et visst mål, som jeg lurer på om det ikke var over 5 meter, fikk en automatisk og DE. Jeg husker jeg ba om en stor bil til oppkjøring pga dette..... var akselavstanden kortere, måtte en kjøre opp til CE separat. jeg utvida i 91, og hadde da en Scania 113 som firmabil i en del år....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Øvelseskjøring med vogn - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Øvelseskjøring med vogn   Øvelseskjøring med vogn - Page 2 Icon_minitimeSøn 29 Jun 2008 - 20:31

Vegard

Ting var enklere før.. Smile
i gamle dager som snørrisene i huset sier.

Bare så det er sagt, jeg er jo for pokker ikke så gammel. Har jo ikke vippet 50 enda..... Cool

Jeg betalte 20.- for en legeattest, samt 30.- i avgift hos bilsakkyndige som det het den gangen.. en tur rundt kvartalet med en av etatens bakpå og vips så hadde man MC lappen til evig og alltid.... Om man fyllte 18 så gikk den automatisk opp til tung sykkel over 125 ccm. Jeg spratt jo rett opp fra 100 ccm til 900 ccm. Men så har jeg ved 2 anledninger fått gratis ambulanse og avisoverskrift. Ringt såvidt på bjelleklokka i perleporten.

Og bil ? .. Det var jo klasse 1 for bil opp til 7500 kg og klasse 2 om du tok lastebil. Var det ikke det det het ? Ble litt dyrere.. Mener å huske et tall: 1800.- for kjøretimene og oppkjøring. Billig sertifikat var det iallefall.

Kjørte hjemmefra som vanlig og hadde oppmøte hos sjåførlæreren. Han slapp meg av ved siden av min egen bil som ventet. Kjørte stort sett bare i hjemkommunen så det var liksom greit. clown
Til Toppen Go down
Sponsored content





Øvelseskjøring med vogn - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Øvelseskjøring med vogn   Øvelseskjøring med vogn - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Øvelseskjøring med vogn
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Kjøpt ny vogn- Og skal bo fast . Bra vogn? Trenger råd
» Noen som har Knaus 530 vogn? eller tilsvarende vogn
» Tak over vogn
» Ny vogn:)
» mål på vogn

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: