CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Er Knaus Tabbert Group reddet?

Go down 
+5
Jan
Black Betty
Ronny
OyvindSP
Cecotto
9 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Cecotto
CARAVANER
CARAVANER
Cecotto

Male
Antall Innlegg : 126
Registration date : 06.03.2008

Er Knaus Tabbert Group reddet? Empty
PosteTema: Er Knaus Tabbert Group reddet?   Er Knaus Tabbert Group reddet? Icon_minitimeTor 25 Sep 2008 - 20:09

Har hørt at Knaus Tabbert fabrikken sliter for tiden. Produksjonen er stoppet grunnet mangel på penger. Er det noen som vet hvordan det går nå? har de fått en investor til videre drift?
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP

Male
Antall Innlegg : 640
Registration date : 24.06.2008

PosteTema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet?   Er Knaus Tabbert Group reddet? Icon_minitimeFre 26 Sep 2008 - 9:40

Nei, men i følge lokalavisene er det ventet en avklaring innen utgangen av september, eller i alle fall i løpet av to uker. Det er lansert en plan fra fabrikken som bl.a. innebærer kortere arbeidstid (dette startet allerede i begynnelsen av august) og helt stans i produksjonen i inntil 8 uker, så nå venter ledelsen på en avgjørelse fra bankene og investorene. Knaus Tabbert har ca. 105 mill euro i gjeld, halvparten til banker og resten til leverandører. Dårlig nytt når inntjeningssesonen akkurat er over og pengesekken er tom! I tillegg har de budsjettert med et underskudd for 2008/09 på 12 mill euro, så de trenger en del penger...

http://www.pnp.de/nachrichten/artikel.php?cid=29-21559294&Ressort=wih&Ausgabe=&RessLang=&BNR=0

http://www.fuldaerzeitung.de/newsroom/kinzigtal/dezentral/kinzigtal/art14187,693460
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny

Male
Antall Innlegg : 2184
Registration date : 26.09.2007

PosteTema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet?   Er Knaus Tabbert Group reddet? Icon_minitimeLør 27 Sep 2008 - 17:11

Kjenner noen som har bestillt en 09' 680, bør de bekymre seg? hvordan blir det med garantier hvis fabrikken går dundas?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet?   Er Knaus Tabbert Group reddet? Icon_minitimeLør 27 Sep 2008 - 19:00

Tror de skal slite med å komme på beina igjen etter det jeg så av Knaus '09 på messa.Var vel noe av det verste jeg har sett av interiør fra den kanten noen gang,og med sittegrupper som var en hån mot rumpestumper !!!!!!

Som tidligere Knaus-eier stod jeg nesten med klump i halsen av skuffelse.
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny

Male
Antall Innlegg : 2184
Registration date : 26.09.2007

PosteTema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet?   Er Knaus Tabbert Group reddet? Icon_minitimeLør 27 Sep 2008 - 19:06

Så de var dårlige å sitte i? syns det lukter litt at de har prøvd å lage premium tysker (som dethleffs) uten helt å få det til,men til samme pris..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet?   Er Knaus Tabbert Group reddet? Icon_minitimeLør 27 Sep 2008 - 19:13

Ronny.

Dårlige dimensjoner på sittegruppene i selv ganske store vogner,og vel dårligst sittedyp i endene av alle vogner på messa.

Og så hadde de noe retro-greier med noe merkelige greier på noen av skapene.Bast ? Eller noe lignende.

Ser det her.Ser verre ut i virkeligheten.Ved inngangspartiene var det og en svær plate e.l. med dette bastlignende materialet.Var det 9. klassinger som hadde lagd noe på sløyden mon tro ????

http://www.husvagnsexpo.se/foretaget/nyheter.php?id=63
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty

Female
Antall Innlegg : 3178
Registration date : 04.12.2007

PosteTema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet?   Er Knaus Tabbert Group reddet? Icon_minitimeLør 27 Sep 2008 - 19:17

ARVE skrev:
Ronny.

Dårlige dimensjoner på sittegruppene i selv ganske store vogner,og vel dårligst sittedyp i endene av alle vogner på messa.

Og så hadde de noe retro-greier med noe merkelige greier på noen av skapene.Bast ? Eller noe lignende.

Ser det her.Ser verre ut i virkeligheten.Ved inngangspartiene var det og en svær plate e.l. med dette bastlignende materialet.Var det 9. klassinger som hadde lagd noe på sløyden mon tro ????

http://www.husvagnsexpo.se/foretaget/nyheter.php?id=63

Rotting heter det...... Og jeg er helt enig...... gørrstygt. Skal tro hva det var som fikk Knaus til å tro at rotting er "back in style"??!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet?   Er Knaus Tabbert Group reddet? Icon_minitimeLør 27 Sep 2008 - 19:23

B.B.

Selvsagt....,der var ordet jeg ikke kom på.Åhhh,satt og hadde det på tunga,men det skle unna igjen.

Ser det godt her.

http://www.knaus.de/topmenu/caravans/azur/polster.html

Og det "geniale" (NOT),er jo at bare noen av skapene har det,mens resten har vanlig folie.Zzzzzzzzzz !!!!
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan

Male
Antall Innlegg : 15679
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet?   Er Knaus Tabbert Group reddet? Icon_minitimeLør 27 Sep 2008 - 21:09

er ikke wilk og inni dette konsernet?
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!

Male
Antall Innlegg : 1312
Registration date : 23.09.2007

PosteTema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet?   Er Knaus Tabbert Group reddet? Icon_minitimeLør 27 Sep 2008 - 21:10

Jan skrev:
er ikke wilk og inni dette konsernet?
Ja, og eiffelland også..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet?   Er Knaus Tabbert Group reddet? Icon_minitimeLør 27 Sep 2008 - 21:19

Synd om de ikke klarer seg,da Knaus var et veldig ok merke.Eiffelland og Wilk har vel aldri pirret mine sanser,men mange er sikkert fornøyd med sine vogner av disse merkene og.

Vil ha mangfold,og mange merker å velge mellom !!!!!
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!

Male

PosteTema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet?   Er Knaus Tabbert Group reddet? Icon_minitimeLør 27 Sep 2008 - 21:25

ARVE skrev:
Synd om de ikke klarer seg,da Knaus var et veldig ok merke.Eiffelland og Wilk har vel aldri pirret mine sanser,men mange er sikkert fornøyd med sine vogner av disse merkene og.

Vil ha mangfold,og mange merker å velge mellom !!!!!
Kan ikke bli mer enig. Er ikke helt bra når mange merker er eid av et annet heller. Blir mindre mangfold av slikt også...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet?   Er Knaus Tabbert Group reddet? Icon_minitimeLør 27 Sep 2008 - 21:43

523iA.

Jeg er jo en av de som mener at Solifer er blitt skadelidende av sammenslåingen (eller hva man skal kalle det) med Polar og man ser mange av de samme detaljene på begge vognene.Samme komponenter og løsninger både her og der.

På 80/90 tallet var man aldri i tvil om man var i en Solifer eller Polar.Nå må man nesten være kjenner for å se hvem av merkene man er inni.

Vet at enkelte her er uenige i dette,og det respekterer jeg selvsagt.Bare min mening dette....
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!

Male

PosteTema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet?   Er Knaus Tabbert Group reddet? Icon_minitimeLør 27 Sep 2008 - 21:48

Her var jo en link inne på forumet her for noen uker siden til en polar som var på finn.no
Vognen var noen år, men jeg husker ikke hvor gammel den var.. Jeg leste litt av annonsen og såg på alle bildene, og tenkte at det var jo en grei solifer det, helt til jeg krysset den ut og alle her på forumet snakket om en polar.. Da sjekket jeg annonsen en gang til, og det var jo en polar.. Det blir kjedeligere når merker slåes sammen og blir så lik, men det er vel kanskje bedre enn om merkene forsvinner...?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet?   Er Knaus Tabbert Group reddet? Icon_minitimeLør 27 Sep 2008 - 21:59

Joda,konkurser er jo selvsagt det aller verste.

Bedre for Solifer-folket å ha en Polarifer enn ingen.For utvendig er de jo fremdeles særegne,og umiskjennelig,Solifer.

Jeg har hatt noen utmerkede ferier i div. Solifere og,så det hadde gledet min rustne sjel om de hadde fått til noe som fikk opp pulsen min igjen.For Solifer har vært foregangsmerke på endel gode og snasne løsninger opp gjennom årene,og det er et merke jeg før har satt stor pris på.
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!

Male

PosteTema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet?   Er Knaus Tabbert Group reddet? Icon_minitimeLør 27 Sep 2008 - 22:02

Det avhenger vel av hvor godt merket selger.. Selger et merke som er eid av et annet godt, så får de vel utvikle mere nye løsninger på ting etterhvert også.. Men selger de lite går det vel fort andre veien også, før merket forsvinner...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet?   Er Knaus Tabbert Group reddet? Icon_minitimeLør 27 Sep 2008 - 22:06

Her på østlandet er Polar/Solifer non-existent på salgsstatistikkene,og en forhandler innrømte for meg at det er vanskelig å være entusiastisk til noe de synes er ganske kjedelig og intetsigende å selge.

For kundene går bare forbi,og inn i et annet merke de selger.Med rød stripe......,og litt mørkere treverk/folie i '09.
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!

Male

PosteTema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet?   Er Knaus Tabbert Group reddet? Icon_minitimeLør 27 Sep 2008 - 22:09

Er litt mere spennende de ja...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet?   Er Knaus Tabbert Group reddet? Icon_minitimeTor 9 Okt 2008 - 22:07

Knaus Tabbert Gruppen har levert inn konkursbegjerring.
Klarte ikke å få bankene med på videre drift:

http://www.campingguiden.dk/nyheder/vis/?artikel=10414
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP

Male
Antall Innlegg : 640
Registration date : 24.06.2008

PosteTema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet?   Er Knaus Tabbert Group reddet? Icon_minitimeTor 9 Okt 2008 - 22:10

Jeg leste denne på tysk, må innrømme at jeg er litt usikker på hvordan det fungerer i Tyskland, men det virker som de forsøker å drive selskapet videre under behandlingen av konkursen.

http://www.fuldaerzeitung.de/newsroom/kinzigtal/dezentral/kinzigtal/art14187,703899
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet?   Er Knaus Tabbert Group reddet? Icon_minitimeTor 9 Okt 2008 - 22:15

OyvindSP skrev:
Jeg leste denne på tysk, må innrømme at jeg er litt usikker på hvordan det fungerer i Tyskland, men det virker som de forsøker å drive selskapet videre under behandlingen av konkursen.

http://www.fuldaerzeitung.de/newsroom/kinzigtal/dezentral/kinzigtal/art14187,703899

det er vel noe av det samme som de gjorde med Bjølle...... en haug vogner uten noe i, har jo ingen verdi......
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny

Antall Innlegg : 8912
Registration date : 12.03.2007

PosteTema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet?   Er Knaus Tabbert Group reddet? Icon_minitimeTor 9 Okt 2008 - 22:17

OyvindSP skrev:

Konkursboet forsøker nok å holde liv i det som kan være mulig å selge til andre produsenter. Ting tyder på at det er interesser for deler av boet.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet?   Er Knaus Tabbert Group reddet? Icon_minitimeTor 9 Okt 2008 - 22:19

Johnny skrev:
OyvindSP skrev:

Konkursboet forsøker nok å holde liv i det som kan være mulig å selge til andre produsenter. Ting tyder på at det er interesser for deler av boet.

Kabe kjøper vel navnene, og legger de i skuffen...... og pressene vet vi jo hvor de kjører..... om ikke de har nok der nå...... så de graver et sabla hull i Småland's skoger, og tipper de ned i......
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny

Antall Innlegg : 8912
Registration date : 12.03.2007

PosteTema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet?   Er Knaus Tabbert Group reddet? Icon_minitimeTor 9 Okt 2008 - 22:22

Vegard skrev:
Johnny skrev:
OyvindSP skrev:

Kabe kjøper vel navnene, og legger de i skuffen...... og pressene vet vi jo hvor de kjører..... om ikke de har nok der nå...... så de graver et sabla hull i Småland's skoger, og tipper de ned i......

Eller neste versjon kabe blir laget av restlageret fra denne konkursen. Er Knaus Tabbert Group reddet? 928394
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet?   Er Knaus Tabbert Group reddet? Icon_minitimeTor 9 Okt 2008 - 22:26

Johnny skrev:
Vegard skrev:
Johnny skrev:
OyvindSP skrev:

Eller neste versjon kabe blir laget av restlageret fra denne konkursen. Er Knaus Tabbert Group reddet? 928394

Jepp..... og de skal lages i en ledig krok på Belarus-fabrikken i Minsk.......
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!

Male

PosteTema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet?   Er Knaus Tabbert Group reddet? Icon_minitimeTor 9 Okt 2008 - 22:28

Hva blir modellbetagnelsen på f.eks en knaus südwind 550 i kabe mål da? Er Knaus Tabbert Group reddet? 36874 Er Knaus Tabbert Group reddet? 36874
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet?   Er Knaus Tabbert Group reddet? Icon_minitimeTor 9 Okt 2008 - 22:31

523iA skrev:
Hva blir modellbetagnelsen på f.eks en knaus südwind 550 i kabe mål da? Er Knaus Tabbert Group reddet? 36874 Er Knaus Tabbert Group reddet? 36874

Knaus Thundra 950 Er Knaus Tabbert Group reddet? 36874 Er Knaus Tabbert Group reddet? 36874 Er Knaus Tabbert Group reddet? 36874 Er Knaus Tabbert Group reddet? 36874
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!

Male

PosteTema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet?   Er Knaus Tabbert Group reddet? Icon_minitimeTor 9 Okt 2008 - 22:32

minst Er Knaus Tabbert Group reddet? 928394 Er Knaus Tabbert Group reddet? 928394
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet?   Er Knaus Tabbert Group reddet? Icon_minitimeTor 9 Okt 2008 - 22:38

523iA skrev:
minst Er Knaus Tabbert Group reddet? 928394 Er Knaus Tabbert Group reddet? 928394

Og de kommer da med 17-bladers bladfjærer...... og 15 tommers diagonaldekk.........

Sist endret av Vegard den Tor 9 Okt 2008 - 22:39, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune

Male
Antall Innlegg : 15853
Registration date : 15.03.2007

PosteTema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet?   Er Knaus Tabbert Group reddet? Icon_minitimeTor 9 Okt 2008 - 22:39

Vegard skrev:
523iA skrev:

Og de kommer da med 17-bladers bladfjærer......

lol!

"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95

Er Knaus Tabbert Group reddet? Caravan
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!

Male

PosteTema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet?   Er Knaus Tabbert Group reddet? Icon_minitimeTor 9 Okt 2008 - 22:41

Vegard skrev:
523iA skrev:

Og de kommer da med 17-bladers bladfjærer...... og 15 tommers diagonaldekk.........
MÅ HA!!! Er Knaus Tabbert Group reddet? 928394
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet?   Er Knaus Tabbert Group reddet? Icon_minitimeTor 9 Okt 2008 - 22:46

523iA skrev:
Vegard skrev:
523iA skrev:

MÅ HA!!! Er Knaus Tabbert Group reddet? 928394

Å, ja..... når de gutta der, fulle av Vodka, skal feste skap, så gjør de det skikkelig..... med 12mm gjenomgangsbolter...... så der vil vognene tåle mange turer fra bejing til St.petersburg, på det som kunne vært vei..... og vekt, ja du må vel ha et av lokene fra den trans-sibirske jernbane for å trekke de vogene.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet?   Er Knaus Tabbert Group reddet? Icon_minitimeTor 9 Okt 2008 - 22:48

Vegard.

Tror du ikke Haralds PV hadde gjort jobben 'a ?????
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet?   Er Knaus Tabbert Group reddet? Icon_minitimeTor 9 Okt 2008 - 22:49

ARVE skrev:
Vegard.

Nytter ikke med en svenske-fa.n der, må rubel-purke til.......
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune

Male
Antall Innlegg : 15853
Registration date : 15.03.2007

PosteTema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet?   Er Knaus Tabbert Group reddet? Icon_minitimeTor 9 Okt 2008 - 22:50

Vegard skrev:
ARVE skrev:
Vegard.

Nytter ikke med en svenske-fa.n der, må rubel-purke til.......

Moskvitch......lol!

"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95

Er Knaus Tabbert Group reddet? Caravan
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet?   Er Knaus Tabbert Group reddet? Icon_minitime

Til Toppen Go down

Er Knaus Tabbert Group reddet?
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Vinteren er reddet :)
» Tabbert.
» Tabbert T@B 400
» Tabbert 2009
» A mål på en 1981 Tabbert ???