CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Instruksjonsbok

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Roar P
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER
Roar P


Male
Antall Innlegg : 22
Age : 50
Localisation : Ålesund
Registration date : 07.07.2008

Instruksjonsbok Empty
PosteTema: Instruksjonsbok   Instruksjonsbok Icon_minitimeMan 7 Jul 2008 - 22:32

Hei alle sammen.
Som dere ser er jeg ny på forumet,og helt blodfersk i caravanlivet også.

Kjøpte oss en Hobby Prestige 535,1987 mod for å se om caravanlivet er noe for oss 3 Very Happy
Men,det jeg lurer på er om det finnes noe instruksjonsbok for disse eldre vognene.
Har lest litt om tips å råd dere har gitt til andre nybegynnere,og har lært litt.
Det jeg er usikker på er jo hvordan kjøleskap virker(bør kjøres på),hva som er det beste.Starter jeg kjøleskapet med gassen?Ser dere,jeg er dum,derfor søker jeg litt info her Very Happy
Tips og råd taes med med stor takk cheers
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Instruksjonsbok Empty
PosteTema: Re: Instruksjonsbok   Instruksjonsbok Icon_minitimeMan 7 Jul 2008 - 22:43

Hei Roar P. Velkommen til forumet og caravanlivet. Very Happy

Kjøleskapet kjøres enten på strøm 230V eller 12V eller gass.
Har du tilgang til strøm så bruker du det. Trenger ikke startes på gass.
Jeg bruker å ha kjøleskapet tent på gass når jeg kjører, men det må slukkes om man skal fylle drivstoff, være med på ferger osv. Bruker ca 300 gram gass i døgnet.
Om du kjører kjøleskapet på 12V bruker det mye strøm. Anbefales bare når vogna er koblet til bilen og du må ha 12V "ladestrøm" fra batteriet i bilen til tilhengerkontakta.

Instruksjonsbok får du sikkert tak i via en forhandler eller en hyggelig campingnabo med likedan vogn.
Til Toppen Go down
Roar P
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER
Roar P


Male
Antall Innlegg : 22
Age : 50
Localisation : Ålesund
Registration date : 07.07.2008

Instruksjonsbok Empty
PosteTema: Re: Instruksjonsbok   Instruksjonsbok Icon_minitimeMan 7 Jul 2008 - 22:47

Takk for raskt svar Cool

Har allerde fått fast plass på camping også,så det blir nok litt øving på fortelt utover denne uka lol!
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Instruksjonsbok Empty
PosteTema: Re: Instruksjonsbok   Instruksjonsbok Icon_minitimeMan 7 Jul 2008 - 22:54

Her får du raske svar på det meste, både det du spør om og det du ikke spør om.
Hvis du har vært og kikket på noen tråder så ser du at vi har en tendens til raskt å spore av.

Forteltet får du garantert opp. Rundt deg på plassen sitter det mange og tvinner tommeltotter i mangel av noe bedre å ta seg til. De kommer ilende til så fort du tømmer stengene ut av posen.
Til Toppen Go down
Roar P
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER
Roar P


Male
Antall Innlegg : 22
Age : 50
Localisation : Ålesund
Registration date : 07.07.2008

Instruksjonsbok Empty
PosteTema: Re: Instruksjonsbok   Instruksjonsbok Icon_minitimeMan 7 Jul 2008 - 23:00

Haha,det har jeg igrunn hørt rykter om ja Very Happy
Men kommer nok til spørre om tips og råd av brukerne her ja Very Happy
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Instruksjonsbok Empty
PosteTema: Re: Instruksjonsbok   Instruksjonsbok Icon_minitimeMan 7 Jul 2008 - 23:18

Roar P

Bare sørg for at teltet ditt blir satt opp på en ordentlig måte. Det er greit å prøve å stramme det. En ting er at det ser penere ut. En annen, og minst likeviktig grunn er at vær og vind ikke får så godt tak!

mvh
Tommy
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Instruksjonsbok Empty
PosteTema: Re: Instruksjonsbok   Instruksjonsbok Icon_minitimeTir 8 Jul 2008 - 1:11

Roar P
velkommen hit til oss
har du snakket med petter på møre caravan?
utrolig hvor mye info som ligger inni hodet på den mannen, og kanskje har han ei bok og
hvor skal dere stå med vogna forresten?
Til Toppen Go down
Roar P
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER
Roar P


Male
Antall Innlegg : 22
Age : 50
Localisation : Ålesund
Registration date : 07.07.2008

Instruksjonsbok Empty
PosteTema: Re: Instruksjonsbok   Instruksjonsbok Icon_minitimeTir 8 Jul 2008 - 12:39

Joda,vet Petter sitter på mye mht vogner Very Happy
Ser ut som om vi får plass i Valldalen(bombe) lol!
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

Instruksjonsbok Empty
PosteTema: Re: Instruksjonsbok   Instruksjonsbok Icon_minitimeFre 11 Jul 2008 - 15:23

Hei Roar.. og velkommen!

Jeg hadde tidligere en 1985 Hobby 535. Den er i familiens eie fortsatt, så jeg kan ta en titt etter om det fantes en instruksjonsbok. Lar det seg ikke skaffe noe til en vettug pris (under 300,- ) så skal vi vel få skannet noe til deg.

535 var en fin vogn vi hadde mye glede av. Da vi gav vogna videre til neste familiemedlem var den fortsatt i god stand. Kjøleskapet vårt ville ikke gå på gass lengre.. Mest sannsynlig skyldtes dette en sotperle på gasstenneren.

En annen utfordring var at mange av dørlåsene/fjærene var blitt slappe med årene og ikke holdt innholdet i skapene innabords når vi kjørte. Vi stroppet dem derfor fast med strekkfisker. Litt jalla, men det funket. Der kan du jo vurdere å kjøpe nye fjærer til overskapene og nye klemlåser til dørene. Det kan bli noen å bytte ut! Sad

Dårlig vanntrykk: Siden vannkranene er koblet med enkle kobberledninger og sukkerbiter, kan du sikkert tenke deg hvor mye irr det kan bli på 20 år.! Smile Det var godt med ledning og nok plass til å avisolere og bli kvitt korroderte koblinger. Noen nye sukkerbiter og vips så er vanntrykket doblet.
Til Toppen Go down
Roar P
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER
Roar P


Male
Antall Innlegg : 22
Age : 50
Localisation : Ålesund
Registration date : 07.07.2008

Instruksjonsbok Empty
PosteTema: Re: Instruksjonsbok   Instruksjonsbok Icon_minitimeFre 11 Jul 2008 - 15:43

Heisann du og takk for svar.Ser likheten ang skap og dører,for de er begynt å bli litt slarkete hos oss også.

Var hos Hobby forhandler i Ålesund,og han hadde ikke noe liggende,så om du har, så hadde jeg vært kjempeglad.
Jeg er slik laget,at jeg liker å lese meg frem til de forskjellige ting Laughing
Til Toppen Go down
Sponsored content





Instruksjonsbok Empty
PosteTema: Re: Instruksjonsbok   Instruksjonsbok Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Instruksjonsbok
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Brukermanual/instruksjonsbok/koblingskjema
» Brukermanual/instruksjonsbok knaus
» Instruksjonsbok for Hobby 720 UKFe, 2011

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: