CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?

Go down 
Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
AvInnlegg
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist

Male
Antall Innlegg : 1132
Registration date : 16.09.2008

Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? Empty
PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? Icon_minitimeMan 22 Sep 2008 - 13:48

hva skjer her 'a?
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? Icon_minitimeMan 22 Sep 2008 - 13:49

campist.

Vintern er avlyst !!!!! Ingen jul heller i år !!!!
Til Toppen Go down
Kånå te Maen
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Kånå te Maen

Female
Antall Innlegg : 283
Registration date : 06.04.2008

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? Icon_minitimeMan 22 Sep 2008 - 15:42

ARVE skrev:
campist.

Vintern er avlyst !!!!! Ingen jul heller i år !!!!

Takk og lov for det. Var ikke lett å blåse ut vannet i kranene bare med truten. Slipper vi vinteren , så sparer jeg lungene til røyken istedetfor.
cheers
Til Toppen Go down
http://www.kosmodesign.net
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? Icon_minitimeMan 22 Sep 2008 - 15:46

Og gubben slipper å kle seg ut som nisse og......,hehe.
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist

Male

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? Icon_minitimeMan 22 Sep 2008 - 17:33

...men hva skal jeg da med telt som tåler vinteren?
Til Toppen Go down
Hege
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Hege

Female
Antall Innlegg : 650
Registration date : 15.07.2008

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? Icon_minitimeMan 22 Sep 2008 - 17:38

Kanskje du kan reise til mer polare strøk????
Til Toppen Go down
http://hege71.blogspot.com/
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist

Male

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? Icon_minitimeMan 22 Sep 2008 - 17:42

God ide, men jeg drømmer om Italia når den grønne vinteren kommer tilbake!
Derfor har jeg plassert vogna 90 grader på nærmeste internvei og med draget ut!
Jeg tror forresten den sommeren som er på vei nå, krever litt ekstra varme i teltet uansett! (bare teltet kan se og komme)
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist

Male

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? Icon_minitimeMan 22 Sep 2008 - 17:53

Men hvor ble det av alle innleggene her? Det var jo masse jeg skulle lære, og nå lærer jg jo ingenting!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? Icon_minitimeMan 22 Sep 2008 - 18:12

campist.

Fyr løs på ny du !!!! Kommer garantert gode svar en gang til !!!
Til Toppen Go down
Hege
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Hege

Female
Antall Innlegg : 650
Registration date : 15.07.2008

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? Icon_minitimeMan 22 Sep 2008 - 18:17

Jeg drømmer også om Italia Campist, men før det har jeg lyst på noen mil på ski altså....
Til Toppen Go down
http://hege71.blogspot.com/
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist

Male

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? Icon_minitimeMan 22 Sep 2008 - 20:00

Hege skrev:
Jeg drømmer også om Italia Campist, men før det har jeg lyst på noen mil på ski altså....

Skia er det ikke så farlig med, men jeg hilser gjerne snøen velkommen. Har allerede skaffet meg nytt våpen til skånsom måking av vogna på campingvogna. Nemlig en langkost, altså en gummisvabe. Om ikke snøen er for hard, gjør den faktisk det meste av jobben(med meg i den andre enden)
Men drømming om sommerferien er halve moroa. Har hatt mer enn fem uker på tur i sommer(men vogna fikk bare være med på vel tre av dem...)
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist

Male

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? Icon_minitimeMan 22 Sep 2008 - 20:09

ARVE skrev:
campist.

Fyr løs på ny du !!!! Kommer garantert gode svar en gang til !!!
sunny
Hyggelig det. Jeg synes det var litt trist at alle seks sider med svar ble borte, sånn plutselig.

Kommer ikke på noen nye spørsmål, alt dreide seg om hvordan ha det godt om vinteren inne i en campingvogn, om hvordan verken vi inne eller vogna skal fryse. Sånn i all enkelhet.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? Icon_minitimeMan 22 Sep 2008 - 20:11

campist.

Husk på farene ved frost,og lag dere vanntette (bokstavelig talt) rutiner for tømming av vann i vogna.Fort gjort å glemme en detalj eller to,og få utgifter på skader som kunne vært unngått.
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist

Male

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? Icon_minitimeMan 22 Sep 2008 - 20:21

Egentlig en veldig god ide.
Selv om det høres litt sært ut, vurderer jeg rett og slett å lage meg en A4 plakat og laminerer den. En til vinteren og vann og en egen på tur.

Som du sier, det er kjempefort gjort å glemme en kran eller et vindu..!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? Icon_minitimeMan 22 Sep 2008 - 20:28

campist.

Ikke dumt med en huskeliste.Vi tømte vogna med henblikk på frost da vi dro fra Gol nå.Var lenge siden sist,så vi var ekstra nøye nå.Slipper jo å være så nøye på sommercamp.Tømmer stort sett bare ferskvannstanken da,og tørker litt i bunnen på den,om det er litt småskit der.

Og vi har oppvaskmaskin,så den må og ha litt ekstra oppmerksomhet nå fremover.Du har vel ikke det ?

Har alltid syntes at det er noe tøys å ha,men den blir faktisk flittig brukt.Fulgte med vogna da vi kjøpte'n.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? Icon_minitimeMan 22 Sep 2008 - 20:33

ARVE skrev:
campist.

Ikke dumt med en huskeliste.Vi tømte vogna med henblikk på frost da vi dro fra Gol nå.Var lenge siden sist,så vi var ekstra nøye nå.Slipper jo å være så nøye på sommercamp.Tømmer stort sett bare ferskvannstanken da,og tørker litt i bunnen på den,om det er litt småskit der.

Og vi har oppvaskmaskin,så den må og ha litt ekstra oppmerksomhet nå fremover.Du har vel ikke det ?

Har alltid syntes at det er noe tøys å ha,men den blir faktisk flittig brukt.Fulgte med vogna da vi kjøpte'n.

Arve

vi syntes og oppvaskmaskin i vogna var vel i overkant da vi kjøpte den forrige vogna, med maskin i...... men etter å ha hatt vogn med maskin i, i 5 år, var vi helt klare på at det skulle vi bare ha igjen, uten tvil!!!!!!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? Icon_minitimeMan 22 Sep 2008 - 20:34

campist skrev:
Egentlig en veldig god ide.
Selv om det høres litt sært ut, vurderer jeg rett og slett å lage meg en A4 plakat og laminerer den. En til vinteren og vann og en egen på tur.

Som du sier, det er kjempefort gjort å glemme en kran eller et vindu..!

campist..... veldig lurt..... og tell kraner..... jeg har 7 kraner som skal åpnes, når vi drar, og som og skal lukkes ved ankomst..... tre luker, etc.....
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist

Male

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? Icon_minitimeMan 22 Sep 2008 - 20:47

Arve,
Nei, jeg har ikke oppvask maskin i min. Men jeg er godt gift, så det er ikke noe problem!
Vi er bare to stykker, og siden vi for det meste reiser med vogna, har vi et utstrakt forbruk av papp. Dessuten er vi vanvittig gode på å være storforbrukere av restaurant til de største måltidene som krever mest oppvask.
Det er jo så håpløst billig etter å ha passert Danmark, at fristelsene blir for store
Det er det fine med at vi skal tilbringe vinteren i Seljord. Verken mange eller billige mat noen steder...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? Icon_minitimeMan 22 Sep 2008 - 20:48

Vegard skrev:
ARVE skrev:
campist.

Arve

vi syntes og oppvaskmaskin i vogna var vel i overkant da vi kjøpte den forrige vogna, med maskin i...... men etter å ha hatt vogn med maskin i, i 5 år, var vi helt klare på at det skulle vi bare ha igjen, uten tvil!!!!!!!

Vegard.

Og jaggu tror jeg den drar mindre vann enn når man plasker løs,manuelt,i oppvaskkummen.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? Icon_minitimeMan 22 Sep 2008 - 20:51

campist skrev:
Arve,
Nei, jeg har ikke oppvask maskin i min. Men jeg er godt gift, så det er ikke noe problem!
Vi er bare to stykker, og siden vi for det meste reiser med vogna, har vi et utstrakt forbruk av papp. Dessuten er vi vanvittig gode på å være storforbrukere av restaurant til de største måltidene som krever mest oppvask.
Det er jo så håpløst billig etter å ha passert Danmark, at fristelsene blir for store
Det er det fine med at vi skal tilbringe vinteren i Seljord. Verken mange eller billige mat noen steder...

campist.

I Seljord ja ?? Hvilken camping da ? Vi lå på Seljord camping på sommeren i mange år,pluss en vinter.Var litt dødt der på vinteren,men det kan jo og være litt godt innimellom.Ta dere en dagstur til Vrådal.Utrolig fint der,og bra bakker,om dere står på ski e.l.

Men det visste du kanskje,om du er fra de strøkene der oppe.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? Icon_minitimeMan 22 Sep 2008 - 20:51

ARVE skrev:
Vegard skrev:
ARVE skrev:
campist.

Arve

Vegard.

Og jaggu tror jeg den drar mindre vann enn når man plasker løs,manuelt,i oppvaskkummen.

Arve

det har jeg og sagt en del ganger, men da ler folk hånlig av meg..... men maskinen bruker 8 liter på det programmet vi bruker mest..... og en bruker minst det samme på en middagsoppvask, med oppvask og litt skylling før og etter, er vår erfaring..... den grå hjul-tanken under avløpet rommer tre maskiner.......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? Icon_minitimeMan 22 Sep 2008 - 20:55

Vegard.

Ja,nemlig !!! Og reint blir det.

Vi bruker mye papp og plast,men til middager skal det være melamin,så ikke man skjærer mot bordet når fett og annet flytende tar rotta på pappen.Et par kvivdrag på papp,og den suger til seg fuktigheten,og går fort i oppløsning.
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune

Male
Antall Innlegg : 15853
Registration date : 15.03.2007

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? Icon_minitimeMan 22 Sep 2008 - 21:00

Arve da.... biffen skal da ikke være så at du må bruke kniv på den.... Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? 101469 Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? 101469 Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? 928394 Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? 928394

"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95

Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? Icon_minitimeMan 22 Sep 2008 - 21:01

ARVE skrev:
Vegard.

Ja,nemlig !!! Og reint blir det.

Vi bruker mye papp og plast,men til middager skal det være melamin,så ikke man skjærer mot bordet når fett og annet flytende tar rotta på pappen.Et par kvivdrag på papp,og den suger til seg fuktigheten,og går fort i oppløsning.

vi har pensjonert all pappen, er lei av det.... men har spist mang en råna fra papp.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? Icon_minitimeMan 22 Sep 2008 - 21:02

Sten Rune skrev:
Arve da.... biffen skal da ikke være så at du må bruke kniv på den.... Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? 101469 Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? 101469 Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? 928394 Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? 928394

hmmmmmm....... spiser du de de bitene ikke lenger en gang fluene vil sitte på???????
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune

Male

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? Icon_minitimeMan 22 Sep 2008 - 21:04

Vegard skrev:
Sten Rune skrev:

hmmmmmm....... spiser du de de bitene ikke lenger en gang fluene vil sitte på???????

Vegard

Kjøper hos slakteren vet du.....

Chevrolet Suburban -95

Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? Icon_minitimeMan 22 Sep 2008 - 21:04

Sten Rune skrev:

Stenis.

Har prøvd med noen skarpe kommentarer,men tunga var visst ikke hvass nok !!!! cheers
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune

Male

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? Icon_minitimeMan 22 Sep 2008 - 21:05

ARVE skrev:
Sten Rune skrev:

Stenis.

Har prøvd med noen skarpe kommentarer,men tunga var visst ikke hvass nok !!!! cheers

lol! lol!

Chevrolet Suburban -95

Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist

Male

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? Icon_minitimeMan 22 Sep 2008 - 21:14

Arve,
Takk for opplysningene - men ja, selv om jeg er fra den andre enden av fylket er jeg godt kjent i hele fylket. Både fra turer og fra jobb.

Stedet er Hegnacamping.no , det er i nordenden av seljordsvannet, altså mot Bø langs rv36.

...og papp går heller ikke til middagen vår ;-)
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist

Male

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? Icon_minitimeMan 22 Sep 2008 - 21:15

arve,
når jeg ser nå, så ser det over litt arrogant ut. Det var ikke meningen!Men vi er i Seljord for å slappe av. For at det ikke skal skje noe i verden...

Egentlig bar en impuls, fordi vi ville ha bedre plass i gården. Siden det er billigere på vintercamp enn å stue bort vogna, var jo valget enkelt. Dessuten er det mye triveligere å sitte i den ute på et jorde ved en elv enn inn på et lager
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? Icon_minitimeMan 22 Sep 2008 - 21:19

campist skrev:
arve,
når jeg ser nå, så ser det over litt arrogant ut. Det var ikke meningen!Men vi er i Seljord for å slappe av. For at det ikke skal skje noe i verden...

Egentlig bar en impuls, fordi vi ville ha bedre plass i gården. Siden det er billigere på vintercamp enn å stue bort vogna, var jo valget enkelt. Dessuten er det mye triveligere å sitte i den ute på et jorde ved en elv enn inn på et lager

Campist

syntes det der var et svært fornuftig valg......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? Icon_minitimeMan 22 Sep 2008 - 21:19

campist.

Oppfatta det ikke sånn nei !!!

Flott den plassen der og.Har vært nedom der noen ganger.

Siden tråden er råd om vintercamping,vil jeg bare nevne at jeg så et grotesk eksempel på Gol nå, hvordan en vogneier hadde maltraktert taket og fronten sin ved å hakke is med en skarp gjenstand.Så at du hadde en grei løsning på hvordan snøen skal bort.

Gjør ikke noe om det ligger igjen litt is mot takplata,så take care !!!!!
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist

Male

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? Icon_minitimeMan 22 Sep 2008 - 21:22

...egentlig synes jeg gummisvaben er genial - selv om jeg selv har funnet på det. Det er nesten umulig å rive med seg skorsteiner, ventiler og kakke hull på takluker (for oss som har enkle vogner fra Tyskland)...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? Icon_minitimeMan 22 Sep 2008 - 21:24

campist.

Det enkle er ofte mest genialt.Jeg er jo f.eks. en enkel sjel,og.....
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune

Male

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? Icon_minitimeMan 22 Sep 2008 - 21:25

ARVE skrev:
campist.

Siden tråden er råd om vintercamping,vil jeg bare nevne at jeg så et grotesk eksempel på Gol nå, hvordan en vogneier hadde maltraktert taket og fronten sin ved å hakke is med en skarp gjenstand.

Derfor han skulle kvitte seg med Kaben etter så kort tid... Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? 928394 Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? 928394 Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? 928394

Chevrolet Suburban -95

Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? Icon_minitime

Til Toppen Go down

Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?
Til Toppen 
Side 1 av 8Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next