CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hobby 650 KMFe - en blogg om en campingvogn og dens lyter

Go down 
+5
Jan Ole
ArneO
Bidda
hpk
thor_egil
9 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Hobby 650 KMFe - en blogg om en campingvogn og dens lyter - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hobby 650 KMFe - en blogg om en campingvogn og dens lyter   Hobby 650 KMFe - en blogg om en campingvogn og dens lyter - Page 2 Icon_minitimeFre 2 Jun 2017 - 9:29

Noe nytt her?
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

Hobby 650 KMFe - en blogg om en campingvogn og dens lyter - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hobby 650 KMFe - en blogg om en campingvogn og dens lyter   Hobby 650 KMFe - en blogg om en campingvogn og dens lyter - Page 2 Icon_minitimeFre 2 Jun 2017 - 10:23

Det har vært lite action siden 2015 også. Very Happy
Gasskasse-problematikken har ikke utviklet seg veldig og er ganske stabil. Jeg har fått en del skjemmende sprekker i dekselet som omkranser draget. Dette må nok byttes på sikt.

Vogna har nok også behov for å sett over på service. Sjekk av bremser og bytte av gasslange og slikt - men er i superform med tanke på funksjoner innvendig.
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

Hobby 650 KMFe - en blogg om en campingvogn og dens lyter - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hobby 650 KMFe - en blogg om en campingvogn og dens lyter   Hobby 650 KMFe - en blogg om en campingvogn og dens lyter - Page 2 Icon_minitimeOns 7 Jun 2017 - 19:37

På tur i helga gikk skuffinnsatsen i småbiter! Så den må bestilles og erstattes. Skikkelig plastræl. Oppdatering kommer.
Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Hobby 650 KMFe - en blogg om en campingvogn og dens lyter - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hobby 650 KMFe - en blogg om en campingvogn og dens lyter   Hobby 650 KMFe - en blogg om en campingvogn og dens lyter - Page 2 Icon_minitimeTor 8 Jun 2017 - 9:13

Det er kanskje tid for en oppsummering og konklusjon? Det høres ut som du har hatt mange småproblemer, men fukt har du sluppet unna?

Kan du anbefale Hobby? Very Happy
Til Toppen Go down
awt
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
awt


Male
Antall Innlegg : 205
Localisation : Karmøy
Registration date : 13.08.2015

Hobby 650 KMFe - en blogg om en campingvogn og dens lyter - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hobby 650 KMFe - en blogg om en campingvogn og dens lyter   Hobby 650 KMFe - en blogg om en campingvogn og dens lyter - Page 2 Icon_minitimeFre 9 Jun 2017 - 8:49

Jeg er mest nyskjerrig på kjørevekten som er oppgitt i signaturen din. Er dette egenvekt ut fra vognkortet om er oppgitt, eller den vekten vognen faktisk veier når dere er på tur? Om det er sistnevnte vil jeg påstå dette er ganske imponerende.
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

Hobby 650 KMFe - en blogg om en campingvogn og dens lyter - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hobby 650 KMFe - en blogg om en campingvogn og dens lyter   Hobby 650 KMFe - en blogg om en campingvogn og dens lyter - Page 2 Icon_minitimeMan 12 Jun 2017 - 10:02

awt skrev:
Jeg er mest nyskjerrig på kjørevekten som er oppgitt i signaturen din. Er dette egenvekt ut fra vognkortet om er oppgitt, eller den vekten vognen faktisk veier når dere er på tur? Om det er sistnevnte vil jeg påstå dette er ganske imponerende.

Hei awt!

Vekten jeg har oppgitt er, såvidt jeg husker, den som Hobby oppgav i brosjyren fra 2006. Det innbærer at noen væsker er fylt opp delvis - men representerer ikke på noen måte det som er virkelig kjørevekt for en familie på 6 stk. Du kan nok anta at kjørevekten er ganske nær 1900 kg.
Et av poengene med å oppgi kjørevekten fra fabrikk var å synliggjøre bagasjekapasiteten til vogna - som er ganske god. Smile
Til Toppen Go down
awt
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
awt


Male
Antall Innlegg : 205
Localisation : Karmøy
Registration date : 13.08.2015

Hobby 650 KMFe - en blogg om en campingvogn og dens lyter - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hobby 650 KMFe - en blogg om en campingvogn og dens lyter   Hobby 650 KMFe - en blogg om en campingvogn og dens lyter - Page 2 Icon_minitimeMan 12 Jun 2017 - 10:12

Ok, da gir det litt mer mening. Smile

Sikler selv på 650KMFe, da jeg synes den har best løsning i forhold til lengde, men er redd lasteevnen blir hakket for liten med de "originale" 1900kg totalvekt (sliter her med nåværende vogn), og skal man ha en med utvidet snakker vi plutselig om en helt annen prisklasse.
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

Hobby 650 KMFe - en blogg om en campingvogn og dens lyter - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hobby 650 KMFe - en blogg om en campingvogn og dens lyter   Hobby 650 KMFe - en blogg om en campingvogn og dens lyter - Page 2 Icon_minitimeMan 12 Jun 2017 - 12:31

Jeg ser jo at lastekapasiteten synes å ha blitt mindre på de nye årgangene. :-(
Men må jo si at det har vært en strålende vogn å eie. Du kjenner jo konseptet med salong og dobbelseng, så da vet du jo hvordan det virker. Min 2006 har mer enn 300 kilo lasteevne og det er nesten så bra som en får det, er det ikke.
Til Toppen Go down
awt
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
awt


Male
Antall Innlegg : 205
Localisation : Karmøy
Registration date : 13.08.2015

Hobby 650 KMFe - en blogg om en campingvogn og dens lyter - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hobby 650 KMFe - en blogg om en campingvogn og dens lyter   Hobby 650 KMFe - en blogg om en campingvogn og dens lyter - Page 2 Icon_minitimeMan 12 Jun 2017 - 13:23

Litt trang er jo løsningen, men jeg liker den veldig godt. Jeg kunne derimot tenkt meg den ekstra sittegruppen 650 har bak, slik at ikke alt må skje i hovedsalongen.

Så en slik med 2200kg totalvekt er absolutt på ønskelisten. Smile
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

Hobby 650 KMFe - en blogg om en campingvogn og dens lyter - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hobby 650 KMFe - en blogg om en campingvogn og dens lyter   Hobby 650 KMFe - en blogg om en campingvogn og dens lyter - Page 2 Icon_minitimeMan 12 Jun 2017 - 13:43

Det skjønner jeg godt. Jeg har jo også laget en ekstra seng av salongen bak slik at jeg hadde 4 soveplasser bak i vogna. Den fungerer utmerket for barn under 150 cm.
https://www.youtube.com/watch?v=Z8-oRImBhqI
Men i nyere vogner er vel gjerne den muligheten innebygget?
Til Toppen Go down
awt
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
awt


Male
Antall Innlegg : 205
Localisation : Karmøy
Registration date : 13.08.2015

Hobby 650 KMFe - en blogg om en campingvogn og dens lyter - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hobby 650 KMFe - en blogg om en campingvogn og dens lyter   Hobby 650 KMFe - en blogg om en campingvogn og dens lyter - Page 2 Icon_minitimeMan 12 Jun 2017 - 14:39

Var jo en grei løsning det. Jeg aner ikke hvordan det er i nyere vogner, men for vår del klarer vi oss med trippelkøye, så det er ikke så farlig heller.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Hobby 650 KMFe - en blogg om en campingvogn og dens lyter - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hobby 650 KMFe - en blogg om en campingvogn og dens lyter   Hobby 650 KMFe - en blogg om en campingvogn og dens lyter - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Hobby 650 KMFe - en blogg om en campingvogn og dens lyter
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Hobby 545 De luxe (kmfe) 3 barnekøyer
» Bremser hobby kmfe 650
» Sikring til gulvvarme Hobby Kmfe 09
» Hobby 560 Kmfe eller UFK (250 bredde)
» Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: