CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Varme OG ventilasjon..?

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Bjornz
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER
Bjornz


Male
Antall Innlegg : 20
Age : 52
Localisation : Bjugn
Registration date : 24.07.2008

Varme OG ventilasjon..? Empty
PosteTema: Varme OG ventilasjon..?   Varme OG ventilasjon..? Icon_minitimeTir 29 Jul 2008 - 22:59

Står Varmesystemer... Men er det mulig å diskutere ventilasjon her også..? Dere diskuterer jo AC.. bounce
Om ikke så ber jeg moderator putte dette i riktig bås..

Jeg lurer på denna: Question http://www.dometic.com/sv/Europe/Sweden/Husvagnsutrustning/Luftkonditioneringar/Product-display-luftkonditioneringar/?productdataid=66583
Sitat :
Den tysta lösningen på frisk luft
Utan motor och inga rörliga delar arbetar denna ventilator helt ljudlöst - en perfekt lösning för sovrummet och bodelarna
står det å lese...
Hva er dette? En ventilhatt..?
Funker denna bedre enn "et hull i taket" ? Kanskje det bare er et "vanntett hull i tak"? Den finnes også med vifte.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Varme OG ventilasjon..? Empty
PosteTema: Re: Varme OG ventilasjon..?   Varme OG ventilasjon..? Icon_minitimeTir 29 Jul 2008 - 23:34

Bjornz skrev:
Står Varmesystemer... Men er det mulig å diskutere ventilasjon her også..? Dere diskuterer jo AC.. bounce
Om ikke så ber jeg moderator putte dette i riktig bås..

Jeg lurer på denna: Question http://www.dometic.com/sv/Europe/Sweden/Husvagnsutrustning/Luftkonditioneringar/Product-display-luftkonditioneringar/?productdataid=66583
Sitat :
Den tysta lösningen på frisk luft
Utan motor och inga rörliga delar arbetar denna ventilator helt ljudlöst - en perfekt lösning för sovrummet och bodelarna
står det å lese...
Hva er dette? En ventilhatt..?
Funker denna bedre enn "et hull i taket" ? Kanskje det bare er et "vanntett hull i tak"? Den finnes også med vifte.

Dette er en god gammel Electroluxventil. Hadde fire sånne på en Polar fra -92.
Gode ventiler som i Polar var sikret mot å bli lukket for å opprettholde nødvendig tvangsventilasjon. Skiftet utvendig deksel på dem pga at sola hadde gjort dem sprø.
I vanlig utførelse gjør de ikke noe annet enn andre ventiler.
Varianten med solcelle drevet vifte så jeg en gang en Petter Smart som bodde i en båt om vinteren, hadde koblet strøm på slik at de gikk hele tiden, effekten av dette kan jeg ikke gå god for.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Bjornz
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER
Bjornz


Male
Antall Innlegg : 20
Age : 52
Localisation : Bjugn
Registration date : 24.07.2008

Varme OG ventilasjon..? Empty
PosteTema: Re: Varme OG ventilasjon..?   Varme OG ventilasjon..? Icon_minitimeOns 30 Jul 2008 - 15:14

Dometic = Elektrolux

Var vel det jeg regna med... Dette er "hvilken som helst"-ventil,men er dugandes pga utformingen..
Reagerte litt på teksten Smile "uten rörliga deler - perfekt"

I båtverden finnes det jo mangt, denne feks http://www.marineshop.no/PartDetail.aspx?q=p:10509350;c:100697

Eneste forskjell på båt og caravan er vel at det er ikke sååå mange båter som marsjer i 40 knop.. (Jo jeg vet mange går over 40, men få som marsjer der oppe)

Jeg tenkte event å montere in "et par" ventiler.. Jeg tror ikke det blir ac av det..Men det kan vel neppe skade komforten i vogna..
Til Toppen Go down
Sponsored content





Varme OG ventilasjon..? Empty
PosteTema: Re: Varme OG ventilasjon..?   Varme OG ventilasjon..? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Varme OG ventilasjon..?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» varme
» Varme på 12v
» Alde varme Bjølseth 96 mod
» Varmtvann og varme
» Varme i Cabby 78'

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: