| Er Knaus Tabbert Group reddet? | |
|
+5Jan Black Betty Ronny OyvindSP Cecotto 9 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
Cecotto CARAVANER
Antall Innlegg : 126 Registration date : 06.03.2008
| Tema: Er Knaus Tabbert Group reddet? Tor 25 Sep 2008 - 20:09 | |
| Har hørt at Knaus Tabbert fabrikken sliter for tiden. Produksjonen er stoppet grunnet mangel på penger. Er det noen som vet hvordan det går nå? har de fått en investor til videre drift? | |
|
| |
OyvindSP DIREKTØR!
Antall Innlegg : 640 Localisation : Slemmestad Registration date : 24.06.2008
| Tema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet? Fre 26 Sep 2008 - 9:40 | |
| | |
|
| |
Ronny BARON!
Antall Innlegg : 2184 Age : 56 Localisation : Rognan Registration date : 26.09.2007
| Tema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet? Lør 27 Sep 2008 - 17:11 | |
| Kjenner noen som har bestillt en 09' 680, bør de bekymre seg? hvordan blir det med garantier hvis fabrikken går dundas? | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet? Lør 27 Sep 2008 - 19:00 | |
| Tror de skal slite med å komme på beina igjen etter det jeg så av Knaus '09 på messa.Var vel noe av det verste jeg har sett av interiør fra den kanten noen gang,og med sittegrupper som var en hån mot rumpestumper !!!!!!
Som tidligere Knaus-eier stod jeg nesten med klump i halsen av skuffelse. |
|
| |
Ronny BARON!
Antall Innlegg : 2184 Age : 56 Localisation : Rognan Registration date : 26.09.2007
| Tema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet? Lør 27 Sep 2008 - 19:06 | |
| Så de var dårlige å sitte i? syns det lukter litt at de har prøvd å lage premium tysker (som dethleffs) uten helt å få det til,men til samme pris.. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet? Lør 27 Sep 2008 - 19:13 | |
| Ronny. Dårlige dimensjoner på sittegruppene i selv ganske store vogner,og vel dårligst sittedyp i endene av alle vogner på messa. Og så hadde de noe retro-greier med noe merkelige greier på noen av skapene.Bast ? Eller noe lignende. Ser det her.Ser verre ut i virkeligheten.Ved inngangspartiene var det og en svær plate e.l. med dette bastlignende materialet.Var det 9. klassinger som hadde lagd noe på sløyden mon tro ???? http://www.husvagnsexpo.se/foretaget/nyheter.php?id=63 |
|
| |
Black Betty GENERAL!
Antall Innlegg : 3178 Age : 61 Localisation : Nøtterøy Registration date : 04.12.2007
| Tema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet? Lør 27 Sep 2008 - 19:17 | |
| - ARVE skrev:
- Ronny.
Dårlige dimensjoner på sittegruppene i selv ganske store vogner,og vel dårligst sittedyp i endene av alle vogner på messa.
Og så hadde de noe retro-greier med noe merkelige greier på noen av skapene.Bast ? Eller noe lignende.
Ser det her.Ser verre ut i virkeligheten.Ved inngangspartiene var det og en svær plate e.l. med dette bastlignende materialet.Var det 9. klassinger som hadde lagd noe på sløyden mon tro ????
http://www.husvagnsexpo.se/foretaget/nyheter.php?id=63 Rotting heter det...... Og jeg er helt enig...... gørrstygt. Skal tro hva det var som fikk Knaus til å tro at rotting er "back in style"??! | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet? Lør 27 Sep 2008 - 19:23 | |
| B.B. Selvsagt....,der var ordet jeg ikke kom på.Åhhh,satt og hadde det på tunga,men det skle unna igjen. Ser det godt her. http://www.knaus.de/topmenu/caravans/azur/polster.htmlOg det "geniale" (NOT),er jo at bare noen av skapene har det,mens resten har vanlig folie.Zzzzzzzzzz !!!! |
|
| |
Jan MODERATOR
Antall Innlegg : 15679 Age : 51 Localisation : Varierende Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet? Lør 27 Sep 2008 - 21:09 | |
| er ikke wilk og inni dette konsernet? | |
|
| |
Espen V HOFFSJEF!
Antall Innlegg : 1312 Age : 42 Localisation : Ålesund =) Registration date : 23.09.2007
| Tema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet? Lør 27 Sep 2008 - 21:10 | |
| - Jan skrev:
- er ikke wilk og inni dette konsernet?
Ja, og eiffelland også.. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet? Lør 27 Sep 2008 - 21:19 | |
| Synd om de ikke klarer seg,da Knaus var et veldig ok merke.Eiffelland og Wilk har vel aldri pirret mine sanser,men mange er sikkert fornøyd med sine vogner av disse merkene og.
Vil ha mangfold,og mange merker å velge mellom !!!!! |
|
| |
Espen V HOFFSJEF!
Antall Innlegg : 1312 Age : 42 Localisation : Ålesund =) Registration date : 23.09.2007
| Tema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet? Lør 27 Sep 2008 - 21:25 | |
| - ARVE skrev:
- Synd om de ikke klarer seg,da Knaus var et veldig ok merke.Eiffelland og Wilk har vel aldri pirret mine sanser,men mange er sikkert fornøyd med sine vogner av disse merkene og.
Vil ha mangfold,og mange merker å velge mellom !!!!! Kan ikke bli mer enig. Er ikke helt bra når mange merker er eid av et annet heller. Blir mindre mangfold av slikt også... | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet? Lør 27 Sep 2008 - 21:43 | |
| 523iA.
Jeg er jo en av de som mener at Solifer er blitt skadelidende av sammenslåingen (eller hva man skal kalle det) med Polar og man ser mange av de samme detaljene på begge vognene.Samme komponenter og løsninger både her og der.
På 80/90 tallet var man aldri i tvil om man var i en Solifer eller Polar.Nå må man nesten være kjenner for å se hvem av merkene man er inni.
Vet at enkelte her er uenige i dette,og det respekterer jeg selvsagt.Bare min mening dette.... |
|
| |
Espen V HOFFSJEF!
| Tema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet? Lør 27 Sep 2008 - 21:48 | |
| Her var jo en link inne på forumet her for noen uker siden til en polar som var på finn.no Vognen var noen år, men jeg husker ikke hvor gammel den var.. Jeg leste litt av annonsen og såg på alle bildene, og tenkte at det var jo en grei solifer det, helt til jeg krysset den ut og alle her på forumet snakket om en polar.. Da sjekket jeg annonsen en gang til, og det var jo en polar.. Det blir kjedeligere når merker slåes sammen og blir så lik, men det er vel kanskje bedre enn om merkene forsvinner...? | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet? Lør 27 Sep 2008 - 21:59 | |
| Joda,konkurser er jo selvsagt det aller verste.
Bedre for Solifer-folket å ha en Polarifer enn ingen.For utvendig er de jo fremdeles særegne,og umiskjennelig,Solifer.
Jeg har hatt noen utmerkede ferier i div. Solifere og,så det hadde gledet min rustne sjel om de hadde fått til noe som fikk opp pulsen min igjen.For Solifer har vært foregangsmerke på endel gode og snasne løsninger opp gjennom årene,og det er et merke jeg før har satt stor pris på. |
|
| |
Espen V HOFFSJEF!
| Tema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet? Lør 27 Sep 2008 - 22:02 | |
| Det avhenger vel av hvor godt merket selger.. Selger et merke som er eid av et annet godt, så får de vel utvikle mere nye løsninger på ting etterhvert også.. Men selger de lite går det vel fort andre veien også, før merket forsvinner... | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet? Lør 27 Sep 2008 - 22:06 | |
| Her på østlandet er Polar/Solifer non-existent på salgsstatistikkene,og en forhandler innrømte for meg at det er vanskelig å være entusiastisk til noe de synes er ganske kjedelig og intetsigende å selge.
For kundene går bare forbi,og inn i et annet merke de selger.Med rød stripe......,og litt mørkere treverk/folie i '09. |
|
| |
Espen V HOFFSJEF!
| Tema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet? Lør 27 Sep 2008 - 22:09 | |
| Er litt mere spennende de ja... | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet? Tor 9 Okt 2008 - 22:07 | |
| |
|
| |
OyvindSP DIREKTØR!
Antall Innlegg : 640 Localisation : Slemmestad Registration date : 24.06.2008
| Tema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet? Tor 9 Okt 2008 - 22:10 | |
| | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet? Tor 9 Okt 2008 - 22:15 | |
| |
|
| |
Johnny ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Antall Innlegg : 8912 Age : 68 Localisation : Songdalen/Vest Agder Registration date : 12.03.2007
| Tema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet? Tor 9 Okt 2008 - 22:17 | |
| - OyvindSP skrev:
- Jeg leste denne på tysk, må innrømme at jeg er litt usikker på hvordan det fungerer i Tyskland, men det virker som de forsøker å drive selskapet videre under behandlingen av konkursen.
http://www.fuldaerzeitung.de/newsroom/kinzigtal/dezentral/kinzigtal/art14187,703899 Konkursboet forsøker nok å holde liv i det som kan være mulig å selge til andre produsenter. Ting tyder på at det er interesser for deler av boet. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet? Tor 9 Okt 2008 - 22:19 | |
| - Johnny skrev:
- OyvindSP skrev:
- Jeg leste denne på tysk, må innrømme at jeg er litt usikker på hvordan det fungerer i Tyskland, men det virker som de forsøker å drive selskapet videre under behandlingen av konkursen.
http://www.fuldaerzeitung.de/newsroom/kinzigtal/dezentral/kinzigtal/art14187,703899 Konkursboet forsøker nok å holde liv i det som kan være mulig å selge til andre produsenter. Ting tyder på at det er interesser for deler av boet. Kabe kjøper vel navnene, og legger de i skuffen...... og pressene vet vi jo hvor de kjører..... om ikke de har nok der nå...... så de graver et sabla hull i Småland's skoger, og tipper de ned i...... |
|
| |
Johnny ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Antall Innlegg : 8912 Age : 68 Localisation : Songdalen/Vest Agder Registration date : 12.03.2007
| Tema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet? Tor 9 Okt 2008 - 22:22 | |
| - Vegard skrev:
- Johnny skrev:
- OyvindSP skrev:
http://www.fuldaerzeitung.de/newsroom/kinzigtal/dezentral/kinzigtal/art14187,703899 Konkursboet forsøker nok å holde liv i det som kan være mulig å selge til andre produsenter. Ting tyder på at det er interesser for deler av boet. Kabe kjøper vel navnene, og legger de i skuffen...... og pressene vet vi jo hvor de kjører..... om ikke de har nok der nå...... så de graver et sabla hull i Småland's skoger, og tipper de ned i...... Eller neste versjon kabe blir laget av restlageret fra denne konkursen. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet? Tor 9 Okt 2008 - 22:26 | |
| - Johnny skrev:
- Vegard skrev:
- Johnny skrev:
- OyvindSP skrev:
http://www.fuldaerzeitung.de/newsroom/kinzigtal/dezentral/kinzigtal/art14187,703899 Konkursboet forsøker nok å holde liv i det som kan være mulig å selge til andre produsenter. Ting tyder på at det er interesser for deler av boet. Kabe kjøper vel navnene, og legger de i skuffen...... og pressene vet vi jo hvor de kjører..... om ikke de har nok der nå...... så de graver et sabla hull i Småland's skoger, og tipper de ned i...... Eller neste versjon kabe blir laget av restlageret fra denne konkursen. Jepp..... og de skal lages i en ledig krok på Belarus-fabrikken i Minsk....... |
|
| |
Espen V HOFFSJEF!
| |
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet? Tor 9 Okt 2008 - 22:31 | |
| |
|
| |
Espen V HOFFSJEF!
| |
| |
Gjest Gjest
| |
| |
Sten Rune Admin
Antall Innlegg : 15853 Age : 54 Localisation : Sande i Vestfold Registration date : 15.03.2007
| Tema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet? Tor 9 Okt 2008 - 22:39 | |
| - Vegard skrev:
- 523iA skrev:
- minst
Og de kommer da med 17-bladers bladfjærer...... _________________ Sten Rune "Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti, men den vogna mi har je det godt i...." Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet) Chevrolet Suburban -95 | |
|
| |
Espen V HOFFSJEF!
| Tema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet? Tor 9 Okt 2008 - 22:41 | |
| | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet? Tor 9 Okt 2008 - 22:46 | |
| |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet? Tor 9 Okt 2008 - 22:48 | |
| Vegard.
Tror du ikke Haralds PV hadde gjort jobben 'a ????? |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet? Tor 9 Okt 2008 - 22:49 | |
| - ARVE skrev:
- Vegard.
Tror du ikke Haralds PV hadde gjort jobben 'a ????? Nytter ikke med en svenske-fa.n der, må rubel-purke til....... |
|
| |
Sten Rune Admin
Antall Innlegg : 15853 Age : 54 Localisation : Sande i Vestfold Registration date : 15.03.2007
| Tema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet? Tor 9 Okt 2008 - 22:50 | |
| - Vegard skrev:
- ARVE skrev:
- Vegard.
Tror du ikke Haralds PV hadde gjort jobben 'a ????? Nytter ikke med en svenske-fa.n der, må rubel-purke til....... Moskvitch...... _________________ Sten Rune "Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti, men den vogna mi har je det godt i...." Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet) Chevrolet Suburban -95 | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Er Knaus Tabbert Group reddet? | |
| |
|
| |
| Er Knaus Tabbert Group reddet? | |
|