| Hobby 650KFU ny tråd | |
|
+23MartinB Kaos kbanto Camping Kai Ronny ziri fred Remi 9na Espen V Thomas RuneB Jan tittentei hpk thor_egil Jan Ole hoto Elisabeth Sten Rune frank Johnny Hobbymann 27 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
Gjest Gjest
| |
| |
Thomas GENERAL!
Antall Innlegg : 3084 Age : 48 Localisation : Hønefoss Registration date : 20.05.2007
| Tema: Re: Hobby 650KFU ny tråd Tir 27 Jan 2009 - 22:15 | |
| - J.O. skrev:
- Ok. Kan desverre ikke svare deg utover at mi erfaring med delelevering til Hobby er dårlig. Skifta frontvinduet og det tok en liten mannsalder å få på plass.
Hmm. Kan være at jeg dropper det i så fall. Siden luka er tett mener jeg.. Det kryr vel ikke av kfu'er som skal hugges heller | |
|
| |
Thomas GENERAL!
Antall Innlegg : 3084 Age : 48 Localisation : Hønefoss Registration date : 20.05.2007
| |
| |
Jan Ole MODERATOR
Antall Innlegg : 13247 Age : 57 Localisation : Måløy. Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Hobby 650KFU ny tråd Tir 27 Jan 2009 - 22:21 | |
| - Thomas skrev:
- J.O. skrev:
- Ok. Kan desverre ikke svare deg utover at mi erfaring med delelevering til Hobby er dårlig. Skifta frontvinduet og det tok en liten mannsalder å få på plass.
Hmm. Kan være at jeg dropper det i så fall. Siden luka er tett mener jeg.. Det kryr vel ikke av kfu'er som skal hugges heller Vel, her er en påbegynt. _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
Sten Rune Admin
Antall Innlegg : 15853 Age : 54 Localisation : Sande i Vestfold Registration date : 15.03.2007
| Tema: Re: Hobby 650KFU ny tråd Tir 27 Jan 2009 - 22:22 | |
| - J.O. skrev:
- Thomas skrev:
- J.O. skrev:
Hmm. Kan være at jeg dropper det i så fall. Siden luka er tett mener jeg.. Det kryr vel ikke av kfu'er som skal hugges heller Vel, her er en påbegynt.
_________________ Sten Rune "Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti, men den vogna mi har je det godt i...." Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet) Chevrolet Suburban -95 | |
|
| |
Thomas GENERAL!
| Tema: Re: Hobby 650KFU ny tråd Tir 27 Jan 2009 - 22:26 | |
| | |
|
| |
Gjest Gjest
| |
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Hobby 650KFU ny tråd Ons 28 Jan 2009 - 10:22 | |
| - Thomas skrev:
- Gir meg ikke med maset mitt.. Noe skal det være hele tiden. På hjørnet på største luka (kun på "glasset") er det en knekk i plastikken. Den er sveist på igjen, så det er tett men estetisk ikke holdbart. Husker ikke i farten om bare plastglasset kan byttes eller om karmen også må byttes.. Noen som vet?
Ta en prat med disse gutta,fixser det meste dem http://skandic-nordic.eu/index.php?id=3 |
|
| |
Thomas GENERAL!
| Tema: Re: Hobby 650KFU ny tråd Ons 28 Jan 2009 - 19:23 | |
| - Dethleffs skrev:
- Thomas skrev:
- Gir meg ikke med maset mitt.. Noe skal det være hele tiden. På hjørnet på største luka (kun på "glasset") er det en knekk i plastikken. Den er sveist på igjen, så det er tett men estetisk ikke holdbart. Husker ikke i farten om bare plastglasset kan byttes eller om karmen også må byttes.. Noen som vet?
Ta en prat med disse gutta,fixser det meste dem
http://skandic-nordic.eu/index.php?id=3 Thanx! Skal sende dem en mail tenker jeg. Har et par andre småting som skulle vært ordnet også.. | |
|
| |
MartinB CARAVANER
Antall Innlegg : 53 Localisation : Telemark Registration date : 12.08.2008
| Tema: Re: Hobby 650KFU ny tråd Søn 15 Feb 2009 - 17:53 | |
| - Thomas skrev:
- Noen her som har isolert hylla forrerst som utgjør taket i gasskassa? Lurer på å gjøre det.. Hva lønner seg evt å bruke som festemiddel mellom f.eks isopor og hylla? Noe som ikke løsner når det blir kaldt da helst.
Skal du bruke isopor kan du bruke Casco sitt vannbaserte kontaktlim. Men da må det være noen plussgrader og lufting slik at vannet får fordampet. MartinB | |
|
| |
MartinB CARAVANER
| Tema: Re: Hobby 650KFU ny tråd Søn 15 Feb 2009 - 17:55 | |
| - hpk skrev:
- De 2007 og 2008 KFU'ene som står på Finn nå må være ekstremt dyre (unntatt den ene da). Forlanger mer for 2007 modeller enn jeg betalte for min 2008 ny med Alde, batteripakke og parabol hos norsk autorisert forhandler. Attpåtil midt på vinter'n. Uforståelig
Bare å ta en kikk på €-kursen det, ny vogn er blitt mye dyrere og dermed er det naturlig at bruktvogn følger etter. MartinB | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Hobby 650KFU ny tråd Søn 15 Feb 2009 - 21:08 | |
| - MartinB skrev:
- hpk skrev:
- De 2007 og 2008 KFU'ene som står på Finn nå må være ekstremt dyre (unntatt den ene da). Forlanger mer for 2007 modeller enn jeg betalte for min 2008 ny med Alde, batteripakke og parabol hos norsk autorisert forhandler. Attpåtil midt på vinter'n. Uforståelig
Bare å ta en kikk på €-kursen det, ny vogn er blitt mye dyrere og dermed er det naturlig at bruktvogn følger etter.
MartinB Vel...... at ei bruktvogn øker i verdi i takt med kursendringene, er vel ikke særlig naturlig.... en bruktbil-pris øker da fordi om nyprisen økes...... den synker kansje litt saktere, men øker, nei det er jeg ikke med på..... særlig ikke med den finanskrisa som nå er..... det drar jo heller prisen nedover |
|
| |
Johnny ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Antall Innlegg : 8914 Age : 68 Localisation : Songdalen/Vest Agder Registration date : 12.03.2007
| Tema: Re: Hobby 650KFU ny tråd Søn 15 Feb 2009 - 21:27 | |
| Har fulgt med litt på finn utover vinteren etter nyere bruktvogn. Mitt inntrykk er at noen vogner er gjengangere på finn og forblir usolgt over lengre tid. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Hobby 650KFU ny tråd Søn 15 Feb 2009 - 21:35 | |
| - Johnny skrev:
- Har fulgt med litt på finn utover vinteren etter nyere bruktvogn.
Mitt inntrykk er at noen vogner er gjengangere på finn og forblir usolgt over lengre tid. Johnny ser og det der..... og det skyldes utelukkende at prisen er for høy ut i fra hva markedet vil gi...... da hjelper det lite om selger ønsker å sko seg på en høyere valuta-kurs...... |
|
| |
MartinB CARAVANER
| Tema: Re: Hobby 650KFU ny tråd Man 16 Feb 2009 - 8:22 | |
| [quote="Vegard"][quote="MartinB"] - hpk skrev:
Vel...... at ei bruktvogn øker i verdi i takt med kursendringene, er vel ikke særlig naturlig.... en bruktbil-pris øker da fordi om nyprisen økes...... den synker kansje litt saktere, men øker, nei det er jeg ikke med på..... særlig ikke med den finanskrisa som nå er..... det drar jo heller prisen nedover Hvis en ny 650 KFU stiger 20% tror jeg fort at prisen på bruktvogn teoretisk kan stige. Men vi må også ta i betraktning tilbud og etterspørsel: ER det kjøpers eller selgers marked om dagen? Hadde jeg kjøpt en 650 KFU i fjor til 190K og samme vogn nå koster 240K er det en enkel sak å finne ut hva man vil ha. Hvis noen attpåtil vil betale så er det jo helt topp. MartinB | |
|
| |
hpk HOFFSJEF!
Antall Innlegg : 1432 Age : 58 Localisation : Raufoss Registration date : 06.03.2008
| Tema: Re: Hobby 650KFU ny tråd Man 16 Feb 2009 - 17:22 | |
| Iflg prisliste fra Campinggården ser det ut til at listeprisen på 650 KFU har steget med ca 27.000 tilsv 15% i forhold til da vi bestilte for ett år siden. Når nyprisen har steget så mye så er det nok sannsynlig at man kan tape litt mindre på å selge en ett til to år gammel vogn enn det man normalt ville gjort, men skal man bytte til ny vogn går det opp i opp fordi man må betale tilsvarende mer for den nye. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Hobby 650KFU ny tråd Man 16 Feb 2009 - 22:06 | |
| - hpk skrev:
- Iflg prisliste fra Campinggården ser det ut til at listeprisen på 650 KFU har steget med ca 27.000 tilsv 15% i forhold til da vi bestilte for ett år siden.
Når nyprisen har steget så mye så er det nok sannsynlig at man kan tape litt mindre på å selge en ett til to år gammel vogn enn det man normalt ville gjort, men skal man bytte til ny vogn går det opp i opp fordi man må betale tilsvarende mer for den nye. Naurlig å tenke slik, men det forutsetter jo at du har kjøpere som vil betale..... får en ikke solgt, er jo prisen for høy, og å presse litt i dag, bør ikkevære noe problem..... de som priser vognene høyest, er ikke de som selger først..... |
|
| |
hpk HOFFSJEF!
Antall Innlegg : 1432 Age : 58 Localisation : Raufoss Registration date : 06.03.2008
| Tema: Re: Hobby 650KFU ny tråd Tir 17 Feb 2009 - 20:22 | |
| Solgte selv ei snaut to år gammel vogn i fjor. Den slet jeg lenge med å få en akseptabel pris for pga at prisforskjellen opp til ny vogn ble for liten. Folk valgte å legge på de ekstra tusenlappene for å få helt ny vogn med full garanti.
Det jeg mener er at når prisen på nye vogner har steget såpass mye som de har gjort fra i fjor til i år er det lettere å få en god pris fordi spranget opp til en ny vogn i utgangspunktet er stort. Da kan man kanskje selge ei ett år gammel vogn med 20.000 i tap i stedet for 40.000. Tror ikke nyprisen i fjor betyr så mye for den som skal kjøpe. Det er hvor mye man kan spare på å kjøpe ei litt brukt vogn framfor ei helt ny som teller. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Hobby 650KFU ny tråd Tir 17 Feb 2009 - 20:48 | |
| - hpk skrev:
- Solgte selv ei snaut to år gammel vogn i fjor. Den slet jeg lenge med å få en akseptabel pris for pga at prisforskjellen opp til ny vogn ble for liten. Folk valgte å legge på de ekstra tusenlappene for å få helt ny vogn med full garanti.
Det jeg mener er at når prisen på nye vogner har steget såpass mye som de har gjort fra i fjor til i år er det lettere å få en god pris fordi spranget opp til en ny vogn i utgangspunktet er stort. Da kan man kanskje selge ei ett år gammel vogn med 20.000 i tap i stedet for 40.000. Tror ikke nyprisen i fjor betyr så mye for den som skal kjøpe. Det er hvor mye man kan spare på å kjøpe ei litt brukt vogn framfor ei helt ny som teller. Vel, må bare si at jeg ikke hadde gitt opp i mot nyprisen i fjor, for ei ett år gammel vogn, i hvertfall ikke når markedet er som det er nå..... hva vogna har steget med siste år, blir liksom totalt uintresannt for meg som kjøper.... det er pr i dag flere vogner i markedet, enn kjøpere..... så det er bare å utnytte dette, og presse prisen ned.... det er nok av folk som vil selge..... |
|
| |
MartinB CARAVANER
| Tema: Re: Hobby 650KFU ny tråd Søn 22 Feb 2009 - 17:56 | |
| Hei Vegard,
nypris i fjor var nypris i fjor og ikke i år. Årets kjøpere har ingen tidsmaskin de kan ta tilbake i tid: Alternativene blir å kjøpe til prisforlangende så sant markedet er noenlunde i balanse. Tidligere har vi sett eksempler på biler som ved feks. avgiftsendringer har steget mye i pris har dratt med seg bruktprisen oppover. Nå har tyske vogner steget en del pga Euroen og dermed vil jeg ikke bli veldig forundret om dette drar med seg bruktprisen noe opp i forhold til i fjor.
X-faktoren er om selgerne er folk som MÅ selge pga. likviditetsproblemerf eller om de bare vurderer å selge til rett pris.
MartinB | |
|
| |
Thomas GENERAL!
| Tema: Re: Hobby 650KFU ny tråd Man 23 Feb 2009 - 19:41 | |
| Må dessverre avbryte "verdikommisjonen" litt her.. har spørsmål om vannet i kfu'n. Har spurt om dette før ja Håper kanskje noen har vært borti eller hørt om det før. Med full tank og ikke frosset kommer det ikke vann i kjøkkenkrana i det hele tatt. Det "tikker" når man "slår på" krana, men pumpa starter ikke. På badet er det bare så vidt det sildrer bittelit på kaldt, men på varmet kommer det ikke en dråpe. Pumpa går som normalt (tror det er normalt da, hører ikke noe galt) Men kan det være lurt å bytte pumpe først som sist?? Det vil vel ikke ha noen innvirkning på varmtvannet uansett da.. | |
|
| |
Jan Ole MODERATOR
Antall Innlegg : 13247 Age : 57 Localisation : Måløy. Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Hobby 650KFU ny tråd Man 23 Feb 2009 - 19:45 | |
| Et vanskelig punkt når det gjelder is i vannledninger på Kfu er under kjøleskapet. Vet ikke hvor vannet ditt går, men i min Kfu måtte dette passere under kjøleskapet på vei til kjøkkenet. _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
Thomas GENERAL!
| Tema: Re: Hobby 650KFU ny tråd Man 23 Feb 2009 - 19:54 | |
| Glemte å skrive det, men dette er ikke bare når det er kaldt. Var sånn i høst før kulda kom også. Har bare glemt det bort litt da vogna har vært lite brukt og vi har hatt kanne stående inne siden det bare har vært en natt eller to.. | |
|
| |
Johnny ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Antall Innlegg : 8914 Age : 68 Localisation : Songdalen/Vest Agder Registration date : 12.03.2007
| Tema: Re: Hobby 650KFU ny tråd Man 23 Feb 2009 - 20:03 | |
| - Thomas skrev:
- Glemte å skrive det, men dette er ikke bare når det er kaldt. Var sånn i høst før kulda kom også. Har bare glemt det bort litt da vogna har vært lite brukt og vi har hatt kanne stående inne siden det bare har vært en natt eller to..
Dersom pumpa ikke starter når du åpner krana på kjøkkenet så mistenker jeg feil på krana. (Bryteren inni denne) Liten vannmengde kan jo skyldes at pumpa leverer dårlig eller en eller annen blokkering underveis på slange. Kjøp deg ei ny pumpe for å sjekke om det er pumpa som leverer dårlig. ( ekstra pumpe er alltid kjekt å ha liggende i vogna) | |
|
| |
Thomas GENERAL!
| Tema: Re: Hobby 650KFU ny tråd Man 23 Feb 2009 - 20:11 | |
| - Johnny skrev:
- Thomas skrev:
- Glemte å skrive det, men dette er ikke bare når det er kaldt. Var sånn i høst før kulda kom også. Har bare glemt det bort litt da vogna har vært lite brukt og vi har hatt kanne stående inne siden det bare har vært en natt eller to..
Dersom pumpa ikke starter når du åpner krana på kjøkkenet så mistenker jeg feil på krana. (Bryteren inni denne) Liten vannmengde kan jo skyldes at pumpa leverer dårlig eller en eller annen blokkering underveis på slange. Kjøp deg ei ny pumpe for å sjekke om det er pumpa som leverer dårlig. ( ekstra pumpe er alltid kjekt å ha liggende i vogna) Har lurt litt på det ja. Om det ikke skulle være pumpa denne gangen kan du banne på at den ryker når man er langt til fjells eller noe.. Har aldri hørt om det, men det sitter vel ikke en "hemmlig luresikring" til kranene en plass? Tror ikke det men.. Når jeg blåser tom vannbeholderen virker det ikke som det er noe som blokkerer, er jo ikke lett å kjenne det, men lufta går veldig lett igjennom. Nei, blir nok ny pumpe tenker jeg. | |
|
| |
hpk HOFFSJEF!
| Tema: Re: Hobby 650KFU ny tråd Man 23 Feb 2009 - 21:52 | |
| Thomas Det høres kanskje ut som du har to problemer. Hvis pumpa ikke starter når du åpner krana på kjøkkenet så er det sannsynligvis noe med bryteren i krana, men det at krana "tikker" tyder på at bryteren fungerer. Kanskje en løs ledning eller at selve kontakta inni bryteren er brent så det ikke blir kontakt. Har operert ei slik kran og den bryteren er dårlige greier. Hvis jeg forstår deg rett så starter pumpa og går normalt når du åpner krana på badet, men det kommer ikke noe særlig vann, noe som tyder på at du kan ka problemer med pumpa eller tilbakeslagsventilen. I vogna vår er det en tilbakeslagsventil på slangen like utenfor tanken. Jeg skiftet vannpumpe i sommer fordi jeg synes det tok litt lang tid å fylle oppvaskkummen. Da forsøkte jeg med to forskjellige små pumper ala den som sitter originalt, men med bedre kapasitet. De greide ikke å åpne tilbakeslagsventilen. Det bare sildret litt slik du beskriver. Jeg endte opp med en Twin pumpe på 1,4 bar og 19 l/min. Da ble det bra. Når du blåser for å tømme berederen kjenner du ikke motstand fordi lufta og vannet går ut i berederen og ikke tilbake i tanken. Ta av slangen på pumpa og åpne ei kran mens du holder pumpa nede i tanken for å se om den pumper, men styr spruten inn i tanken. Du blir ganske overrasket over hvor mye ei slik lita pumpe gir når du får det midt i trynet (ja, jeg har erfart det ) Det kan hende tilbakeslagsventilen er innebygd i pumpa, men uansett så ser du om det kommer vann. Ei pumpe koster bare 2-3 hundrelapper så det er ingen stor investering. Den jeg endte opp med kostet nærmere 500 kr. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Hobby 650KFU ny tråd Man 23 Feb 2009 - 22:24 | |
| - MartinB skrev:
- Hei Vegard,
nypris i fjor var nypris i fjor og ikke i år. Årets kjøpere har ingen tidsmaskin de kan ta tilbake i tid: Alternativene blir å kjøpe til prisforlangende så sant markedet er noenlunde i balanse. Tidligere har vi sett eksempler på biler som ved feks. avgiftsendringer har steget mye i pris har dratt med seg bruktprisen oppover. Nå har tyske vogner steget en del pga Euroen og dermed vil jeg ikke bli veldig forundret om dette drar med seg bruktprisen noe opp i forhold til i fjor.
X-faktoren er om selgerne er folk som MÅ selge pga. likviditetsproblemerf eller om de bare vurderer å selge til rett pris.
MartinB Tja..... årets kjøpere nyter godt av at mange vil selge, og det er ferre kjøpere enn selgere...... da er det bare å by lavt, så er det opp til selger om han vil ta det han blir bydd, eller vente på at noen andre byr mer..... noe som slettes ikke er sikkert i disse tider....... Har selv vært med å kjøpt bil til jentungen, og da hos forhandler....... det var bra gap melom forlangende, og hva som ble tilbudt, og som ble kjøpesummen...... Kjøpers marked nå...... |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Hobby 650KFU ny tråd Man 23 Feb 2009 - 22:28 | |
| Thomas
jeg har og tro på to problemer her, men få bytta den pumpa....
et tips er å kjøpe ei bitemapumpe å ha på lur i skapet, den koster lite, og leverer ikke så mye som de orginale, men sabla god å ha når du har dradd vogna langt til fjells.....
husk og at det for kapasiteten er nøye om hva som er + og - på ledningene...... de er merket....... |
|
| |
Thomas GENERAL!
| Tema: Re: Hobby 650KFU ny tråd Man 23 Feb 2009 - 23:08 | |
| Takker alle for tips som skal testes. Spesielt hpk for omfattene forklaring på egne erfaringer !! | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Hobby 650KFU ny tråd Man 23 Feb 2009 - 23:12 | |
| Thomas
jeg har og vært borti korrosjon på kontaktflatene i kranene har vært en årsak til at pumpa ikke har starta...... jeg pussa det med avrivene fra fyrstykkeske.... så ble det kontakt, og pumpa gikk |
|
| |
Thomas GENERAL!
| Tema: Re: Hobby 650KFU ny tråd Tir 24 Feb 2009 - 17:28 | |
| - Vegard skrev:
- Thomas
jeg har og vært borti korrosjon på kontaktflatene i kranene har vært en årsak til at pumpa ikke har starta...... jeg pussa det med avrivene fra fyrstykkeske.... så ble det kontakt, og pumpa gikk Ok. Innebærer dette total demontering av kraner så jeg må ha med full verktøykasse oppover? Hvor i kranene sitter disse flatene? | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Hobby 650KFU ny tråd Tir 24 Feb 2009 - 17:50 | |
| - Thomas skrev:
- Vegard skrev:
- Thomas
jeg har og vært borti korrosjon på kontaktflatene i kranene har vært en årsak til at pumpa ikke har starta...... jeg pussa det med avrivene fra fyrstykkeske.... så ble det kontakt, og pumpa gikk Ok. Innebærer dette total demontering av kraner så jeg må ha med full verktøykasse oppover? Hvor i kranene sitter disse flatene? ofte kan du bare dra vrideren rett opp, evt at du må løsne en liten set-skrue som sitter i senter av vrideren på krana.... så ligger bryteren under der... |
|
| |
hpk HOFFSJEF!
| |
| |
RuneB CARAVANER
Antall Innlegg : 53 Age : 46 Registration date : 24.05.2008
| Tema: Re: Hobby 650KFU ny tråd Tir 24 Feb 2009 - 18:10 | |
| - Thomas skrev:
- Må dessverre avbryte "verdikommisjonen" litt her.. har spørsmål om vannet i kfu'n. Har spurt om dette før ja Håper kanskje noen har vært borti eller hørt om det før. Med full tank og ikke frosset kommer det ikke vann i kjøkkenkrana i det hele tatt. Det "tikker" når man "slår på" krana, men pumpa starter ikke. På badet er det bare så vidt det sildrer bittelit på kaldt, men på varmet kommer det ikke en dråpe. Pumpa går som normalt (tror det er normalt da, hører ikke noe galt) Men kan det være lurt å bytte pumpe først som sist?? Det vil vel ikke ha noen innvirkning på varmtvannet uansett da..
En kollega hadde noe av samme problemet for kort tid siden og tenkte noe var frysi eller at pumpa var gåen allerede. Men i vogna hans viste det seg å være en knekk på en slange som hindret vanntilførselen, og etter den ble ordnet renner vannet som aldri før. | |
|
| |
Thomas GENERAL!
| Tema: Re: Hobby 650KFU ny tråd Tir 24 Feb 2009 - 22:08 | |
| Vegard Skal sjekke neste gang jeg er oppover. Må vel ta med kassa opp tenker jeg. For sikkerhets skyld. Hpk Etter at varmtvannsberederen frøs i filler i Dethleffsen jeg hadde har jeg lært at hådklær må man ha når man jobber med vann i vogn... Tro meg RuneB Tanken har slått meg. Men det funket helt fint da vi kjøpte vogna. Men det gikk ikke lenge før det stoppet.. Kan vel ikke plutselig få knekk sånn uten videre? Hvor var problemet hos han da? | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Hobby 650KFU ny tråd | |
| |
|
| |
| Hobby 650KFU ny tråd | |
|