CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn

Go down 
+7
Jan Ole
Lars
kbanto
Black Betty
Ronny
bjørn
hpk
11 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn   Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn - Page 2 Icon_minitimeOns 24 Sep 2008 - 23:15

Truls skrev:
J.O. skrev:
Har markisa hengende på vogna hele tiden og den er så vidt borti spikerteltveggen. Blir vel ca 7cm kan jeg tenke meg.

Taket på teltet er 8cm over vogna og det stikker omkring 16cm inn over vogna.
Går akkurat klar takluka i dusjen.

Venter nå på anledning til å være i vogna under litt dårlig vær, med vind og regn for å se hvordan dette fungerer da.


Dårlig vær får du til helga, hvis du skal innover. Det er meldt meget vått på lørdag :-( Men, godt vær for deg som ønsker å teste litt :-)

Dessverre. Vakt denne uka og jobb fredag kveld og lørdag foreløpig. Kan bli mer. Håper på neste helg. Er jo optimist.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn   Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn - Page 2 Icon_minitimeTor 25 Sep 2008 - 11:58

Jeg bruker en sluse laget av hobbyplater med skumgummi som presses mot vognsida, og så har jeg i teltskinna tredd et vognskjørt som festes under tkaet på spikerteltet som beskyttelse mot vær og vind
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn   Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn - Page 2 Icon_minitimeTir 24 Mar 2009 - 10:31

Ronny skrev:
Mitt tak har ikke noe utstikk så jeg har brukt 5meter vognskjørt i takskinna som er rullet rundt et impregnert bort og festet oppå taket...i et annet impregnert bord som er skrudd fast i bakkant av taket..

Ser nå at det billige vognskjørtet jeg har brukt ikke tåler vinteren spesielt godt, det har revna 15cm på ene siden og det ser ut til å bare fortsette med det!...får se om jeg bygger på taket litt slik at det stikker litt over vogn taket til neste vinter..
Til Toppen Go down
Fjellcamping
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Fjellcamping


Male
Antall Innlegg : 1238
Age : 55
Localisation : Hokksund / Blefjell
Registration date : 28.11.2007

Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn   Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn - Page 2 Icon_minitimeTir 24 Mar 2009 - 16:49

Ronny skrev:
Ronny skrev:
Mitt tak har ikke noe utstikk så jeg har brukt 5meter vognskjørt i takskinna som er rullet rundt et impregnert bort og festet oppå taket...i et annet impregnert bord som er skrudd fast i bakkant av taket..

Ser nå at det billige vognskjørtet jeg har brukt ikke tåler vinteren spesielt godt, det har revna 15cm på ene siden og det ser ut til å bare fortsette med det!...får se om jeg bygger på taket litt slik at det stikker litt over vogn taket til neste vinter..

Jeg har vognskjørt som går mellom taket på vogna og over til taket på spikerbua. Over der har jeg festa sorte blikkplater som en taktekker har laget til meg på mål og passer ferfekt om beskyttelse. For at det ikke skal bli riper i vogntaket har jeg lagt en remse med en slags gummibelegg mellom vogntaket og blikkplatene (som forøvrig er brettet så det ikke er noen skarpe kanter)
Til Toppen Go down
http://www.5-elementer.no
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn   Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn - Page 2 Icon_minitimeTir 24 Mar 2009 - 18:00

Jeg har tak som har over vogna med noen få cm, ca 15cm innover.
Rundt åpningen ved døra har jeg en remse med skumgummi. Veldig enkelt. Har funka perfekt i vinter.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn   Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn - Page 2 Icon_minitimeSøn 29 Mar 2009 - 19:35

Siden det var jeg som staret tråden kan jeg fortelle hvordan jeg løste det:

Der jeg ligger er det ikke mulig å ha taket stikkende inn over vogna pga bestemmelser om høydebegrensning.


  1. Vognskjørt i teltskinna på vogna rullet rundt en lekt på bakveggen til spikerteltet.
    (Til sommeren skal jeg montere trykknapper på spikerteltet til å feste vognskjørtet i for da blir montering og demontering enklere)
  2. Blikkbeslag på taket på spikerteltet som stikker litt ut slik at vann og snø drypper ned på taket på vogna i stedet for direkte ned på vognskjørtet
  3. Rørisolasjon rundt dør- og vindusåpninger. Ca 80mm i diameter, skrudd fast på spikerteltet, fylt med Rockwool og limt igjen.
    Disse pølsene er fleksible slik at når jeg setter vogna på plass med vognrullen så klemmer jeg de litt sammen så det blir helt tett.
    Utforinger i åpningene dekker delvis isolasjonspølsene.

Har ikke hatt problemer med kulde eller lekkasjer. Avstand mellom vogn og spikertelt er 5-6 cm
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn   Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn - Page 2 Icon_minitimeSøn 29 Mar 2009 - 19:54

Hei!

Om du ikke benytter benkplassen til noe spes, så ser jeg ikke det helt store poenget. Om du hadde hatt sengklær liggende der og du hadde fått satt på varme en dag i forkant ville du finne disse relativt våte/rå om vinteren.

hpk
Er det du som snekrer Spikertelt? (Link i sign.)

mvh
Tommy
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn   Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn - Page 2 Icon_minitimeSøn 29 Mar 2009 - 19:58

Tommy

Det er svoger'n som snekrer. Jeg bidrar med campingekspertise og litt tegnearbeid.
Det er spikerteltet vårt det er bilde av i annonsen
Til Toppen Go down
Sponsored content





Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn   Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Tetting av sluse mellom vogn og telt
» Tegning/forklaring på foring vogn/Spikertelt
» Tetting av åpning for campingvogn i spikertelt.
» Tetting av vogn
» Sjekk forholdet mellom bil og vogn

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: FORTELT-
Gå Til: