CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Toyta LC vs Mitsubishi pajero

Go down 
+7
Ronny
Harald
Lars Egil
Black Betty
ArneO
Remi
Jan
11 posters
Gå til side : 1, 2  Next

hvem er best?
Toyota LC
Toyta LC vs Mitsubishi pajero Vote_lcap80%Toyta LC vs Mitsubishi pajero Vote_rcap
 80% [ 12 ]
Mitsubishi Pajero
Toyta LC vs Mitsubishi pajero Vote_lcap20%Toyta LC vs Mitsubishi pajero Vote_rcap
 20% [ 3 ]
Antall stemmer : 15
 

AvInnlegg
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Toyta LC vs Mitsubishi pajero Empty
PosteTema: Toyta LC vs Mitsubishi pajero   Toyta LC vs Mitsubishi pajero Icon_minitimeSøn 26 Okt 2008 - 22:33

hvem er egentlig beste kjøp av disse to bilene?
fordeler og ulemper med begge takk Very Happy
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Toyta LC vs Mitsubishi pajero Empty
PosteTema: Re: Toyta LC vs Mitsubishi pajero   Toyta LC vs Mitsubishi pajero Icon_minitimeSøn 26 Okt 2008 - 22:55

LC'n
Bitchien har de glemmt å montere ramme på Wink
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Toyta LC vs Mitsubishi pajero Empty
PosteTema: Re: Toyta LC vs Mitsubishi pajero   Toyta LC vs Mitsubishi pajero Icon_minitimeSøn 26 Okt 2008 - 22:56

Remi skrev:
LC'n
Bitchien har de glemmt å montere ramme på Wink
ja stemmer det, den har selvbærende karrosseri den bilen ja
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Toyta LC vs Mitsubishi pajero Empty
PosteTema: Re: Toyta LC vs Mitsubishi pajero   Toyta LC vs Mitsubishi pajero Icon_minitimeSøn 26 Okt 2008 - 23:35

I 2005 ble det solgt 4 LC'er pr Pajero, vet ikke hvordan det er pr i dag
Kommer jo også litt ann på, sammenligner man nye 2008 modeller eller eldre modeller? Regner med at det er LC 120 iallefall Smile
Bitchien hadde vel fortsatt 115HK i 2005?

Ref.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Toyta LC vs Mitsubishi pajero Empty
PosteTema: Re: Toyta LC vs Mitsubishi pajero   Toyta LC vs Mitsubishi pajero Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 0:59

Har mest lyst på LC
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

Toyta LC vs Mitsubishi pajero Empty
PosteTema: Re: Toyta LC vs Mitsubishi pajero   Toyta LC vs Mitsubishi pajero Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 8:30

Er vel ikke noe å lure på..... Pajeroen er MYE tøffere!!!
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Toyta LC vs Mitsubishi pajero Empty
PosteTema: Re: Toyta LC vs Mitsubishi pajero   Toyta LC vs Mitsubishi pajero Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 8:34

Betty Boop skrev:
Er vel ikke noe å lure på..... Pajeroen er MYE tøffere!!!
Vurderte dere LC før dere valgte Pajeroen? Hva var bakgrunnen for at det ble Pajero og ikke noe annet? Det er vel mange å velge i når vi snakker om den størrelsen?
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

Toyta LC vs Mitsubishi pajero Empty
PosteTema: Re: Toyta LC vs Mitsubishi pajero   Toyta LC vs Mitsubishi pajero Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 9:11

Lars Egil skrev:
Betty Boop skrev:
Er vel ikke noe å lure på..... Pajeroen er MYE tøffere!!!
Vurderte dere LC før dere valgte Pajeroen? Hva var bakgrunnen for at det ble Pajero og ikke noe annet? Det er vel mange å velge i når vi snakker om den størrelsen?

Hmmmm...... Rufus kan sikkert fylle ut detaljene her.
Men det var noe slikt: Vi er jo på vår andre Pajero nå, og den første vi kjøpte var en 2002 modell. På den tiden var det ikke campingvogn som var i fokus, men at bilen skulle dra båten vi hadde. Vi prøvde Honda CRV, Suzuki, Toyota Rav 4, Subaru Forrester, Nissan X-trail + noe annet pjus. Felles for de alle var puslete hengervekt - spesielt i kombinasjon med automatgir. Santa Fe hadde hengervekten, men opplevdes meget treg og død å kjøre, og vi var redd for annenhåndsverdien.

Så begynte vi å tenke større bil.... men da tilsa prisen at det måtte bli grønne skilter. Gutta ble utstyrt med busskort og moped (og så hadde vi en personbil i tillegg da!)
I storbil klassen var det bare 2 biler som gjaldt: Landcruiser eller Pajero. Så vidt jeg husker kunne ikke LC'en tilby automatgir i sammenlignbar versjon som Pajeroen. LC'en var en god del dyrere. Og vi hadde hørt bare god-ord om tøffheten og kvaliteten til Pajeroen fra fetteren til Rufus som driver bilverksted. Så valget ble Pajero.

Da vi kjøpte Pajero nr. 2 for 1 år siden, ble ingen andre merker vurdert. Ganske enkelt fordi innkjøpet var en smule spontant..... Vi var nemlig på Caravanmessa i fjor - på messecamp. Hadde Hobbyen på kroken. Så gikk det et hjullager på gamle-Pajeroen. Vi fikk kreket oss til Lillestrøm på en søndag etter at messa var over. Hadde sett det var en merkeforhandler der. Så vi overnattet på en gressflekk utenfor bilforretningen med Pajero og Hobby. I løpet av natta kom den en Autolink-trailer og dumpet av en splitter ny Pajero med utstyr etter vår liking utenfor butikken..... Vi tok det som et tegn, og kjøpte den! Måtte jo ha en bil som var i orden for å dra vogna hjem!

Dyreste helga i mann minne, som Rufus pleier å si.... Kabe var jo allerede bestilt på messa, og dagen etter fikk vi splitter ny bil! Toyta LC vs Mitsubishi pajero 928394
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Toyta LC vs Mitsubishi pajero Empty
PosteTema: Re: Toyta LC vs Mitsubishi pajero   Toyta LC vs Mitsubishi pajero Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 9:16

He, he... kan jo bli religiøs av mindre Betty....

Jeg håper også på en sånn type åpenbaring...
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Toyta LC vs Mitsubishi pajero Empty
PosteTema: Re: Toyta LC vs Mitsubishi pajero   Toyta LC vs Mitsubishi pajero Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 10:36

BB, sånne tegn skal man ta på alvor Smile

Nå kom LC med ny 5-trinns automat i 2005, men har ikke hørt om noen problemer med den gammle.
I 2002 var det LC90 som gjaldt, det året kom den med den nye D4D motoren på 163hk og hadde 4-trinns automat. Samme motor og girkasse satt i LC 120 når den kom i 2003.
Før det var det en noe kjedelig 125hk sugediesel
Mener Pajero var noe treg med å få inn stor motor?

Her er litt lesning, Dinside.no test av 2003 LC og test av 2005 LC, der får man også litt sammenligning mot de da aktuelle konkurentene.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Toyta LC vs Mitsubishi pajero Empty
PosteTema: Re: Toyta LC vs Mitsubishi pajero   Toyta LC vs Mitsubishi pajero Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 11:22

At det skulle være 115 HK i Pajero'n i 2005 må være basert på uvitenhet. Såvidt jeg husker ble 3,2 liters motoren introdusert i 2000 med 165 Hk . Tidligere modeller hadde en 2,5 liter med et antall gamp antagelig.

Første utgave dukket altså opp med 3,2 liter i ca. 2000
Vi fikk et generasjonskifte ca. 03/04 mest kosmetisk.
Nytt skifte i 07/08, noe høyere ytelser, mye kosmetisk, noe ny elektronikk, ryggekamera etc.

Min Pajero har ca. 175 Hk i en 3,2 liter 4 sylndret rekkemotor.
Jeg sier ca. fordi jeg ikke har tallet 100 % for meg her og nå.

Vi snakker om standard motor uten noen chipping eller annet unødvendig dill dall....

Hvorfor jeg kjøpte Pajero istedet for LC ?

Pajero'n er grovt regnet 75-100.000 billigere for noenlunde sammenlignbar LC.
Pajero'n gir meg ei girkasse som er byggd for terreng og vogn.
Pajero'n lar meg overstyre girkasse nesten som jeg vil, hvis jeg vil.
Pajero'n har høyere hengervekt (3390 kg kontra bare 2800 )

Sikkert mange andre grunner til å kjøpe og ikke kjøpe, men dette var mine grunner.


En kompis av meg har en LC fra ca. 05. Vi er enige om at begge er fine biler, men at skal man trekke tungt og kanskje en tur utenfor asfalten; ja da velger vi min bil. Skal vi på silketur på motorveien tar vi hans bil. Pajero'n gir deg mer en følelse av å kjøre lastebil, mens hans LC kanskje gir et personbilinntrykk.

Grunnen til at MP selges i et færre antall beskriver vel lite om bilen etter min mening. Sier heller noe om hvor dyktige de er i markedføring og salgsleddet. Og min mening er at MP har et sørgelig apparat i Norge.


I grove trekk synes jeg at Pajero ganske enkelt er en tøffere bil....

Spesiellt kort 3 dørs variant fra ca. 04... drittøff...


Sist endret av Rufus den Man 27 Okt 2008 - 11:28, endret 2 ganger
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Toyta LC vs Mitsubishi pajero Empty
PosteTema: Re: Toyta LC vs Mitsubishi pajero   Toyta LC vs Mitsubishi pajero Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 11:26

Og den tullete avstemning i denne tråden er jo nesten som å be om bank.

I tilfelle skulle det kun være folk som har eid begge bilene samtidig som skulle få stemme.

Ja ; den irriterte meg !
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Toyta LC vs Mitsubishi pajero Empty
PosteTema: Re: Toyta LC vs Mitsubishi pajero   Toyta LC vs Mitsubishi pajero Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 11:38

Rufus skrev:
En kompis av meg har en LC fra ca. 05. Vi er enige om at begge er fine biler, men at skal man trekke tungt og kanskje en tur utenfor asfalten; ja da velger vi min bil. Skal vi på silketur på motorveien tar vi hans bil. Pajero'n gir deg mer en følelse av å kjøre lastebil, mens hans LC kanskje gir et personbilinntrykk.
Akkurat dette trodde jeg var motsatt Smile

Beklager det med motor størrelsen, fant på nett det jeg trudde jeg husket.
Selvsagt blir en slik avstemmning som dette lite matnyttig.
Jeg tar det som om man stemte Norske vs Svensk Caravan, og akkurat nå er jeg kansje litt Bjølle-Vegard på vegne av LC Very Happy

Tror nok de fleste av oss som har gleden av å kjører Stor SUV som Pajero, Patrol, Landrover osv ofter tar oss selv i å tenke "Dæven for en bil jeg har" Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Toyta LC vs Mitsubishi pajero Empty
PosteTema: Re: Toyta LC vs Mitsubishi pajero   Toyta LC vs Mitsubishi pajero Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 12:08

Det er slik kriger startes; mange uttaler seg om ting de egentlig ikke veit stort om. Man baserer sine uttalelser om TRO.

Siden jeg har eid (f.eks. tyske bilmerker og tyske vogner) av andre merker enn Mitsubishi og Kabe kan jeg finne på å slenge med leppa om disse merkene, evt. modellene. Jeg har gjort mine erfaringer. Gjøres likevel med forsiktighet.

Tro kan man som sagt gjøre i kjerka. Twisted Evil

I det virkelige liv (caravanforum) må man ikke snakke dritt om annen manns bil , vogn eller kjærring. Slikt blir det bråk av. Twisted Evil

Tar man med tannbørsten og tilhengeren vil dette være de samme tingene du ikke skal låne bort. Evil or Very Mad

Jeg har hatt den glede av å dra kompisen min med LC'n ut av elendigheta nedi grøfta...en snørik morgen før brøyting.... Han har også gleden av å vite at Falken måtte til med den store vinsjen for å få meg ut av hølet jeg hadde laget til meg selv langt ute i terrenget. Slikt er pinligt for eier... må ikke brukes negativt.

For å få svar på hvilken som er best ? study

Siden disse bilene ofte blir kjøpt av grunner som trekk egenskaper, terrengegenskaper etc. Da er det kanskje greit å fokusere på hva som får redskapen til å gjøre nytte for seg. Pajero og LC ; ræv mot ræv med den tjukke sleperen som ikke ryker mellom bilene. På asfalt. DRA ! Da ville et eller annet gi seg tilslutt. Og man fikk svaret på det spørsmålet.

Basketball

Biler som tar under 3 tonn på hengerkroken etter norske regler; regnes ikke som trekkbiler.... Basketball
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Toyta LC vs Mitsubishi pajero Empty
PosteTema: Re: Toyta LC vs Mitsubishi pajero   Toyta LC vs Mitsubishi pajero Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 12:47

Ræv mor Ræv er allerede gjort Wink
https://www.youtube.com/watch?v=a7OelQt5YGs
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Toyta LC vs Mitsubishi pajero Empty
PosteTema: Re: Toyta LC vs Mitsubishi pajero   Toyta LC vs Mitsubishi pajero Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 14:35

Hadde vel vært bedre om spørsmålet i avstemninga var "Hva ville DU kjøpt, og hvorfor?"
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Toyta LC vs Mitsubishi pajero Empty
PosteTema: Re: Toyta LC vs Mitsubishi pajero   Toyta LC vs Mitsubishi pajero Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 18:37

Remi skrev:
Hadde vel vært bedre om spørsmålet i avstemninga var "Hva ville DU kjøpt, og hvorfor?"
var vel nettop det jeg spurte om så vidt jeg klare å lese av det jeg skrev
men ser av innleggene at begge er solide både på og utenfor veien, og at det er mer smak som avgjør hva som er beste kjøpet av disse to
kan bli noe vanskelig å si at den ene er bedre enn den andre slik jeg har tolket innleggene
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Toyta LC vs Mitsubishi pajero Empty
PosteTema: Re: Toyta LC vs Mitsubishi pajero   Toyta LC vs Mitsubishi pajero Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 18:53

psst....xc90...Surprised)
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Toyta LC vs Mitsubishi pajero Empty
PosteTema: Re: Toyta LC vs Mitsubishi pajero   Toyta LC vs Mitsubishi pajero Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 18:55

Harald skrev:
psst....xc90...Surprised)
liker ikke de
er sikkert ikke noe i veien med xc90 men smaken min sier nei




det gjør egentlig kona og scratch
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Toyta LC vs Mitsubishi pajero Empty
PosteTema: Re: Toyta LC vs Mitsubishi pajero   Toyta LC vs Mitsubishi pajero Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 19:33

Jan skrev:
Remi skrev:
Hadde vel vært bedre om spørsmålet i avstemninga var "Hva ville DU kjøpt, og hvorfor?"
var vel nettop det jeg spurte om så vidt jeg klare å lese av det jeg skrev
men ser av innleggene at begge er solide både på og utenfor veien, og at det er mer smak som avgjør hva som er beste kjøpet av disse to
kan bli noe vanskelig å si at den ene er bedre enn den andre slik jeg har tolket innleggene

Det som byr på dans er jo avstemminga på toppen ; Hvem er best ? Rolling Eyes

Poenget mitt er at skal du svare på det bør du eie og kjøre slike hver annen dag i samme rute... på denne måten får du et riktig bilde av hva som er best...

Som om noen skulle spørre meg om Hva som er best av LMC og Kabe ? Klart du får riktig svar av meg.... Rolling Eyes

Nei; se og fjern den usaklige avstemninga... Twisted Evil


Når vi lenger nede i tråden snakker argumenter som er basert på egne erfaringer... ja da er vi på et bedre spor Basketball

Da kan vi spenne vaieren mellom krokene og trå fjæla heilt inn.. bære eller briste.... Toyta LC vs Mitsubishi pajero 388844

Men jeg liker ikke se menn gråte Toyta LC vs Mitsubishi pajero 785584

Må nesten legge til noen loller for å ikke havne i krangel her... lol! lol! lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Toyta LC vs Mitsubishi pajero Empty
PosteTema: Re: Toyta LC vs Mitsubishi pajero   Toyta LC vs Mitsubishi pajero Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 19:34

XC90 ?

Så en slik i helga... den sto på planen på en Viking redningsbil lol! lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Toyta LC vs Mitsubishi pajero Empty
PosteTema: Re: Toyta LC vs Mitsubishi pajero   Toyta LC vs Mitsubishi pajero Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 19:59

Jan skrev:
hvem er egentlig beste kjøp av disse to bilene?
fordeler og ulemper med begge takk Very Happy

Fordeler ?

Om du skal ha en bil til å dra med er det kanskje fordeler at man har dette;

Sylindervolum 3200 fordelt på 4 syl.
Gir brukbart skyv, selv med vogn bak.

Gir også lastebillyd og følelse på veien.
Joda, litt mer motorlyd enn mange andre biler.

Vektgrenser
Godkjent i vognkortet for 3395 kg hengervekt.
Egenvekt 3030 kg, hvorav ca. 800 kg er nyttelast i bilen.

Automatkasse som er bygd for å henge noe bak. Ikke noe snakk om temperaturer i motbakker og slikt tjafs...

Girkasse du kan veksle selv, "Tiptronic"

Du velger modus i kassa etter behov, 5 modus; 2H,4H,4L,4LC,R/D
Siste modus er med lik drift og sperre på alle hjul.
Sitter du fast nå sitter du godt!

I NAV skjærmen finner du NAV, Stereo, DVD og Ryggekamera

Snaddrete stereoanlegg som orginalt; Rockford med 12 høytalere... rister godt i ørevoksen i nabobilen...

Ca 0,83 l/mil... Oslo Bergen Oslo testet av Din Side i 2003
Idag har vel motoren fått endret programmering til bedre tall.

Vet ikke om det er en fordel; men om bremsen har lagt seg på vogna i dritvær.... ja da går det an å kjøre hjem... til østlandet... når man er nordpå... clown

Ulemper ? Ingen ! Basketball
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Toyta LC vs Mitsubishi pajero Empty
PosteTema: Re: Toyta LC vs Mitsubishi pajero   Toyta LC vs Mitsubishi pajero Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 20:06

Rufus skrev:
XC90 ?

Så en slik i helga... den sto på planen på en Viking redningsbil lol! lol!
hehe, eg har veldig lite forhold til hva som er best eller ei cheers cheers
Men hva bruker dere bilen til??? OFFroad eller på veien??
Vil påstå at de aller fleste bruker bilen på veien og for meg er da kjørekomfort og støy inni bilen viktig......da er ikke LC eller Pajero alternativ for meg...for eg har prøvd....altfor harde og for mye støy er min dom.

Men klart,dersom dere bruker de som firmabil på si ,skjønner eg jo det godt, men som familiebil.....nope!!
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Toyta LC vs Mitsubishi pajero Empty
PosteTema: Re: Toyta LC vs Mitsubishi pajero   Toyta LC vs Mitsubishi pajero Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 20:10

Men åssen er det med feil på Volvon? har ikke engang prøvd en men har "hørt" at de er glade i verkstedene..men det er klart har selv en bil som er umulig å skru på og ramler sund hele tiden..har jeg "hørt" men min har da gått 200000km og ruller enda..
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Toyta LC vs Mitsubishi pajero Empty
PosteTema: Re: Toyta LC vs Mitsubishi pajero   Toyta LC vs Mitsubishi pajero Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 20:14

Ronny skrev:
Men åssen er det med feil på Volvon? har ikke engang prøvd en men har "hørt" at de er glade i verkstedene..men det er klart har selv en bil som er umulig å skru på og ramler sund hele tiden..har jeg "hørt" men min har da gått 200000km og ruller enda..
har hatt tre feil....tankmåler,blindsonekamera og tanklokklåsen.
I tilegg har eg skiftet alle skiver på bremsene......kast i de.....
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Toyta LC vs Mitsubishi pajero Empty
PosteTema: Re: Toyta LC vs Mitsubishi pajero   Toyta LC vs Mitsubishi pajero Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 20:15

Vet ikke om det er meg det refereres til lengre oppe, men med unntak av at jeg putta for liten motor i Pajeroen, så var vel resten stortsett LC-trivia og ikke nedrakking på Pajero?

For å ta det litt mer på sak: hvorfor valgte jeg LC?
2. gangen jeg kjøpte LC, den jeg har nå; var det litt av samme grunn som Rufus kjøpte sin 2.: Var veldig fornøyd med den 1. Very Happy
Men nå finnes det jo og folk som kjøper sin 6. Citröen, gjerne mens bilen er inne på sitt Nte verkstedbesøk Wink

1. gang, i 2002, hadde jeg ganske frie tøyler når jeg skulle ha firmabil, sto ganske raskt mellom Pajero, LC & Patrol.
Valget fallt til slutt på LC fordi jeg oppfattet den som mest robust og den som jeg antok ville holde seg best i pris.
Hadde da allerede hatt flere år med problemfritt bilhold med div Toyotaer, så det farget nok også avgjørelsen min Smile

Værsågod Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Toyta LC vs Mitsubishi pajero Empty
PosteTema: Re: Toyta LC vs Mitsubishi pajero   Toyta LC vs Mitsubishi pajero Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 20:16

Harald

Vi bruker bilen som privatbil. Og Ja. Jeg er enig med deg. Det gir en annen følelse av å kjøre denne enn mange andre som er bygd for asfalt. Mer støy fra vei og motor. Antagelig skulle jeg kjøpt meg en annen bil for privatkjøring... Dream On !

Men så er vi noen da.... som synes det er karete å dra ut av asfalten så søla skvetter mens kjerringene hyler kontraordre. affraid

Jeg var på en jakttur her om dagen... med Mondeo 08'... det gikk så grusen skvatt ute på skogsveiene. Det er da SUV'en gjør seg best.

Når bikkjer og børser i en salig forening skal ut på skogen er det liksom trivelig da. For ikke å snakke om når jeg slenger en blodig ihjælskyti pelskledd stakkar inni bak..med hue og labbær.... nøttær ikke med lyst skinn bak med slik bruk.... clown

Vi har alle vår egen måte å bruke bilen på.. lol!
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Toyta LC vs Mitsubishi pajero Empty
PosteTema: Re: Toyta LC vs Mitsubishi pajero   Toyta LC vs Mitsubishi pajero Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 20:20

Rufus skrev:
Harald

Vi bruker bilen som privatbil. Og Ja. Jeg er enig med deg. Det gir en annen følelse av å kjøre denne enn mange andre som er bygd for asfalt. Mer støy fra vei og motor. Antagelig skulle jeg kjøpt meg en annen bil for privatkjøring... Dream On !

Men så er vi noen da.... som synes det er karete å dra ut av asfalten så søla skvetter mens kjerringene hyler kontraordre. affraid

Jeg var på en jakttur her om dagen... med Mondeo 08'... det gikk så grusen skvatt ute på skogsveiene. Det er da SUV'en gjør seg best.

Når bikkjer og børser i en salig forening skal ut på skogen er det liksom trivelig da. For ikke å snakke om når jeg slenger en blodig ihjælskyti pelskledd stakkar inni bak..med hue og labbær.... nøttær ikke med lyst skinn bak med slik bruk.... clown

Vi har alle vår egen måte å bruke bilen på.. lol!
skjønner og aksepterer hehe
men.....jaja,bare glem det cheers cheers
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Toyta LC vs Mitsubishi pajero Empty
PosteTema: Re: Toyta LC vs Mitsubishi pajero   Toyta LC vs Mitsubishi pajero Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 20:24

Blir sliten av slikt engasjement som det ble pga av den avstemninga.....

Nå trur jeg jaggu det blir sofan og fjernkontrollen.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Toyta LC vs Mitsubishi pajero Empty
PosteTema: Re: Toyta LC vs Mitsubishi pajero   Toyta LC vs Mitsubishi pajero Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 20:28

Ronny skrev:
Men åssen er det med feil på Volvon? har ikke engang prøvd en men har "hørt" at de er glade i verkstedene..men det er klart har selv en bil som er umulig å skru på og ramler sund hele tiden..har jeg "hørt" men min har da gått 200000km og ruller enda..

Ronny

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=538624

harald...... måtte bare dra den for de sugemerkene du sendte i en annen tråd her......


Antal större fel per 100 bilar
1 Toyota Corolla 3,4
2 Toyota Aygo 7,2
3 BMW 3-Serie 8,4
4 Hyundai Santa Fe 8,5
5 Hyundai Getz 8,5
6 BMW 1-serie 8,6
7 Renault Clio 8,6
8 Toyota Avensis 9,1
9 Honda CR-V 9,1
10 Toyota Yaris 9,4
11 Ford Fiesta 9,6
12 Volvo C30 9,9
13 Subaru Legacy 10,1
14 Audi A3 10,1
15 Citroën C3 10,3
16 Mazda 6 10,4
17 BMW 5-Serie 10,4
18 Ford Mondeo 11,4
19 Opel Astra 11,8
20 Audi A6 11,9
21 Toyota RAV4 11,9
22 Volvo S60 12,0
23 Volvo S40 12,8
24 Skoda Octavia 14,3
25 Honda Civic 14,3
26 Mercedes C-klass 14,5
27 Kia Cee´d 15,2
28 Saab 9-3 15,4
Genomsnittsbilen 16,7
29 Mercedes E-klass 16,8
30 VW Golf 17,5
31 Volvo V50 18,7
32 Ford Focus 19,2
33 VW Polo 19,9
34 Saab 9-5 20,1
35 VW Passat 20,5
36 Audi A4 20,9
37 Skoda Fabia 22,2
38 Citroën C5 22,2
39 Volvo XC70 24,5
40 Peugeot 407 24,6
41 Volvo S80 25,1
42 Citroën C4 25,3
43 Opel Vectra 30,6
44 Peugeot 207 31,7
45 Peugeot 307 32,6
46 Renault Mégane 34,0
47 Volvo V70 34,5
48 Volvo XC90 45,9


og hvor er Koreaneren i fohold?????? Obs........ nesten på toppen jo.... nr 4.....
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Toyta LC vs Mitsubishi pajero Empty
PosteTema: Re: Toyta LC vs Mitsubishi pajero   Toyta LC vs Mitsubishi pajero Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 20:31

Vegard skrev:
Ronny skrev:
Men åssen er det med feil på Volvon? har ikke engang prøvd en men har "hørt" at de er glade i verkstedene..men det er klart har selv en bil som er umulig å skru på og ramler sund hele tiden..har jeg "hørt" men min har da gått 200000km og ruller enda..

Ronny

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=538624

harald...... måtte bare dra den for de sugemerkene du sendte i en annen tråd her......


Antal större fel per 100 bilar
1 Toyota Corolla 3,4
2 Toyota Aygo 7,2
3 BMW 3-Serie 8,4
4 Hyundai Santa Fe 8,5
5 Hyundai Getz 8,5
6 BMW 1-serie 8,6
7 Renault Clio 8,6
8 Toyota Avensis 9,1
9 Honda CR-V 9,1
10 Toyota Yaris 9,4
11 Ford Fiesta 9,6
12 Volvo C30 9,9
13 Subaru Legacy 10,1
14 Audi A3 10,1
15 Citroën C3 10,3
16 Mazda 6 10,4
17 BMW 5-Serie 10,4
18 Ford Mondeo 11,4
19 Opel Astra 11,8
20 Audi A6 11,9
21 Toyota RAV4 11,9
22 Volvo S60 12,0
23 Volvo S40 12,8
24 Skoda Octavia 14,3
25 Honda Civic 14,3
26 Mercedes C-klass 14,5
27 Kia Cee´d 15,2
28 Saab 9-3 15,4
Genomsnittsbilen 16,7
29 Mercedes E-klass 16,8
30 VW Golf 17,5
31 Volvo V50 18,7
32 Ford Focus 19,2
33 VW Polo 19,9
34 Saab 9-5 20,1
35 VW Passat 20,5
36 Audi A4 20,9
37 Skoda Fabia 22,2
38 Citroën C5 22,2
39 Volvo XC70 24,5
40 Peugeot 407 24,6
41 Volvo S80 25,1
42 Citroën C4 25,3
43 Opel Vectra 30,6
44 Peugeot 207 31,7
45 Peugeot 307 32,6
46 Renault Mégane 34,0
47 Volvo V70 34,5
48 Volvo XC90 45,9


og hvor er Koreaneren i fohold?????? Obs........ nesten på toppen jo.... nr 4.....
HEHE,har sett den dert ja....tror det stemmer også....men du vet,jo mer elektronik og duppedingser man trykker inn i en bil jo større er sjansen for småfeil........
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Toyta LC vs Mitsubishi pajero Empty
PosteTema: Re: Toyta LC vs Mitsubishi pajero   Toyta LC vs Mitsubishi pajero Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 20:31

Trur ikke engang at japansk SUV er med i denne... eller er jeg mer svaksynt enn jeg tror.?
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Toyta LC vs Mitsubishi pajero Empty
PosteTema: Re: Toyta LC vs Mitsubishi pajero   Toyta LC vs Mitsubishi pajero Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 20:32

Vegard skrev:
Ronny skrev:
Men åssen er det med feil på Volvon? har ikke engang prøvd en men har "hørt" at de er glade i verkstedene..men det er klart har selv en bil som er umulig å skru på og ramler sund hele tiden..har jeg "hørt" men min har da gått 200000km og ruller enda..

Ronny

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=538624

harald...... måtte bare dra den for de sugemerkene du sendte i en annen tråd her......


Antal större fel per 100 bilar
1 Toyota Corolla 3,4
2 Toyota Aygo 7,2
3 BMW 3-Serie 8,4
4 Hyundai Santa Fe 8,5
5 Hyundai Getz 8,5
6 BMW 1-serie 8,6
7 Renault Clio 8,6
8 Toyota Avensis 9,1
9 Honda CR-V 9,1
10 Toyota Yaris 9,4
11 Ford Fiesta 9,6
12 Volvo C30 9,9
13 Subaru Legacy 10,1
14 Audi A3 10,1
15 Citroën C3 10,3
16 Mazda 6 10,4
17 BMW 5-Serie 10,4
18 Ford Mondeo 11,4
19 Opel Astra 11,8
20 Audi A6 11,9
21 Toyota RAV4 11,9
22 Volvo S60 12,0
23 Volvo S40 12,8
24 Skoda Octavia 14,3
25 Honda Civic 14,3
26 Mercedes C-klass 14,5
27 Kia Cee´d 15,2
28 Saab 9-3 15,4
Genomsnittsbilen 16,7
29 Mercedes E-klass 16,8
30 VW Golf 17,5
31 Volvo V50 18,7
32 Ford Focus 19,2
33 VW Polo 19,9
34 Saab 9-5 20,1
35 VW Passat 20,5
36 Audi A4 20,9
37 Skoda Fabia 22,2
38 Citroën C5 22,2
39 Volvo XC70 24,5
40 Peugeot 407 24,6
41 Volvo S80 25,1
42 Citroën C4 25,3
43 Opel Vectra 30,6
44 Peugeot 207 31,7
45 Peugeot 307 32,6
46 Renault Mégane 34,0
47 Volvo V70 34,5
48 Volvo XC90 45,9


og hvor er Koreaneren i fohold?????? Obs........ nesten på toppen jo.... nr 4.....

Hm V70 var ikke akkurat på toppen den heller da.

He He.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Toyta LC vs Mitsubishi pajero Empty
PosteTema: Re: Toyta LC vs Mitsubishi pajero   Toyta LC vs Mitsubishi pajero Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 20:32

Harald

les igjen...... det står: Antal större fel per 100 bilar....

he-he......... måtte bare....... denne har verka....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Toyta LC vs Mitsubishi pajero Empty
PosteTema: Re: Toyta LC vs Mitsubishi pajero   Toyta LC vs Mitsubishi pajero Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 20:33

Rufus skrev:
Trur ikke engang at japansk SUV er med i denne... eller er jeg mer svaksynt enn jeg tror.?

CRV er jo der.... og Rav-4


Sist endret av Vegard den Man 27 Okt 2008 - 20:34, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Sponsored content





Toyta LC vs Mitsubishi pajero Empty
PosteTema: Re: Toyta LC vs Mitsubishi pajero   Toyta LC vs Mitsubishi pajero Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Toyta LC vs Mitsubishi pajero
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Mitsubishi Pajero
» Integrert GPS i Pajero, oppdateringsmuligheter?
» Mitsubishi Grandis og Hengerfeste
» Problemer med svinghjul på Ford, VW, Toyota og Mitsubishi.
» Mitsubishi Outlander 2.0 Diesel 2007-2008 modell

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: