CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Rengjøring

Go down 
+11
ArneO
Lars Egil
joka
Rashid
Fjellcamping
Elisabeth
Johnny
Pondus
Jan Ole
kabero
Jan
15 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
AvInnlegg
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male
Antall Innlegg : 13248
Registration date : 11.03.2007

Rengjøring - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 7 Icon_minitimeSøn 26 Sep 2010 - 20:37

Ok, mente å huske at du ble "på kjørt" på en bensinstasjon eller noe sånt?

Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 7 Icon_minitimeSøn 26 Sep 2010 - 21:22

ArneO skrev:
Thomas
Men å huske at TomRS har nevnt at han ikke har polert vogna, det er noe du ikke bør ta etter han Wink Med polering og voksing sammen med vasking så er det greit å få Adriaen ren i alle fall, men den har ikke stått i Hønefoss over lengre tid da Wink
Veldig usikker her nå. Har jeg sagt det.... Det kan jo tenkes. Jeg har jo aldri polert vogna som sådan, men bruker caravan såpe med polish og godlukt ha ha ha 610en står fortsatt og skinner. Kan ikke se forskjell på`n.
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas

Male
Antall Innlegg : 3084
Registration date : 20.05.2007

PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 7 Icon_minitimeSøn 26 Sep 2010 - 23:13

Jan Ole skrev:
Ok, mente å huske at du ble "på kjørt" på en bensinstasjon eller noe sånt?

Å ja, den ja. Joa, det var vel i fjor det. Stemmer nok det, den hadde jeg glemt (!!) Påkjørt og påkjørt.. Var en liten lastebil (7,5 tonner) som absolutt skulle forbi selv om det var jxxxxg trangt der. Han la speilet inntil vognsiden og kjørte. Var tydeligvis med overlegg da stripa gikk bortetter nesten hele siden, det MÅ han ha merket! Men har fått skrubbet bort 99 % av den. Ser den bare hvis man vet om den eller leter.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 7 Icon_minitimeMan 27 Sep 2010 - 12:49

og lete, det gjør vi jo Twisted Evil
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas

Male
Antall Innlegg : 3084
Registration date : 20.05.2007

PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 7 Icon_minitimeMan 27 Sep 2010 - 17:07

Tom RS skrev:

Jaja... Og du skal lete NØYE!! Men ikke kom for nære vogna Tom, alle mine vinduer er i hvertfall hele enda!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 7 Icon_minitimeMan 27 Sep 2010 - 22:14

Thomas skrev:
Tom RS skrev:

Jaja... Og du skal lete NØYE!! Men ikke kom for nære vogna Tom, alle mine vinduer er i hvertfall hele enda!!
Ja, merkelig nok er de det. Jeg har skallet til to vinduer og Hege har tatt et. Men heldigvis har de ikke sprukket slik at de har punktert. Rengjøring - Page 7 92321
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan

Male
Antall Innlegg : 15679

PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 7 Icon_minitimeMan 27 Sep 2010 - 22:23

men altså folkens, dette med rengjøring av vogner utvendig har vi da vel oppklart for lenge siden hvordan det skal gjøres
dynk hele vogna godt med avfetting, gjerne ren white sprit
la dette stå ca 5 minutter og spyl deretter av med en kraftig høytrykksspyler
spesielt rundt vinduer og hjørnelister er det ekstra viktig å spyle kraftig og godt
deretter vaskes vogna med grønnsåpe, før den med fordel kan få en runde til med høytrykken
bruk gjerne steam

(denne villedningen skulle kanskje vært i humortråden) lol!
håper bare ingen følger den
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 7 Icon_minitimeMan 27 Sep 2010 - 22:35

Jan skrev:
men altså folkens, dette med rengjøring av vogner utvendig har vi da vel oppklart for lenge siden hvordan det skal gjøres
spesielt rundt vinduer og hjørnelister er det ekstra viktig å spyle kraftig og godt
deretter vaskes vogna med grønnsåpe, før den med fordel kan få en runde til med høytrykken
bruk gjerne steam

Grønnsåpe med furunåler er best om du skal fricampe!
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan

Male

PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 7 Icon_minitimeMan 27 Sep 2010 - 22:39

glir mer naturlig inn i miljøet da altså mener du?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 7 Icon_minitimeMan 27 Sep 2010 - 22:45

Jan skrev:
glir mer naturlig inn i miljøet da altså mener du?
Helt klart, sist vi fricampet var det en elg som sto og nappet i vogna. Han syntes vel at han luktet nye skudd.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 7 Icon_minitimeMan 27 Sep 2010 - 22:45

Jan skrev:
bruk gjerne steam

Eeeh, har gjort dette for noen dager siden. Ante at jeg kanskje hadde dummet meg ut da det begynte å renne svart fra sidene og langs taket. Går det an å etterfylle tettemasse eller må jeg til forhandler?
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan

Male

PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 7 Icon_minitimeMan 27 Sep 2010 - 22:48

JanP skrev:
Jan skrev:
bruk gjerne steam

Eeeh, har gjort dette for noen dager siden. Ante at jeg kanskje hadde dummet meg ut da det begynte å renne svart fra sidene og langs taket. Går det an å etterfylle tettemasse eller må jeg til forhandler?
neida er bare å etterfylle med sikaflex, helst mens grønnsåpa enda er på vogna
da lukter den så mye bedre lol!
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan

Male

PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 7 Icon_minitimeMan 27 Sep 2010 - 22:51

vi bør vel stoppe denne galskapen før noen begynner å tro at man faktisk kan gjøre slik med vognene sine
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male
Antall Innlegg : 13248

PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 7 Icon_minitimeMan 27 Sep 2010 - 23:05

Bedre med noe annet med marginal diff I ph-verdi enn grønnsåpe....

Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 7 Icon_minitimeTir 28 Sep 2010 - 8:32

Jan: Tror du har rett i det, nye som er innom kan ta slike ting for god fisk. Og da har vi fort noen uvenner blant oss!
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 7 Icon_minitime

Til Toppen Go down

Rengjøring
Til Toppen 
Side 7 av 7Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
 Similar topics
-
» Rengjøring av vanntank
» Rengjøring av takluke