CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Kjøleskap fungerer ikke på 12V

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Ronny U




Antall Innlegg : 2
Registration date : 03.08.2008

Kjøleskap fungerer ikke på 12V Empty
PosteTema: Kjøleskap fungerer ikke på 12V   Kjøleskap fungerer ikke på 12V Icon_minitimeSøn 3 Aug 2008 - 18:41

Hei
Jeg har montert 12V i vogna, og dette fungerer helt fint med tanke på lys etc. Jeg har imidlertid problemer med at kjøleskapet ikke kjøler??
Lyset inne i skapet fungerer helt fint.

Har noen et tips?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kjøleskap fungerer ikke på 12V Empty
PosteTema: Re: Kjøleskap fungerer ikke på 12V   Kjøleskap fungerer ikke på 12V Icon_minitimeSøn 3 Aug 2008 - 18:47

Ronny U skrev:
Hei
Jeg har montert 12V i vogna, og dette fungerer helt fint med tanke på lys etc. Jeg har imidlertid problemer med at kjøleskapet ikke kjøler??
Lyset inne i skapet fungerer helt fint.

Har noen et tips?

Tar jeg ikke feil, så mates kjøleskapets 12V element av en separat kabel, og ikke sammen med styrestrømmen..... mulig denne må legges fram til skapet, med egen sikring, for og få dette til....

du må opp litt i tverrsnitt på denne kabelen, enten 4 eller aller helst 6 kvadrat....
Til Toppen Go down
Ronny U




Antall Innlegg : 2
Registration date : 03.08.2008

Kjøleskap fungerer ikke på 12V Empty
PosteTema: Re: Kjøleskap fungerer ikke på 12V   Kjøleskap fungerer ikke på 12V Icon_minitimeSøn 3 Aug 2008 - 23:23

Takk for tilbakemelding.
Målte ut strømforbruket på en annen kabel i koblingsboksen framme. Det viste seg at jeg måtte serie koble denne slik at det ble kontakt fra batteriet til både sentralen og kjøleskap.

Tror muigens dette er gjort for at en skal kunne koble strøm fra bil direkte til kjøleskapet
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Kjøleskap fungerer ikke på 12V Empty
PosteTema: Re: Kjøleskap fungerer ikke på 12V   Kjøleskap fungerer ikke på 12V Icon_minitimeSøn 3 Aug 2008 - 23:32

Ronny U

Du skal være klar over at kjøleskapet bruker veldig mye strøm slik at batteriet tappes fort.

På mange vogner er 12V til kjøleskapet koblet slik at det bare er mulig å kjøre det på 12V når vogna er tilkoblet bilen.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Kjøleskap fungerer ikke på 12V Empty
PosteTema: Re: Kjøleskap fungerer ikke på 12V   Kjøleskap fungerer ikke på 12V Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Kjøleskap fungerer ikke på 12V
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Elekrolux kjøleskap (fungerer ikke på gass, 230 eller 12v)
» Får ikke opp låst kjøleskap
» Trumavent fungerer ikke
» Primus 2470 fungerer ikke på gass
» Kjøleskap virker ikke på gass

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: