CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?

Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
AvInnlegg
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune

Male
Antall Innlegg : 15853
Registration date : 15.03.2007

Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 8 Icon_minitimeLør 3 Okt 2009 - 18:01

Hva gjør dere med kaffetrakteren???

Første vinteren gjorde jeg ikke noe med den da vi dro, heller ikke i fjor, men da frøs den også i stykker.

Hva bør jeg gjøre??

Pulerkaffe blir liksom ikke det samme.... Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 8 Kopfschuettel

"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95

Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 8 Caravan
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny

Antall Innlegg : 8829
Registration date : 12.03.2007

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 8 Icon_minitimeLør 3 Okt 2009 - 18:09

Sten Rune skrev:
Hva gjør dere med kaffetrakteren???

Første vinteren gjorde jeg ikke noe med den da vi dro, heller ikke i fjor, men da frøs den også i stykker.

Hva bør jeg gjøre??

Pulerkaffe blir liksom ikke det samme.... Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 8 Kopfschuettel

Bruker kaffelars jeg Very Happy
Og skikkelig kokekaffe.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 8 Icon_minitimeLør 3 Okt 2009 - 18:11

Vi bruker traktekanne.......litt jobb å skylle, funker kjempefint Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 8 Icon_minitimeLør 3 Okt 2009 - 19:02

Pulverkaffe Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 8 36874

Jeg for min del har hatt 2 forskjellige....En Braun, den får jeg ikke snudd på hodet for å tømme og det har gått helt greit uten tømming........En Moccamaster på den kan toppen fjernes og tømmer ut akkurat de dråpene som trengs for at den fryser i stykker......
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male
Antall Innlegg : 13185
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 8 Icon_minitimeLør 3 Okt 2009 - 20:23

Kanskje jeg har hatt flaks, den problemstillingen har jeg aldri fokusert på. Har en Braun som har vart i flere år.

Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle

Antall Innlegg : 1477
Registration date : 09.01.2008

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 8 Icon_minitimeLør 3 Okt 2009 - 20:32

Vi har også en 6-7 år gammel Braun trakter, og har ikke tømt den for vann. Den er OK fremdeles.

Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune

Male
Antall Innlegg : 15853
Registration date : 15.03.2007

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 8 Icon_minitimeLør 3 Okt 2009 - 20:39

Får kjøpe meg en Braun tror jeg... Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 8 Icon_biggrin

"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95

Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 8 Caravan
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan

Male
Antall Innlegg : 15679

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 8 Icon_minitimeLør 3 Okt 2009 - 21:44

drikker ikke kaffe jeg Very Happy
bare pepsi lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 8 Icon_minitimeLør 3 Okt 2009 - 22:56

Jan skrev:
drikker ikke kaffe jeg Very Happy
bare pepsi lol!

Jeg og Jan.......så mye enklere Very Happy
er kaillen som bruker presskanne.......
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO

Male
Antall Innlegg : 2903
Registration date : 16.08.2008

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 8 Icon_minitimeSøn 4 Okt 2009 - 9:11

På tur i sommer har vi hatt med en slik:
Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 8 346392_X_2007-06-29_103213_323
Funker knallbra, men har tatt med en mokkamaster som vi hadde ekstra opp på fjellet nå, og så langt funker den glimrende. Men jeg får huske på å snu den på hodet før vi drar Wink
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO

Male

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 8 Icon_minitimeSøn 4 Okt 2009 - 9:11

Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male
Antall Innlegg : 13185

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 8 Icon_minitimeSøn 4 Okt 2009 - 10:12

Kona rapporterer at Moccamasteren innholder en del restevann så vær på vakt. lol! lol!

ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO

Male

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 8 Icon_minitimeSøn 4 Okt 2009 - 14:05

Det var en del som rant ut når den ble snudd nå ja, og ja den ble snudd over oppvaskkummen Very Happy
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle

Antall Innlegg : 1477
Registration date : 09.01.2008

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 8 Icon_minitimeSøn 4 Okt 2009 - 15:30

Med vår Braun er det slik at varmeplata som glasskolben står på, er oppvarmet. Slik står den i ca. 10 minutter før jeg heller kaffen over i termos (lar det dryppe ferdig fra filteret). Den vannskvetten som er igjen etter traktingen fordamper pga varmen i plata i løpet av de ca. 10 minuttene, derfor har vår Braun holdt mål så langt. Det er min teori.

Etter dette slår jeg av trakteren.

Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 8 Icon_minitimeSøn 4 Okt 2009 - 23:19

Aha...er det derfor ikke min fryser. Har en evne til å ta en tur ut på trappa mens kaffen trekker...
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO

Male

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 8 Icon_minitimeMan 5 Okt 2009 - 8:27

Vi har trakter uten plate og glasskolbe, trakter rett i termokanne. Vel å snu trakteren kommer nok inn på sjekklista.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 8 Icon_minitimeMan 5 Okt 2009 - 15:22

Til den som har problemer med kaffetrakteren (kanskje ikke verdens største problem?): Kjøp en perkulator, kjøpte denne i Sverige i sommer. Lager bedre kaffe enn min Moccamaster til 1600 kr. Dette ligner på en vannkoker, så her er det ikke noe vann som ligger i en skjult kolbe. Se f.eks denne:

http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=2055760

Enkel å holde ren er den også. Prisene varierer mye, men ikke lett å få tak i her i Norge. 6 koppers utgaven bruker bare 500 watt, så det er også en grunn til å se på denne. NB Kjøp uten ledning inn i selve kanna, det finnes noen som du må trekke ledningen ut av før du tar den og skjenker.
Denne har elementet i en egen enhet som kanna settes oppå.

Ganske enkelt genialt!! affraid Smile affraid Smile affraid Smile
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 8 Icon_minitime

Til Toppen Go down

Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?
Til Toppen 
Side 8 av 8Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8