| Rengjøring av vanntank | |
|
+4Ronny Jan Ole Jan Simsalabim 8 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
Gjest Gjest
| Tema: Re: Rengjøring av vanntank Fre 28 Sep 2007 - 16:48 | |
| - Ronny skrev:
- Jeg blir imponert av hvor raskt man får svar her!
Arve: Har jo to løse 20l dunker til vann tank i soliferen så belegg i tanken er ikke noe problem,tenkte mest på å få klor igjennom slanger og kraner...jeg drikker vann allerede i vogna men tanken var å få renset hele systemet for ulumskheter.
Vegard: Helt enig vannsystemet er jo til for å brukes! men i mitt tilfelle er det jo 15 år gammelt og det er jo hyggeligere å drikke vann fra kranen om man vet det er rent!.....
May-Britt: Så jo ut som en god ide det der, setter du hele tanken på kjøling i kjøle skapet eller??.
Er forresten litt sur i dag , kona skal opp i vogna med barna mens jeg må sitte hjemme å ha vakt på sykebilen..ja ja skal opp neste helg 3 dager så jeg får holde ut til da ..har en ny flaske med brunt innhold der oppe som skulle vært konsument testa...+en terasse utvidelse som skulle vært gjort ferdig før snøen kommer.. Ronny bare kjør inn kraftig klor-vann, og la det stå noen timer..... ikke en basselusk overlever da..... og skyld godt etterpå.... |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Rengjøring av vanntank Søn 30 Sep 2007 - 17:26 | |
| Etter hver tur nede i EU-landene "klorbehandles" vanntanken, enda vi kun bruker kjøpevann (flaskevann) som drikkevann. Vann etterfylt sør for Sverigesmaker som regel heller ikke godt. Er vi i tvil om kvaliteten på vannet vi har fylt - så bruker vi også kjøpevannet i matlagingen. Det er noe dritt å sitte på do en hel dag når dasstanken er på "bare" 15l. |
|
| |
Johnny ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Antall Innlegg : 8912 Age : 68 Localisation : Songdalen/Vest Agder Registration date : 12.03.2007
| |
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Rengjøring av vanntank Søn 30 Sep 2007 - 17:34 | |
| - Johnny U skrev:
- Vegard skrev:
- Ronny skrev:
- Jeg blir imponert av hvor raskt man får svar her!
Arve: Har jo to løse 20l dunker til vann tank i soliferen så belegg i tanken er ikke noe problem,tenkte mest på å få klor igjennom slanger og kraner...jeg drikker vann allerede i vogna men tanken var å få renset hele systemet for ulumskheter.
Vegard: Helt enig vannsystemet er jo til for å brukes! men i mitt tilfelle er det jo 15 år gammelt og det er jo hyggeligere å drikke vann fra kranen om man vet det er rent!.....
May-Britt: Så jo ut som en god ide det der, setter du hele tanken på kjøling i kjøle skapet eller??.
Er forresten litt sur i dag , kona skal opp i vogna med barna mens jeg må sitte hjemme å ha vakt på sykebilen..ja ja skal opp neste helg 3 dager så jeg får holde ut til da ..har en ny flaske med brunt innhold der oppe som skulle vært konsument testa...+en terasse utvidelse som skulle vært gjort ferdig før snøen kommer.. Ronny
bare kjør inn kraftig klor-vann, og la det stå noen timer..... ikke en basselusk overlever da..... og skyld godt etterpå.... Ronny!!!! IKKE BRUK KLOR i den flaske med brunt innhold. Bruk heller klor'n på terassen og kom med refferat fra konsumertesten. Johnny U hva mener du her??? kloren er jo på blå flasker... |
|
| |
Antall Innlegg : 8912 Age : 68 Localisation : Songdalen/Vest Agder Registration date : 12.03.2007
| |
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Rengjøring av vanntank Søn 30 Sep 2007 - 17:59 | |
| |
|
| |
Jan MODERATOR
Antall Innlegg : 15679 Age : 51 Localisation : Varierende Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Rengjøring av vanntank Søn 30 Sep 2007 - 18:12 | |
| | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Rengjøring av vanntank Søn 30 Sep 2007 - 18:15 | |
| |
|
| |
Gjest Gjest
| |
| |
| Tema: Re: Rengjøring av vanntank Søn 30 Sep 2007 - 18:36 | |
| | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Rengjøring av vanntank Søn 30 Sep 2007 - 18:41 | |
| |
|
| |
| Tema: Re: Rengjøring av vanntank Søn 30 Sep 2007 - 18:49 | |
| | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Rengjøring av vanntank Søn 30 Sep 2007 - 18:51 | |
| |
|
| |
| Tema: Re: Rengjøring av vanntank Søn 30 Sep 2007 - 18:53 | |
| | |
|
| |
Gjest Gjest
| |
| |
| Tema: Re: Rengjøring av vanntank Søn 30 Sep 2007 - 19:08 | |
| [quote="May-Britt"]Johnny Helt ok for meg..........men er vel bortkasta å rense tanken med brun sprit........alkoholmissbruk det vel.......... [/ quote] Til vanntanken så brukte jeg klorin til rengjøring(Trur eg) før vi dro vogna avsted nå i helga. Og for å fjerne eventuelle stygge basiller invortes så har benyttet brunt rensestoff kjøpt i statlig monopolutsalg. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Rengjøring av vanntank Søn 30 Sep 2007 - 19:13 | |
| |
|
| |
O:J CAMPER
Antall Innlegg : 44 Age : 51 Localisation : Valldalen Registration date : 03.02.2008
| Tema: Re: Rengjøring av vanntank Tir 12 Feb 2008 - 10:55 | |
| Hei. Er d noken som har et tips til og få vannmålaren på ei hobby til og vise nokelunde rett. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Rengjøring av vanntank Tir 12 Feb 2008 - 11:28 | |
| - O:J skrev:
- Hei. Er d noken som har et tips til og få vannmålaren på ei hobby til og vise nokelunde rett.
Salt i vannet. Bittelitt altså.... |
|
| |
Oddvars COMBI CAMPER
Antall Innlegg : 24 Localisation : Bærum Registration date : 17.11.2009
| Tema: Re: Rengjøring av vanntank Tir 19 Mar 2013 - 11:38 | |
| Jeg har ofte litt clorvann i tanken og rørene når jeg kjører, det skvalper og rengjør så godt så. Stopper å tømmer alt ut. Fyller rent vann og kjører videre. lenser et par ganger og og alt er fint til neste stoppeplass. | |
|
| |
Veggis ROYAL CARAVANER
Antall Innlegg : 354 Age : 48 Localisation : Vestland Registration date : 22.06.2009
| Tema: Re: Rengjøring av vanntank Lør 11 Jun 2016 - 12:32 | |
| Har hørt at noen anbefaler 35% eddik til rensing. Hvordan doserer man da i så fall? | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Rengjøring av vanntank | |
| |
|
| |
| Rengjøring av vanntank | |
|