| Noen med "Extra Bra Bilstereo" i vogna? | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
Remi HOFFSJEF!

Antall Innlegg : 1272 Age : 52 Localisation : Alta Registration date : 16.08.2008
 | Tema: Noen med "Extra Bra Bilstereo" i vogna? Søn 12 Okt 2008 - 19:39 | |
| Har bestilt vogn uten bilstereo, bare klargjøringa for stereo kostet 4200,- og det var bare kabling & 2stk høytalere. Er det noen som har gjort noe mer ut av det en normalt? Vurderer en 2DIN spiller med Ipod styring mm, med dropper navigasjoen  | |
|
 | |
CGJ HOFFSJEF!

Antall Innlegg : 1389 Age : 53 Localisation : Brandbu, Oppland Registration date : 07.04.2008
 | Tema: Re: Noen med "Extra Bra Bilstereo" i vogna? Søn 12 Okt 2008 - 19:55 | |
| Vi har en sånn bærbar sak, vi....  Med CD-spiller og radio.... Holder i massevis for vår del pluss at den er flyttbar og kan tas med på stranden om sommeren.... | |
|
 | |
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Noen med "Extra Bra Bilstereo" i vogna? Søn 12 Okt 2008 - 20:12 | |
| En mulig løsning på billig lyd er slike;  Vi har satset på en bilstereo og hjemmekino pakke... 6 høytalere inkl. Sub alle ledninger skjult fra fabrikken... ikke dumt.. |
|
 | |
Remi HOFFSJEF!

Antall Innlegg : 1272 Age : 52 Localisation : Alta Registration date : 16.08.2008
 | Tema: Re: Noen med "Extra Bra Bilstereo" i vogna? Søn 12 Okt 2008 - 20:38 | |
| Rufus, ser ikke noe bilde der. Bilstereo hjemmekinopakke? CGJ, skulle jeg kjøpt bærbart hadde det blitt en Harman Kardon Go + Play, helt brutal lyd  | |
|
 | |
CGJ HOFFSJEF!

Antall Innlegg : 1389 Age : 53 Localisation : Brandbu, Oppland Registration date : 07.04.2008
 | |
 | |
Ronny BARON!

Antall Innlegg : 2184 Age : 55 Localisation : Rognan Registration date : 26.09.2007
 | Tema: Re: Noen med "Extra Bra Bilstereo" i vogna? Man 13 Okt 2008 - 12:38 | |
| Har lurt på en spiller med innebygget Dvd, ,men tror jeg kjøper en billig Pioneer og en lcd med innebygget dvd istedet så blir det lite kabling å mekke..Vogna er forberedt for cd spilleren og har Clarion høyttalere originalt.. deriomot i spikerteltet har jeg tenkt på å kjøpe et lite dolby surround anlegg.. | |
|
 | |
Remi HOFFSJEF!

| Tema: Re: Noen med "Extra Bra Bilstereo" i vogna? Man 13 Okt 2008 - 14:45 | |
| - Ronny skrev:
- Har lurt på en spiller med innebygget Dvd, ,men tror jeg kjøper en billig Pioneer og en lcd med innebygget dvd istedet så blir det lite kabling å mekke..Vogna er forberedt for cd spilleren og har Clarion høyttalere originalt.. deriomot i spikerteltet har jeg tenkt på å kjøpe et lite dolby surround anlegg..
Har også vurdert det dit hen at det ikke har noe for seg å bruke "bil-spilleren" som DVD kilde, har til nå ikke funnet noen som leverer bedre bildesignal enn Kompositt (også kalt RCA, det er den enkle gule pluggen), noe årligere enn det finnes ikke :-\ Ett par av kriteriene til bil-spilleren: Ipod styring & ikke se så veldig "bil" ut. | |
|
 | |
Black Betty GENERAL!

Antall Innlegg : 3178 Age : 60 Localisation : Nøtterøy Registration date : 04.12.2007
 | Tema: Re: Noen med "Extra Bra Bilstereo" i vogna? Man 13 Okt 2008 - 14:52 | |
| Vi har en Kenwood bilspiller i Kaben med AUX inngang i tillegg til USB-port for ipoden. Funker veldig bra. I tillegg drar jeg ofte med meg Tivoliradioen med ipod docking, for den er jeg veldig glad i! Så har vi LG DVD med surroundanlegg. Basskassa ligger under rompa mi i rundsitter'n..... Gir litt ekstra schwung det..... | |
|
 | |
Remi HOFFSJEF!

| Tema: Re: Noen med "Extra Bra Bilstereo" i vogna? Man 13 Okt 2008 - 16:16 | |
| Betty, har også vurdert Kenwood som du ser av bildet øverst, ett problem er at de "mindre-dyre" ikke har avtagbar front, noe som er greit å ha når vogna står alene på vintercampen. Den Harman Kardon Go + Play er kåret til beste Ipod docking i div tester, fin å ha i forteltet eller ute i godværet  Ellers hadde det vært ok med surroundlyd inne i vogna, er alt litt bortskjemt på det området hjemmefra  | |
|
 | |
Black Betty GENERAL!

Antall Innlegg : 3178 Age : 60 Localisation : Nøtterøy Registration date : 04.12.2007
 | Tema: Re: Noen med "Extra Bra Bilstereo" i vogna? Man 13 Okt 2008 - 20:33 | |
| Remi
Vi har avtagbar front på Kenwood'en vår, men tar den aldri av! Vi tenker som så at har de først kommet seg inn i vogna, så blir vi rundstjælt, og da har vi forsikring. Har også alarm med varsling til mobilen. | |
|
 | |
Remi HOFFSJEF!

| Tema: Re: Noen med "Extra Bra Bilstereo" i vogna? Man 13 Okt 2008 - 20:48 | |
| Betty Det har du jo forsåvidt rett i, tror jeg dropper det. Ser jo ut til at man må ut med ett par laper extra for avtagbar font. Tenkte å montere tilnærmet samme alarmsystemet dere har, Rufus hadde en fin tråd der han tok for seg Alde 3010 & "Kabe"'s SMS styring/Alarm.  | |
|
 | |
einestn
 Antall Innlegg : 5 Age : 35 Localisation : Rørvik,Nord-Trøndelag Registration date : 04.03.2009
 | Tema: Re: Noen med "Extra Bra Bilstereo" i vogna? Tor 5 Mar 2009 - 14:42 | |
| har extra go bilstereo i vogna. sony hoved enhet m bluethoot, et par 6*9 og et par 4.5-5" høytalere og to 10" subber i benken. extreme go lyd. men så drar jeg mer på litt mer festival relaterte ture osv, samt festlige familie og slekts treff:)  mn en helt grei bil radio enhet til 1500-2500-3000 er mer en nokk i en vogn. er vell ingen som satser på enorm lyd i vognen og da er ikke hoved enheten det viktigste. erfaring fra stereo bygging i bil i "delproff" klassen.  | |
|
 | |
Ronny BARON!

Antall Innlegg : 2184 Age : 55 Localisation : Rognan Registration date : 26.09.2007
 | Tema: Re: Noen med "Extra Bra Bilstereo" i vogna? Tor 5 Mar 2009 - 18:20 | |
| - Remi skrev:
- Ronny skrev:
- Har lurt på en spiller med innebygget Dvd, ,men tror jeg kjøper en billig Pioneer og en lcd med innebygget dvd istedet så blir det lite kabling å mekke..Vogna er forberedt for cd spilleren og har Clarion høyttalere originalt.. deriomot i spikerteltet har jeg tenkt på å kjøpe et lite dolby surround anlegg..
Har også vurdert det dit hen at det ikke har noe for seg å bruke "bil-spilleren" som DVD kilde, har til nå ikke funnet noen som leverer bedre bildesignal enn Kompositt (også kalt RCA, det er den enkle gule pluggen), noe årligere enn det finnes ikke :-\
Ett par av kriteriene til bil-spilleren: Ipod styring & ikke se så veldig "bil" ut. Har ikke sett dette svaret før nå: På den annen side tror jeg ikke signal kvaliteten er så avgjørende på en så liten skjerm som 19"...Grunnen til at jeg tviler litt på innebygget dvd er at det blir mye borring i skap for å få signalet frem til tv-skjermen..liker ikke å borre i nye skap....men det hadde vært kult å få litt bedre lyd enn det tv høytalerne er i stand til. | |
|
 | |
Tasle MODERATOR

Antall Innlegg : 1477 Localisation : Tromsø Registration date : 09.01.2008
 | Tema: Re: Noen med "Extra Bra Bilstereo" i vogna? Tor 5 Mar 2009 - 19:14 | |
| Kan jo bare nevne at for vårt vedkommende har vi en billigradio fra Clas. Den ser sikkert finere ut enn den er - med blå belysning. MP3-spiller som viser taggene, USB-inngang, men det er det hele.
I Soliferen var all kabling lagt på forhånd, så bilradioen var bare å plugge rett inn. _________________ Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt. Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna). Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
| |
|
 | |
Tasle MODERATOR

Antall Innlegg : 1477 Localisation : Tromsø Registration date : 09.01.2008
 | Tema: Re: Noen med "Extra Bra Bilstereo" i vogna? Tor 5 Mar 2009 - 19:16 | |
| Abråpå DVD-spiller - det har vi innebygd i TV-en. Heller ikke det noe fancy greier. TV-en har også innebygd dekoder for digital-TV. _________________ Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt. Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna). Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
| |
|
 | |
ulla BARON!

Antall Innlegg : 2170 Localisation : Ski Registration date : 30.09.2007
 | Tema: Re: Noen med "Extra Bra Bilstereo" i vogna? Tor 5 Mar 2009 - 19:58 | |
| Vi har det samme som Tasle,ikke noe å skryte av men ok for våres del.. | |
|
 | |
Sponsored content
 | Tema: Re: Noen med "Extra Bra Bilstereo" i vogna?  | |
| |