CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Apelviken i Varberg

Go down 
2 posters
AvInnlegg
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Apelviken i Varberg Empty
PosteTema: Apelviken i Varberg   Apelviken i Varberg Icon_minitimeMan 7 Jul 2008 - 23:04

Vi skal tilbringe 2 uker på Apelviken i Varberg i ferien. http://www.apelviken.se/

Stor camping ved havet med det meste av fasiliteter i akkurat passe avstand til et koselig bysentrum.
Vi var der for første gang i fjor og likte oss så godt at vi bestemte oss for å dra dit i år også.
Eneste minus er at plassen er så populær at man må bestille tidlig, men det gjelder vel de fleste plasser langs Sveriges vestkyst.

Noen flere som skal dit?
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Apelviken i Varberg Empty
PosteTema: Re: Apelviken i Varberg   Apelviken i Varberg Icon_minitimeMan 7 Jul 2008 - 23:22

Slik at jeg slipper å lete så mye.. hvor langt unna Gøteborg er dette? Vi skal sannsynligvis være på Askim strand fra 20. til 27. juli.. Hvis vi ikke finner en annen plass som er like bra/bedre.. Må være i rimelighetens grenser unna byen pga Liseberg + at vi skal møte familie borte der.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Apelviken i Varberg Empty
PosteTema: Re: Apelviken i Varberg   Apelviken i Varberg Icon_minitimeMan 7 Jul 2008 - 23:31

Varberg???? er ikke det den campingen med togbanen da?
May-Britt, var det ikke Varberg du/dere var på en gang da?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Apelviken i Varberg Empty
PosteTema: Re: Apelviken i Varberg   Apelviken i Varberg Icon_minitimeMan 7 Jul 2008 - 23:35

Thomas skrev:
Slik at jeg slipper å lete så mye.. hvor langt unna Gøteborg er dette? Vi skal sannsynligvis være på Askim strand fra 20. til 27. juli.. Hvis vi ikke finner en annen plass som er like bra/bedre.. Må være i rimelighetens grenser unna byen pga Liseberg + at vi skal møte familie borte der.

Slapp-fis, så får jeg gjøre det for deg da. ca 73 km langs E06 rett sørover + 2 til 3 km "ut mot havet" Rune Rudberg?
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Apelviken i Varberg Empty
PosteTema: Re: Apelviken i Varberg   Apelviken i Varberg Icon_minitimeTir 8 Jul 2008 - 6:18

Tom RS skrev:
Varberg???? er ikke det den campingen med togbanen da?
May-Britt, var det ikke Varberg du/dere var på en gang da?
Joa, det er nok en togbane der et sted, men HALLO Tom RS, vi var da akkurat på Hundefossen, husker du?. Der ble vi også advart mot tog. Jeg merket ingenting.
(Nå har jeg tenkt å legge til at dette helt sikkert er pga at Hobby er så godt isolert, men da er jeg redd tråden sporer av Razz Razz )
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Apelviken i Varberg Empty
PosteTema: Re: Apelviken i Varberg   Apelviken i Varberg Icon_minitimeTir 8 Jul 2008 - 6:21

hpk skrev:
Tom RS skrev:
Varberg???? er ikke det den campingen med togbanen da?
May-Britt, var det ikke Varberg du/dere var på en gang da?
Joa, det er nok en togbane der et sted, men HALLO Tom RS, vi var da akkurat på Hundefossen, husker du?. Der ble vi også advart mot tog. Jeg merket ingenting.
(Nå har jeg tenkt å legge til at dette helt sikkert er pga at Hobby er så godt isolert, men da er jeg redd tråden sporer av Razz Razz )

Hpk

må bare få tilføye, da vi lå i hunderfossen, så lå vi og i Hobby...... og gidder ikke Hunderfossen camping mer.... ser jo togene er der fortsatt, når vi har ligget på Mageli..... men da er de på andre siden av vannet...


Sist endret av Vegard den Tir 8 Jul 2008 - 9:42, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Apelviken i Varberg Empty
PosteTema: Re: Apelviken i Varberg   Apelviken i Varberg Icon_minitimeTir 8 Jul 2008 - 9:00

Tom RS skrev:
Varberg???? er ikke det den campingen med togbanen da?
May-Britt, var det ikke Varberg du/dere var på en gang da?

Det stemmer Tom RS....... jeg holdt på å få hjertestans av den togbanen......vi kom i mørket til campingen og krysset ingen togbane på vei inn til campingen som vi la merke til (fordi vi kjørte under den) og skvatt så vi holdt på å dø da første toget kom .... Razz Razz

Det som gjør denne campingen forskjellig fra Hunderfossen er tre ting ......

-togbanen ligger høyt i terrenget og hjulene på toget kommer i høyde med taket på vogna og skaper dermed mer bråk enn på Hunderfossen
- det kommer mange flere tog i døgnet enn på Hunderfossen
- og de TUTER..... pga av en usikret planovergang der........

Men du verden for et flott sted den campingne ligger på. Det er noen bilder på nettsiden min under ferie 2007.... bilde f.o.m. 45 - t.o.m. 50 er fra Apelviken....... Det går en sykkelsti langs stranda og inn til byen.......en nydelig tur.........
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Apelviken i Varberg Empty
PosteTema: Re: Apelviken i Varberg   Apelviken i Varberg Icon_minitimeTir 8 Jul 2008 - 12:23

May-Britt skrev:
Tom RS skrev:
Varberg???? er ikke det den campingen med togbanen da?
May-Britt, var det ikke Varberg du/dere var på en gang da?

Det stemmer Tom RS....... jeg holdt på å få hjertestans av den togbanen......vi kom i mørket til campingen og krysset ingen togbane på vei inn til campingen som vi la merke til (fordi vi kjørte under den) og skvatt så vi holdt på å dø da første toget kom .... Razz Razz

Det som gjør denne campingen forskjellig fra Hunderfossen er tre ting ......

-togbanen ligger høyt i terrenget og hjulene på toget kommer i høyde med taket på vogna og skaper dermed mer bråk enn på Hunderfossen
- det kommer mange flere tog i døgnet enn på Hunderfossen
- og de TUTER..... pga av en usikret planovergang der........

Men du verden for et flott sted den campingne ligger på. Det er noen bilder på nettsiden min under ferie 2007.... bilde f.o.m. 45 - t.o.m. 50 er fra Apelviken....... Det går en sykkelsti langs stranda og inn til byen.......en nydelig tur.........
Seriøst..............vi merket ingenting til toget da vi var på Apelviken i fjor, men da bodde vi på felt Ø helt oppe ved fotballbanen. I år skal vi bo mere midt på plassen så da kan det hende vi hører det bedre.
Jeg er ikke så var for slike lyder, så for meg spiller det liten rolle.

Kanskje vi burde starte en protestaksjon mot jernbanelinjer nær campingplasser. På Gustavsvik i Ørebro går det også "hundre tog" i døgnet forbi plassen. cheers
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Apelviken i Varberg Empty
PosteTema: Re: Apelviken i Varberg   Apelviken i Varberg Icon_minitimeTir 8 Jul 2008 - 15:19

hpk skrev:
May-Britt skrev:
Tom RS skrev:
Varberg???? er ikke det den campingen med togbanen da?
May-Britt, var det ikke Varberg du/dere var på en gang da?

Det stemmer Tom RS....... jeg holdt på å få hjertestans av den togbanen......vi kom i mørket til campingen og krysset ingen togbane på vei inn til campingen som vi la merke til (fordi vi kjørte under den) og skvatt så vi holdt på å dø da første toget kom .... Razz Razz

Det som gjør denne campingen forskjellig fra Hunderfossen er tre ting ......

-togbanen ligger høyt i terrenget og hjulene på toget kommer i høyde med taket på vogna og skaper dermed mer bråk enn på Hunderfossen
- det kommer mange flere tog i døgnet enn på Hunderfossen
- og de TUTER..... pga av en usikret planovergang der........

Men du verden for et flott sted den campingne ligger på. Det er noen bilder på nettsiden min under ferie 2007.... bilde f.o.m. 45 - t.o.m. 50 er fra Apelviken....... Det går en sykkelsti langs stranda og inn til byen.......en nydelig tur.........
Seriøst..............vi merket ingenting til toget da vi var på Apelviken i fjor, men da bodde vi på felt Ø helt oppe ved fotballbanen. I år skal vi bo mere midt på plassen så da kan det hende vi hører det bedre.
Jeg er ikke så var for slike lyder, så for meg spiller det liten rolle.

Kanskje vi burde starte en protestaksjon mot jernbanelinjer nær campingplasser. På Gustavsvik i Ørebro går det også "hundre tog" i døgnet forbi plassen. cheers

hpk

Jeg har ingen problemer med toget på Hunderfossen, der har vi ligget mange ganger og aldri "merket" toget engang......

Vi lå øverst i Apelviken.......nesten oppe ved resepsjonen.....tror det ikke var stort mer enn 50m fra vogna og bort til toget, var et par vogner og en liten vei imellom ........Jeg tror godt den opplevelsen er annerledes når en ligger lenger nede på feltet.......

Tog i Gustavsvik..... scratch ......det kan jeg ikke huske fra vi var der Apelviken i Varberg 928394 lol! ........har et avslappet forhold til de togene jeg, selv om vi syns det ble litt vel mye bråk der vi lå i Apelviken........
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Apelviken i Varberg Empty
PosteTema: Re: Apelviken i Varberg   Apelviken i Varberg Icon_minitimeTir 8 Jul 2008 - 17:46

Tog eller ikke tog - det viktigste er å komme seg på camping. Nå er det bare 3 dager igjen på arbeid før 4 ukers herlig ferie venter.
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Apelviken i Varberg Empty
PosteTema: Re: Apelviken i Varberg   Apelviken i Varberg Icon_minitimeTir 8 Jul 2008 - 22:02

Tom RS skrev:
Thomas skrev:
Slik at jeg slipper å lete så mye.. hvor langt unna Gøteborg er dette? Vi skal sannsynligvis være på Askim strand fra 20. til 27. juli.. Hvis vi ikke finner en annen plass som er like bra/bedre.. Må være i rimelighetens grenser unna byen pga Liseberg + at vi skal møte familie borte der.

Slapp-fis, så får jeg gjøre det for deg da. ca 73 km langs E06 rett sørover + 2 til 3 km "ut mot havet" Rune Rudberg?

He he.. var kjapp nå ja. Gidder ikke å sitte å trykke mer enn jeg må. Dette forumet er vel omtrent den eneste grunnen til at vi ikke har sesongbredbånd på vinterstid. Nettet er pent lite brukt, bruker heller tiden ute ja. Takker for hjelpen Tom Razz
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Apelviken i Varberg Empty
PosteTema: Re: Apelviken i Varberg   Apelviken i Varberg Icon_minitimeTir 8 Jul 2008 - 23:43

Thomas skrev:
Tom RS skrev:
Thomas skrev:
Slik at jeg slipper å lete så mye.. hvor langt unna Gøteborg er dette? Vi skal sannsynligvis være på Askim strand fra 20. til 27. juli.. Hvis vi ikke finner en annen plass som er like bra/bedre.. Må være i rimelighetens grenser unna byen pga Liseberg + at vi skal møte familie borte der.

Slapp-fis, så får jeg gjøre det for deg da. ca 73 km langs E06 rett sørover + 2 til 3 km "ut mot havet" Rune Rudberg?

He he.. var kjapp nå ja. Gidder ikke å sitte å trykke mer enn jeg må. Dette forumet er vel omtrent den eneste grunnen til at vi ikke har sesongbredbånd på vinterstid. Nettet er pent lite brukt, bruker heller tiden ute ja. Takker for hjelpen Tom Razz

Very Happy Det er meg en glede. God tur - aldri sur.
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Apelviken i Varberg Empty
PosteTema: Re: Apelviken i Varberg   Apelviken i Varberg Icon_minitimeLør 19 Jul 2008 - 9:04

Her er det bra i år òg!

Litt skiftende vær, men stort sett bra. sunny Om det regner, så gjør det det om natta (hvordan får de det til?) 20 grader pluss minus. Noe vind, men her blåser det mer eller mindre hele tiden.

Togene merker vi heldigvis lite av selv om vi i år ikke bor så langt unna jernbanen.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Apelviken i Varberg Empty
PosteTema: Re: Apelviken i Varberg   Apelviken i Varberg Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Apelviken i Varberg
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» AGRELL’S STUGOR & CAMPING/ Varberg
» Forslag til stoppested ved ferga i Varberg?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGPLASSER-
Gå Til: