CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Cabby 800F3F erfaringer

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Cabby 800F3F erfaringer Empty
PosteTema: Cabby 800F3F erfaringer   Cabby 800F3F erfaringer Icon_minitimeTir 5 Aug 2008 - 22:40

Dette ser ut som en stor og flott familievogn. Stiller store krav til trekker dog med rundt 1900kg egenvekt og totalvekt på 2400kg.

Noen som har denne? Hvordan fungerer f.eks. dusjen i denne? Det er vel en litt sånn semiløsning i forhold til de med separate dusjkabinett?

Ellers så er det vel en super vogn på alle måter vil jeg tro?

Noen pene eksemplar i prisleiet 320-330':
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14278985
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14219374
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14223820
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Cabby 800F3F erfaringer Empty
PosteTema: Re: Cabby 800F3F erfaringer   Cabby 800F3F erfaringer Icon_minitimeTir 5 Aug 2008 - 22:47

Lene i Alta har jo ei 800 men tror det var med annen løsning
hun ble visst fornøyd
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Cabby 800F3F erfaringer Empty
PosteTema: Re: Cabby 800F3F erfaringer   Cabby 800F3F erfaringer Icon_minitimeTir 5 Aug 2008 - 22:48

Lars Egil.

Jeg mener dette er en av de mest solide vognene på markedet for tida.Gikk med lupe (nesten) på messa sist,og Cabby var overbevisende i detaljkvaliteten.Varm og god stemning innvendig,med fine valg av materialer og farger.
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Cabby 800F3F erfaringer Empty
PosteTema: Re: Cabby 800F3F erfaringer   Cabby 800F3F erfaringer Icon_minitimeTir 5 Aug 2008 - 22:54

Arve

Før i tida løsnet ikke hele vegger & slikt da? Er det noe de gjør forskjellig i dag? Var mye spon også da (her snakker vi 80-tallet da)

De reklamerte vel med å sette en bil oppe på taket også...

Det eneste jeg reagerte på den gangen jeg så på Cabby (1999) var at gulvet sviktet når jeg gikk inn i den)

Men ja - Vekta tilsier at denne skal være solid (om de ikke benytter mye spon da?)

mvh
Tommy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Cabby 800F3F erfaringer Empty
PosteTema: Re: Cabby 800F3F erfaringer   Cabby 800F3F erfaringer Icon_minitimeTir 5 Aug 2008 - 22:58

Tommy

tror du må glemme alt du har hørt om Cabby, for med det nye chassiset virker det bra på meg......

før var det jo ikke ei cabby, som ikke mugghundene fikk los på..... men det er historie..... for lenge siden....
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Cabby 800F3F erfaringer Empty
PosteTema: Re: Cabby 800F3F erfaringer   Cabby 800F3F erfaringer Icon_minitimeTir 5 Aug 2008 - 22:59

[quote="Vegard"]Tommy

tror du må glemme alt du har hørt om Cabby, for med det nye chassiset virker det bra på meg......

før var det jo ikke ei cabby, som ikke mugghundene fikk los på..... men det er historie..... for lenge siden....[/quote

Når kom de med det nye chassiet da?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Cabby 800F3F erfaringer Empty
PosteTema: Re: Cabby 800F3F erfaringer   Cabby 800F3F erfaringer Icon_minitimeTir 5 Aug 2008 - 23:02

Tommy

tja, var ikke det som 07 modellen da???? tror det.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Cabby 800F3F erfaringer Empty
PosteTema: Re: Cabby 800F3F erfaringer   Cabby 800F3F erfaringer Icon_minitimeTir 5 Aug 2008 - 23:03

Tommy.

Jeg hadde veldig dårlig erfaring med vår nye Cabby 550 fra '98.Da hadde Cabby interiør fra Slovenia,hvor skap hang og slang,og lakken forsvant her og der innvendig.Dette ble gradvis forbedret,og mye av det jukset jeg så den gang,eksisterer ikke i dag.Tenker på hvordan vegger og skap er festet.Den gang brukte de mye av de plastkomponentene jeg nevner i Kabe-tråden,og som jeg har hatt i mange vogner.Med lite hell,om jeg får si det sånn.Nå har de andre løsninger som virker betryggende.

Jeg er hverken ingeniør eller snekker,men drister meg til å mene at Cabby nå i dag virker meget solid.Har jo hatt endel vogner,og reist mye rundt og glana hos forhandlere de siste tiåra.Og når man ser på bruktvogner,ser man hva vognene er gode for.Alt kan se flott ut i spotlight-lyset i butikken når det er nytt.

Og joda,de hadde biler på taket,pluss at herr Nilsson,plasserte kjerringa si på taket et år,i brosjyra.Het vel Maj-britt hu der,og elska å vise seg frem i brosjyrene noen år.Hehe.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Cabby 800F3F erfaringer Empty
PosteTema: Re: Cabby 800F3F erfaringer   Cabby 800F3F erfaringer Icon_minitimeTir 5 Aug 2008 - 23:04

Vegard.

fuktproblemene til Cabby stammer fra en delt takkonstruksjon,som vel opphørte å eksistere rundt 85/86.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Cabby 800F3F erfaringer Empty
PosteTema: Re: Cabby 800F3F erfaringer   Cabby 800F3F erfaringer Icon_minitimeTir 5 Aug 2008 - 23:05

ARVE skrev:
Tommy.

Jeg hadde veldig dårlig erfaring med vår nye Cabby 550 fra '98.Da hadde Cabby interiør fra Slovenia,hvor skap hang og slang,og lakken forsvant her og der innvendig.Dette ble gradvis forbedret,og mye av det jukset jeg så den gang,eksisterer ikke i dag.Tenker på hvordan vegger og skap er festet.Den gang brukte de mye av de plastkomponentene jeg nevner i Kabe-tråden,og som jeg har hatt i mange vogner.Med lite hell,om jeg får si det sånn.Nå har de andre løsninger som virker betryggende.

Jeg er hverken ingeniør eller snekker,men drister meg til å mene at Cabby nå i dag virker meget solid.Har jo hatt endel vogner,og reist mye rundt og glana hos forhandlere de siste tiåra.Og når man ser på bruktvogner,ser man hva vognene er gode for.Alt kan se flott ut i spotlight-lyset i butikken når det er nytt.

Og joda,de hadde biler på taket,pluss at herr Nilsson,plasserte kjerringa si på taket et år,i brosjyra.Het vel Maj-britt hu der,og elska å vise seg frem i brosjyrene noen år.Hehe.

Arve

de hadde egen Cower-girl ja????.....
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Cabby 800F3F erfaringer Empty
PosteTema: Re: Cabby 800F3F erfaringer   Cabby 800F3F erfaringer Icon_minitimeTir 5 Aug 2008 - 23:06

ARVE skrev:
Vegard.

fuktproblemene til Cabby stammer fra en delt takkonstruksjon,som vel opphørte å eksistere rundt 85/86.
det var vel på de brune med tverrskjøter på taket som bare var ønsket sammen i skjøtene
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Cabby 800F3F erfaringer Empty
PosteTema: Re: Cabby 800F3F erfaringer   Cabby 800F3F erfaringer Icon_minitimeTir 5 Aug 2008 - 23:08

ARVE skrev:
Vegard.

fuktproblemene til Cabby stammer fra en delt takkonstruksjon,som vel opphørte å eksistere rundt 85/86.

Arve

stemmer det..... de hadde tre takplater, og tverrgående lister, og vannet ble stående oppå der..... det må bli lekk det..... bare snakk om tid.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Cabby 800F3F erfaringer Empty
PosteTema: Re: Cabby 800F3F erfaringer   Cabby 800F3F erfaringer Icon_minitimeTir 5 Aug 2008 - 23:09

Jan skrev:
ARVE skrev:
Vegard.

fuktproblemene til Cabby stammer fra en delt takkonstruksjon,som vel opphørte å eksistere rundt 85/86.
det var vel på de brune med tverrskjøter på taket som bare var ønsket sammen i skjøtene

Jan.

Jepp,de sennpsfargede ja.Men de var velbygde i interiøret,de 80-tallsvognene.Men fukt......oh yes sir.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Cabby 800F3F erfaringer Empty
PosteTema: Re: Cabby 800F3F erfaringer   Cabby 800F3F erfaringer Icon_minitimeTir 5 Aug 2008 - 23:10

Vegard skrev:
ARVE skrev:
Vegard.

fuktproblemene til Cabby stammer fra en delt takkonstruksjon,som vel opphørte å eksistere rundt 85/86.

Arve

stemmer det..... de hadde tre takplater, og tverrgående lister, og vannet ble stående oppå der..... det må bli lekk det..... bare snakk om tid.....

Vegard.

Som hos oss over 40-Bare å vente på at det lekker snart. lol! lol!
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Cabby 800F3F erfaringer Empty
PosteTema: Re: Cabby 800F3F erfaringer   Cabby 800F3F erfaringer Icon_minitimeTir 5 Aug 2008 - 23:13

Hei!

Jeg synes den nye looken ser bra ut (da de ble rette i taket utvendig.

Jeg kikka inni en Cabby av fjorårsmodell. Den var flott, men jeg syntes den ble litt "kald". Skapdørene var glatte og "litt kjedelige". (Synes mine skapdører er penere og det er jo bra å være fornøyd med noe man har selv Smile)

Må kikke på Cabby på messa i år da...

mvh
Tommy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Cabby 800F3F erfaringer Empty
PosteTema: Re: Cabby 800F3F erfaringer   Cabby 800F3F erfaringer Icon_minitimeTir 5 Aug 2008 - 23:13

ARVE skrev:
Vegard skrev:
ARVE skrev:
Vegard.

fuktproblemene til Cabby stammer fra en delt takkonstruksjon,som vel opphørte å eksistere rundt 85/86.

Arve

stemmer det..... de hadde tre takplater, og tverrgående lister, og vannet ble stående oppå der..... det må bli lekk det..... bare snakk om tid.....

Vegard.

Som hos oss over 40-Bare å vente på at det lekker snart. lol! lol!

Jepp.... og bare det naturlige fallet igjen..... i det heletatt, mye skinn, og lite pi................
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Cabby 800F3F erfaringer Empty
PosteTema: Re: Cabby 800F3F erfaringer   Cabby 800F3F erfaringer Icon_minitimeTir 5 Aug 2008 - 23:14

Vegard.

Hm,og du skal vel dusje nå kjenner jeg deg rett ????? Tenkte på skinnet og pi....... Lykke til.
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Cabby 800F3F erfaringer Empty
PosteTema: Re: Cabby 800F3F erfaringer   Cabby 800F3F erfaringer Icon_minitimeTir 5 Aug 2008 - 23:15

Heisann!

Solifer var vel gankse tidlig ute med hel takplate (Uten at fuktproblemene var løst av den grunn)

Artic serien er jo fuktik fra tidlig 80 til 1992 omtrent...

MEn nå er det muligens litt "of Topic" da..

mvh
Tommy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Cabby 800F3F erfaringer Empty
PosteTema: Re: Cabby 800F3F erfaringer   Cabby 800F3F erfaringer Icon_minitimeTir 5 Aug 2008 - 23:20

Tommy.

Er vel ikk takkonstruksjonen som har gjort at Solifer har hatt fukt her og der (som de fleste vogner får med årene,om de ikke blir fulgt opp).De har en spesiell måte å montere front/endevinduene,med en hel gummilist som etter hvert blir tørr og ikke lenger beholder sin smidighet.Har selv hatt en Solifer 670 med dette problemet.Og en 500 L om jeg tenker meg om.

Kjent sak hos gutta på verkstedene.
Til Toppen Go down
bjørn
CARAVANER
CARAVANER
bjørn


Male
Antall Innlegg : 51
Age : 53
Localisation : verdal
Registration date : 20.11.2007

Cabby 800F3F erfaringer Empty
PosteTema: Re: Cabby 800F3F erfaringer   Cabby 800F3F erfaringer Icon_minitimeFre 8 Aug 2008 - 11:18

Vegard skrev:
Tommy

tja, var ikke det som 07 modellen da???? tror det.....

den NYE cabby kom med 2006 modellene. har en 620f2c selv og er kjempefornøyd
Til Toppen Go down
Sponsored content





Cabby 800F3F erfaringer Empty
PosteTema: Re: Cabby 800F3F erfaringer   Cabby 800F3F erfaringer Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Cabby 800F3F erfaringer
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Cabby 620 f2c/f2b erfaringer
» Cabby 440
» Cabby 680+ LT
» Cabby 2011
» Dekk på cabby?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: CABBY-
Gå Til: