CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 [b]KABE ROYAL 560 XL KS[/b]

Go down 
AvInnlegg
fred
Gjest




[b]KABE ROYAL 560 XL KS[/b] Empty
PosteTema: [b]KABE ROYAL 560 XL KS[/b]   [b]KABE ROYAL 560 XL KS[/b] Icon_minitimeSøn 22 Apr 2007 - 21:39

Vogntest fra Husvagn & Camping:

Guide til testpoeng

På Veien: 7
Rangering/oppstilling: 8
Utvendig lasterom: 6
Vann/Varme/luftsirkul. 9
Køkken/Matl/benk 8
Samvær/sittegruppe 8
Soverum/nattbruk 8
Hygienerom/Bad 6
Garderobe/Oppevaring 6
Brukelighet/helhetsinntrykk 7


Sum Poeng: 73

På veien: +/- med vognbredde langs veien. Ekstra stabil med full bredde, men noe mer tungvin når man kommer til trange passasjer.

Oppstilling av vogn: + for sveiving på siden av vogn, og ikke foran og bak

Utvendig lasterom: - for små luker og noe "dårlig" format på lasterommet. Slik at større ting som f.eks en Golfbag ikke vil passe inn.
+ for belyst lasterom og oppvarmet Smile

Oppvarming: + for lite lyd, og meget god luftstrøm. Fint inneklima sommer og vinter!

Kjøkken: Plass til 2 personer samtidig. Meget stor fin arbeidsbenk

Garderobeskaper: + for belyste skap, og et "varmeskap". Skap over soverom virker noe "pinglete" og er uten lås

Badrummet: er praktisk for "brakkedusj", eller normal kroppshygiene. Rommet er veldig lite, men er kompansert med andre gode funksjoner i vogn. Dusj mulighet utendørs!


Eget inntrykk etter artikkel:

Visuellt etter bilder, ser vognen meget delikat ut! Pent innredet og med mye synlige praktiske løsninger Smile
Enkelt toalettrom ser ikke jeg som noe negativt, da dette "alltid" er et valg man gjør mot å få annen stor komfort i vognen. Er man aldrig på en plass hvor det er sanitær anlegg, er nok dette stusselig..

Tekniske data:

Chassi: BPW med friksjondrag WS 3000
Karosseri: Kul hamret aluminium
Isoleringstykkelse: ( gulv/vegg/tak ) 36/36/36mm
Garanti: 2år / 5 års fukt.

Vekt og Mål:
Totalvekt: 1490 Kg
Max last: 113 Kg ( 230cm utgaven kan laste vesentlig mer )
Totallengde: 743cm
Bredde: 250cm
Høyde: 264cm
Innvendig lengde: ca.550cm
innvendig bredde: ca 234cm
innvendig høyde: ca 195cm
A-mål telt: 1000cm

Ventilasjon: Kabe Vario Vent


Vel.... litt uttdrag fra testen i allefall Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




[b]KABE ROYAL 560 XL KS[/b] Empty
PosteTema: Re: [b]KABE ROYAL 560 XL KS[/b]   [b]KABE ROYAL 560 XL KS[/b] Icon_minitimeMan 23 Apr 2007 - 6:33

Fred.

FLottings.

Jeg skrøt jo av dette bladet her om dagen,men konstanterer samtidig at de fremdeles henger seg opp i at 250 cm. vogner skal være så store og vanskelige å dra på.

De sa det samme om en Polar 590 for noen nummer siden og.

Et minuspunkt ved den var at den ikke var noen kjørevogn p.g.a. bredden.HE ???????????????

Nå må svenskene våkne opp til det faktum at de fleste vogner i dag er 250 cm. brede,og at de absolutt ikke er noe problem å dra på.Ja,på smale bygdeveier merker du jo at du bruker nesten hele bredden av fila di,men dette venner man seg fort til,er min mening.På motorvei,tenker man svært lite på om det er 230 eller 250.

Og tenk da på hvor deilig det er med de ekstra 20 cm. når man kommer frem,og skal bruke vogna.En himla forskjell når du går fra 230 til 250.

Vi merker jo det da vi har to vogner med to forskjellige bredder på den samme campingen.Da vi satte reisevogna ved siden av
680M'en i fjor,for å laste om litt da vi dro til Öland,så vandret vi ut og inn av begge.Polar 520'en var jo som et dukkehus i forhold.Mye p.g.a. bredden.

En merkelig følelese, da jeg syntes Polar 520 var stor den gang gamlinga hadde maken,og Tina og jeg hadde Kabe Rubin (4 m),som jo var enda smalere enn 520'en.Husker Polaren og Kaben stod ved siden av hverandre og at fadern og jeg vasket hver vår vogn.Når jeg kom fra Rubinen til hans Polar,virket jo den som en gigant.

Hehe,tenkte på det i fjor,da Polaren stod der ved siden av 680M'en,og virket liten og knuslete.En 520 var jo en helt alminnelig familievogn på 80-tallet.Nå er den altså en reisevogn/reservevogn.Lurer på hva gammeln hadde syntes om det gitt.

Arve.
Til Toppen Go down
fred
Gjest




[b]KABE ROYAL 560 XL KS[/b] Empty
PosteTema: Re: [b]KABE ROYAL 560 XL KS[/b]   [b]KABE ROYAL 560 XL KS[/b] Icon_minitimeMan 23 Apr 2007 - 8:28

Arve.

Skal bare legge til her.

De kritiserte absolutt ikke 250 bredden på vogna. De var absolutt klar over at dem testet 250 bredde bak bilen. Bare poengterte forskjellen på 230 og 250. Oversikt bakover i de to nevnte bredder er relativt stor.
Å gjøre eventuellt vognkjøpere oppmerksom på hva det dreier seg om er ikke negativt.
Og de fremhever fordelen av 250 bredde når det kommer til plassen du får med Smile
Så personlig synes jeg testen er nøytral og samtidig fremhevende på opplevelsene de fikk.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




[b]KABE ROYAL 560 XL KS[/b] Empty
PosteTema: Re: [b]KABE ROYAL 560 XL KS[/b]   [b]KABE ROYAL 560 XL KS[/b] Icon_minitimeMan 23 Apr 2007 - 9:07

Fred.

Ok.Bra.

Den Polaren jeg nevnte,fikk minus for bredden da de oppsummerte testen av Polar 590 CTX.

Oversikten med riktige speil,er ikke så stor synes jeg.Man må ha spesielle speil,beregnet for 250 vogner.De skal og ha en refleks-stripe på baksida,for å markere bredden.

Dette er det ikke krav om på 230 vogner.

Men det er klart,250 er og blir bredere enn 230.

Arve.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

[b]KABE ROYAL 560 XL KS[/b] Empty
PosteTema: Re: [b]KABE ROYAL 560 XL KS[/b]   [b]KABE ROYAL 560 XL KS[/b] Icon_minitimeMan 23 Apr 2007 - 16:57

dette med oversikt bakover må jeg bare kommentere.
når jeg er ute og kjører så vet jeg hvor jeg har vært.
jeg er interressert i å se hvor jeg skal.
trafikk bakfra ser man uansett i speilene, og det er jo haug og dunger med biler som det ikke er mulig å se i midtspeilet uansett vogn eller ikke bak
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




[b]KABE ROYAL 560 XL KS[/b] Empty
PosteTema: Re: [b]KABE ROYAL 560 XL KS[/b]   [b]KABE ROYAL 560 XL KS[/b] Icon_minitimeMan 23 Apr 2007 - 17:04

jrh.

En uttalelse til å glede en aldrende caravanist.Sånn snakker gutta med hår i øra !!!

Arve.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

[b]KABE ROYAL 560 XL KS[/b] Empty
PosteTema: Re: [b]KABE ROYAL 560 XL KS[/b]   [b]KABE ROYAL 560 XL KS[/b] Icon_minitimeMan 23 Apr 2007 - 17:24

Arve har hår flere plasser jeg.
er jo litt forsiktig i starten med en liten enebolig på slep, men lar meg ikke stoppe av den grunn.
busser, vogntog og lastebiler kjører jo noen kilometer etter veiene på et år og det er da plass til de og så hvorfor ikke en vogn
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




[b]KABE ROYAL 560 XL KS[/b] Empty
PosteTema: Re: [b]KABE ROYAL 560 XL KS[/b]   [b]KABE ROYAL 560 XL KS[/b] Icon_minitimeMan 23 Apr 2007 - 18:13

jrh.

Ja,ikke sant ?

Arve.
Til Toppen Go down
Sponsored content





[b]KABE ROYAL 560 XL KS[/b] Empty
PosteTema: Re: [b]KABE ROYAL 560 XL KS[/b]   [b]KABE ROYAL 560 XL KS[/b] Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
[b]KABE ROYAL 560 XL KS[/b]
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Ny vogn, KABE Royal 780 TDL k.s.
» Antennekabel Kabe Royal 780 TDL E-8 2011
» Alde 3010 i Kabe Royal 2007 - mye resonans og bråk i luftrør
» Casa Royal
» Historien om en Royal 610 2012 modell

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: KABE-
Gå Til: