CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 650, KMFE vs. KFU..??

Go down 
+5
OyvindSP
Hege
Jan
Thomas
Elisabeth
9 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest




650, KMFE vs. KFU..?? Empty
PosteTema: 650, KMFE vs. KFU..??   650, KMFE vs. KFU..?? Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 22:05

Vi kikker på desse to vognmodellane, men klarer ikkje bestemme oss for kva type er "best".
Skjønner at dette er veldig individuelt for kva løsning folk liker best, men vil gjerne ha argumenter for og mot fordi.

Vi er som sagt 6 stk. Barn på 2, 3, 9 og 12 år, samt to voksne.

KMFE:
+ for 2 sittegrupper
+ for at dobbelsenga er i eine enden og "barnerommet" i andre enden.
- for midtsittegruppe
- for smal passasje

KFU:
+ God passaje.
+ Alt av senger er samla.
- ei sittegruppe, da nr. 2 er VELDIG lita.
- "trangt" bake ved køyene.

Det vi tenker mest på er kva løsning som fungerer best en regnværsdag vi ikkje orker sette opp fortelt...
Til Toppen Go down
Elisabeth
BARON!
BARON!
Elisabeth


Female
Antall Innlegg : 2482
Age : 55
Localisation : Bergen
Registration date : 12.03.2007

650, KMFE vs. KFU..?? Empty
PosteTema: Re: 650, KMFE vs. KFU..??   650, KMFE vs. KFU..?? Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 22:19

Hei på dere.

Vil nok ikke være i tvil om at kfu er best, og det er ikke bare fordi vi har det selv. Very Happy
Forskjellen er mest plasseringen av sittegruppen. På en dag hvor alle er inne, er passasjen trang mellom kjøkken og sofa. Hvis alle skal se på TV, tja, noen må vel ha øyne i nakken. cyclops
Vi er veldig fornøyd med vår kfu, men vi har nå bare to barn. Synes ikke det er noe problem at alle sover i samme ende, tvertimot synes jeg det er en sikkerhet.
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

650, KMFE vs. KFU..?? Empty
PosteTema: Re: 650, KMFE vs. KFU..??   650, KMFE vs. KFU..?? Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 23:44

Er helt enig i hva du har "ramset" opp av for/mot. Men jeg synes likevel at kfu faller definitivt best ut for oss. Jeg har kikket inne i kmfe, og vi var enige mer eller mindre umiddelbart om at kfu var best for oss. Som Elisabeth sier, jeg synes også det bare er fordel med alle sengene samlet. Det blir bra med to ordentlige skyvedører som stenges av på kveldstid når det er "voksentid"...
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

650, KMFE vs. KFU..?? Empty
PosteTema: Re: 650, KMFE vs. KFU..??   650, KMFE vs. KFU..?? Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 23:49

har ikke eid noen av de, men når man blir vant med at kun en person kan være i bevegelse frem eller bak i gangen så er kfu den desidert beste av de to
midtsitter er egentlig en vogn beregnet på å sove i, ikke til å bo i
er i alle fall min mening etter å ha hatt en 650 med midtsitter selv
Til Toppen Go down
Hege
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Hege


Female
Antall Innlegg : 650
Age : 52
Localisation : Buskerud
Registration date : 15.07.2008

650, KMFE vs. KFU..?? Empty
PosteTema: Re: 650, KMFE vs. KFU..??   650, KMFE vs. KFU..?? Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 23:56

Vi har kmfe og kan skrive under på at det er trangt. Vi ender opp med fortelt både sommer og vinter og så bruker vi vogna som soverom og til oppbevaring av mat, samt matlaging.
Vi har dermed fjernet bordet i midtsitteren slik at vi får større gulvplass.

Jeg liker at vi har separate soverom og liker ikke å måtte gjennom barnerommet for å legge meg.

Vi har jo kun en 560 og jeg ønsker meg helt klart en større vogn! Den neste vogna skal dessuten ha en rundsitter!
Til Toppen Go down
http://hege71.blogspot.com/
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

650, KMFE vs. KFU..?? Empty
PosteTema: Re: 650, KMFE vs. KFU..??   650, KMFE vs. KFU..?? Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 23:56

Jan skrev:
har ikke eid noen av de, men når man blir vant med at kun en person kan være i bevegelse frem eller bak i gangen så er kfu den desidert beste av de to
midtsitter er egentlig en vogn beregnet på å sove i, ikke til å bo i
er i alle fall min mening etter å ha hatt en 650 med midtsitter selv

Klart man må vente til en har passert hvis man gå bakover når en skal fremover, eller motsatt Very Happy Men, jeg skal aldri mer ha vogn med midtsitter. Men det er meg da... Skal ikke si hverken eller. Hvis jeg ikke tar feil så er det Rune inne på forumet som har en Dethleffs 560 sk som han er strålende fornøyd med, og der er det jo midtsitter. Smak og behag...
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

650, KMFE vs. KFU..?? Empty
PosteTema: Re: 650, KMFE vs. KFU..??   650, KMFE vs. KFU..?? Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 23:57

Hege skrev:
Vi har kmfe og kan skrive under på at det er trangt. Vi ender opp med fortelt både sommer og vinter og så bruker vi vogna som soverom og til oppbevaring av mat, samt matlaging.
Vi har dermed fjernet bordet i midtsitteren slik at vi får større gulvplass.

Jeg liker at vi har separate soverom og liker ikke å måtte gjennom barnerommet for å legge meg.

Vi har jo kun en 560 og jeg ønsker meg helt klart en større vogn! Den neste vogna skal dessuten ha en rundsitter!

Du burde helt klart hatt 650 KFU Very Happy

Med fare for å virke veldig fersk, med "rundsitter", mener du det samme som meg, bare at jeg kaller det endesitter??
Til Toppen Go down
Hege
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Hege


Female
Antall Innlegg : 650
Age : 52
Localisation : Buskerud
Registration date : 15.07.2008

650, KMFE vs. KFU..?? Empty
PosteTema: Re: 650, KMFE vs. KFU..??   650, KMFE vs. KFU..?? Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 0:00

Thomas: jeg er fersk, så det er mulig jeg bruker et feil begrep her...men jeg mener altså en sittegruppe i ene enden av vogna.
Og ja, vi burde nok hatt en 650 KFU, men det er gubben som kjører og siden vi er ferske var han ikke helt komfortabel med en så stor vogn.... Men etter Union Lido er det store muligheter for at han gjort unna såpass mange km at han våger seg på!
Til Toppen Go down
http://hege71.blogspot.com/
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

650, KMFE vs. KFU..?? Empty
PosteTema: Re: 650, KMFE vs. KFU..??   650, KMFE vs. KFU..?? Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 0:04

Hege skrev:
Thomas: jeg er fersk, så det er mulig jeg bruker et feil begrep her...men jeg mener altså en sittegruppe i ene enden av vogna.
Og ja, vi burde nok hatt en 650 KFU, men det er gubben som kjører og siden vi er ferske var han ikke helt komfortabel med en så stor vogn.... Men etter Union Lido er det store muligheter for at han gjort unna såpass mange km at han våger seg på!

Begge deler brukes vet jeg, ville bare sjekke om vi snakket om det samme. Er heller ikke veldig erfaren, har dratt vogn i 5 år nå, begynte med en 520, så en 560 og nå har vi altså 650. Ikke noe verre å dra den enn de andre. Bytt først som sist, så får dere bedre tur sørover med bedre plass Very Happy
Til Toppen Go down
Hege
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Hege


Female
Antall Innlegg : 650
Age : 52
Localisation : Buskerud
Registration date : 15.07.2008

650, KMFE vs. KFU..?? Empty
PosteTema: Re: 650, KMFE vs. KFU..??   650, KMFE vs. KFU..?? Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 0:07

Vi har ac og gassalarm i den vogna vi har nå, så det blir nok den vi reiser sørover med...men når vi kommer tilbake da skal nok mor innom Campinggården skal du se Razz
Til Toppen Go down
http://hege71.blogspot.com/
Gjest
Gjest




650, KMFE vs. KFU..?? Empty
PosteTema: Re: 650, KMFE vs. KFU..??   650, KMFE vs. KFU..?? Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 8:25

Jeg har en Dethleffs med midtsitter og den heter SK, samme som KMFe hos Hobby bare noe større enn modelbetegnelsen tilsier (560 men vogna er 610 innvendig) og den er ikke trang i det hele tatt og jeg bytter ikke i en KFU for alt i verden. Hadde jeg valgt vogn i dag så skulle jeg gått for en Dethleffs 650 SK.
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

650, KMFE vs. KFU..?? Empty
PosteTema: Re: 650, KMFE vs. KFU..??   650, KMFE vs. KFU..?? Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 9:28

Jeg hadde skrevet et langt og velbegrunnet innlegg som forsvant grunnet nettverkstrøbbel! Oppsummerer raskt:

Vi gikk fra 560 KMFe til 720 UKKFe (Køyer på begge sider)
Grunner: 560: Trangt kjøkken + trang i køyene bak + ikke ferdig oppredde senger til alle 6.

Minus med 720: Litt for lang til å dra på tur uten å vite hvor man skal ligge, liten nyttelast på std utg Hobby 720 (Vi kjøpte ekstra vekt, har nå 370 kg nyttelast)

Pluss med 720: Stor rundsitter, gode senger til alle, stor gulvplass kjøkken (Lekeplass!)

720 kontra 650? vet ikke, kanskje andre som har erfaring.
Til Toppen Go down
ray ray

ray ray


Antall Innlegg : 19
Age : 45
Localisation : alta
Registration date : 26.05.2008

650, KMFE vs. KFU..?? Empty
PosteTema: Re: 650, KMFE vs. KFU..??   650, KMFE vs. KFU..?? Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 16:46

har hatt 650kfu vi syntes den ble trang bakover mot køyesengene så vi byttet til 720ukfe,men 650 er hundre ganger bedre å trekke,720 blir lett vinglete vist man ikke laster den med omhu.men den er mye bedre å bo i!!!!!
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

650, KMFE vs. KFU..?? Empty
PosteTema: Re: 650, KMFE vs. KFU..??   650, KMFE vs. KFU..?? Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 17:13

ray ray skrev:
har hatt 650kfu vi syntes den ble trang bakover mot køyesengene så vi byttet til 720ukfe,men 650 er hundre ganger bedre å trekke,720 blir lett vinglete vist man ikke laster den med omhu.men den er mye bedre å bo i!!!!!

Så enig så enig! Det er absolutt en utfordring å laste riktig, det blir lett for lite vekt å kula, med det resultat at vogna blir vinglete. Har testet på motorvei, og alt over 110 føles uanz farlig. (Det stod i det innlegget som forsvant...) (OBS! Mitt vogntog har alt som skal til for å bli godkjent for Tempo 100 i Tyskland)
Til Toppen Go down
9na
CARAVANER
CARAVANER



Female
Antall Innlegg : 101
Localisation : Buskerud
Registration date : 20.08.2008

650, KMFE vs. KFU..?? Empty
PosteTema: Re: 650, KMFE vs. KFU..??   650, KMFE vs. KFU..?? Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 19:21

Diddl & Diddlina skrev:
Vi kikker på desse to vognmodellane, men klarer ikkje bestemme oss for kva type er "best".
Skjønner at dette er veldig individuelt for kva løsning folk liker best, men vil gjerne ha argumenter for og mot fordi.

Vi er som sagt 6 stk. Barn på 2, 3, 9 og 12 år, samt to voksne.

KMFE:
+ for 2 sittegrupper
+ for at dobbelsenga er i eine enden og "barnerommet" i andre enden.
- for midtsittegruppe
- for smal passasje

KFU:
+ God passaje.
+ Alt av senger er samla.
- ei sittegruppe, da nr. 2 er VELDIG lita.
- "trangt" bake ved køyene.

Det vi tenker mest på er kva løsning som fungerer best en regnværsdag vi ikkje orker sette opp fortelt...

Vi var inni begge to på messa og kikket litt frem og tilbake. Men det at det er så trangt på kjøkkenet til KMFe gjorde at den falt bort. KFU er trang bakover i soveavdelignen, men det er god plass i runsittergruppa og på kjøkkenet, og det er jo der vi er mest. Derfor falt valget på den for vår del.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




650, KMFE vs. KFU..?? Empty
PosteTema: Re: 650, KMFE vs. KFU..??   650, KMFE vs. KFU..?? Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 22:26

Vi liker forsåvidt også KFU best, men det som gjør at vi likevel heller mest mot KMFE er at den har to sittegrupper...

Vi ser også for oss at det må bli veldig trang å sove i KFU, vi har tross alt 4 barn...

Jammen ikkje enkelt å velge... Nesten som å velge bare 1 sort sjokolade Rolling Eyes..
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

650, KMFE vs. KFU..?? Empty
PosteTema: Re: 650, KMFE vs. KFU..??   650, KMFE vs. KFU..?? Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 22:28

Ser dere bort fra 720 løsninger?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




650, KMFE vs. KFU..?? Empty
PosteTema: Re: 650, KMFE vs. KFU..??   650, KMFE vs. KFU..?? Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 22:40

J.O. skrev:
Ser dere bort fra 720 løsninger?

Jammen ikkje sikker på det heller Embarassed ...

Det som gjør 720 "litt skummel" er at den er så lang. Vi tenker kanskje at dette er ei vogn som passer best til fast plass, og vi er på leit etter ei vogn å dra med oss fra her til der...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




650, KMFE vs. KFU..?? Empty
PosteTema: Re: 650, KMFE vs. KFU..??   650, KMFE vs. KFU..?? Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 22:44

Diddl & Diddlina skrev:
J.O. skrev:
Ser dere bort fra 720 løsninger?

Jammen ikkje sikker på det heller Embarassed ...

Det som gjør 720 "litt skummel" er at den er så lang. Vi tenker kanskje at dette er ei vogn som passer best til fast plass, og vi er på leit etter ei vogn å dra med oss fra her til der...

Jeg drar rundt på ei 790, og det er ikke noe problem...... og jeg kjører lange turer..... det er ei flottt kjørevogn, og eneste gangene jeg merker noe forskjell på lengden vedr 650'n vi hadde før, er i trange kryss og trange rundkjøringer...... en merker da at vogna sporer litt lengre inn, og ingen problem....


Sist endret av Vegard den Man 13 Okt 2008 - 22:50, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

650, KMFE vs. KFU..?? Empty
PosteTema: Re: 650, KMFE vs. KFU..??   650, KMFE vs. KFU..?? Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 22:49

Mitt råd:

Glem dette med lengden.
Se på nyttelast og vekt.

Jeg hadde kfu og byttet når vi fikk tre unger, dere har fire.
Sjekk om dere evt kan få justert opp vogntogvekta på bilen, jeg kan, men det er mest sannsynlig fordi jeg har syncro.

Jeg tror ikke dere får til noen god løsning i noen annen vogn enn en av flere 720 alternativene, eller større.
Her er Hobby et sterkt kort, men der er det oftest lav nyttelast.

Tror LMC, TEC eller Dethleffs er mest aktuelle. Dethleffs har jo denne toalett løsningen som dere ønsker, men den mangler vel med de andre.

Kan ikke komme på noen andre i farten som passer bedre.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

650, KMFE vs. KFU..?? Empty
PosteTema: Re: 650, KMFE vs. KFU..??   650, KMFE vs. KFU..?? Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 22:50

Vegard skrev:
Diddl & Diddlina skrev:
J.O. skrev:
Ser dere bort fra 720 løsninger?

Jammen ikkje sikker på det heller Embarassed ...

Det som gjør 720 "litt skummel" er at den er så lang. Vi tenker kanskje at dette er ei vogn som passer best til fast plass, og vi er på leit etter ei vogn å dra med oss fra her til der...

Jeg drar rundt på ei 790 og, og det er ikke noe problem...... og jeg kjører lange turer..... det er ei flottt kjørevogn, og eneste gangene jeg merker noe forskjell på lengden vedr 650'n vi hadde før, er i trange kryss og trange rundkjøringer...... en merker da at vogna sporer litt lengre inn, og ingen problem....

Et godt alternativ, men prisen setter en stopper her.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




650, KMFE vs. KFU..?? Empty
PosteTema: Re: 650, KMFE vs. KFU..??   650, KMFE vs. KFU..?? Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 22:51

J.O. skrev:
Vegard skrev:
Diddl & Diddlina skrev:
J.O. skrev:
Ser dere bort fra 720 løsninger?

Jammen ikkje sikker på det heller Embarassed ...

Det som gjør 720 "litt skummel" er at den er så lang. Vi tenker kanskje at dette er ei vogn som passer best til fast plass, og vi er på leit etter ei vogn å dra med oss fra her til der...

Jeg drar rundt på ei 790 og, og det er ikke noe problem...... og jeg kjører lange turer..... det er ei flottt kjørevogn, og eneste gangene jeg merker noe forskjell på lengden vedr 650'n vi hadde før, er i trange kryss og trange rundkjøringer...... en merker da at vogna sporer litt lengre inn, og ingen problem....

Et godt alternativ, men prisen setter en stopper her.

J.O

merker da ikke noe til den, når man bare har fått kobla på.......
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

650, KMFE vs. KFU..?? Empty
PosteTema: Re: 650, KMFE vs. KFU..??   650, KMFE vs. KFU..?? Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 22:52

Vegard skrev:
J.O. skrev:
Vegard skrev:
Diddl & Diddlina skrev:
J.O. skrev:
Ser dere bort fra 720 løsninger?

Jammen ikkje sikker på det heller Embarassed ...

Det som gjør 720 "litt skummel" er at den er så lang. Vi tenker kanskje at dette er ei vogn som passer best til fast plass, og vi er på leit etter ei vogn å dra med oss fra her til der...

Jeg drar rundt på ei 790 og, og det er ikke noe problem...... og jeg kjører lange turer..... det er ei flottt kjørevogn, og eneste gangene jeg merker noe forskjell på lengden vedr 650'n vi hadde før, er i trange kryss og trange rundkjøringer...... en merker da at vogna sporer litt lengre inn, og ingen problem....

Et godt alternativ, men prisen setter en stopper her.

J.O

merker da ikke noe til den, når man bare har fått kobla på.......

Prisen?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




650, KMFE vs. KFU..?? Empty
PosteTema: Re: 650, KMFE vs. KFU..??   650, KMFE vs. KFU..?? Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 22:53

J.O. skrev:
Vegard skrev:
J.O. skrev:
Vegard skrev:
Diddl & Diddlina skrev:
J.O. skrev:
Ser dere bort fra 720 løsninger?

Jammen ikkje sikker på det heller Embarassed ...

Det som gjør 720 "litt skummel" er at den er så lang. Vi tenker kanskje at dette er ei vogn som passer best til fast plass, og vi er på leit etter ei vogn å dra med oss fra her til der...

Jeg drar rundt på ei 790 og, og det er ikke noe problem...... og jeg kjører lange turer..... det er ei flottt kjørevogn, og eneste gangene jeg merker noe forskjell på lengden vedr 650'n vi hadde før, er i trange kryss og trange rundkjøringer...... en merker da at vogna sporer litt lengre inn, og ingen problem....

Et godt alternativ, men prisen setter en stopper her.

J.O

merker da ikke noe til den, når man bare har fått kobla på.......

Prisen?

jepp....
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

650, KMFE vs. KFU..?? Empty
PosteTema: Re: 650, KMFE vs. KFU..??   650, KMFE vs. KFU..?? Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 22:55

Vegard skrev:
J.O. skrev:
Vegard skrev:
J.O. skrev:
Vegard skrev:
Diddl & Diddlina skrev:
J.O. skrev:
Ser dere bort fra 720 løsninger?

Jammen ikkje sikker på det heller Embarassed ...

Det som gjør 720 "litt skummel" er at den er så lang. Vi tenker kanskje at dette er ei vogn som passer best til fast plass, og vi er på leit etter ei vogn å dra med oss fra her til der...

Jeg drar rundt på ei 790 og, og det er ikke noe problem...... og jeg kjører lange turer..... det er ei flottt kjørevogn, og eneste gangene jeg merker noe forskjell på lengden vedr 650'n vi hadde før, er i trange kryss og trange rundkjøringer...... en merker da at vogna sporer litt lengre inn, og ingen problem....

Et godt alternativ, men prisen setter en stopper her.

J.O

merker da ikke noe til den, når man bare har fått kobla på.......

Prisen?

jepp....

Er det sånn det virker?
At jeg ikke visste det før!
Vel, jeg har jo den jeg ønsker uansett så...

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




650, KMFE vs. KFU..?? Empty
PosteTema: Re: 650, KMFE vs. KFU..??   650, KMFE vs. KFU..?? Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 23:00

J.O. skrev:
Mitt råd:

Glem dette med lengden.
Se på nyttelast og vekt.

Jeg hadde kfu og byttet når vi fikk tre unger, dere har fire.
Sjekk om dere evt kan få justert opp vogntogvekta på bilen, jeg kan, men det er mest sannsynlig fordi jeg har syncro.

Jeg tror ikke dere får til noen god løsning i noen annen vogn enn en av flere 720 alternativene, eller større.
Her er Hobby et sterkt kort, men der er det oftest lav nyttelast.

Tror LMC, TEC eller Dethleffs er mest aktuelle. Dethleffs har jo denne toalett løsningen som dere ønsker, men den mangler vel med de andre.

Kan ikke komme på noen andre i farten som passer bedre.

Vogntogvekt ja... Aner ikkje om vår kan justrast opp. Vi har ei '00 modell TDI Caravelle T4 (kort type). Vogntogvekta vår seier 4700 kilo.

Får vi LMC, TEC eller Dethleffs med OK løsning for oss til en pris rundt 100 000,-kr da..??
Og kva modeller/typer skal vi da leite etter Embarassed
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




650, KMFE vs. KFU..?? Empty
PosteTema: Re: 650, KMFE vs. KFU..??   650, KMFE vs. KFU..?? Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 23:01

J.O. skrev:
Vegard skrev:
J.O. skrev:
Vegard skrev:
J.O. skrev:
Vegard skrev:
Diddl & Diddlina skrev:
J.O. skrev:
Ser dere bort fra 720 løsninger?

Jammen ikkje sikker på det heller Embarassed ...

Det som gjør 720 "litt skummel" er at den er så lang. Vi tenker kanskje at dette er ei vogn som passer best til fast plass, og vi er på leit etter ei vogn å dra med oss fra her til der...

Jeg drar rundt på ei 790 og, og det er ikke noe problem...... og jeg kjører lange turer..... det er ei flottt kjørevogn, og eneste gangene jeg merker noe forskjell på lengden vedr 650'n vi hadde før, er i trange kryss og trange rundkjøringer...... en merker da at vogna sporer litt lengre inn, og ingen problem....

Et godt alternativ, men prisen setter en stopper her.

J.O

merker da ikke noe til den, når man bare har fått kobla på.......

Prisen?

jepp....

Er det sånn det virker?
At jeg ikke visste det før!
Vel, jeg har jo den jeg ønsker uansett så...


jeg og.......
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

650, KMFE vs. KFU..?? Empty
PosteTema: Re: 650, KMFE vs. KFU..??   650, KMFE vs. KFU..?? Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 23:02


_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

650, KMFE vs. KFU..?? Empty
PosteTema: Re: 650, KMFE vs. KFU..??   650, KMFE vs. KFU..?? Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 23:06


_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




650, KMFE vs. KFU..?? Empty
PosteTema: Re: 650, KMFE vs. KFU..??   650, KMFE vs. KFU..?? Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 23:20

Takk J.O. Smile

Flotte linker. Der var jo ei Dethleffs i Ulsteinvik som kanskje kunne vært aktuell. Den er jo heller ikkje lengre unna enn at vi kan dra å sjå på den Smile...

LMC såg veldig lik ut som Hobby 720 inni...
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

650, KMFE vs. KFU..?? Empty
PosteTema: Re: 650, KMFE vs. KFU..??   650, KMFE vs. KFU..?? Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 23:25

Tenkte spesiellt på den ja. Men den mangler overkøye i frokostgruppa, dette kan jo ordnes for en som er litt nevenyttig.
Har noen tips å komme med om det skulle vise seg å bli aktuellt.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




650, KMFE vs. KFU..?? Empty
PosteTema: Re: 650, KMFE vs. KFU..??   650, KMFE vs. KFU..?? Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 23:37

J.O. skrev:
Tenkte spesiellt på den ja. Men den mangler overkøye i frokostgruppa, dette kan jo ordnes for en som er litt nevenyttig.
Har noen tips å komme med om det skulle vise seg å bli aktuellt.

Diddl er møbelsnikker Wink
Den skal nok sjekkes opp litt meir ja Smile..
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

650, KMFE vs. KFU..?? Empty
PosteTema: Re: 650, KMFE vs. KFU..??   650, KMFE vs. KFU..?? Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 23:54

Finnes ikke Hobby 720 med faste køyesenger på hver side? den finnes iaf med 3køyer på ene siden og skap køye på andre siden..lav nyttelast kan jo kompenseres med å legge telt og lign. i bilen ettersom dere har såpass stor trekkbil..
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

650, KMFE vs. KFU..?? Empty
PosteTema: Re: 650, KMFE vs. KFU..??   650, KMFE vs. KFU..?? Icon_minitimeTir 14 Okt 2008 - 11:33

Ronny, D&D

vi har faste køyer på begge sider, bestillt fra fabrikk.

Vet at dette har vært en opsjon i flere år. Den kan også fås med tre køyer på en side, og når man rer opp midtsitteren så blir det plass til 4 barn!
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

650, KMFE vs. KFU..?? Empty
PosteTema: Re: 650, KMFE vs. KFU..??   650, KMFE vs. KFU..?? Icon_minitimeTir 14 Okt 2008 - 12:05

Øyvind, tror jeg hadde gått for en slik løsning som du har hvis jeg hadde 4 barn..med 3 som jeg har funker det greit med Ufk/uk løsningen som det er i vogna vår ( to bak + skap køye over dobbelt seng)
Til Toppen Go down
Sponsored content





650, KMFE vs. KFU..?? Empty
PosteTema: Re: 650, KMFE vs. KFU..??   650, KMFE vs. KFU..?? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
650, KMFE vs. KFU..??
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» 560 KMFe vs 650 KMFe
» 545 KMF VS 560 KMFE
» 560 KMFE
» Dusjløsning i 650 kmfe
» 230 Volt bak i 650 KMFE

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: