CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Hjelp til rett plass ved Venezia...

Go down 
+8
Tasle
Jan
Rashid
Black Betty
Remi
Hege
Camping Kai
campist
12 posters
Gå til side : 1, 2, 3  Next
AvInnlegg
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist

Male
Antall Innlegg : 1132
Registration date : 16.09.2008

Hjelp til rett plass ved Venezia... Empty
PosteTema: Hjelp til rett plass ved Venezia...   Hjelp til rett plass ved Venezia... Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 19:11

Rolling Eyes
Vi har store planer om å besøke Venezia til sommeren. Regner med å reise ned i forkant av St.Hans. I vår drøm er det Camping Marina di Venezia som er i tankene, den har vi hørt en del bra om. Andre sverger til Camping Lido.
Er det noen her som har noen erfaringer, både med den første jeg nevnte og med andre i området?
Hjelp til rett plass ved Venezia... 95882
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai

Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

PosteTema: Re: Hjelp til rett plass ved Venezia...   Hjelp til rett plass ved Venezia... Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 19:23

Campist.

Har bare erfaring med Union Lido , og det kan anbefales på det sterkeste.

Er det noe du lurer på så bare spør , jeg skal forsøke å svare.
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist

Male

PosteTema: Re: Hjelp til rett plass ved Venezia...   Hjelp til rett plass ved Venezia... Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 19:28

jeg lurer egentlig på alt, jeg...

Som hva som er bra med Lido-en?
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai

PosteTema: Re: Hjelp til rett plass ved Venezia...   Hjelp til rett plass ved Venezia... Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 19:35

campist skrev:
jeg lurer egentlig på alt, jeg...

Som hva som er bra med Lido-en?

Flott strand , to flotte badeland , flott supermarked , flott grønnsakbutikk og mange flotte restuaranter og barer.

Rene flotte sanitæranlegg , stille og rolig på kveld natt , føles som er trygg plass.

Må egentlig bare oppleves , hadde aldri drømt om at det var så bra før vi dro ned første gangen.
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist

Male

PosteTema: Re: Hjelp til rett plass ved Venezia...   Hjelp til rett plass ved Venezia... Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 19:45

Det er vel og bra at plassen er bra. Hvordan er det å komme til Venezia der (uten bil) og hvordan er det å komme andre steder?
(jeg klarer ikke å bare være på et sted uten å gjøre noe i flere dager etterhverandre selv om jeg har lovet fruen at vi skal ha en uke rolig i Italia...)
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai

PosteTema: Re: Hjelp til rett plass ved Venezia...   Hjelp til rett plass ved Venezia... Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 19:51

Til Venezia er ikke noe problem , bil eller buss til Punta Sabbionam og båt derfra og over.Billetter får du kjøpt på campingen.

Ellers så vet jeg ikke hva du sikter til , Gardasjøen er ca 20 mil unna også et flott sted.Vet folk har tatt dagsturer til Milano og Kroatia , men det er langt på dagstur.

Vi ligger rolig hele tiden der nede, er for varmt å farte rundt synes vi.
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist

Male

PosteTema: Re: Hjelp til rett plass ved Venezia...   Hjelp til rett plass ved Venezia... Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 20:12

Camping Kai skrev:
Til Venezia er ikke noe problem , bil eller buss til Punta Sabbionam og båt derfra og over.Billetter får du kjøpt på campingen.

Ellers så vet jeg ikke hva du sikter til , Gardasjøen er ca 20 mil unna også et flott sted.Vet folk har tatt dagsturer til Milano og Kroatia , men det er langt på dagstur.

Takk for svar!
vi tenker nok litt forskjellig, det er bare det. jeg synes halve moroa med å være på nye steder er å se hva som finnes i nabolaget. Som for eksempel å reise rundt i små byer med eller uten severdigheter. både slike som det går an å nå på korte sykkelturer, eller litt lenger med bil. Jeg er ikke så god til å reise på en campingplass hvor det er campingplassen som er attraksjonen. Normalt synes jeg ikke det er så veldig spennende.
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai

PosteTema: Re: Hjelp til rett plass ved Venezia...   Hjelp til rett plass ved Venezia... Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 20:17

Nærmeste småby er Cavallino , 10 minutters sykkeltur unna ikke noe spesielt å se på.Vi er der på marked en gang i uka.

Ellers så ligger jo alle disse Cmpingplassene her ute på Lidoen , på en tarm ut i sjøen.Så er det små Italienske småbyer du ønsker så bør du nok kansje vurdere Gardasjøen , Milano , Roma osv.

I alle fall god tur og nyt ferien.Venter forøvrig i spenning på å høre om VILLA teltet ditt etterhvert.
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai

PosteTema: Re: Hjelp til rett plass ved Venezia...   Hjelp til rett plass ved Venezia... Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 20:18

Konklusjon blir vel egentlig at Campingplassene der ute er severdighetene.
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist

Male

PosteTema: Re: Hjelp til rett plass ved Venezia...   Hjelp til rett plass ved Venezia... Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 20:24

Camping Kai skrev:
Nærmeste småby er Cavallino , 10 minutters sykkeltur unna ikke noe spesielt å se på.Vi er der på marked en gang i uka.

Ellers så ligger jo alle disse Cmpingplassene her ute på Lidoen , på en tarm ut i sjøen.Så er det små Italienske småbyer du ønsker så bør du nok kansje vurdere Gardasjøen , Milano , Roma osv.

I alle fall god tur og nyt ferien.Venter forøvrig i spenning på å høre om VILLA teltet ditt etterhvert.

Neida, Camping Kai, det er først og fremst Venezia som er interessant i denne omgang. Når jeg ser på kartet, så er det sikkert hipp som happ om vi bruker Union Lido eller Marina di Venzia, jeg trodde Union Lido lå litt lenger ute. Jeg får lete litt. Jeg har bare sett at det går ferje direkte fra stranda fra den plassen jeg snakker om til Venezia. Da har du egentlig hjulpet meg mye!
(så får jeg sykle inn til Cavallino og se om vi finner noe å se på...)

Villa teltet ligger i butikken her nå, nå venter jeg bare på få et signal når montøren skal få montert det. Håper å ha det klart til helga!
Til Toppen Go down
Hege
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Hege

Female
Antall Innlegg : 650
Registration date : 15.07.2008

PosteTema: Re: Hjelp til rett plass ved Venezia...   Hjelp til rett plass ved Venezia... Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 22:57

Vi er også veldig bestemt på å reise nedover, og vi kommer til å forsøke Union Lido. Vi lurer litt på veivalg nedover vi....
Til Toppen Go down
http://hege71.blogspot.com/
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi

Male
Antall Innlegg : 1272
Registration date : 16.08.2008

PosteTema: Re: Hjelp til rett plass ved Venezia...   Hjelp til rett plass ved Venezia... Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 23:03

Er det noen lengde/bredde begrensning på vogn i Italia?
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty

Female
Antall Innlegg : 3178
Registration date : 04.12.2007

PosteTema: Re: Hjelp til rett plass ved Venezia...   Hjelp til rett plass ved Venezia... Icon_minitimeTir 28 Okt 2008 - 0:09

Ikke alle er like begeistret for Union Lido ser det ut til. Sakset fra Ncc-forumet, skrevet av signaturen Skrukken:

Om dere vil oppleve italia er møkkaplassen Union Lido det siste dere bør besøke. Er vel det stedet i italia hvor dere opplever desidert minst av den herlige delen av italia, menneskene og den daglige kulturen. Vil dere ha ferie med masse regler og vakter som flyr rundt med pekefinger, forbud og kun skandinavisk ferie nabo, med basseng der du må gå riktig vei hele tiden i kø, badehetter og hoppeslott som italiensk opplevelse, da er union glimrende. I tillegg regner og hagler det jamlig der, og du kan gjerne få en uke med elendig ustabilt vær.
MAO glem union lido om dere vil oppleve italia når dere først har rullet så langt.

Reiseruten med bobil: fra puttgarten-fussen-reschen-pass-stelvio passet-sondrio-milano- så anbefales istedet retningen til TOSCANA- Viareggio og sørover, masse campingplasser nedover her og man opplever italia, klima er av en annen verden enn ved venezia..... liten enkel camping i viareggio er Camping viareggio, det er også masse bobiloppstillingsplasser nedover her.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hjelp til rett plass ved Venezia...   Hjelp til rett plass ved Venezia... Icon_minitimeTir 28 Okt 2008 - 8:10

campist skrev:
Camping Kai skrev:

Takk for svar!
vi tenker nok litt forskjellig, det er bare det. jeg synes halve moroa med å være på nye steder er å se hva som finnes i nabolaget. Som for eksempel å reise rundt i små byer med eller uten severdigheter. både slike som det går an å nå på korte sykkelturer, eller litt lenger med bil. Jeg er ikke så god til å reise på en campingplass hvor det er campingplassen som er attraksjonen. Normalt synes jeg ikke det er så veldig spennende.

He he Campist. Det er merkelig hvor like vi er. Min plan når vi reiste ned til Union lido var å ligge der 1 uke kanskje 1 og 1/2 men det var max. Da måtte vi ut og sjekke hva som er rundt neste sving, over neste ås, besøke neste by. . . . Vi lå på Union lido i tre uker og høys motvillig satte vi oss i bilen en dag for å reise til nærmeste "litt" stor-by.

Om Venezia er målet, er Union lido et greit utgangspunkt. Kjøp utvidet billett dagen før i resepsjonen. Da har du betalt for bussen til fergen, fergen over til Venezia tur/retur og du kan bruke vann-bussene i Venezia så mye du orker.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hjelp til rett plass ved Venezia...   Hjelp til rett plass ved Venezia... Icon_minitimeTir 28 Okt 2008 - 8:30

Betty Boop skrev:
Ikke alle er like begeistret for Union Lido ser det ut til. Sakset fra Ncc-forumet, skrevet av signaturen Skrukken:

Om dere vil oppleve italia er møkkaplassen Union Lido det siste dere bør besøke. Er vel det stedet i italia hvor dere opplever desidert minst av den herlige delen av italia, menneskene og den daglige kulturen. Vil dere ha ferie med masse regler og vakter som flyr rundt med pekefinger, forbud og kun skandinavisk ferie nabo, med basseng der du må gå riktig vei hele tiden i kø, badehetter og hoppeslott som italiensk opplevelse, da er union glimrende. I tillegg regner og hagler det jamlig der, og du kan gjerne få en uke med elendig ustabilt vær.
MAO glem union lido om dere vil oppleve italia når dere først har rullet så langt.

Reiseruten med bobil: fra puttgarten-fussen-reschen-pass-stelvio passet-sondrio-milano- så anbefales istedet retningen til TOSCANA- Viareggio og sørover, masse campingplasser nedover her og man opplever italia, klima er av en annen verden enn ved venezia..... liten enkel camping i viareggio er Camping viareggio, det er også masse bobiloppstillingsplasser nedover her.

he he he kremt ble vel ikke akkurat overrasket over hans iver etter bobiloppstillingsplasser.

Men på sett og vis så stemmer det han sier. Du får ikke lov til og feste/skravle høylytt/musikk etter klokken 23:00 da skal det være stille. Dette håndhever vaktene. Men du får lov til å sitte å prate og kose deg med det som måtte stå på bordet. Det var litt kjipt med den lommelykten til vakten i starten, etterhvert satt vi egentlig pris på det. Det er stille og rolig på Union Lido til tross for mer enn 10.000 mennesker.

Italiensk kultur inne på plassen, njaaa ikke direkte. Union Lido kan kanskje sammenlignes med Grand Canaria. Det er en turist "maskin" som tilbyr etter det jeg mener en meget god vare.

Sikkert flott nedover i Italia, men det blir jo en del mil ekstra om du skal nedover til Toscana da, og jeg kan ikke helt forstå hvorfor dette er nødvendig.

Badehette, jepp det må du ha om du skal bade i badeland. Men når alle har det er det helt OK. Vel det var jo noen som ville gjøre livet surt for seg selv og prøvde å bade uten. Det er jo greit, for da får badevaktene brukt fløyta si, også får vedkommende all den oppmerksomheten han ønsker.

Kan være at vedkommende du siterer har hatt noen slike opplevelser.

Sier ikke at Union Lido er svaret i alle sammenhenger, men så lenge vi reiser ned dit vil det være Union Lido som er vårt mål. Noe annet tør vi ikke "gamble" med. Dessuten så er det jo der du treffer forumistene.
Til Toppen Go down
Rashid
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Rashid

Male
Antall Innlegg : 1393
Registration date : 12.10.2008

PosteTema: Re: Hjelp til rett plass ved Venezia...   Hjelp til rett plass ved Venezia... Icon_minitimeTir 28 Okt 2008 - 8:59

Er vel med camping som med alt annet, noen liker mormora mens andre liker farmora.
At Union Lido på død og liv skal være selve lykken i livet kommer vel også an på øya som ser. Skrukken har sett en ting, andre har sett det stikk motsatte.
Noen liker vintercamping - andre kan ikke tenke seg tanken på vognliv i kuldegrader.

Jeg har gjort følgende erfaring som "farende campingfant":
Kjøp "mursteinen" til ADAC, oversikts/planleggingskart for reiserute, slik at GPS`n får noe matnytting å jobbe med til målet - og legg i vei.
Dette er ingen ting å være redd for - eller spekulere så mye på. Med normal folkeskikk og normale sikkerhetsregler (hvis man velger å overnatte utenfor campingplass) kommer man også sikkert heim igjen.
Det er tross alt sin egen tur man skal kjøre, ikke alle andres.

God planleggingstur i løpet av vinteren. afro
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hjelp til rett plass ved Venezia...   Hjelp til rett plass ved Venezia... Icon_minitimeTir 28 Okt 2008 - 12:08

Også vil det være stor forskjell om du reiser med barn, eller bare to voksne. Med barn passer Union Lido meget godt.
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist

Male

PosteTema: Re: Hjelp til rett plass ved Venezia...   Hjelp til rett plass ved Venezia... Icon_minitimeTir 28 Okt 2008 - 17:59

Tom RS skrev:
campist skrev:
Camping Kai skrev:

Takk for svar!

He he Campist. Det er merkelig hvor like vi er. Min plan når vi reiste ned til Union lido var å ligge der 1 uke kanskje 1 og 1/2 men det var max. Da måtte vi ut og sjekke hva som er rundt neste sving, over neste ås, besøke neste by. . . . Vi lå på Union lido i tre uker og høys motvillig satte vi oss i bilen en dag for å reise til nærmeste "litt" stor-by.

Om Venezia er målet, er Union lido et greit utgangspunkt. Kjøp utvidet billett dagen før i resepsjonen. Da har du betalt for bussen til fergen, fergen over til Venezia tur/retur og du kan bruke vann-bussene i Venezia så mye du orker.

Takk for gode tips. Dere andre også. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg er litt forelsket i Marina di Venezia - uten å ha vært der. Jeg får tenke litt til. Vi er bare to voksne som reiser. Jeg lurer på om vi skal stikke avgårde allerede i midten av juni, eller i alle fall slik at vikankomme ned før st.hans og være vekk igjen når juli begynner. For å slippe de største køene. De kan vi ta i østerrike på vei hjemmover.
Det kan godt være det ville vært morsomt med tre uker, selv om jeg vet ikke om kroppen min klarer det. I alle fall ikke hodet. Det er en del vi skalrekke over i løpet av tre-fire ukers tur på sommeren... Vi MÅ blant annet innom Wien...
Til Toppen Go down
Rashid
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Rashid

Male
Antall Innlegg : 1393
Registration date : 12.10.2008

PosteTema: Re: Hjelp til rett plass ved Venezia...   Hjelp til rett plass ved Venezia... Icon_minitimeTir 28 Okt 2008 - 21:01

Tom RS skrev:
Også vil det være stor forskjell om du reiser med barn, eller bare to voksne. Med barn passer Union Lido meget godt.

Tom RS:
Selvfølgelig utgjør å reise to voksne kontra barnefamilier en vesentlig forskjell!!!
Men vi er tross alt forskjellige uansett barn med eller ikke. Sjøl ville nok vi aldri valgt å bruke Union Lido, sjøl med barn. Vi liker oss best på mindre plasser. Og de finns da i rikt mon også i Italia.

Men jeg vil aldri anbefale andre det samme, folk må få den glede å gjøre seg sine egne erfaringer - også innen camping. Om noen liker turistmaskiner som Union Lido, vel det er helt greit det. Å bedrive camping er etter min mening å gjøre det man har lyst til, og passer seg og sin familie.

Det er ikke meningen i hele tatt å rakke ned på Union Lido om du trodde jeg gjorde det. Bare syntes det der var så alt for svært.
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist

Male

PosteTema: Re: Hjelp til rett plass ved Venezia...   Hjelp til rett plass ved Venezia... Icon_minitimeTir 28 Okt 2008 - 21:44

Jeg vil bare understreke at jeg vet at Camping Marina di Venezia har 2.900 plasser pluss 400 hytter. Er Union Lido like stor, eller er den større?

Jeg har ikke noe i mot små plasser, men synes også det er artig med store plasser. Noe av gleden ved camping er å se andre mennesker. Det blir jeg faktisk ikke lei av.
(så reiser jeg når jeg er lei de enkelte, for å se nye) cheers
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai

PosteTema: Re: Hjelp til rett plass ved Venezia...   Hjelp til rett plass ved Venezia... Icon_minitimeTir 28 Okt 2008 - 22:00

campist skrev:
Jeg vil bare understreke at jeg vet at Camping Marina di Venezia har 2.900 plasser pluss 400 hytter. Er Union Lido like stor, eller er den større?

Jeg har ikke noe i mot små plasser, men synes også det er artig med store plasser. Noe av gleden ved camping er å se andre mennesker. Det blir jeg faktisk ikke lei av.

Campist.

Mener det er ca 4000 plasser på Lidoen ,men er ikke sikker på om det er med alle teltene og mobilhomene som står der til utleie.

Ellers så er det som Tom rs sier , etter 23.00 så er det stille.Jeg synes det bare er bra med regler når man er samlet 10 000 mennesker innenfor portene.Hvis ikke tror jeg det hadde blitt kaos.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hjelp til rett plass ved Venezia...   Hjelp til rett plass ved Venezia... Icon_minitimeTir 28 Okt 2008 - 22:59

campist skrev:

Hei igjen.
Nå er det ikke slik at jeg må markedsføre union. Men du spurte og jeg svarer med det jeg har opplevd.
Om du kjøper Bobil og Caravan Nr 6 fra September 2008 vil du bakerst der finne omtale av bådeCamping Marina di Venezia og Union Lido. Disse to er rivaler, begge har 4 stjerner og er sikkert like bra å feriere på. Av disse er Union Lido størst, uten at dette betyr noe som sådan men utvalget av resturanter og barer osv er bedre på Union Lido (for eks: Camping Marina di Venezia 2 resturanter, Union Lido 7 ifølge bladet.). Men for all del Campist, begge disse plassene er luksus-camping plasser du ikke har sett maken til her hjemme, Sverige eller Danmark.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan

Male
Antall Innlegg : 15679
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: Hjelp til rett plass ved Venezia...   Hjelp til rett plass ved Venezia... Icon_minitimeTir 28 Okt 2008 - 23:09

hvilke språk er greit å kunne der nede da?
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle

Antall Innlegg : 1477
Registration date : 09.01.2008

PosteTema: Re: Hjelp til rett plass ved Venezia...   Hjelp til rett plass ved Venezia... Icon_minitimeTir 28 Okt 2008 - 23:18

Jan skrev:

Italiensk??

Spøk til side, i servicebransjen må de vel kunne engelsk.

Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan

Male
Antall Innlegg : 15679
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: Hjelp til rett plass ved Venezia...   Hjelp til rett plass ved Venezia... Icon_minitimeTir 28 Okt 2008 - 23:28

Tasle skrev:
Jan skrev:

Italiensk??

Spøk til side, i servicebransjen må de vel kunne engelsk.
ja italiensk er jo det språket jeg kan best............................... det og urdu lol!
har ingen planer om å reise nedover, men hvem vet, plutselig er man underveis
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi

Male
Antall Innlegg : 1272
Registration date : 16.08.2008

PosteTema: Re: Hjelp til rett plass ved Venezia...   Hjelp til rett plass ved Venezia... Icon_minitimeTir 28 Okt 2008 - 23:49

Kan jo ta ett kjapt Italiensk-kurs med dere:

Scopare=Feie/koste
la Passera=Liten fugl/trost

Scopare la passera , betydningen får dere gjette selv Very Happy

Gi tilbakemelding hvordan det gikk Hjelp til rett plass ved Venezia... 849802
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hjelp til rett plass ved Venezia...   Hjelp til rett plass ved Venezia... Icon_minitimeOns 29 Okt 2008 - 6:21

Union Lido har ca 500 ansatte. De som jobber mot kunder kan engelsk/tysk. Men når jeg sjekket inn pratet jeg norsk. Det er endel norske, danske og svenske unge jenter som arbeider der. Under navnskilte til den ansatte ser du flagg, så da vet du hvilket språk den enkelte behersker.
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist

Male

PosteTema: Re: Hjelp til rett plass ved Venezia...   Hjelp til rett plass ved Venezia... Icon_minitimeOns 29 Okt 2008 - 15:20

tom rs,

jeg tror vi er ganske så enige!
Til Toppen Go down
Jørn O
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Jørn O

Antall Innlegg : 236
Registration date : 19.06.2008

PosteTema: Re: Hjelp til rett plass ved Venezia...   Hjelp til rett plass ved Venezia... Icon_minitimeOns 29 Okt 2008 - 21:03

HEI.

Vi har ligget på Union Lido de 6 gangene vi har vært der nede, men vi var borte på Marina di Venezia og kikket litt i fjor. En finner igjen mye av det samme på de to plassene som er omtrent like store. Marinaen har færre handle og spisemuligheter, der er flere store opstillingsplasser, stranden er litt bredere, nytt badeland i sommer(2008). Plassen er mer åpen dvs. mindre trær og skyggemuligheter. Der er lov å sykle på plassen og den yngre garde fikk vist lov å ha bål og feste på stranda utover natta. Det så også ut som det var nesten bare danske campere der Mange fler enn på Union. Forøvrig ikke noe galt i det. Alt i alt tror jeg dette er mest smak og behag. Vi synes ihvertfall Union Lido er toppers og det snakkes allerede om neste sommers tur dit i heimen her.
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist

Male

PosteTema: Re: Hjelp til rett plass ved Venezia...   Hjelp til rett plass ved Venezia... Icon_minitimeOns 29 Okt 2008 - 21:27

...takk for det Jørn,
og når jeg ser på bildet dit, skulle det i alle fall ikke bli noe problem å få plass til vår vogn!

Det med sykkel på plassen kan jeg like, jeg begynner å forstå at det egentlig bare er å bestemme seg for den ene og se om en får plass, og så prøve den andre om ikke det går. SAtser på å være framme til st.hans, da burde vi vel komme sånn nogenlunde ut av det?
Til Toppen Go down
Jørn O
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Jørn O

PosteTema: Re: Hjelp til rett plass ved Venezia...   Hjelp til rett plass ved Venezia... Icon_minitimeOns 29 Okt 2008 - 21:43

Ved de tider er det ikke noe problem med plass på noen av stedene. Vi har alltid reist ned ved sankthans-tider eller en uke senere, og har hatt godt utvalg i plasser. Du kommer jo til Union Lido 7-8 km. før du kommer til Marina, så kan du jo stikke innom å se. Fordelen hvis dere har sykkel med er jo at Marina ligger i grei sykkelavstand fra Punta Sabbioni der båten går fra inn til Venezia. Går jo an å sykle dit fra Union også da, hvis en ikke er redd for å bli litt svett.
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai

PosteTema: Re: Hjelp til rett plass ved Venezia...   Hjelp til rett plass ved Venezia... Icon_minitimeOns 29 Okt 2008 - 21:47

Jørn O skrev:
Ved de tider er det ikke noe problem med plass på noen av stedene. Vi har alltid reist ned ved sankthans-tider eller en uke senere, og har hatt godt utvalg i plasser. Du kommer jo til Union Lido 7-8 km. før du kommer til Marina, så kan du jo stikke innom å se. Fordelen hvis dere har sykkel med er jo at Marina ligger i grei sykkelavstand fra Punta Sabbioni der båten går fra inn til Venezia. Går jo an å sykle dit fra Union også da, hvis en ikke er redd for å bli litt svett.

Har du fått med deg noen fler Hedmarkinger nedover neste år eller ?
Til Toppen Go down
Jørn O
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Jørn O

PosteTema: Re: Hjelp til rett plass ved Venezia...   Hjelp til rett plass ved Venezia... Icon_minitimeOns 29 Okt 2008 - 21:57

Har et vennepar uten vogn som vurderer å bestille plass i en mobilehome der nede i uke 27,men han du kanskje sikter til har jeg ikke snakket med på noen dager.
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai

PosteTema: Re: Hjelp til rett plass ved Venezia...   Hjelp til rett plass ved Venezia... Icon_minitimeOns 29 Okt 2008 - 21:59

He He , tror han har lyst.

Når kommer dere til å være der til sommeren ?
Til Toppen Go down
Jørn O
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Jørn O

PosteTema: Re: Hjelp til rett plass ved Venezia...   Hjelp til rett plass ved Venezia... Icon_minitimeOns 29 Okt 2008 - 22:06

Camping Kai skrev:
He He , tror han har lyst.

Når kommer dere til å være der til sommeren ?
Skal vi se... satser vel på tirsdag23/6 til Torsdag 9/7 eller tirsdag30/6 til torsdag 16/7 Bestiller Gøteborg-Kiel i år også. Synes det gikk greit.
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Hjelp til rett plass ved Venezia...   Hjelp til rett plass ved Venezia... Icon_minitime

Til Toppen Go down

Hjelp til rett plass ved Venezia...
Til Toppen 
Side 1 av 3Gå til side : 1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» Forhåndsbestilling av plass på campingplasser
» Hva bør en fast plass koste?
» Sliter med å finne rett bobil.
» Rett og slett beste mover på markedet
» Fast plass